Announcement

Collapse
No announcement yet.

Neste Pro Diesel (myynti aloitettu 9.9.2012)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BemariAndy
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2012
    • 230
    • Pohjois-Pohjanmaa

    Neste Pro Diesel (myynti aloitettu 9.9.2012)

    Toivottavasti tuli oikeaan ryhmään tämä aihe, ei kait tätä foorumin haun mukaan vielä ollut ja aloitettu?!?
    Elikä kokemuksia tänne Nesteen uudesta pro diesel polttoaineesta! Tässä pari linkkiä :



    Tarkoitus ei ole mainostaa tms. puffata tuota, mutta alkoi kovasti kiinnostamaan ja jos tuosta on hyötyä, niin miksi ei tankkaisi? Tämän päivän hintapyöräilyn perusteella tulisi n. 1 euron kalliimmaksi täysi tankki tuota!!!

    Tänne voi laittaa esim. kommentteja seuraavista :
    - nostaako tehoja tuntuvasti
    - kasvaako vääntö ja miten teho tuntuu
    - jos mitataan päästöjä, mikä ero on aiempiin jne
    - suorituskykyarvoja aiemmilla vs. uusi 0-100, huippunopeus tms...
    - pro diesel vs. normidiesel + lisäaine
    - talvikäyttö
    - moottorin ääni ja muita havaintoja esim. venttilit, karstoittuminen, DPF
    - hintatietoja ja vinkkejä eri paikkakunnilta missä kannattaa ko. uutuutta tankata!
    - jotain muuta, mitä nyt mieleen tulee ko. aiheesta
    * Volvo V90 Cross Country D4 AWD 2017 ruotsintuonti 2019 Kakkosautona Volvo S40 1.8 bensa (Ford...)
    * Aiempia autoja vanhimmasta alkaen :
    Ekat 5 Peugeot (309, 2x306, 307 ja 407), 1 Opel Zafira CDTI -07, 1. BMW 520da E61 -09 Isernhagen haku 2012 Saksasta ja X3 F25 LCI 30D -15 Fulda haku 2018 Saksasta
  • wta
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2008
    • 641
    • ------

    #2
    Tehoa ja vääntöä lisää 2 %:ia. Saa olla melko tarkka persedyno joka tuon huomaa. Varmaan yhtä mullistava ihme aine kuin shellin V-power.

    Tuskin mitään merkittävää merkitystä mihinkään.

    Comment

    • Raine
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 2602
      • N/A

      #3
      ..........
      Last edited by Raine; 16-05-2013, 15:44.
      ///Motorporot

      Comment

      • duuk
        Moderator
        • Dec 2006
        • 10494
        • Saaressa

        #4
        Yritetääs pysyä aiheessa. Koskee topicin aloittajaakin!

        duke's garage:
        Suzuki R50
        E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
        M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
        S38 S54 S62

        instagram: _duuk

        Comment

        • 730ia
          Bimmer Enthusiast
          • May 2003
          • 1457
          • pohjois-pohjanmaa, oulu

          #5
          Tänään köröttelin tankki kuivana Nesteelle ja siellähän sitä oli pumpussa Pro dieseliä. Ei muuta kun tankki täyteen ja baanalle. Normaalisti keskikulutus pyörii mittarin mukaan 5,2-5,3l paikkeilla ja nyt tippui 70km ajon jälkeen 4,4l. hmm.. hieman jäin skeptiseksi. Tuo 4,4l pysyi viimeiset 30km. Laskuopin mukaan kulutus laski lähes 17%. Moottoritiellä ajoin pitkän matkaa mittarinopeutta 120km/h (suljetulla alueella). Noh, totuuden näkee kun päästellään tuo tankki tyhjäksi. Tuo 5% leikkaus kulutuksestakin olisi jo erinomainen.
          F20 118d Aut.
          ________
          Volvo S40
          MB W204
          e90 320d
          e46 coupe
          e32 730ia

          Comment

          • smo83
            Banned
            • Dec 2009
            • 1988
            • oulucity

            #6
            pitäskö tuon palaa puhtaammin? sotkea vähemmän egr venttiiliä?
            vai pelkästään vähentää kulutusta?
            Last edited by smo83; 11-09-2012, 07:33.

            Comment

            • Bmw Master
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 13155
              • Kokomo

              #7
              Englannissa myynnissä jotain power dieseliä ja se ainakin nosti tehoja dynotestissä.

              Comment

              • Järppä
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2006
                • 1108
                • Stadi, ladon takana.

