Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dieselkorjaamon oudot menettelytavat Lahdessa.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • coupebemaristi
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2006
    • 220
    • 03

Originally posted by janne320d View Post
    juu jos pelkät osat maksaa jo 5000e nii itse en todellakaan ottaisi asiaa omaan piikkiin,voin kuulostaa köyhältä mutta totta se on 5000e on joillekkin ihan rahaa:think
    mielestäni tuo on aivan täysin autonkorjaajan moka jonka saa myös hoitaa,tällaisiin runkkareihin olen itsekkin törmännyt viimeaikoina hieman liian monesti joten tiedän tunteen,tosin ihan hirveitä summia ei ole mennyt...
    onnea

Juu kyllä ne Mega-autossa maksaa. Pelkkä raaka sylinterinkansi eli ihan vain se runko oli jo sen 2500 euroa Jos olisin rikas niin en kai olisi ajellut noin vanhalla BMW:llä. Kyllä 5000 euroa on todellakin rahaa tavalliselle duunarille!
    E30 325 iX -90 touring
    Vw Passat 1.8 T -01
    Ex BMW:t
    E36 320 i -92 coupe
    E36 328 i -95 coupe
    E36 325 iA -94 sedan
    E34 520 i 24V -95 touring
    E34 540 iA -94 sedan
    E39 525 TDS -98 touring

Originally posted by TareJR
    Mutta ite oon ollu tyytyväinen autoon ja tälleen harmitaa vaa se että noi ei olle oikealla keski jaolla noi vanteet.

Comment

• coupebemaristi
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2006
      • 220
      • 03

Originally posted by r.w. View Post
      No ei helvetissä maksa pelkät osat 5000€ tuollaiseen remonttiin, joku järki nyt siihen hillumiseen. Saa niistä minun puolestani toki maksaa vaikka 15000€, mutta se ei tarkoita etteikö halvemmallakin voisi päästä.

Jos korjaaminen on ylitsepääsemättömän kallista niin kannattaisi varmaan katsella vaihtokoneidenkin perään? Max 1500€.

Mulla on siihen jo vaihtokone. Syystä että ehdin maksaa ja tilata sen ennenkuin selvitettiin vian syyllinen. Mutta kyllä asentajalla on vastuu tekosistaan, siksi en ole lähtenyt vaihdattamaan omilla rahoillani ostamaani moottoria. Ja omasta pussista pitäisi varmaan vaihtokin maksaa Tälle sankariasentajalle ehdotin aikaisemmin koko auton lunastusta rahalla, jolloin hän voisi korjata sen miten tykkää ja myydä sitten vaikka itse pois. Ei kelvannut.
      E30 325 iX -90 touring
      Vw Passat 1.8 T -01
      E36 320 i -92 coupe
      E36 328 i -95 coupe
      E36 325 iA -94 sedan
      E34 540 iA -94 sedan
      E39 525 TDS -98 touring

Mutta ite oon ollu tyytyväinen autoon ja tälleen harmitaa vaa se että noi ei olle oikealla keski jaolla noi vanteet.

Comment

• coupebemaristi
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2006
        • 220
        • 03

Originally posted by janne320d View Post
        eipä se pointti olekkaan tuo 5000e,maksaa se sitten vaikka 1000e se korjaus niin on se helvetin vittumaista maksaa se omasta pussista kun on jo itse huollonkin maksanut turhaan toisen hölmöilyn vuoksi!
        nykyään taitaa olla suuri riski viedä autoa minkäänlaiseen huoltoon/maalaukseen....saa aina selvitellä näistä johtuneita ongelmia jälkikäteen,on kaikenlaista viheltäjää näissäkin hommissa nykyään...
        tämä suomihan on senverran paska oikeusvaltio että tuskin hirveitä saa edes oikeusteitse,valitettavasti
        Sä oot vaan niin helvetin oikeassa, on tosiaan kaikenlaista viheltäjää autoalalla Ja maalareita on kyllä tosiaan joka lähtöön.
        E30 325 iX -90 touring
        Vw Passat 1.8 T -01
        E36 320 i -92 coupe
        E36 328 i -95 coupe
        E36 325 iA -94 sedan
        E34 540 iA -94 sedan
        E39 525 TDS -98 touring

Comment

• coupebemaristi
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2006
          • 220
          • 03

Originally posted by kalevik View Post
          Ja kun kone on kasassa, pyydä tekemään päästömittaus. Jos sen kierrätyksen kestää, voi pysyä nipussa pidempäänkin. Jos räjähtää, ei ainakaan tarvitse arpoa kenen syy

Tuossa joku vaihtokonetta jo ehdottikin, on kyllä ihan järkiratkaisu. Ei yhden männän ja parin venttiilin vaihtamisessa ole mitään järkeä. Työmäärä hirveä, ja entäs ne mahdolliset jäljet sylinterissä ja mitä muuta siellä on?

