Originally posted by Pile jr
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW vs. Focus RS, Audi RS4 + muut keskikokoiset sportit
Collapse
X
-
No on taas huima bemujen ja audien kiusaaja. Konseptista otettu 508hv ja tuotantoon peräti 350hv. Johan tosta ajaa ovet rippikoulu ikäisellä ämmällä .
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288557985573.html2020 G20 320i xdrive
Comment
-
-
Originally posted by ///Jone View PostHmm 350hv ja 1700kg, huima on suorituskyky silti....
Kaikki on kehittynyt myös moottoreissa.Venttiilikoneistot,ja niiden käyttömekanismit "muuttujineen",turbotekniikka,elektroniikka, ym.ym.ym.Tuo maksimiteho/vääntö on käytettävissä isommalla kierrosalueella verrattuna entisiin moottoreihin.Karrikoidusti sanoen tämän päivän hevosvoimat on "isompia",kuin vanhemmissa saman tehoisissa autoissa.Tämä sitä suoritustehoa parantaa.Last edited by Heguli 31; 15-07-2013, 19:36.
Comment
-
-
Originally posted by Antza View PostEn löytänyt sopivampaa topikkia, joten kysytään tässä: onko kokemuksia M135i:stä?
Tuoreessa TM:n Urheiluautot 2013 - vertailussa se on mukana, mutta mitattu suorituskyky laittaa ihmetyttämään. Hitaampi testiradalla kuin esim Golf GTI Performance, sekä sekunneissa että huippunopeudessa. Tehoeroa kuitenkin 90hv, eikä Golf ole juuri kevyempi. Samaten kovempaa meni Mini JCW, vaikka tehoa yli 100hv vähempi. Kuulostaa todella erikoiselta. Itse arvostelussa M135i on kuitenkin pärjännyt kohtuullisesti.
Monissa ulkomaisissa testeissä on pärjännyt hyvin myös ajettavuudessa. Suorituskykymittauksia kun katselee muualta, niin Sport Auto mittasi Hockenheimin lyhyellä osalla ajaksi 1:15.70, kun Golf Performancella aikaa kului 1:18.00. 80 -180 kiihdytys 10.8s vs 14.0s. Näiden perusteella TM:n mittaustulokset kuulostavat vähintäänkin kyseenalaisilta.
Ensivaikutelma oli se, että ompa auto hiljainen kaupunkikruisailussa. Lisäksi alusta on M:n alustasarjaan verrattuna tosi pehmeän ja mukavuuspainotteisen tuntuinen. Ohjaus ei pärjää M:n tarkkuudelle. M3:lla ajaminen vaatii kokoajan aktiivisuutta kuskilta, mutta M135i:llä voi kruisailla leppoisasti ja ajaminen on mukavaa.
Vaihteisto pelaa kuin ajatus, 8v-momentinmuunninaski vaihtaa pehmeästi ja sporttiasetuksilla tosi nopeasti. Vaihdot eivät ole yhtä rajuja kuin esim. SMG:llä mutta perstuntumalla vähintään yhtä nopeita. Nopeus riittää varmasti sporttiautoon. Ratin lavat kätevä käyttää.
Äänet tuossa M135:ssä on ihan mainiot. Suora kutonen murisee hyvin, mutta kyllähän turbot pehmentää saundia. Semmoinen sivistynyt pukupäällä oleva räyhääjä, kun taas M3 veteli suoraan wifebeater päällä turpaan niin että lätisee kun kaasua painoi.
Kulkua tuolla M135i:llä oli ihan järkyttävästi suuri vääntö ehkä vaikuttaa, mutta persdynolla löylyä on reippaasti enemmän kuin 10v vanhassa E46 M3:ssa. Kiihtyvyys on rajua joka vaihteella ja varsinkin kun automaatti löytää aina sopivan pykälän, mennään kovaa kun tallaa painetaan. Koeajolla sattui pieni vesisade ja kiihtyvyys märällä tiellä yhtä hurjaa, neljä pyörää sutii iloisesti pakko myöntää että pelkääjän paikalla oikein pelotti kiihtyvyys välillä kun kaveri antoi löylyä...tunne mitä oma M3 ei antanut kummallakaan paikalla istuttaessa...
