Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mini Cooper S ja muut "hot hatch" tehokkaat pikkukinnerit.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Heksula
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2004
    • 2285
    • Porvoo

    #46
    Muokkasin otsikkoa hiukan sopivampaan suuntaan. Lähti aika lapasesta alkuperäinen aihe.

    Sen verran on itelläkin asenne tuota tsekkien ylpeyttä kohtaan muuttunut vuosien varrella että ei tekis kyllä kipeetä ajaa sillä. Taidankin käydä keravan autosalpaimessa koeajelulla kun siellä yksi -05 mallinen on. :think
    2020 G20 320i xdrive

    Comment

    • Juppe
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2002
      • 4541
      • TURKU

      #47
      Skodassahan se imago taitaa olla suurin este monelle.
      Kyllä se on se auto, eikä merkki, joka on esteenä. Ämpärimuovia lattiasta kattoon, kaamee meteli sisällä varsinkin dieselissä. Hyviä käyttiksiä varmaan, mutta eipä ne juuri muuta tarjoa. Appiukon muutaman vuoden vanhalla 1.9tdi faapiolla on tullut ajeltua sen verran, että en mä tommosta ostaisi. Uuden karhea RS kulki ihan kivasti ja onhan siinä ok penkit jne, mutta ei silti kyllä sytytä edes sitä vähää, kuin tällä hetkellä käyttiksenä oleva e36 compact. Pahinta noissa on kapea ja korkea kori. Näyttää ihan mummoankan autolta. Sata kertaa mielummin Seat leon FR tai Cupra. Ei nekään kaiketi mitään laatuautoja ole, mutta ulkonäkö on sentään ihan ok.

      Edit:
      Muutaman viikon cooperilla ajelleena en voi kuin ihmetellä, miten joku merkki (renun lisäksi) pystyy vielä tekemään noin hauskoja etuvetoisia autoja. Jo perus one on ihan helvetin hauska ajaa. Tilaahan niissä ei juuri ole, mutta kyllä sinne takapenkille kaks jannua turvaistuimineen mahtui. Eipä sitä arki ajossa juuri muuta tartte.
      Last edited by Juppe; 13-08-2012, 19:33.

      Comment

      • Heksula
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2004
        • 2285
        • Porvoo

        #48
        On muuten jännää ihmisten suhtautuminen ämpärimuoviin. Ihan oikeasti jopa Fabia tuntuu sisältä laadukkaalta jos sitä vertaa vaikka mun työkaluun jossa alustan virkaa toimittaa kuorma-autojen opel MAN TGA 35.410. Jos jotenkin on mahdollista saada enemmän muovia autoon niin ihmettelen. Eli tämäkin lienee tottumiskysymys.
        2020 G20 320i xdrive

        Comment

        • smo83
          Banned
          • Dec 2009
          • 1988
          • oulucity

          #49
          Originally posted by Heksula View Post
          opel MAN TGA 35.410.
          vag on vag vaikka muovin vaihtas kultaan ja timantteihin.
          ei silti kyllä nuo mannitkin on joillakin kestänyt.

          edit ei vissiin enenpää vois off topia kirjottaa

          Comment

          • vaappu
            BTCF Member
            • Sep 2010
            • 1189
            • Rovaniemi/Pyhätunturi

            #50
            Tossa olis jollekin pala kasaria --->



            Jos sivikki ei nappaa niin datsun on varma valinta
            mb 519 täys pitkä
            mb 316 tela/mopon kuskaus alusta
            e30 m50b28 MadMax edit, feat Rotrex + boosted by Holset.
            e31 850i Miljoonan markan bmw.
            e21. Kimppa rassi.
            Awd corolla turbo.+420whp..

            Comment

            • Antti O
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6929
              • N/A

              #51
              Palaten vielä siihen cliors ajettavuuteen, tämä video piti laittaa jo aiemmin mutten muistanut:

              Comment

              • Veiled
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2007
                • 1130
                • Helsinki

                #52
                oiskohan Z:n kuskissa hieman vikaa. ainakin jokunen mutka menee aika leveäksi. tosin enhän minä mitään kilvan ajosta ymmärrä. hyvin kyllä Clio pysyy perässä.

                -V-
                /// X6 35i AlpinWeiss ///

                Pesua, tummennuksia, yliteippausta yms. helsingissä:

                www.automatrix.fi

                Comment

                • tuumas
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2007
                  • 2564
                  • Lapland, Finland

                  #53
                  Originally posted by Veiled View Post
                  oiskohan Z:n kuskissa hieman vikaa. ainakin jokunen mutka menee aika leveäksi. tosin enhän minä mitään kilvan ajosta ymmärrä. hyvin kyllä Clio pysyy perässä.

