Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dieselkorjaamon oudot menettelytavat Lahdessa.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • coupebemaristi
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2006
    • 220
    • 03

Laitoin privana korjaamon nimen asiasta kiinnostuneille. Käykääpäs joku päivä asioimassa kyseisessä puljussa vaikka kyselemässä tyhmiä, jos teillä ei ole mitään muuta tekemistä Näette siinä varmaan vieläkin sinisen toukan, josta on sylinterinkansi irroitettu ja konepelti nostettu katolle väärinpäin, vain sanomalehti välissä Kauhistuttaa sekin, liekö tullut peltivaurioita... Auto oli kuitenkin ikäänsä ja ajomääräänsä nähden todella siisti ennenkuin vein sen dieselkorjaamolle.
    E30 325 iX -90 touring
    Vw Passat 1.8 T -01
    Ex BMW:t
    E36 320 i -92 coupe
    E36 328 i -95 coupe
    E36 325 iA -94 sedan
    E34 520 i 24V -95 touring
    E34 540 iA -94 sedan
    E39 525 TDS -98 touring

Originally posted by TareJR
    Mutta ite oon ollu tyytyväinen autoon ja tälleen harmitaa vaa se että noi ei olle oikealla keski jaolla noi vanteet.

Comment

• Spetke
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 3452
      • Janakkala

Miksi korjaamon nimeä ei voisi julkisesti kertoa?
      ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

Comment

• jani73
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2004
        • 4338
        • Turku

Originally posted by Spetke View Post
        Siinähän voi olla vaarana se, että asian hoito nopeutuu.

Comment

• Guest's Avatar

Itse olisin sanonut sille korjaajalle että sulla on kaks viikkoa aikaa laittaa se auto kunnolla kuntoon, tai oikeudessa tavataan. Paitsi että itse en luottais enään paskan vertaa tuossa vaiheessa koko ukkoon ja hänen osaamiseensa.

Yks mahdollinen vaihtoehto on, että auto laitetaan kuntoon jonkin toisen korjaamon toimesta, ja kaikki sen kolikkotempun aiheuttamat tuhot oltaisiin dokumentoitu kuvien kera.

En kyllä ymmärrä miksi tämän topicin aloittaja on antanut asian venyä näin pitkälle? :think

Comment

• coupebemaristi
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2006
            • 220
            • 03

Originally posted by Mr.Speed View Post
            Itse olisin sanonut sille korjaajalle että sulla on kaks viikkoa aikaa laittaa se auto kunnolla kuntoon, tai oikeudessa tavataan. Paitsi että itse en luottais enään paskan vertaa tuossa vaiheessa koko ukkoon ja hänen osaamiseensa.

Yks mahdollinen vaihtoehto on, että auto laitetaan kuntoon jonkin toisen korjaamon toimesta, ja kaikki sen kolikkotempun aiheuttamat tuhot oltaisiin dokumentoitu kuvien kera.

En kyllä ymmärrä miksi tämän topicin aloittaja on antanut asian venyä näin pitkälle? :think

Juu hän (korjaamon äijä) on kuulemma valmis lähtemään oikeuteen. Mutta kaikkien kannalta helpointa ja halvinta olisi kyllä ollut asiasta sopiminen mielestäni ilman viranomaisia. Asianajajani jostain kumman syystä haluaa vältellä oikeustaistoa? :think Kuulemma häviämisen vaara on aina olemassa. :think
            Olisin muuten vienyt auton laitettavaksi esim. Mega-autoon, mutta se ei ole halpaa touhua. Kyselin osien hintoja ja pelkästään osat olisi ollut jo noin 5000 euroa. Ja remontti pitäisi minun maksaa itse ja sitten oikeusteitse periä saataviani. Ja koska auto on jo vanha ja ajettukin jo aika paljon, niin enpä uskalla ottaa moista riskiä, koska varmuutta kaikkien rahojen saamiseksi ei todellakaan ole.
            Kuvia tuhoista olen käynyt napsimassa hänen korjaamollaan. Silloin muistaakseni korjaamoäijä kävi riveleihin kiinni ja paidan saumat vain rutisivat. Eli kuvatodisteita ja äänitodisteita sekä silminnäkijöitäkin löytyy.
            E30 325 iX -90 touring
            Vw Passat 1.8 T -01
            E36 320 i -92 coupe
            E36 328 i -95 coupe
            E36 325 iA -94 sedan
            E34 540 iA -94 sedan
            E39 525 TDS -98 touring

Mutta ite oon ollu tyytyväinen autoon ja tälleen harmitaa vaa se että noi ei olle oikealla keski jaolla noi vanteet.