                #8
                Ainakin nesteen esitteen mukaan kuulostaa hyvältä.


                • Neste Oilin valmistama
                • Pienentää polttoaineen kulutusta
                • Paremmat kylmäominaisuudet
                • Parantaa moottorin suorituskykyä
                • Pitää moottorin puhtaampana
                • Ensimmäinen autonvalmistajien
                tiukimman suosituksen
                mukainen diesel

                Tutkittu ja parhaaksi todettuUutta diesellaatua tutkittiin VTT:n tutkimuslaboratoriossa,
                Tampereen ammattikorkeakoulussa
                ja Neste Oilin moottorilaboratoriossa tarkasti vakioiduissa
                olosuhteissa sekä kenttätestin avulla.
                Näissä tutkimuksissa Neste Pro Dieselin todettiin
                olevan ominaisuuksiltaan paras polttoaine kaikkiin
                dieselautoihin.

                Pienentää kulutusta
                Tutkimustulosten mukaan Neste Pro Diesel pienentää
                polttoaineen kulutusta jopa 5 % autosta,
                ajotavasta ja olosuhteista riippuen.

                Parempi suorituskyky
                Neste Pro Diesel parantaa auton suorituskykyä.
                Uudella dieselillä saadaan keskimäärin noin 2 %
                korkeampi teho sekä vääntö verrattuna perinteiseen
                dieseliin. Suurimmillaan ero on jopa 4 %
                Neste Pro Dieselin hyväksi.

                Moottoriöljy säilyy parempana
                Polttoainetta joutuu voiteluöljyn sekaan etenkin
                uusissa hiukkassuodattimella varustetuissa autoissa.
                Tämä huonontaa öljyn ominaisuuksia, mikä
                johtaa moottorin ennen aikaiseen kulumiseen.
                Uudella diesellaadulla voiteluöljy pysyy parempana
                pitempään ja voitelee halutulla tavalla.

                Puhtaampi moottori, hiljaisempi käyntiääni
                Ajoneuvon polttoainesuuttimet karstoittuvat käytössä,
                mikä lisää polttoaineen kulutusta, päästöjä ja
                laskee moottorin tehoa. Neste Pro Dieselillä suuttimien
                karstoittuminen on erittäin vähäistä. Korkea
                setaaniluku parantaa moottorin käyntiä erityisesti
                kylmässä ja hiljentää sen käyntiääntä.

                Erinomaiset kylmäominaisuudet
                Neste Pro Dieselin talvilaadun kylmäominaisuudet
                ovat perinteistä dieseliä paremmat, mikä merkitsee
                käyttövarmuuden lisääntymistä talvikautena.
                Uuden dieselin alin käyttölämpötila on -37 °C ja
                alin varastointilämpötila
                -32 °C. Perinteisen dieselin
                alin käyttölämpötila on -34 °C ja varastointilämpötila
                -29 °C.

                Neste Pro Diesel pienentää päästöjä
                Neste Pro Diesel sisältää aina vähintään 15 %
                Neste Oilin omaa uusiutuvista raaka-
                aineista
                valmistettua komponenttia. Tuote vähentää
                kasvihuonekaasupäästöjä
                jopa 20 %. Lisäksi se
                vähentää muita pakokaasupäästöjä, kuten typenoksideja,
                hiukkasia ja hiilivetypäästöjä.
                Tuotetta saatavilla Neste Oilin asemilla
                Neste Pro Dieseliä valmistetaan Porvoon jalostamolla,
                ja sitä saa kaikilta Neste Oil -liikenneasemilta
                ja Neste Oil -automaattiasemilta kautta Suomen
                .
                Ex: E91 d813 M-Sport le mans blau metallic
                Ex: E82 123dA M-Sport Sedonarot metallic
                Do not, under any circumstances, buy the 123d in the M-Sport trim. The ride is far too hard.:think
                If you're relaxed or want a thrash, this motor lets you be as wild or calm as you like.
                Top Gear review

                Comment

                • Cell
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 7037
                  • Uusikaupunki

                  #9
                  Korkeamman setaaniluvun positiiviset vaikutukset on helppo uskoa. Pitääpä lorauttaa seuraava tankki tätä, ajot on pitkää matkaa ja vielä samaa reittiä niin erot ainakin huomaa helposti vaikka olisivat pienempiäkin. Nyt tankilla pääsee 1100-1200km :think
                  325i -08
                  i3 REx -17
                  M5 -98 Imolarot
                  535i -90 N/A project (maatumassa)

