Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mini Cooper S ja muut "hot hatch" tehokkaat pikkukinnerit.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jumbo
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2005
    • 6602
    • Lappeenranta

    #76
    Originally posted by Esko View Post
    Lukko ei tietääkseni tullut vakioksi vaan lisävarusteeksi 2005 eteenpäin. Tuon faceliftatun R53:n ku ostaa, niin ei voi paljoa pieleen mennä. Lukko olisi kyllä kiva lisä, kun tuntuu nytkin aika helposti lyövän tyhjää, jos yrittää reippaammin lähteä liikkeelle ja luistonesto kyykkää koneen samantien.

    R56:sta on haukuttu paljon kömpelömmäksi ja painavamman tuntuiseksi eikä ole enää samaa fiilistä mitä näissä remmiahdetuissa.

    Tossa on aika runsaasti päivitysvinkkejä Cooper S:ään.
    http://www.billswebspace.com/mcs.htm
    Tuota linkkaamaasi sivustoa yöllä töissä jo vähän selialinkin, ja yllätti kyllä että esim. setti missä on pienempi hihnapyörä + tulpat ym. ei maksanut ihan mansikoita. Olikohan 179$ tms.
    M550d

    Comment

    • Remotion
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2003
      • 15214
      • Ajamisen Iloa

      #77
      Meillä liittyi juuri forumille henkilö jolla on GP mini ja aiempaa pugi kokemusta. saas nähä mitä hän sanoo näistä.

      yks video:


      kyllähän Z3M Coupe on kuitenkin kovin hot hatch mikä on koskaan tehty.
      Z3 coupé individual

      F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
      E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

      Comment

      • gini
        Newbiemmer
        • Nov 2011
        • 6
        • Karstula

        #78
        Hieman OT, monesti ihmiset puhuvat että joku auto on mikroautomainen ajettava. Jos sellaista hakee enemmän kuin rakaa voimaa niin kannattaa koeajaa smart roadster.

        Takamoottori, erittäin matala painopiste ja ~800 kg omapaino takaavat todella herkän tuntuman tiehen ja minimaalisen kallistelun eli oikeasti voi puhua mikroautomaisesta ajettavuudesta. Sen jälkeen kaikki "normaalit" autot tuntuvatkin maastureilta

        E46 325xi -01

        Comment

        • Esko
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2002
          • 11675
          • Kouvola

          #79
          Originally posted by Remotion View Post
          kyllähän Z3M Coupe on kuitenkin kovin hot hatch mikä on koskaan tehty.
          Miten mä en kuitenkaan laskisi Z3:sta hot hatch määritelmän sisään. Toki nää määritelmät on vähän muuttunu vuosien varrella, kun joskus hot hatch oli mk.1 Golf GTi 112hv, niin tänäpäivänä Focus RS500:ssa on jo 350hv.

          Comment

          • -dq-
            Bimmer Rookie
            • Nov 2007
            • 91
            • Naantali

            #80
            Originally posted by Esko View Post
            Miten mä en kuitenkaan laskisi Z3:sta hot hatch määritelmän sisään. Toki nää määritelmät on vähän muuttunu vuosien varrella, kun joskus hot hatch oli mk.1 Golf GTi 112hv, niin tänäpäivänä Focus RS500:ssa on jo 350hv.
            En kyllä kanssa. Eikös se alkuperäinen määritelmä ollut tiivistettynä pieni hatchback-korinen perhekinneri (ainakin 4-paikkainen?) ja siihen jäätävästi lisää tehoa. MK1 Golfin peruskoneessa tais olla jotain 50 ja 60 hepan väliltä, siihen aikaan aika paljon tehoa tuo 112.

            Toisaalta joku Escort Cosworthkin menee minusta vähän huijauksen puolelle, kun on sen jäätävän tehon päälle vaan heitetty pieni hatchbackin koppa..

            Comment

            • Remotion
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2003
              • 15214
              • Ajamisen Iloa

              #81
              Hot Hatch = Fast Hatchback. Eli ripeä pystyperäinen pikkukippo.

              Valokuvasinpa tuosta samaisesta evosta testistä tuollaisen tekstiruudun tähän:
              Z3 coupé individual

              F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
              E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

              Comment

              • Esko
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2002
                • 11675
                • Kouvola

                #82
                Originally posted by Remotion View Post
                Hot Hatch = Fast Hatchback. Eli ripeä pystyperäinen pikkukippo.
                Ai että kaikki pysty- ja viistoperäiset vähänkään ripeät automallit menee hot hatch määritelmän sisään? Eikö Z3:n mallinimen kuuluisi olla tällöin Z3 M Hatchback eikä Coupe?

                Hot hatch määritelmä ei ole ihan noin yksinkertainen mitä voisi kuvitella tosta nimen lyhennelmästä. Tarkoittaa perheen perus kauppakassia, josta on tehty sporttisempi versio vaihtamalla tehokkaampi moottori, parempi alusta, korin ja sisustan muutokset. Z3 on jo lähtökohtaisesti tehty sporttiseen ajoon eikä senkään puolesta sovellu hot hatch määritelmän alle. Oikeampi määritelmä on joku sportscar-luokka, jolla pääset jo vaikka moottorikahvilan tapaamisiin mihin jollain ripeällä kauppakassilla ei ole asiaa.

                Comment

                • Reeperbahn
                  BTCF Member
                  • May 2012
                  • 601
                  • EFOU

                  #83
                  Eikös Z Coupe menis paremmin tuollaiseen Shooting brake -luokkaan..