Comment

• coupebemaristi
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2006
              • 220
              • 03

Originally posted by Spetke View Post

Voiko sen? Vakuutatko etten joudu syytteeseen esim. jostain kunnianloukkauksesta tai maineen mustamaalaamisesta tai vastaavasta? Kyllä mielelläni julkaisisin kyseisen paskaputiikin nimen vaikka koko Suomelle.
              E30 325 iX -90 touring
              Vw Passat 1.8 T -01
              E36 320 i -92 coupe
              E36 328 i -95 coupe
              E36 325 iA -94 sedan
              E34 540 iA -94 sedan
              E39 525 TDS -98 touring

Comment

• r.w.
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2007
                • 2510
                • Länsirannikko

Originally posted by coupebemaristi View Post
                Juu hän (korjaamon äijä) on kuulemma valmis lähtemään oikeuteen. Mutta kaikkien kannalta helpointa ja halvinta olisi kyllä ollut asiasta sopiminen mielestäni ilman viranomaisia. Asianajajani jostain kumman syystä haluaa vältellä oikeustaistoa? :think Kuulemma häviämisen vaara on aina olemassa. :think
                Olisin muuten vienyt auton laitettavaksi esim. Mega-autoon, mutta se ei ole halpaa touhua. Kyselin osien hintoja ja pelkästään osat olisi ollut jo noin 5000 euroa. Ja remontti pitäisi minun maksaa itse ja sitten oikeusteitse periä saataviani. Ja koska auto on jo vanha ja ajettukin jo aika paljon, niin enpä uskalla ottaa moista riskiä, koska varmuutta kaikkien rahojen saamiseksi ei todellakaan ole.
                Kuvia tuhoista olen käynyt napsimassa hänen korjaamollaan. Silloin muistaakseni korjaamoäijä kävi riveleihin kiinni ja paidan saumat vain rutisivat. Eli kuvatodisteita ja äänitodisteita sekä silminnäkijöitäkin löytyy.
                Sovi mitä pystyt. Jos ei onnistu niin tee pahoinpitelystä rikosilmoitus ja laita sana kiertämään, niele tappiot ja korjaa auto itse? Asianajaja on siinä aivan oikeassa, että oikeuteen ei todellakaan kannata lähteä, siinä et voita mitään vaikka rahaa onnistuisit saamaankin. Viimeisen päälle vittumainen prosessi jonkin pieleen menneen autoremontin vatvominen, tulee kylmät väreet pelkästä ajatuksesta.
                1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

Comment

• Guest's Avatar

Originally posted by coupebemaristi View Post

No mitä sää nyt sitten meinaat? Aika erikoisen asianajajan olet löytänyt, kun pelkää häviämistä, vieläpä aika selvän oloisessa asiassa :think Siis eihän asioita lähdetä viemään oikeuteen vasta kuin silloin jos ei pystytä muuten sopimaan, ja olen sun tekstien perusteella ymmärtänyt että te ette ole sen asentajan kanssa päässeet tyydyttävään lopputulokseen? Tekstistä päätellen se autoasentaja haluais saada sen sun autos mahdollisimman vähillä toimenpiteillä "kuntoon". Entä kun ajelet sillä autollas vaikkapa pari tuhatta kilometriä korjauksen jälkeen ja se kone laukeaa lopullisesti :think ja kaikki lopen sen mulkeron syytä.

Mun mielestä tuossa kuitenkin puhutaan sen verran isoista rahoista jos menee pelkästään osiin 5000€ (?!) Itse tekisin sen korjaajan elämästä helvetin, soittaisin niin monelle taholle (poliisi, kuluttajavirasto, vakuutusyhtiöt jne) ja valittaisin niin kauan että se äijä menettää vähintään toiminta lupansa ja minä autoni kuntoon. Sama minkä alan asentaja niin hänellä on vastuu tekemästään työstään ajalle x. Tässä nykymaailmassa ei nöyristelyt eikä kiltteilyt auta..

Edit. Jos et uskalla käräjille haastaa, niin onhan se vaihtoehto että annat sen äijän kasata sen koneen niin kuin haluaa. Jos se motti pysyy nipussa niin ei muuta ku auto myyntiin ja toista tilalle..
                  Last edited by Guest; 09-10-2012, 15:24.