                  -V-
                  Juu kattelin kans että z kuski painelee jarrua jo hyvissä ajoin :think eipä siinä, näyttää kyllä hyvin clio kulkevan vaikken minäkään mitään kilvan ajelusta tajua

                  Comment

                  • bmw323it
                    BTCF Member
                    • Mar 2008
                    • 1814
                    • N/A

                    #54
                    Originally posted by tuumas View Post
                    Juu kattelin kans että z kuski painelee jarrua jo hyvissä ajoin :think eipä siinä, näyttää kyllä hyvin clio kulkevan vaikken minäkään mitään kilvan ajelusta tajua
                    Ettei vain olis niitä tyypillisiä: kukaan ei ole muistanut kertoa Z4:n kuskille että tarkoitus olisi ottaa sekä miehestä ja autosta mittaa. Zeta ajelee nautiskellen, renu tulee perässä hanatiskissä kuskilla otsasuonipullottaen, innoissaan että tää mun hatchpäkkihän pesee ihan M-bemarin. Siinä taas on esson paarissa kerrottavaa
                    Nyt:
                    BMW 530e (g30)
                    BMW 335i (e90)
                    BMW 323iC (e36)
                    BMW 850i (e31)
                    Golf GTE
                    ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                    Comment

                    • r.w.
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2007
                      • 2510
                      • Länsirannikko

                      #55
                      Originally posted by bmw323it View Post
                      Ettei vain olis niitä tyypillisiä: kukaan ei ole muistanut kertoa Z4:n kuskille että tarkoitus olisi ottaa sekä miehestä ja autosta mittaa. Zeta ajelee nautiskellen, renu tulee perässä hanatiskissä kuskilla otsasuonipullottaen, innoissaan että tää mun hatchpäkkihän pesee ihan M-bemarin. Siinä taas on esson paarissa kerrottavaa
                      Ketä yksi Z kiinnostaa? Katsokaa sitä Rellun ajoa niiden jarruvalojen sijaan. Pointti ei ole siinä, että tuo ranskalainen koirankoppi olisi nopeampi tai edes yhtä nopea kuin Motorsport-BMW, vaan siinä miten hienosti se imee itsensä läpi mutkien.
                      1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

                      Comment

                      • Antti O
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 6929
                        • N/A

                        #56
                        Originally posted by bmw323it View Post
                        Ettei vain olis niitä tyypillisiä: kukaan ei ole muistanut kertoa Z4:n kuskille että tarkoitus olisi ottaa sekä miehestä ja autosta mittaa. Zeta ajelee nautiskellen, renu tulee perässä hanatiskissä kuskilla otsasuonipullottaen, innoissaan että tää mun hatchpäkkihän pesee ihan M-bemarin. Siinä taas on esson paarissa kerrottavaa
                        Kyllä ne renaultsportit on ihan hyviä työkaluja jos niillä osataan radalla ajaa. Megane 265 trophy veti aika hyvän ajan nyrrellä.
                        "Teki etuvetoisten tuotantoautojen rataennätyksen Nürburgringin Nordschleifella, aika 8:08 min. Taakse jäivät kaikkien etuvetoautojen lisäksi mm. Audi RS6 Avant '08, Mercedes E63 AMG '09, BMW M5 '05, Porsche Boxster S '09, Audi RS3 '10, BMW 1 M Coupe '11"

                        Mutta jos itse saisin Z4 ///M coupen ja 200 cupin väliltä kesäautoni valita ei valinta olisi kovinkaan vaikeaa..

                        Comment

                        • Esko
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2002
                          • 11675
                          • Kouvola

                          #57
                          Ihan hauskanoloisestihan toi Clio näytti taittuvan kurveihin mut näkihän tuon ajosta, että zeta-kuskilla ei ollut samanlainen maximum attack päällä mitä rellu kuskilla. Toisekseen kävi jo minuutin jälkeen rasittamaan korvia noi Civic-mäiset BOOOO äänet.