                  -BMW M3 -09
                  -MB E320 Coupe -94
                  -MB E250 CGI -10
                  -Husqvarna R320 -14

                  Comment

                  • Antti O
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 6929
                    • N/A

                    #84
                    Kiinnostaisi kyllä koeajaa cooper S, kuin lähelle se pääsee tuon 197 ajettavuutta.

                    Comment

                    • Legge
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2003
                      • 190
                      • Helsinki

                      #85
                      Originally posted by jumbo View Post
                      Alkoi nyt yllättäen kiinnostamaan tuollainen Mini Cooper S emännän focuksen korvaajaksi Muutama kysymys mitkä askarruttaa:
                      - Ilmeisesti noissa tulee joku "facelift" -05, mitä tuolloin muuttui? Vai muuttuiko jotain vielä uudemmissa malleissa, -06, -07?
                      - Onko kaikissa S malleissa 6-vaihteinen laatikko?
                      - Mitä parannuksia tuossa JCW mallissa on? Lukko ainakin?
                      - Ja ilmeisesti vanha remmikoneella oleva malli on suositeltavampi kuin uudempi pakokaasuahdettu?

                      Tai jos jollain on on suoria linkkejä teknisiin tietoihin missä voi malleja vertailla niin niitäkin saa laittaa toki
                      Pakokaasuahdettua BMW/PSA Prince-konetta kannattaa tosiaan välttää, ellei jakoavain pysy niin hyvin kädessä, että jakopään ja ajoitusten fiksaus onnistuu. Myös imuvenojen paskaantuminen vaivaa pahasti siellä 80t km kieppeillä. Muuten toki ihan OK-kone, ja tehoja saa helposti 200 hepon kieppeille pienellä päivityksellä. Muistaakseni tuota oli Minin nokalla 2007-2010.
                      Ex: 316i E30 | 207 RC | M-B A180 Nyt: M-B C180 CDI AMG

                      Comment

                      • Juppe
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2002
                        • 4541
                        • TURKU

                        #86
                        Taitaa imuvenojen paskaantuminen vaivata kaikkia koneita, joissa EGR käytössä ja suuttimet palotilassa. On näkynyt aika kamalia kuvia bemarin suorasuihkutuskutosistakin.

                        Comment

                        • Legge
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2003
                          • 190
                          • Helsinki

                          #87
                          Totta, tuossa koneessa on ohjattu myös moottorin huohotus puoliksi suoraan imuvenaan, joka ei ainakaan paranna tilannetta.
                          Ex: 316i E30 | 207 RC | M-B A180 Nyt: M-B C180 CDI AMG

                          Comment

                          • raccna
                            BTCF Member
                            • May 2011
                            • 60
                            • Newark, NJ

                            #88
                            Originally posted by Legge View Post
                            Totta, tuossa koneessa on ohjattu myös moottorin huohotus puoliksi suoraan imuvenaan, joka ei ainakaan paranna tilannetta.
                            Huohotukseen voi laittaa OCC tai kokonaan tulpata...

                            Comment

                            • Legge
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2003
                              • 190
                              • Helsinki

                              #89
                              Tulppaamista ei kannata kannata harkita. Viimeistään talvella tulee ongelmia, kun kone huohottaa kaiken imuputkeen päin. Jäätyy helposti kiinni venakopan kannen päästä. OCC toki hyvä idea.
                              Ex: 316i E30 | 207 RC | M-B A180 Nyt: M-B C180 CDI AMG

                              Comment

                              • Sievälä
                                Bimmer Fanatic
                                • Apr 2004
                                • 529
                                • Mänttä

                                #90
                                Tässä kun nyt on tullut ilmi että emännän 18 vuotta vanha A4 osoittaa hiipumisen merkkejä ja uutta käyttökatiskaa on tullut katseltua..

                                Auto saisi olla uudehko/uusi. Lapset ovat ovat jo vaunu ja rattaat iän ohittaneet (5 & 6 vee) eli tilaa ei hirveästi tarvita (no löytyy meiltä nuo kaksi F31 touringia, mutta ovat liikkeellä lähes kokoajan).

                                Kilsoja tulisi ehkä 10 tkm vuodessa. Mitään aivan perusautoa en viitsisi ostaa, tällä pitäisi olla itsekin kiva lähinnä pyhisin ajaa. Noh, vaihtoehdoiksi on nyt seuloontunut pari vuotta vanha Cooper S tai uusi Fiesta ST. Cooper S olen kokeillut joskus ja oli kyllä hauska peli. Onkos jollakulla tuosta uudesta ST Fiestasta kokemuksia? 182hv/240nm (overboostilla 290nm) ja 6.9 sek 0-100 riittäisi varmasti aivan hyvin meille. Uuden auton oletettu huolettomuus ja takuu (3v) kiinnostaa. Tuon Fiestan ajettavuutta on paljon kehuttu lehdissä. Varusteetkin näyttivät olevan kohtuu hintaisia. Recarothan tuossa ovat jo valmiina, navi + parempi audio maksaa muutaman satasen. Hinta / ominaisuudet / Fun factor tuossa pitäisi olla kyllä kohdallaan uudeksi autoksi. Toki jos saisin itse valita niin varmaan tulisi otettua Z4 coupe tuohon hintaan, mutta emännälle se ei ole vaihtoehto.

                                Olisihan myös 118i varteenotettava vaihtoehto ja sen saisi myös viisiovisena. Toki suorituskyky olisi laimeampi ja kun tuo pitäisi kuitenkin ottaa M-sporttina ja muutenkin varustella niin hinta kyllä karkaa.

                                Ei kai auta muu kuin lähteä kokeilemaan, sillähän se selviää...
                                G11 740e msport-17
                                G21 320D xdrive msport -19 TAXI

                                www.taksisakarisievala.com

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