Comment

• janne320d
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2008
                    • 1342
                    • jns

juu jos pelkät osat maksaa jo 5000e nii itse en todellakaan ottaisi asiaa omaan piikkiin,voin kuulostaa köyhältä mutta totta se on 5000e on joillekkin ihan rahaa:think
                    mielestäni tuo on aivan täysin autonkorjaajan moka jonka saa myös hoitaa,tällaisiin runkkareihin olen itsekkin törmännyt viimeaikoina hieman liian monesti joten tiedän tunteen,tosin ihan hirveitä summia ei ole mennyt...
                    onnea
                    ex:316i99,320dt-03,323ci-99 hamann,320dat-01,e91 330d -06 lemon,e39 528i-96, X5 e53 3.0ia

Comment

• r.w.
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2007
                      • 2510
                      • Länsirannikko

No ei helvetissä maksa pelkät osat 5000€ tuollaiseen remonttiin, joku järki nyt siihen hillumiseen. Saa niistä minun puolestani toki maksaa vaikka 15000€, mutta se ei tarkoita etteikö halvemmallakin voisi päästä.

Jos korjaaminen on ylitsepääsemättömän kallista niin kannattaisi varmaan katsella vaihtokoneidenkin perään? Max 1500€.

Comment

• kalevik
                        BTCF Member
                        • Apr 2009
                        • 958
                        • Salo

Edit. Jos et uskalla käräjille haastaa, niin onhan se vaihtoehto että annat sen äijän kasata sen koneen niin kuin haluaa. Jos se motti pysyy nipussa niin ei muuta ku auto myyntiin ja toista tilalle..
                        Ja kun kone on kasassa, pyydä tekemään päästömittaus. Jos sen kierrätyksen kestää, voi pysyä nipussa pidempäänkin. Jos räjähtää, ei ainakaan tarvitse arpoa kenen syy

Tuossa joku vaihtokonetta jo ehdottikin, on kyllä ihan järkiratkaisu. Ei yhden männän ja parin venttiilin vaihtamisessa ole mitään järkeä. Työmäärä hirveä, ja entäs ne mahdolliset jäljet sylinterissä ja mitä muuta siellä on?

Unohda ainakin "osat alkaen 5ke" remontti. Niitä rahoja et tule saamaan koskaan, kävi mahdollisessa oikeudenkäynnissä miten tahansa. Tässä kun otetaan huomioon mm. sekin että ei sitä tarvitse korjata paremmaksi kuin se oli. Taitaa olla koko auton arvo tuota luokkaa, joten...

Kun muistetaan että suomen oikeusjärjestelmä mahdollistaa vuosien vetkuttelun ja kiusanteon, oikeudenkäynti on todellakin kaikkein huonoin ratkaisu. (KKO ilmoittaa joskus 2020 että ei ota asiaa käsiteltäväksi, päätös saa lainvoiman, mutta vastaaja on varaton):think

Ja vaihda sitä juristia, jos sellaista välttämättä haluat asiassa käyttää. Ei siitä tässä tilanteessa mitään hyötyä ole, varsinkin kun näyttää että neuvottelutaidot on mitä on.

Yritä nyt vielä päästä neuvottelutulokseen, kerro huolesi (turbo, ne mahdolliset jäljet sylinterissä ja mitä muuta on) ja ehdota sitä vaihtomoottoria. Kuuntele mitä kaveri ehdottaa, avoimin mielin. Jos vältät ehdotonta vastakkainasettelua, hyväksyt järkevät ehdotukset, annat kaverille mahdollisuuden perääntyä kunnialla, homma saattaa jopa onnistua.
                        E61 525i, Suzuki VS1400
                        Exät: Jaana, Susanna, Maija

Comment

• janne320d
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2008
                          • 1342
                          • jns

eipä se pointti olekkaan tuo 5000e,maksaa se sitten vaikka 1000e se korjaus niin on se helvetin vittumaista maksaa se omasta pussista kun on jo itse huollonkin maksanut turhaan toisen hölmöilyn vuoksi!
                          nykyään taitaa olla suuri riski viedä autoa minkäänlaiseen huoltoon/maalaukseen....saa aina selvitellä näistä johtuneita ongelmia jälkikäteen,on kaikenlaista viheltäjää näissäkin hommissa nykyään...
                          tämä suomihan on senverran paska oikeusvaltio että tuskin hirveitä saa edes oikeusteitse,valitettavasti
                          ex:316i99,320dt-03,323ci-99 hamann,320dat-01,e91 330d -06 lemon,e39 528i-96, X5 e53 3.0ia

Comment

• r.w.
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2007
                            • 2510
                            • Länsirannikko

Originally posted by janne320d View Post
                            eipä se pointti olekkaan tuo 5000e,maksaa se sitten vaikka 1000e se korjaus niin on se helvetin vittumaista maksaa se omasta pussista kun on jo itse huollonkin maksanut turhaan toisen hölmöilyn vuoksi!
                            nykyään taitaa olla suuri riski viedä autoa minkäänlaiseen huoltoon/maalaukseen....saa aina selvitellä näistä johtuneita ongelmia jälkikäteen,on kaikenlaista viheltäjää näissäkin hommissa nykyään...
                            tämä suomihan on senverran paska oikeusvaltio että tuskin hirveitä saa edes oikeusteitse,valitettavasti
                            Sellaista se on.