                          Ostakaa joku multa pois toi 106 GTi, niin jää vielä Mini Cooperin erotuksella rahaa ostaa vaikka moottorivene

                          Comment

                          • ThemeJ
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2005
                            • 997
                            • Turku/Raahe

                            #58
                            Hauska vertaus kyllä tuo Trophy. Vähän reipas 300 hevosta ja painoa jotakuinkin 1300kg? Sekventaalivaihteisto, putkirunko jne, nämä siis ainakin tuossa Nürburgringin ennätysajassa, kai sama rakenne normaalistikkin? Toki etuvetoisten ennätys, mutta eipä kukaan täysjärkinen tommosta etuvetoa aikaisemmin ole tuolla radalla edes halunnut ajaa tosissaan. Muut hothatsit taitaa olla nelikkoja kun aletaan tehtaalla virittelemään, rellu eikai vieläkään osaa nelivetoja tehdä niin pakko mennä keula edellä. 2CV 4x4, parasta nelivetoa Rellulta.
                            Bemarin zetasta se 1000kg painoa pois ja sekventaali vaihteistoksi niin johan mennään ihmeestikkin kovempaa kuin rellu. Ei kyllä millään tavalla voi verrata normi RS clioon tuota Renault Megane RS Trophy mallia vaikka kuinka haluais, eihän tuo Trophy ole edes mikään katuauto vaan tehtaan virittämä ja rakentama rata-auto eikä millään tavalla tieliikenteeseen tarkoitettu. Sama kun pistäs bemarin gts mallin samaan kastiin normi 300-sarjan kanssa.

                            Tästä voi ehkä rivien välistä lukea että vihaan Relluja. Kyllä vihaan relluja nyt ja aina, aamen.
                            Last edited by ThemeJ; 18-08-2012, 01:01.
                            Bmw E30
                            Bmw 2000Touring Scrap
                            Ex. Bmw E30 316
                            Ex. Bmw E36

                            Comment

                            • kimmon
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2006
                              • 1461
                              • Tuusulantien päässä...

                              #59
                              Originally posted by ThemeJ View Post
                              Hauska vertaus kyllä tuo Trophy. Vähän reipas 300 hevosta ja painoa jotakuinkin 1300kg? Sekventaalivaihteisto, putkirunko jne, nämä siis ainakin tuossa Nürburgringin ennätysajassa, kai sama rakenne normaalistikkin? Toki etuvetoisten ennätys, mutta eipä kukaan täysjärkinen tommosta etuvetoa aikaisemmin ole tuolla radalla edes halunnut ajaa tosissaan. Muut hothatsit taitaa olla nelikkoja kun aletaan tehtaalla virittelemään, rellu eikai vieläkään osaa nelivetoja tehdä niin pakko mennä keula edellä. 2CV 4x4, parasta nelivetoa Rellulta.
                              Bemarin zetasta se 1000kg painoa pois ja sekventaali vaihteistoksi niin johan mennään ihmeestikkin kovempaa kuin rellu. Ei kyllä millään tavalla voi verrata normi RS clioon tuota Renault Megane RS Trophy mallia vaikka kuinka haluais, eihän tuo Trophy ole edes mikään katuauto vaan tehtaan virittämä ja rakentama rata-auto eikä millään tavalla tieliikenteeseen tarkoitettu. Sama kun pistäs bemarin gts mallin samaan kastiin normi 300-sarjan kanssa.

                              Tästä voi ehkä rivien välistä lukea että vihaan Relluja. Kyllä vihaan relluja nyt ja aina, aamen.
                              Sulla taitaa olla hitusen hakusessa tuo termi "hot-hatch", vilkaises http://en.wikipedia.org/wiki/Hot_hatch ei taida kovin montaa nelivetoa listalta löytyä... Jotenkin ei mahdu päähän miten joku julistaa "vihaavansa" jotain merkkiä? Toisaalta jos tuo on ainut ongelma niin aika hyvin on asiat elämässä.
                              Vain vieraita merkkejä ja mopoja tällä hetkellä

                              Comment

                              • Ishvan
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2005
                                • 254

                                #60
                                Originally posted by kimmon View Post
                                Sulla taitaa olla hitusen hakusessa tuo termi "hot-hatch", vilkaises http://en.wikipedia.org/wiki/Hot_hatch ei taida kovin montaa nelivetoa listalta löytyä... Jotenkin ei mahdu päähän miten joku julistaa "vihaavansa" jotain merkkiä? Toisaalta jos tuo on ainut ongelma niin aika hyvin on asiat elämässä.
                                Ehkä kyllä hieman naurettavaa kieltämättä sanoa "vihaavansa" jotain merkkiä. Itsestäni merkkiuskollisuudessa taas ei ole mitään järkeä. Jää liian hienoja autoja omistamatta ja ajamatta jos yhdellä tai kahdella merkillä ajaa, eikä löydy avarakatseisuutta muihin merkkeihin. Itse vaihdan autoa ja sen mukana merkkiä aina fiiliksen mukaan.
                                -21 BMW X1 xDrive 25e Charged Edition Sport

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