Announcement

Collapse
No announcement yet.

Neste Pro Diesel (myynti aloitettu 9.9.2012)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 3 Fast
    Bimmer Rookie
    • Oct 2006
    • 70

    #46
    Originally posted by huTsu View Post
    Vahvaa faktaa sherlock
    Mode voi puolesta pistää liirumlaarumit roskiin.

    Tuskin tästä kukaan odotti mitää über erikoista dieseliä mutta positiivista tässä on tuo pakkas kestävyys, toki se vie korjaamoilta töitä joltain osin pois talven tullessa.
    Joopajoo, sen vaan sanon että suomessa talvisin myydään kahta diesel -laatua, enempää en viiti vihjailla.
    e36 316 talavipulkka vm 1992

    Comment

    • JS-
      Bimmer Rookie
      • Mar 2012
      • 134
      • Kuopio

      #47
      Originally posted by 3 Fast View Post
      Joopajoo, sen vaan sanon että suomessa talvisin myydään kahta diesel -laatua, enempää en viiti vihjailla.
      jaaniin että VTT testit olisi puutaheinää?
      A4 avant Quattro pwrD -03

      EX: 320dA -07 "MontegoBlau" Touring

      Comment

      • jva
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2006
        • 1419

        #48
        Originally posted by teme[[ View Post
        Jos tunnette jonkun säiliöyhdistelmän kuljettajan, niin tiedustelkaapa vähän mistä oljysatamasta hakevat kuorman, hakeeko eri firmojen autot samasta säiliöstä, ja kuinka paljon lisäaineistusta käytetään. Saatatte yllättyä
        No, ehkei niitä polttoaineita mittareille tosiaan satamasta välttämättä haeta, mutta tuo kommentti on muuten ihan totta. Yksi kuski, joka ajoi bensaa jakelupaikkojen mittareille kertoi että ihan samasta hanasta menee Shellin mittareille säiliöautosta V-Power ja ST1:sen mittareille 98.. Sitä en tiedä, mikä tämän dieselin kohdalla asia on, mutta ainakin tuon V-Powerin ja ST1:sen 98:n kohdalla tilanne on kertoman mukaan tuo. Mutta se nyt tosin on tiedossakin, että Shell muutti V-Powerin koostumusta jossain vaiheessa, eli V-Power on joskus ollut jotain muuta kuin ST1:sen 98:ia.

        Comment

        • peto2
          BTCF Member
          • Jan 2007
          • 8233
          • Järvikylä (Nakkila)

          #49
          Originally posted by jva View Post
          No, ehkei niitä polttoaineita mittareille tosiaan satamasta välttämättä haeta, mutta tuo kommentti on muuten ihan totta. Yksi kuski, joka ajoi bensaa jakelupaikkojen mittareille kertoi että ihan samasta hanasta menee Shellin mittareille säiliöautosta V-Power ja ST1:sen mittareille 98.. Sitä en tiedä, mikä tämän dieselin kohdalla asia on, mutta ainakin tuon V-Powerin ja ST1:sen 98:n kohdalla tilanne on kertoman mukaan tuo. Mutta se nyt tosin on tiedossakin, että Shell muutti V-Powerin koostumusta jossain vaiheessa, eli V-Power on joskus ollut jotain muuta kuin ST1:sen 98:ia.
          juu niinhän se v-power on ollu 98:a pian pari vuotta ihan datasheettienkin perusteella

          vissiin siitä lähtien kun st1 osti shellin polttoainejakelun suomessa.
          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
          ex:
          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
          Nakkaa privaa jos tarvetta.

          Comment

          • teme[[
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2009
            • 269
            • Lake Worth, FL

            #50
            No ei aina haeta satamasta, mutta jäi kertomatta että asun lapissa, ja kaikki myytävä polttoaine oulusta pohjoiseen päin tulee ajoksen öljysatamasta. Eteläsuomesta en tiedä.

            edit: poislukien seon autot ne tulee lapin asemillekin jostain oulun eteläpuolelta, en tiedä mistä...
            Last edited by teme[[; 23-09-2012, 19:45.

            Comment

            • teme[[
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2009
              • 269
              • Lake Worth, FL

              #51
              Originally posted by JS- View Post
              jaaniin että VTT testit olisi puutaheinää?
              Ihan tosissaan samasta säiliösta tulee eri ketjujen aineet suurimmaksi osaksi, nesteen autoissa ainakin on futura- lisäaineistusjärjestelmä, mutta määrät on aika pieniä, kyllä sekäytännöss on ihan sama miltä asemalta diesel autosi tankkaat.
              Nuo kulutuserot on niin mitättömän pieniä että niitä ei voi normaaliajossa edes luotettavasti mitata, jo pelkkä sään vaihtelu, auton kyydissä olevien henkilöiden matkatavaroiden, määrä ym. vaikuttaa jo paljon enemmän, kun vaikkappa nesteen diesel vs. teboilin samasta säiliöstä tuleva diesel vaikuttaa. Eihän vedetä herneitä

              Mua ei tarvi uskoa, mutta menkää vaikka kiikareilla kurkkimaan johonki ölysatamaan.
              Last edited by teme[[; 23-09-2012, 20:02.

