Auttakaas ihmiset, tuli eilen haettua e46 320 2,2 -03. Hain auton Espoosta. Auton osto meni melko myöhään, auto oli kuitenkin valoisassa tallissa niin ei sen puoleen että olisi ollut pimeetä. Tarkastin auton ja koeajoin sen, tuntu hyvältä. Sitten käytiin syömässä vielä, niin päästiin lähteen Espoosta noin kello 22 jälkeen. Ajettiin motaria pitkin, niin noin Hyvinkään kohdalla sytty check valo palaan...Siinä alko pikkusen vituttaan, onko sattumaa että valo syttyy tommosen pienen matkan jälkeen??? Vai onko valo käyty nollaamassa ja sitten vaan odoteltu että joku tulee hakeen pois, ja toivottu että valo ei syttyisi koeajon aikana. Ja aamulla tänään oli vaikeuksia käynnistää auto, lähti käymää ja sammu heti pari kertaa.. Eilen en viittiny enää soittaa myyjälle kun kello oli jo aika paljon. Kohta puoliin pääsen lukeen vikakoodeja. Mutta mietin vain jos on joku isompi/vakavampi juttu, onko mitään mahdollisuuksia purkaa kauppaa?? Vituttaa vaan kun tuntuu, että tommonen on tehty tahallaan!!
edit. Ja tyypillä ollu käynnistyskaapelit takakontissa..mut kun ei vittu osannu epäillä yhtää siinä tilanteessa..
Tuostahan voisi yrittää soitella myyjälle ihan hyvässä hengessä. Toteaa jo heti alkuun että tietää ettei ole takuuta eikä ole mitään ruinaamassa, vaan kyselee vaan neuvoa jos sattuisi olemaan tietoa asiasta. Kyllä mä olen ilomielin joskus neuvonut ex- autoni omistajaa kun se asiallisesti kysyi neuvoa eikä alkanut mistään syyttelemään.
Vaimonkin m54-koneinen sytytteli, kun tankkasin 95e:tä.
Arvaa vaan kuinka usein syttyy kun kylmillä keleillä availee bensakorkkia... ja ihan sama onko E5 vai E10. Sammutat auton, käyt avaamassa bensakorkin ja laitat takaisin kiinni (kunnolla pari naksausta). Auto käyntiin ja hups herja on poissa.
Ajettiin motaria pitkin, niin noin Hyvinkään kohdalla sytty check valo palaan...Siinä alko pikkusen vituttaan, onko sattumaa että valo syttyy tommosen pienen matkan jälkeen???
Näillä pakkasilla imuvuoto & seosherjoja tulee jatkuvasti bemuihin. Sensorit ovat herkkiä ja checkvaloja saa olla resetoimassa harvase päivä. Jotkut toki vaihtavat esimerkiksi vanos-sensoreita ekan herjan jälkeen, saahan sillä toki hetkeksi mielenrauhaa tai sitten ei.
Ja tyypillä ollu käynnistyskaapelit takakontissa..mut kun ei vittu osannu epäillä yhtää siinä tilanteessa..
Tähän sen verran kommenttia, että itsellä ollut 20 vuotta apukäynnistyskaapelit takakontissa käyttöautoissa että tästä ei sinänsä voi päätellä vielä mitään.
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Tähän sen verran kommenttia, että itsellä ollut 20 vuotta apukäynnistyskaapelit takakontissa käyttöautoissa että tästä ei sinänsä voi päätellä vielä mitään.
Minullakin on ollut lapio kauan kontissa.
Ajatteleekohan sällit, että kuoppaan ne metsään jos kauppa ei rupea käymään? :think
ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+
Näillä pakkasilla imuvuoto & seosherjoja tulee jatkuvasti bemuihin. Sensorit ovat herkkiä ja checkvaloja saa olla resetoimassa harvase päivä. Jotkut toki vaihtavat esimerkiksi vanos-sensoreita ekan herjan jälkeen, saahan sillä toki hetkeksi mielenrauhaa tai sitten ei.
Näillä pakkasilla imuvuoto & seosherjoja tulee jatkuvasti bemuihin. Sensorit ovat herkkiä ja checkvaloja saa olla resetoimassa harvase päivä. Jotkut toki vaihtavat esimerkiksi vanos-sensoreita ekan herjan jälkeen, saahan sillä toki hetkeksi mielenrauhaa tai sitten ei.
Joo ei ne kyllä itsekseen herjaile.
Tää on sitä tyypillistä suomalaista autonpitoa, viat onkin yhtäkkiä vain ominaisuuksia
Joo ei ne kyllä itsekseen herjaile.
Tää on sitä tyypillistä suomalaista autonpitoa, viat onkin yhtäkkiä vain ominaisuuksia
Näinpä näin, pakkanen tuo ihmeellisiä oireita nykyautoon joita ei plussakeleillä ilmene. Pointti oli vain se, että jos joskus keltainen häiriövalo (joka on huomiovalo) ilmestyy ruutuun niin ei autoa tarvitse heti hinata korjaamolle.