                  Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                  Comment

                  • smo83
                    Banned
                    • Dec 2009
                    • 1988
                    • oulucity

                    #10
                    Originally posted by Cell View Post
                    Korkeamman setaaniluvun positiiviset vaikutukset on helppo uskoa. Pitääpä lorauttaa seuraava tankki tätä, ajot on pitkää matkaa ja vielä samaa reittiä niin erot ainakin huomaa helposti vaikka olisivat pienempiäkin. Nyt tankilla pääsee 1100-1200km :think
                    epäilevänä odotan tuloksia mielenkiinnolla:think

                    Comment

                    • BemariAndy
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2012
                      • 230
                      • Pohjois-Pohjanmaa

                      #11
                      No hiivatti, nythän täällä puhutaan asiaa!!!
                      Kyllä mullakin tuo uusi kiisseli kiinnostaa vaikka olen nyt saanut jopa opeteltua kohtuu tuoreella autolla taloudellista ajotapaa mm. DS-vaihteistoasetuksella moottorijarrutusta. Äkkiä se ajotietokone alkaa näyttää uusia lukemia. Tuo 730ia kommentti kulutuksen putoamisesta vaikuttaa kyllä melko rohkaisevalta ko. diesellaadun suhteen. Aiemmissa autoissa saatoin käyttää lisäaineita, mutta taidampa jättää ne sikseen. Purkki erästä ihan ok litkua on ollut n. 7-8 euroa ja tuossa uudessa pro dieselissä se tulee tavallaan samalla kertaa.
                      Laittakaa vaan lisää kommentteja ja kokemuksia tulemaan!
                      * Volvo V90 Cross Country D4 AWD 2017 ruotsintuonti 2019 Kakkosautona Volvo S40 1.8 bensa (Ford...)
                      * Aiempia autoja vanhimmasta alkaen :
                      Ekat 5 Peugeot (309, 2x306, 307 ja 407), 1 Opel Zafira CDTI -07, 1. BMW 520da E61 -09 Isernhagen haku 2012 Saksasta ja X3 F25 LCI 30D -15 Fulda haku 2018 Saksasta

                      Comment

                      • Cell
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 7037
                        • Uusikaupunki

                        #12
                        Kyllä nuo 17% hyödyt jää väkisinkin toteutumatta, mutta esim. itsellä on mahdollisuuksien rajoissa saada 1100-1200km range muuttumaan >1200km toimintasäteeksi. Onko sillä sitten mitään merkitystä...
                        325i -08
                        i3 REx -17
                        M5 -98 Imolarot
                        535i -90 N/A project (maatumassa)

                        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                        Comment

                        • BemariAndy
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2012
                          • 230
                          • Pohjois-Pohjanmaa

                          #13
                          Originally posted by Cell View Post
                          Kyllä nuo 17% hyödyt jää väkisinkin toteutumatta, mutta esim. itsellä on mahdollisuuksien rajoissa saada 1100-1200km range muuttumaan >1200km toimintasäteeksi. Onko sillä sitten mitään merkitystä...
                          No menishän tuolla "rangen" muutoksella Suomi päästä päähän yhdellä tankilla! (Vaan kuka lähtee kokeileen...) Sehän olis ihan jees
                          * Volvo V90 Cross Country D4 AWD 2017 ruotsintuonti 2019 Kakkosautona Volvo S40 1.8 bensa (Ford...)
                          * Aiempia autoja vanhimmasta alkaen :
                          Ekat 5 Peugeot (309, 2x306, 307 ja 407), 1 Opel Zafira CDTI -07, 1. BMW 520da E61 -09 Isernhagen haku 2012 Saksasta ja X3 F25 LCI 30D -15 Fulda haku 2018 Saksasta

                          Comment

                          • Raine
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2003
                            • 2602
                            • N/A

                            #14
                            ..........
                            Last edited by Raine; 16-05-2013, 15:43.
                            ///Motorporot

                            Comment

                            • Ramzez
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2009
                              • 6104
                              • Jyväskylä

                              #15
                              Eiköhän vielä toistaiseksi ole aika hankala saada "tarkkoja" mittaustuloksia tuon uuden polttoaineen suhteen, kun taitavat joillakin asemilla myydä vielä joko kokonaan tai osittain vanhaa dieseliä. Tuskin kuitenkaan putsaavat niitä säiliöitä dieselistä vain jotta voivat alkaa myydä suoraan uutta prodieseliä. Vilkkaammilla asemilla polttoaineen koostumus saattaa jo vastata kokonaisuudessaan tuota uutta ainetta.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