Unohda ainakin "osat alkaen 5ke" remontti. Niitä rahoja et tule saamaan koskaan, kävi mahdollisessa oikeudenkäynnissä miten tahansa. Tässä kun otetaan huomioon mm. sekin että ei sitä tarvitse korjata paremmaksi kuin se oli. Taitaa olla koko auton arvo tuota luokkaa, joten...

Kun muistetaan että suomen oikeusjärjestelmä mahdollistaa vuosien vetkuttelun ja kiusanteon, oikeudenkäynti on todellakin kaikkein huonoin ratkaisu. (KKO ilmoittaa joskus 2020 että ei ota asiaa käsiteltäväksi, päätös saa lainvoiman, mutta vastaaja on varaton):think

Ja vaihda sitä juristia, jos sellaista välttämättä haluat asiassa käyttää. Ei siitä tässä tilanteessa mitään hyötyä ole, varsinkin kun näyttää että neuvottelutaidot on mitä on.

Yritä nyt vielä päästä neuvottelutulokseen, kerro huolesi (turbo, ne mahdolliset jäljet sylinterissä ja mitä muuta on) ja ehdota sitä vaihtomoottoria. Kuuntele mitä kaveri ehdottaa, avoimin mielin. Jos vältät ehdotonta vastakkainasettelua, hyväksyt järkevät ehdotukset, annat kaverille mahdollisuuden perääntyä kunnialla, homma saattaa jopa onnistua.

Mulla on siihen purkaamolta ostettu toimivaksi todettu vaihtomoottori. Pitäisikö ehdottaa sille paskapäälle, että vaihtaa sen ja maksaa moottorin mulle? Se ei kyllä tule ikinä suostumaan siihen kombinaatioon... Aikaisemmin jo möykkäsi, ettei lähde moottorin irroitus / vaihtopuuhiin, puhumattakaan että se korvaisi mulle omasta pussistaan sen lähes puoltoista tonttua. Olen ajatellut että voisin myydä auton kunhan se äijä kasaisi sen toimivaksi ja myisin sitten ostamani vaihtomoottorin erikseen pois jollekin tarvitsevalle...
          E30 325 iX -90 touring
          Vw Passat 1.8 T -01
          E36 320 i -92 coupe
          E36 328 i -95 coupe
          E36 325 iA -94 sedan
          E34 540 iA -94 sedan
          E39 525 TDS -98 touring

Comment

• Rockford
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 8028
            • Pinsiö

Tulipa luettua aamutuimaan koko tarina ja täytyy kyllä todeta, että harvinaisen paska jätkä se saa laillisesti pitää firmaa/olla töissä firmassa.

Uhkaillaan asiakasta Jos tarina on tosi/maustamaton, niin käsittämätöntä ja anteeksi-antamatonta toimintaa. En sovittelisi kyllä tuollaisen paskiaisen kanssa yhtään mitään.
            -Dodge Charger -73
            -Mercedes-Benz GLK
            -VW Transporter

Comment

• -challenger-
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2009
              • 2150
              • L a h t i

Originally posted by coupebemaristi View Post
              Mulla on siihen purkaamolta ostettu toimivaksi todettu vaihtomoottori. Pitäisikö ehdottaa sille paskapäälle, että vaihtaa sen ja maksaa moottorin mulle? Se ei kyllä tule ikinä suostumaan siihen kombinaatioon... Aikaisemmin jo möykkäsi, ettei lähde moottorin irroitus / vaihtopuuhiin, puhumattakaan että se korvaisi mulle omasta pussistaan sen lähes puoltoista tonttua. Olen ajatellut että voisin myydä auton kunhan se äijä kasaisi sen toimivaksi ja myisin sitten ostamani vaihtomoottorin erikseen pois jollekin tarvitsevalle...
              Sille kaverille pitäs tilata ammattimiehet jutteleen.. ja nyt tarkoitan pitkätukkaisia ja nahkaliiveihin sonnustautuneita kavereita..
              Näin mä olisin itse ainakin toiminu jos tollasen oman patentin takia auto on paskana ja seisoo vuoden

Comment

• kalevik
                BTCF Member
                • Apr 2009
                • 958
                • Salo

Originally posted by coupebemaristi View Post
                Miten tämä seppä ajatteli männän vaihtaa, pakoputken kauttako?

Jaa, mutta kansi on jo irti. Riippuen siitä mikä pytty, ei tarvitse irroittaa kuin etupalkki + paljon muuta, jotta saa öljypohjan pois, jne...

Jos mies ei suostu koneen vaihtoon, on kyllä todella tyhmä.
                E61 525i, Suzuki VS1400
                Exät: Jaana, Susanna, Maija

Comment

• turbopuusti
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2005
                  • 826
                  • Helsinki

Originally posted by jr66 View Post
                  Lahdessa ei montaa dieselkorjaamoa ole, onko samalla kadulla (tiellä) rengasliike jonka vieressä oli jäähdytinkorjaamo pitkän aikaa ? Paikalliset jo tietääkin mistä on kyse...
                  Niin tähän kysymykseen varmaankin voit vastata?
                  e60 535d -07 Monacoblau, e46 325ia cab -01, VW Golf 1.9tdi e39 540i -99, e34 540iA -93, e34 525i luxorbeige -89, talvipommi saab 9000cd 2.0t, e36 320i Bmw-Schwarz -91, e34 525i -91 Sterlingsilber metallic, e34 518i -90 Alpinweiß II, e21 315 -83 Diamantschwarz

Comment

• jr66
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 16493
                    • Asikkala

coupebemaristi saa levittää tietoa jos näkee sen aiheelliseksi, privallahan tuo lupasi paikan kertoa.

