Announcement

Collapse
No announcement yet.

karavaanari on kaikkien kaveri - kysymyksiä asuntoautoista

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • joko
    Bimmer Enthusiast
    • May 2004
    • 1964
    • Seinäjoki

    #46
    Originally posted by Haju69 View Post
    Iltaa.

    Kyllää. Ensikosketus karavaanailuun vm 89 vaunulla kesti 2019 kesästä tähän kevääseen. Vaunu meni kaupaksi ja nyt tekis mieli kopasta vuorostaan matkailuautoilua. Hirvee kiima ois auto löytää.

    Katellut lähinnä noita puoli integroituja. ~2000 luvun taitteen molemmin puolin laidasta laitaan, fiudeja ja mersuja jne.

    Fiattia jos meinaa niin se on aikalailla selväksi käynyt että se ainoa moottorivaihtoehto on 2,8tdi.

    Tuosta aiempia postauksia lueskelin ja sieltä ilmenikin että mersu ei sitten häävi olekaan näissä? Itse ajattelin vaan onko ne luotettavampia tekniikan suhteen vai eikö sitten olekaan?

    Tilaa vaan ois mukava olla, ihan paras kun löytys makuupaikat valmiina 4 hengelle väh. ettei tarviis jumpata yösijoja pois ja takaisin.

    Ajatus hukata talouden diesel henkilöauto kun sille ei vaunun hukkaamisen jälkeen niinkään enää pakottavaa käyttöä ole ja korvata nämä siis autolla jonka tarvittaessa sitten ottaa käyttöön . Tilaa niin hintsusti pihassa että vaunu+auto on todettu olevan liikaa. Ja mieluummin lähtis pohjoisen retkille uudemman kerran autolla ennemmin kun lähteä koppia vetelemään. Toki auton(uudehkon) vuokraaminen voisi olla ihan ajatuksena järkevääkin mutta kun ois se kiva olla omakin

    Mitä ajatuksia? Jos mersun alustalle tehty koppi niin kuulemani mukaan noissa sprintteri korisissa on käytetty kahta eri automaattivaihteistoa ja toinen niistä kai selvästi heikompi tekele, en tiedä vaan oliko se nyt sitten uudempaa vai vanhempaa mikä se parempi. Manuaalihan se varmin taitaisi olla.
    Ajatuksia kun pyydettiin : ite keskittyisin Vuosimallissa vähintään 2002 jos alustana on fiat. 2002 lopulla käyttöön otettuja on jo sillä uudemmalla 244 alustalla joka on kyllä aikapaljon modernimpi kuin tuo edeltäjänsä vaakalamppu. Mersun alusta tuossa samassa ikäluokassa ei huono sekään mutta jos sen ottaa must kriteeriksi niin valikoima menee liika suppeaksi. Ja rahaa vastaavanikäisen auton ostaminen vaunuun verrattuna vaatii vähintään tuplat eli 20ke vaunun tasolle jos haluaa yhtään sitä vastaavan auton (siis ikä ja varustelu) niin hinnan saa kertoa kahdella. Vuokraamisessa en näe mitään järkeä jos kerta jo oma ollut. Joka reissulla palaa näet rahaa vuokran muodossa taivaan tuuliin, meillä on 2016 vuodesta saakka ollut muutamia eri vaunuja ja Jokisesta ollaan saatu myydessä hieman enemmän tai tismalleen sama summa mitä maksaneet ostaessa eli käytettynä tietyissä hintaluokissa arvo tuntuu pysyvän hämmästyttävän hyvin. Nyt kannatta minusta yksityisten laitteista vähän kuulostella että kellä oikea tarve myydä ja sieltä karsia sitten korkean hinnan kalastelijat pois. Koronan aikaan kysyntä räjhti käsiin ja nuosta maksettiin osarilla hirveitä yli hintoja. Sieltä voisi loppuvelan lunastamalla saada kelpo kulkineen kun viimeistenkin määräaikaiset sähkösopparit ja 12kk euriborit on kesällä päivitetty. Helposti monessa taloudessa nyt painotellaan että myytäiskö se vähällä käytöllä oleva auto pois. Meilläkin olisi haaveissa joskus asuntoauto mutta nykyiseen vaunuun (solifer Finlandia 690 lk2 - 13) verrattuna joudutaan tinkimään asioista liikaa vaikka myytäis tuo vaunu ja oikeastaan pelkästään sen veturina toimiva - 12 v6 retkis sprinteri niin siltikin meillä on käsissä vasta summa millä se integroitu 5 hengen auto on vuosimalöiltaan vanhempi kuin tuo vaunu.