              Comment

              • _nixu_
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2006
                • 8971
                • Kellokoski

                #52
                Niin siis Nesteen jalostamoilta tulee suurin osa myytävistä polttoainesta. Ja sieltä lähes kaikki ketjut hakee tavaransa. Mutta silti laaduissa on eroja ja erilaisia lisäainestuksia. On tuo prodieseli ihan omaa eräänsä aina..
                E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                Comment

                • BemariAndy
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2012
                  • 230
                  • Pohjois-Pohjanmaa

                  #53
                  No niin, eka tankkia pro dieselillä mennään ja kilsoja vasta vajaat 200 km. Kulutuksen suhteen ei mitään dramaattista, mutta reippaammalta meno tuntuu eli olisiko hieman vääntöä lisää ja moottori sekä vaihteisto toimivat joustavasti. Elikä persdynollakin mitattuna on aineessa silti jotain. Tämä kone ei ainakaan lisäaineista tuntunut tykkäävän yhtään
                  * Volvo V90 Cross Country D4 AWD 2017 ruotsintuonti 2019 Kakkosautona Volvo S40 1.8 bensa (Ford...)
                  * Aiempia autoja vanhimmasta alkaen :
                  Ekat 5 Peugeot (309, 2x306, 307 ja 407), 1 Opel Zafira CDTI -07, 1. BMW 520da E61 -09 Isernhagen haku 2012 Saksasta ja X3 F25 LCI 30D -15 Fulda haku 2018 Saksasta

                  Comment

                  • smo83
                    Banned
                    • Dec 2009
                    • 1988
                    • oulucity

                    #54
                    Originally posted by BemariAndy View Post
                    No niin, eka tankkia pro dieselillä mennään ja kilsoja vasta vajaat 200 km. Kulutuksen suhteen ei mitään dramaattista, mutta reippaammalta meno tuntuu eli olisiko hieman vääntöä lisää ja moottori sekä vaihteisto toimivat joustavasti. Elikä persdynollakin mitattuna on aineessa silti jotain. Tämä kone ei ainakaan lisäaineista tuntunut tykkäävän yhtään
                    pers dynoon vaikuttaa mielikuva parempaa ainetta tankissa. tm tai tuulilasi vois testata tuota rullilla:think

                    Comment

                    • Daylight
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2010
                      • 670
                      • Helsinki

                      #55
                      Pro-diesel kului tankista paljon hitaammin, mitä ABC:n oma. Matka ajoa pääosin. Ja runtua annoin ihan samalla mitalla.
                      ///M3

                      Comment

                      • Supa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2005
                        • 7597
                        • Järvenpää

                        #56
                        Kai tuota voisi mahtidieseliin lorauttaa tankillisen, eihän se tee onneksi kuin vaan 150 euroo
                        Kulutus nyt ei niinkään kiinosta mutta jos kone käy puhtaampana niin eipä tuo ainakaan haittane mitään.
                        - E90 320i LCI M-sport -09
                        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                        Comment

                        • Daylight
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2010
                          • 670
                          • Helsinki

                          #57
                          Saakos tätä muuten kylmä-asemilta? Ei kiinostais yhtää vinguttaa 1000 euron edestä 20 euron palkkiolla...
                          ///M3

                          Comment

                          • Smistik
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2009
                            • 1130
                            • Kanta-Häme

                            #58
                            Joku ohjelmointia autoonsa suunnitteleva voisi dynota tällä ja kattoa antaako paremmat käyrät...?
                            ex E91 320d käsiaskilla
                            ex E46 330dat
                            japski
                            ranu

                            ex E30 316i 4d

                            Comment

                            • Järppä
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2006
                              • 1108
                              • Stadi, ladon takana.

                              #59
                              Eilen tampereelle ja takasin.
                              Mennessä (pro diesel) 135 km/h vakkarin mukaan vauhtia, vaihdelaatikkon mukaan 126 km/h kulutus 7,0-7,5 l
                              Takasin tullessa ABC:lta tankiin perus daiselia sama vauhti kulutus 6,0-6,5l väliin. Keskikulutus 6,0 l auton mukaan.

                              Tänään näkee johtuuko meno kulutus "ylämäestä" kun sama reissu eessä.

                              Lukemat on autosta, ei käsin lasketut.

                              Daylight: ei saa kylmä-asemilta mutta onhan perus asemallakin automaatti.
                              Ex: E91 d813 M-Sport le mans blau metallic
                              Ex: E82 123dA M-Sport Sedonarot metallic
                              Do not, under any circumstances, buy the 123d in the M-Sport trim. The ride is far too hard.:think
                              If you're relaxed or want a thrash, this motor lets you be as wild or calm as you like.
                              Top Gear review

                              Comment

                              • 174000
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2008
                                • 1176
                                • Tuusula

                                #60
                                Iteki tuli lorautettua tätä tankillinen. Kylmäasemilta tätä ei saa. Täälläpäin noin 6snt kalliimpaa versus kylmäaseman kamaan, saapa nähdä arpooko ajotietokone pienempää lukemaa tällä. Selkeä tehoero on ainakin huomattavissa.:think
                                ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
                                '02 VW Golf 1.4i
                                Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
                                ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