Tuossa luvataan 320hv/450nm, mutta useilla ulkomaan foorumeilla ovat dynottaneet 340hv/500nm-lukemia vakiona ja sen uskon. Ei bmw on ilmoittanut lukemat alikanttiin, niinkuin 1M:ssä. Ehkä se on strategiaa jotta ostajalle saadaan perusteltua tulevan M3:n reilu lisähinta paremmin.
Kokonaisuutena M135i on hintaansa nähden (n.55ke) erittäin kova paketti. Hinta-tehosuhde on vähintään kohdallaan. En odottanut autolta ihmeitä, mutta se yllätti positiivisesti. Alusta on pehmeä, joten alustasarjalla ja takapöntön vaihdolla + ohjelmoinnilla tuosta saadaan supernopea vehje. Ja vielä radalle jos kumit vaihtaa niin kulkee. Veikkaan että huonot kierrosajat saattaa johtua löysästä alustasta ja renkaista, koska tehoa tuntuisi olevan. Tälläset meikän vaikutelmat autosta.
Comment
-
-
Onkos täällä kukaan kokeillut tai harkinnut ostaa tuollaista Audin S4:sta (B8)? Kovasti olisi kiinnostusta kyseiseen pirssiin ja paljon plussia löytyy. Auton ulkonäkö mielestäni ok, löytyy farkkuna ja sedanina, laatu on hyvä ja nelivetohan sopii tänne pohjolaan. Toimii varmasti hyvin käyttiksenä ja miksei tuolla radallakin käy tai varttimaililla. Sitten pellin alta löytyy tämä 3.0 litrainen remmiahdettu kone, josta viri pajat on alkanut ottamaan hyvin tehoja irti. Esim. MRC tuning stage 2 kitti (1800€) + putkisto, niin tehokäyrä näyttää +500hv ja 650nm vääntöä, joten ei ollenkaan huono.
Auton hinta tietenkin korkea, mutta ei nyt mikään älytön. Halvempi kuin M3 e92 ja lähes samoissa kuin RS4 b7.
Comment
-
-
Originally posted by K_K_K View PostOnkos täällä kukaan kokeillut tai harkinnut ostaa tuollaista Audin S4:sta (B8)? Kovasti olisi kiinnostusta kyseiseen pirssiin ja paljon plussia löytyy. Auton ulkonäkö mielestäni ok, löytyy farkkuna ja sedanina, laatu on hyvä ja nelivetohan sopii tänne pohjolaan. Toimii varmasti hyvin käyttiksenä ja miksei tuolla radallakin käy tai varttimaililla. Sitten pellin alta löytyy tämä 3.0 litrainen remmiahdettu kone, josta viri pajat on alkanut ottamaan hyvin tehoja irti. Esim. MRC tuning stage 2 kitti (1800€) + putkisto, niin tehokäyrä näyttää +500hv ja 650nm vääntöä, joten ei ollenkaan huono.
Auton hinta tietenkin korkea, mutta ei nyt mikään älytön. Halvempi kuin M3 e92 ja lähes samoissa kuin RS4 b7.
Samoissa näyttää 2008 M3:sten hinnat pyörivän Saksassa ja veroja lisää päästöjen takia.Last edited by pro_tinnitus; 18-07-2013, 19:02.E90 320d -05
EX: Z3 E36/8 3.0i
Comment
-
-
Kävin tuollaista Ford Focus RS:ää kokeilemassa kun tilaisuus tuli. Auto on kyllä ulkonäöltään ja sisätiloiltaan todella hieno, ja äänet maukkaat. En odottanut suurta ajofiilistä ennakkoon etuvetoisuudesta johtuen. En kuitenkaan olisi uskonut että tehokas etuveto nyt ihan noin perseestä olisi. Tuntuma oli sama kuin olisi luistinsuojat jalassa mennyt luistelemaan. Suttia löi hullun lailla ja ohjaus veteli millon mihinkin suuntaan. Jos ei isommalla vaihteella jaksanut enää suttia lyödä kunnolla niin sitten alkoi täristämään. Kyllä taka/nelivetoautoa ajaessa reilu 300 heppaa on aina kivalta tuntunut, tämän kanssa alkoi lähinnä naurattamaan.