    Ja vaikka ostat sen laitteen mistä niin yksityiseltä ostaessa tutki itse tai käytä ulkopuilisella kosteusmittauksessa, liikkeestä ostaessa ajat suoraan oston jälkeen kolmannelle osapuolelle mitattavaksi. Myyjäliikkeen tekemällä mittausraportilla ei ole mitään arvoa minun silmissä. Pohjaratkaisun varmaan jokainen osaa itse perustella sen itselle mieluisen joten siihen en lähde sen enempää puuttumaan mutta lapsiperheelle alkovi lienee viisain ja muille ne ei sitten kelpaakaan. En tiedä onko autossa sama mutta ajon aikana jos kaasulla käyttää jääkaappia niin kaapin olisi syytä olla ojanpuolella muuten on helposti tiedossa ongelmia. Meillä ainakin 2 vaunua ollut joissa jääkaappi tienpuolella niin sopivasti kun ilmavirtaus käy esim vastaantulevasta rekasta niin jääkaappi sammuu. Huollossa meinasivat että voi olla osasyy myös tuo pakettiauto veturina mutta kyllä nuolla yhteys on kun ojanpuolella oleva kaappi ei ole koskaan sammunut muuhun kuin kaasun loppumiseen
    F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
    W906 319 sprinter - 14

    Comment

    • Jarger
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2005
      • 3839
      • Finnland

      #47
      Originally posted by joko View Post
      En tiedä onko autossa sama mutta ajon aikana jos kaasulla käyttää jääkaappia niin kaapin olisi syytä olla ojanpuolella muuten on helposti tiedossa ongelmia. Meillä ainakin 2 vaunua ollut joissa jääkaappi tienpuolella niin sopivasti kun ilmavirtaus käy esim vastaantulevasta rekasta niin jääkaappi sammuu. Huollossa meinasivat että voi olla osasyy myös tuo pakettiauto veturina mutta kyllä nuolla yhteys on kun ojanpuolella oleva kaappi ei ole koskaan sammunut muuhun kuin kaasun loppumiseen
      Tuon takia aikoinaan se jääkaapin ilmareikä oli niin pieni kuin oli, ja brändillä Upo
      Negatiiviset kauppakokemukset:
      Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

      Comment

      • joko
        Bimmer Enthusiast
        • May 2004
        • 1964
        • Seinäjoki

        #48
        Originally posted by Jarger View Post
        Tuon takia aikoinaan se jääkaapin ilmareikä oli niin pieni kuin oli, ja brändillä Upo
        Joo minäkin muistan kun meillä tais sprite alpinessa olla sellainen ja juuri yletyin siihen ritilään ja muistaakseni se oli kesähelteellä aika kuuma
        F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
        W906 319 sprinter - 14

        Comment

        • Haju69
          Administrator
          • Nov 2005
          • 16361
          • Leppävirta

          #49
          Onkin osoittautunut erityisen vaikeaksi löytää mieleinen auto. Ja kaikenlisäksi sattunut varmaan ne paskimmat yritykset joiden kanssa yrittänyt kauppoja hieroa. Ensinnäkin myyjä haluaa kauppoja hieroa, tarjoaa autoa vaikkei se vielä heidän listoillaan ole edes myynnissä, kiinnostut autosta todenteolla, sitten myyjä ei ilmeisesti haluakaan kauppaa enää hieroa. Kunnon velliperseitä riittää tähänkin touhuun.