Tässä kohtaa kun paska on jo osunut tuulettimeen ei auta kuin punnita vaihtoehdot ja siivota jäljet. Vuosien oikeusprosessi on varmaan viimeinen asia johon kannattaa lähteä. Autokin olisi varmaan kiva saada vähitellen ajoon.

Vaihtokoneet ei tosiaan paljoa maksa:

Voi olla ettei seppäkään käy heti rinnuksiin kiinni kun neuvottelun kohteena tonnin vaihtokone, viisi kertaa kalliimman kolmisivuisen varaosalistan sijaan.

Comment

• coupebemaristi
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2006
                              • 220
                              • 03

Originally posted by r.w. View Post
                              Sovi mitä pystyt. Jos ei onnistu niin tee pahoinpitelystä rikosilmoitus ja laita sana kiertämään, niele tappiot ja korjaa auto itse? Asianajaja on siinä aivan oikeassa, että oikeuteen ei todellakaan kannata lähteä, siinä et voita mitään vaikka rahaa onnistuisit saamaankin. Viimeisen päälle vittumainen prosessi jonkin pieleen menneen autoremontin vatvominen, tulee kylmät väreet pelkästä ajatuksesta.

Kyllä, tuntuu todella vittumaiselta.
                              E30 325 iX -90 touring
                              Vw Passat 1.8 T -01
                              E36 320 i -92 coupe
                              E36 328 i -95 coupe
                              E36 325 iA -94 sedan
                              E34 540 iA -94 sedan
                              E39 525 TDS -98 touring

Comment

• coupebemaristi
                                Bimmer Fanatic
                                • Jul 2006
                                • 220
                                • 03

No mitä sää nyt sitten meinaat? Aika erikoisen asianajajan olet löytänyt, kun pelkää häviämistä, vieläpä aika selvän oloisessa asiassa :think Siis eihän asioita lähdetä viemään oikeuteen vasta kuin silloin jos ei pystytä muuten sopimaan, ja olen sun tekstien perusteella ymmärtänyt että te ette ole sen asentajan kanssa päässeet tyydyttävään lopputulokseen? Tekstistä päätellen se autoasentaja haluais saada sen sun autos mahdollisimman vähillä toimenpiteillä "kuntoon". Entä kun ajelet sillä autollas vaikkapa pari tuhatta kilometriä korjauksen jälkeen ja se kone laukeaa lopullisesti :think ja kaikki lopen sen mulkeron syytä.

Mun mielestä tuossa kuitenkin puhutaan sen verran isoista rahoista jos menee pelkästään osiin 5000€ (?!) Itse tekisin sen korjaajan elämästä helvetin, soittaisin niin monelle taholle (poliisi, kuluttajavirasto, vakuutusyhtiöt jne) ja valittaisin niin kauan että se äijä menettää vähintään toiminta lupansa ja minä autoni kuntoon. Sama minkä alan asentaja niin hänellä on vastuu tekemästään työstään ajalle x. Tässä nykymaailmassa ei nöyristelyt eikä kiltteilyt auta..

Olet aivan oikeassa, ihan joka asiassa. Tai siis minä olen sun kanssa samaa mieltä. Käräjät kyllä hiukan hirvittää, vaikka asiassa ei ole kyllä mitään epäselvää mielestäni, eikä kyllä kenenkään muunkaan mielestä. Paitsi tietenkin tämän "asentajan", joka väärillä toimintatavoillaan pasko bemun koneen. On mulla tosiaan ollut tässä parikin autoa tuon jälkeen, siis itse ostettuja. Ja on nytkin. En olisi muuten pärjännyt. Auton myyntiin laittaminen on käynyt mielessä, kunhan sen saisi toimivana korjaamolta. Kun en enää tarvitse pienentyneen ajomäärän takia dieseliä edes.
                                E30 325 iX -90 touring
                                Vw Passat 1.8 T -01
                                E36 320 i -92 coupe
                                E36 328 i -95 coupe
                                E36 325 iA -94 sedan
                                E34 540 iA -94 sedan
                                E39 525 TDS -98 touring

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