Alkuperäseen asiaan vähäsen uutta tietoa..soittelin myyjälle ja kyselin asiasta ihan rauhallisesti, niin se sano että joo on siinä ollu noita käynnistymisongelmia, että kun käynnistää pitäisi kaasua painaa..ja kun paikan päällä kyselin kylmäkäynnistyksistä, niin ei kuulemma mitään ongelmia ole ollut. Sano vaan puhelimessa, että ei hän sitä ongelmana pidä, että pitää kaasua painaa käynnistäessä. Mulla on ollu vuosien varrella paljon autoja, ja paljon muitten autoilla ajellut, ja aina on käynnistynyt ihan vaan avainta kääntämällä, ilman kaasupoljinta painamalla. Vituttaa ja niinku joku mainitsi ostokrapulasta, niin on varmaan vielä pitkään... Puhelu on nauhotettu, eli hänen sanomiset on tallessa, voisko siinä olla tarpeeks todisteita petoksesta/huijauksesta?
ex. BMW E46 320i Sedan -03
ex. BMW E39 530dA -01
ex. BMW E36 328i Coupé -97
ex. BMW E36 325i Coupè -93
ex. BMW E36 318iS Coupè -92
Alkuperäseen asiaan vähäsen uutta tietoa..soittelin myyjälle ja kyselin asiasta ihan rauhallisesti, niin se sano että joo on siinä ollu noita käynnistymisongelmia, että kun käynnistää pitäisi kaasua painaa..ja kun paikan päällä kyselin kylmäkäynnistyksistä, niin ei kuulemma mitään ongelmia ole ollut. Sano vaan puhelimessa, että ei hän sitä ongelmana pidä, että pitää kaasua painaa käynnistäessä. Mulla on ollu vuosien varrella paljon autoja, ja paljon muitten autoilla ajellut, ja aina on käynnistynyt ihan vaan avainta kääntämällä, ilman kaasupoljinta painamalla. Vituttaa ja niinku joku mainitsi ostokrapulasta, niin on varmaan vielä pitkään... Puhelu on nauhotettu, eli hänen sanomiset on tallessa, voisko siinä olla tarpeeks todisteita petoksesta/huijauksesta?
Ei varmaan auta nyt, kun vitutus on päällä, mutta anyway:
Vika on varmaankin pieni, imuvuoto tod.näk., mitä näissä tulee vanhemmiten joka tapauksessa.
Tuskin tulee kalliiksi, verrattuna auton hankintahintaan.
Jos se muuten on hyvä, korjaa vaan ja aja tyytyväisenä.
Turha ressata satasen takia, vai?
Alkuperäseen asiaan vähäsen uutta tietoa..soittelin myyjälle ja kyselin asiasta ihan rauhallisesti, niin se sano että joo on siinä ollu noita käynnistymisongelmia, että kun käynnistää pitäisi kaasua painaa..ja kun paikan päällä kyselin kylmäkäynnistyksistä, niin ei kuulemma mitään ongelmia ole ollut. Sano vaan puhelimessa, että ei hän sitä ongelmana pidä, että pitää kaasua painaa käynnistäessä. Mulla on ollu vuosien varrella paljon autoja, ja paljon muitten autoilla ajellut, ja aina on käynnistynyt ihan vaan avainta kääntämällä, ilman kaasupoljinta painamalla. Vituttaa ja niinku joku mainitsi ostokrapulasta, niin on varmaan vielä pitkään... Puhelu on nauhotettu, eli hänen sanomiset on tallessa, voisko siinä olla tarpeeks todisteita petoksesta/huijauksesta?
Kuullostaa kyllä jokseenkin aika pieneltä vialta 10v vanhaan autoon, noitahan on uudemmissakin ja paljon kalliimpia että kannattaisi vaan nyt kärsiä se ostokrapula ja hoidella homma omin nokkinensa tuskin maksaa satkua enempää. Toi puhelujen nauhoittaminen ja oikeushommeleilla uhkailu on turhan rankkaa puhetta noin parin päivän oston jälkeen jos auto muuten pelaa ja on hyvä muutakun että keltainen valo taulussa, onhan se bensavalokin keltainen
Puhelu on nauhotettu, eli hänen sanomiset on tallessa, voisko siinä olla tarpeeks todisteita petoksesta/huijauksesta?
Ei tuossa vielä tarpeeksi todisteita valitettavasti ole. Selvitä nyt ensiksi autosi vika, ennen kuin alat mitään korvausvaatimuksia esittämään. Jos vika on vähäinen, sen takia ei kannata asiasta alkaa riitelemään, eikä kannatakaan koska vaikka myyjä olisi tuon vian tiennyt ei se silti oikeuta korvaukseen. Korvausvaatimukset voivat tulla kyseeseen vain mikäli myyjä on selvästi syyllistynyt petokseen.
Ja eikös salaa puhelun nauhoittaminen ole mitätön todiste oikeudessa?? Sitten vasta oikeuskelpoista kun ilmoittaa vastapuolelle että nauhoittaa puhelun... muistanko väärin?? :think
Comment