          Usein en autoliikkeistä ole ajoneuvoa hankkinut eikä tämä viimeaikainen toiminta näiden kanssa oikein kannusta sellaista tekemäänkään.

          Eipä kai tässä muuta kuin leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
          LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
          E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
          B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

          Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
          Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
          Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

          Comment

          • ruupanen
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2006
            • 5156
            • Joensuu

            #50
            Originally posted by Haju69 View Post
            Onkin osoittautunut erityisen vaikeaksi löytää mieleinen auto. Ja kaikenlisäksi sattunut varmaan ne paskimmat yritykset joiden kanssa yrittänyt kauppoja hieroa. Ensinnäkin myyjä haluaa kauppoja hieroa, tarjoaa autoa vaikkei se vielä heidän listoillaan ole edes myynnissä, kiinnostut autosta todenteolla, sitten myyjä ei ilmeisesti haluakaan kauppaa enää hieroa. Kunnon velliperseitä riittää tähänkin touhuun.

            Usein en autoliikkeistä ole ajoneuvoa hankkinut eikä tämä viimeaikainen toiminta näiden kanssa oikein kannusta sellaista tekemäänkään.

            Eipä kai tässä muuta kuin leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.


            Ootko Joensuusta kysynyt?
            E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

            Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

            Comment

            • Esko
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2002
              • 11694
              • Kouvola

              #51
              Originally posted by Haju69 View Post
              Onkin osoittautunut erityisen vaikeaksi löytää mieleinen auto. Ja kaikenlisäksi sattunut varmaan ne paskimmat yritykset joiden kanssa yrittänyt kauppoja hieroa. Ensinnäkin myyjä haluaa kauppoja hieroa, tarjoaa autoa vaikkei se vielä heidän listoillaan ole edes myynnissä, kiinnostut autosta todenteolla, sitten myyjä ei ilmeisesti haluakaan kauppaa enää hieroa. Kunnon velliperseitä riittää tähänkin touhuun.

              Usein en autoliikkeistä ole ajoneuvoa hankkinut eikä tämä viimeaikainen toiminta näiden kanssa oikein kannusta sellaista tekemäänkään.

              Eipä kai tässä muuta kuin leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
              Normaalit henkilöautoliikkeet ottaa monesti asuntoautoja vaihdossa, mutta tietämys/ymmärrys heillä matkailuautoista ja vaunuista on lähellä nollaa. Ei mitata kosteuksia koska ei omisteta kosteusmittaria, ei osata katsoa niitä tyypillisiä vikohteita ostettaessa ja liikkeellä ei ole omaa huoltoa, joka varmistaisi auton toimivuuden eteenpäin myytäessä. Eli ne viat mitä edellinen omistaja on ”unohtanut” kertoa autoa myydessä/vaihtoon tuodessa parhaimman mahdollisen hyvityshinnan toivossa + kourallinen piileviä vikoja, jää sitten odottelemaan seuraavaa omistajaa, jos autoa ei teknisesti käydä läpi huollossa ennen asiakkaalle luovutusta. Tuossa kävi viime vuoden puolella meillä huollossa yksi paikallisen Rinta-Joupin vaihdossa ottama asuntoauto, jota parsittiin kasaan sieltä täältä, että saatiin edes katsastuskelpoiseen kuntoon. Todellisuudessa autossa oli niin helvetististi sanomista mm. pohjalevy mätä ja seinät irti lattiasta, että auton arvo olisi ollut alle puolet siitä mitä liike autosta pyyti. Autoliikkeen pojat lähti autoa noutaessaan naureskellen viemään autoa takaisin myyntiriviin todeten vaan, että kaikkea paskaa sitä on taas tullut otettua pihaan. Hintapyynti ei kuitenkaan muuttunut mihinkään vaikka tiesivät vioista. Eli ei se liikkeestä ostaminenkaan ole aina mikään varma ratkaisu varsinkaan, jos ei ole puhdas matkailuajoneuvoliike kyseessä. Mitä isompi liike/ketju, sen paskempaa ja ammattitaidottomampaa palvelua todennäköisesti saat.