Ei kyllä millään mene ymmärrykseen, miten joku viitsii tuollaista, tai yleensäkään tehokkaampaa etuvetoautoa hankkia jos tarkoituksena on nauttia urheilullisesta ajamisesta. Käyttöautona varmaan ihan ok, mutta ajokokemukset olivat kaikkea muuta kuin urheilullista mieltä herättävät. Ja näyttävät vielä kaiken lisäksi käytettynäkin maksavan +40ke Nuo RS:ätLast edited by Reeperbahn; 23-07-2013, 14:37.-BMW M3 -09
-MB E320 Coupe -94
-MB E250 CGI -10
-Husqvarna R320 -14
Comment
-
-
Originally posted by K_K_K View PostOnkos täällä kukaan kokeillut tai harkinnut ostaa tuollaista Audin S4:sta (B8)? Kovasti olisi kiinnostusta kyseiseen pirssiin ja paljon plussia löytyy. Auton ulkonäkö mielestäni ok, löytyy farkkuna ja sedanina, laatu on hyvä ja nelivetohan sopii tänne pohjolaan. Toimii varmasti hyvin käyttiksenä ja miksei tuolla radallakin käy tai varttimaililla. Sitten pellin alta löytyy tämä 3.0 litrainen remmiahdettu kone, josta viri pajat on alkanut ottamaan hyvin tehoja irti. Esim. MRC tuning stage 2 kitti (1800€) + putkisto, niin tehokäyrä näyttää +500hv ja 650nm vääntöä, joten ei ollenkaan huono.
Auton hinta tietenkin korkea, mutta ei nyt mikään älytön. Halvempi kuin M3 e92 ja lähes samoissa kuin RS4 b7.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by K_K_K View PostOnkos täällä kukaan kokeillut tai harkinnut ostaa tuollaista Audin S4:sta (B8)? Kovasti olisi kiinnostusta kyseiseen pirssiin ja paljon plussia löytyy. Auton ulkonäkö mielestäni ok, löytyy farkkuna ja sedanina, laatu on hyvä ja nelivetohan sopii tänne pohjolaan. Toimii varmasti hyvin käyttiksenä ja miksei tuolla radallakin käy tai varttimaililla. Sitten pellin alta löytyy tämä 3.0 litrainen remmiahdettu kone, josta viri pajat on alkanut ottamaan hyvin tehoja irti. Esim. MRC tuning stage 2 kitti (1800€) + putkisto, niin tehokäyrä näyttää +500hv ja 650nm vääntöä, joten ei ollenkaan huono.
Auton hinta tietenkin korkea, mutta ei nyt mikään älytön. Halvempi kuin M3 e92 ja lähes samoissa kuin RS4 b7.Mercedes-AMG C63 T-Modell.
EX:F80 M3 Mineral Weiss
EX: F20 M135i xDrive alpinweiss III E92 M3 alpinweiss III E92 335i M Sport alpinweiss III E46 M3
Comment
-
-
Asiasta toiseen, miksei Btcf:llä voisi olla showroom-alue myös muunmerkkisille autoille? Jos bemarimiehellä on kakkosautona joku mielenkiintoinen vehje tai siirtyy vaikka Audiin kuten Johto? Mielelläni lukisin juttuja muistakin autoista kuin bemareista, nimenomaan tällä foorumilla. Vai oisko huono idea?
Comment
-
-
Originally posted by Hiace View PostAsiasta toiseen, miksei Btcf:llä voisi olla showroom-alue myös muunmerkkisille autoille? Jos bemarimiehellä on kakkosautona joku mielenkiintoinen vehje tai siirtyy vaikka Audiin kuten Johto? Mielelläni lukisin juttuja muistakin autoista kuin bemareista, nimenomaan tällä foorumilla. Vai oisko huono idea?
Edit: tuossa: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=272397ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+
Comment
-
-
Originally posted by Hiace View PostNo topic sentään, mutta sinne hukkuu viestit. Oishan sitä internetsissä vielä bittejä jäljellä enempäänkin
Täällä on topic muun merkkisille ja kaksipyöräisille ja ne riittää BTCF ry:n ylläpitämällä foorumilla.
duke's garage:
Suzuki R50
E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
S38 S54 S62
instagram: _duuk
Comment
-
Comment