Comment

• coupebemaristi
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2006
                      • 220
                      • 03

Originally posted by Rockford View Post
                      Tulipa luettua aamutuimaan koko tarina ja täytyy kyllä todeta, että harvinaisen paska jätkä se saa laillisesti pitää firmaa/olla töissä firmassa.

Uhkaillaan asiakasta Jos tarina on tosi/maustamaton, niin käsittämätöntä ja anteeksi-antamatonta toimintaa. En sovittelisi kyllä tuollaisen paskiaisen kanssa yhtään mitään.

*Totaalinen repeäminen kaiken vitutuksen keskellä* Valitettavasti tarina on totta ja kaikenlisäksi maustamaton. Mutta silti varsin mauton juttu!
                      E30 325 iX -90 touring
                      Vw Passat 1.8 T -01
                      E36 320 i -92 coupe
                      E36 328 i -95 coupe
                      E36 325 iA -94 sedan
                      E34 540 iA -94 sedan
                      E39 525 TDS -98 touring

Comment

• coupebemaristi
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2006
                        • 220
                        • 03

Originally posted by -challenger- View Post
                        Sille kaverille pitäs tilata ammattimiehet jutteleen.. ja nyt tarkoitan pitkätukkaisia ja nahkaliiveihin sonnustautuneita kavereita..
                        Näin mä olisin itse ainakin toiminu jos tollasen oman patentin takia auto on paskana ja seisoo vuoden

Kauhea sentään mitä te oikeen ehdottelette...
                        E30 325 iX -90 touring
                        Vw Passat 1.8 T -01
                        E36 320 i -92 coupe
                        E36 328 i -95 coupe
                        E36 325 iA -94 sedan
                        E34 540 iA -94 sedan
                        E39 525 TDS -98 touring

Comment

• coupebemaristi
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2006
                          • 220
                          • 03

Originally posted by kalevik View Post
                          Miten tämä seppä ajatteli männän vaihtaa, pakoputken kauttako?

Jaa, mutta kansi on jo irti. Riippuen siitä mikä pytty, ei tarvitse irroittaa kuin etupalkki + paljon muuta, jotta saa öljypohjan pois, jne...

Jos mies ei suostu koneen vaihtoon, on kyllä todella tyhmä.

Siis se on oikeasti tyhmä! Kuka viisas tulppaa EGR:n kahta eri metallia sisältävällä kolikolla!? Mutta en voinut oikein estääkään sitä hullua. Kun aloin kyseenalaistamaan hänen toimintansa niin äijä melkein hyppäsi silmille ja alkoi möykkäämään "Näin on poika toimittu jo 30-vuotta ja aina on kolikko kestänyt! Sinä et poika tiedä mistään mitään!".
                          E30 325 iX -90 touring
                          Vw Passat 1.8 T -01
                          E36 320 i -92 coupe
                          E36 328 i -95 coupe
                          E36 325 iA -94 sedan
                          E34 540 iA -94 sedan
                          E39 525 TDS -98 touring

Comment

• coupebemaristi
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2006
                            • 220
                            • 03

Originally posted by jr66 View Post
                            coupebemaristi saa levittää tietoa jos näkee sen aiheelliseksi, privallahan tuo lupasi paikan kertoa.
                            Tietoa levitetty eteenpäin asiasta kiinnostuneelle.
                            E30 325 iX -90 touring
                            Vw Passat 1.8 T -01
                            E36 320 i -92 coupe
                            E36 328 i -95 coupe
                            E36 325 iA -94 sedan
                            E34 540 iA -94 sedan
                            E39 525 TDS -98 touring

Comment

• tuumas
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2007
                              • 2564
                              • Lapland, Finland

Itse olisin kyllä jo varmasti vaihtanut asianajajaa jos ei nuin selvää juttua saa hoidettua... eikä niitä 2 € kolikoita ole ollu vielä 30 vuotta

ps. vinkkinä, jos haluat quotata useampaa tekstiä paina sitä quote napin vieressä olevaa "+" merkkiä niin saat useamman quoten yhelle postaukselle...

Comment

• Laku
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2007
                                • 17542
                                • Turku

Originally posted by tuumas View Post
                                Itse olisin kyllä jo varmasti vaihtanut asianajajaa jos ei nuin selvää juttua saa hoidettua... eikä niitä 2 € kolikoita ole ollu vielä 30 vuotta .
                                +1. Lisäksi samaa naureskelin jo alkupostauksissa, että 2€ kolikkoa käytetty 30 vuotta .
                                Näillä mennään:
                                - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                                - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                                - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                                - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998

Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