              Millaista olet etsimässä? Hintaluokka? Pohjamalli? Lämmitys? Kilometrit? Vuodepaikat?

              Comment

              • Haju69
                Administrator
                • Nov 2005
                • 16361
                • Leppävirta

                #52
                Originally posted by Esko View Post
                Normaalit henkilöautoliikkeet ottaa monesti asuntoautoja vaihdossa, mutta tietämys/ymmärrys heillä matkailuautoista ja vaunuista on lähellä nollaa. Ei mitata kosteuksia koska ei omisteta kosteusmittaria, ei osata katsoa niitä tyypillisiä vikohteita ostettaessa ja liikkeellä ei ole omaa huoltoa, joka varmistaisi auton toimivuuden eteenpäin myytäessä. Eli ne viat mitä edellinen omistaja on ”unohtanut” kertoa autoa myydessä/vaihtoon tuodessa parhaimman mahdollisen hyvityshinnan toivossa + kourallinen piileviä vikoja, jää sitten odottelemaan seuraavaa omistajaa, jos autoa ei teknisesti käydä läpi huollossa ennen asiakkaalle luovutusta. Tuossa kävi viime vuoden puolella meillä huollossa yksi paikallisen Rinta-Joupin vaihdossa ottama asuntoauto, jota parsittiin kasaan sieltä täältä, että saatiin edes katsastuskelpoiseen kuntoon. Todellisuudessa autossa oli niin helvetististi sanomista mm. pohjalevy mätä ja seinät irti lattiasta, että auton arvo olisi ollut alle puolet siitä mitä liike autosta pyyti. Autoliikkeen pojat lähti autoa noutaessaan naureskellen viemään autoa takaisin myyntiriviin todeten vaan, että kaikkea paskaa sitä on taas tullut otettua pihaan. Hintapyynti ei kuitenkaan muuttunut mihinkään vaikka tiesivät vioista. Eli ei se liikkeestä ostaminenkaan ole aina mikään varma ratkaisu varsinkaan, jos ei ole puhdas matkailuajoneuvoliike kyseessä. Mitä isompi liike/ketju, sen paskempaa ja ammattitaidottomampaa palvelua todennäköisesti saat.

                Millaista olet etsimässä? Hintaluokka? Pohjamalli? Lämmitys? Kilometrit? Vuodepaikat?
                4 kiinteää vuodepaikkaa tulisi olla. Hinta max 20k€

                Ehkä kerrossänky mutta mieluiten parivuode + alkovi makuupaikat.

                Aiemmin laittelitkin tuolla joitain postauksia takaperin niitä vinkkejä ja niiden mukaan vähän koittanut katsella. Eli joko Alde tai se uudempi truma lämmitin. Kilometrit niinkään jännitä jos huollettu peli.

                Huomannut kyllä kuten jo aiemmin myös mainittu niin tämän hintaluokan laitteet liikkuu nopeasti. Jarruna hommassa tuo Audi mikä pitäs saada menemään vaihdossa mielellään tai sitten hukata se ensin.
                LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                Comment

                • joko
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2004
                  • 1964
                  • Seinäjoki

                  #53
                  Hukkaa se Audi ja osta suoraan yksityiseltä. Kiinnostavan kohteen sattuessa ota trafi tiedot ja katso historiasta onko omistajia ollut muutama vai kymmeniä. Hyviä 20k hintaluokan vehkeitä ei tarvitse kärrätä vaihdossa liikkeisiin vaan ne menee päivässä parissa kaupaksi rahalla muutenkin. Isoihin liikkeisiin päätyy sitten vaihdossa ne täysin pommit yleensä kun sielä ei niin tarkkaa ole se syyni mitä vaihdossa otetaan. Tai siis ei ole yksinkertaisesti myyjillä useinkaan edes tietoa mitä kaikkea olisi hyvä ottaa selville ennenkuin tarjoaa vaihdoksista euroakaan. Itse olen vaunut aina tainnut saada myytyä muutamassa päivässä suoralla kaupalla yhtä poikkeusta lukuunottamatta. Nykyistä vaunua taisin etsiä noin vuoden ja kun löytyi sopiva (ymmärtääkseni nöitä on 2kpl Suomessa) niin kauppaa väännettiin vielä 3-4kk. Mutta ompa vaan mieluinen laite ja jos haluaa eroon niin ei tarvitse laittaa edes myyntiin niin moni on kysellyt että myynkö. No sama se on autojen kanssakin, sigun e60 lähti pihasta vaikkei se missään myynnissä ollut ja kauppahintakin oli minusta aiva ok kun oli kuitenkin 15v Vanha auto kyseessä ja hinta siinä kympissä vielä. Ei ole ollut juuri myymisen tuskaa kun katsoo mitä ostaa ja millä hinnalla
                  F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                  W906 319 sprinter - 14

                  Comment

                  • Haju69
                    Administrator
                    • Nov 2005
                    • 16361
                    • Leppävirta

                    #54
                    Etsintä toistaiseksi päättyi. 66tkm ajettu LMC riittävillä makuupaikoilla löytyi. Varsin siisti peli.
                    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                    E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                    Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                    Comment

                    • Jarger
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2005
                      • 3839
                      • Finnland

                      #55
                      Hobbylle kyytiä.

                      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4...8-95c75023ab1e
                      Negatiiviset kauppakokemukset:
                      Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

                      Comment

                      • Arppa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2006
                        • 1049
                        • Lumbriver

                        #56
                        T4 retkeilyvolkkari myyty ja katsellut ihan oikeaa asuntoautoa. Tämä on kummitellut jo jonkin aikaa mielessä ja vähän koitettu kauppoja hieroa. Kilometrejä toki jo jonkin verran takana mutta moottori on hiljattain vaihdettu Tammerilla kunnostettuun. Viikonloppuna ois tarkoitus mennä katsomaan.



                        Emännän kanssa kahdestaan tarkoitus ajella ja minulla on vaatimuksena tilava pohja, ilmastointi ja ihmisen mentävä suihku. Alden lämmitys yms.
                        Tässä ne kaikki täyttyisi

                        Onko kokeneemmilla karavaanareilla ruusuja/risuja autosta tai vinkkejä mitä kannattaa välttää?
                        Toki jos on jokin parempi vaihtoehto heittää niin mielellään otetaan vinkkejä vastaan.
                        Kesällä: Chevrolet Corvette C6 Z51 6-speed manual
                        Kesällä: Myydään/vaihdetaan Bmw 320i -95 Cabriolet M-sport "Holsetti laitettu!"
                        Kauppakassina: Hyundai i30 -21
                        -Raahe Connection-
                        -Team Kärppä- limited edition

                        Comment

                        • Esko
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2002
                          • 11694
                          • Kouvola

                          #57
                          Originally posted by Arppa View Post
                          T4 retkeilyvolkkari myyty ja katsellut ihan oikeaa asuntoautoa. Tämä on kummitellut jo jonkin aikaa mielessä ja vähän koitettu kauppoja hieroa. Kilometrejä toki jo jonkin verran takana mutta moottori on hiljattain vaihdettu Tammerilla kunnostettuun. Viikonloppuna ois tarkoitus mennä katsomaan.



                          Emännän kanssa kahdestaan tarkoitus ajella ja minulla on vaatimuksena tilava pohja, ilmastointi ja ihmisen mentävä suihku. Alden lämmitys yms.
                          Tässä ne kaikki täyttyisi

                          Onko kokeneemmilla karavaanareilla ruusuja/risuja autosta tai vinkkejä mitä kannattaa välttää?
                          Toki jos on jokin parempi vaihtoehto heittää niin mielellään otetaan vinkkejä vastaan.
                          On siinä hintaa noin paljon ajetulla Forterolla vaikka kone onkin uusittu, niin kyllä noi kilometrit näkyy jo alustassa. Tuo vielä vanhempaa Transit-alustaa eli tulee tuolla ”aasinkyrpä” vaihdekepillä. 2007 tuli uudempi Transit missä vaihdekeppi siirtyi kojelautaan ja kojelauta muutenkin huomattavasti modernimpi. Sänky se kaikista vihatuin eli poikittainen parivuode mistä pitää aina kömpiä toisen yli vuoteeseen/vuoteesta. Toki toi mahdollistaa sitte ison takatallin, mutta tuon aikakauden autoja sai jo pitkittäisilläkin erillisvuoteilla missä yhtä iso takatalli. Alustan osat katsoisin aika tarkasti ja samoin noi peräpään alustan vaneroinnit, että alkaako olemaan jo haperoa. Roiskeläpät säästää noita perän vanerointeja eli kannattaa aina uusia, kun hajoavat vanhuuttaan. Ajoltaan nuo takavetoiset Transitit on aika löysiä keinujia takapäästään. Osa tykkää, osa ei. Vielä kun heittää takatalliin tavaraa, niin heijaaminen vaan pahenee eli noi lehtijouset olleet jo uutena turhan löysät. Ohjaamo ei sovellu kääntöpöydän kanssa pitkälle ihmiselle, kun silmien korkeus on siellä aurinkolipan korkeudella eli joutuu istumaan kyyryssä. Noissa takavetoisissa myös ominaisuutena ärsyttävä kytkimen ottaminen kiinni yhdistettynä heikkoon alavääntöön eli saa jonkin verran luistattaa liikkeelle lähdöissä kytkintä ettei stumppaa. Merkki itsessään ok eikä Forteroissa ole kosteusongelmia korissa muuta kuin ehkä juuri hapero pohjavaneri. Aldeen edelleen varaosia eli siinä mielessä huomattavasti parempi vaihtoehto kuin Truman C-lämmittimet.

                          Comment

                          • Arppa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2006
                            • 1049
                            • Lumbriver

                            #58
                            Originally posted by Esko View Post

                            On siinä hintaa noin paljon ajetulla Forterolla vaikka kone onkin uusittu, niin kyllä noi kilometrit näkyy jo alustassa. Tuo vielä vanhempaa Transit-alustaa eli tulee tuolla ”aasinkyrpä” vaihdekepillä. 2007 tuli uudempi Transit missä vaihdekeppi siirtyi kojelautaan ja kojelauta muutenkin huomattavasti modernimpi. Sänky se kaikista vihatuin eli poikittainen parivuode mistä pitää aina kömpiä toisen yli vuoteeseen/vuoteesta. Toki toi mahdollistaa sitte ison takatallin, mutta tuon aikakauden autoja sai jo pitkittäisilläkin erillisvuoteilla missä yhtä iso takatalli. Alustan osat katsoisin aika tarkasti ja samoin noi peräpään alustan vaneroinnit, että alkaako olemaan jo haperoa. Roiskeläpät säästää noita perän vanerointeja eli kannattaa aina uusia, kun hajoavat vanhuuttaan. Ajoltaan nuo takavetoiset Transitit on aika löysiä keinujia takapäästään. Osa tykkää, osa ei. Vielä kun heittää takatalliin tavaraa, niin heijaaminen vaan pahenee eli noi lehtijouset olleet jo uutena turhan löysät. Ohjaamo ei sovellu kääntöpöydän kanssa pitkälle ihmiselle, kun silmien korkeus on siellä aurinkolipan korkeudella eli joutuu istumaan kyyryssä. Noissa takavetoisissa myös ominaisuutena ärsyttävä kytkimen ottaminen kiinni yhdistettynä heikkoon alavääntöön eli saa jonkin verran luistattaa liikkeelle lähdöissä kytkintä ettei stumppaa. Merkki itsessään ok eikä Forteroissa ole kosteusongelmia korissa muuta kuin ehkä juuri hapero pohjavaneri. Aldeen edelleen varaosia eli siinä mielessä huomattavasti parempi vaihtoehto kuin Truman C-lämmittimet.
                            Kiitos, hyviä pointteja. Ensimmäinen oikea auto hakusessa niin ei osaa ihan kaikkea ajatella

                            Tuon Fordin joku kerkesi ostaa että etsintä jatkuu. Ohjaamoilmastoinnin vaatimus rajaa jonkin verran vaihtoehtoja ja hinnatkin tahtoo sitten karata. Täytyy miettiä onko niin ehdoton tuon ilmastoinnin kanssa
                            Kesällä: Chevrolet Corvette C6 Z51 6-speed manual
                            Kesällä: Myydään/vaihdetaan Bmw 320i -95 Cabriolet M-sport "Holsetti laitettu!"
                            Kauppakassina: Hyundai i30 -21
                            -Raahe Connection-
                            -Team Kärppä- limited edition

                            Comment

                            • Petri.Kekkonen
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2006
                              • 7433
                              • Oulu

                              #59
                              Kuuluis ehkä paremminkin tuonne nettiautosta bongailtua -ketjuun, mutta tämän ketjun innoittama tuli nopeasti haarukoitua käytettyjen matkailuautojen tarjontaa 100% haaveilumielessä. Kiinnostavin mikä osui silmään oli tämä: https://www.nettikaravaani.com/mercedes-benz/a/1638879

                              Tuohan on tietysti monessa suhteessa hyvin rajoittunut eli toimii varmaan katto nostettuna lähinnä vain lämpimissä ja kuivahkoissa olosuhteissa, sänky/sängyt on tosi kapeat ja tavaratilaa on hämmästyttävän vähän mitä yhden YouTube-revikan tuosta katoin. Mutta jos ajelis vaan jossain Välimerellä kesäaikaan niin oishan tuossa myös hyviä puolia, mahtuis ajeleen ahtaammistakin paikoista ja parkkaus onnistunee jopa monissa parkkitaloissa. Saattais toki silti tehdä mieli asua hotellissa välillä kun suihkussakin pitäis käydä. Toisaalta toimis myös kotona kakkosautona paremmin kuin joku isompi jos kauppakassina olis joku pieni sähköauto. Näitä ei varmaan Suomen kilvissä montaa ole.
                              E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                              E39 523i M Sport '00, Titansilber

                              Comment

                              • Arppa
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2006
                                • 1049
                                • Lumbriver

                                #60
                                Originally posted by Arppa View Post



                                Emännän kanssa kahdestaan tarkoitus ajella ja minulla on vaatimuksena tilava pohja, ilmastointi ja ihmisen mentävä suihku. Alden lämmitys yms.
                                Tässä ne kaikki täyttyisi
                                Tämä tuli käytyä katsomassa, ei sitä oltukkaan myyty vaikka hetken oli nettikaravaanin myydyissä.

                                Asunto-osa päällisin puolin ja pohjasta ihan ookoo kilometreihin nähden, toki pientä kulumaan siellä täällä. Pohjan vanerit mitä pääsi kopistelemaan oli ihan kovia. Mutta ohjaamon pelleissä reippaasti ruostetta, yksi kohta oli jesarilla peitelty Kesärenkaat edessä ainakin ihan loppu. Ei ole tuon hinnan arvoinen, useampi tonni liikaa.

                                Hyvä reissu joka tapauksessa, monia autoja ja vaunuja katseltiin sisältä ja vahvistui omat ajatukset tuosta pohjaratkaisusta.
                                Kesällä: Chevrolet Corvette C6 Z51 6-speed manual
                                Kesällä: Myydään/vaihdetaan Bmw 320i -95 Cabriolet M-sport "Holsetti laitettu!"
                                Kauppakassina: Hyundai i30 -21
                                -Raahe Connection-
                                -Team Kärppä- limited edition

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