Originally posted by pazq
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Keinutunkki perinteisen hallitunkin tilalle
Collapse
X
-
-
-
Originally posted by Paha Arkkitehti View PostTosi hyviä kommentteja jengillä! Minkäslaisia remppoja oot tehny ton kanssa? Itellä olis mielessä pistää jo valmiiksi hyväkuntoinen pohja virheettömään kuosiin ja satulan maalausta sun muuta puunausta jos vaan aika riittää. Vähän kahden vaiheilla oon tässä, rahat kunnon tunkkii ja pukkeihin vai tohon keinunostimeen:thinke30 318iS"UFE"
e30 327 TIC "AVO"
e30 325i "AVO"
-MME connection-
-Btcf absolutistit team-
Comment
-
-
Originally posted by Ramzez View PostOnhan tuo vekotin hintaisekseen liian kallis. Jos tarkoitus on saada auto puoli metriä tai metrin verran ilmaan, niin ennemmin investoisin kunnolliseen saksinosturiin. Hintaluokka menee jossain 2-3 t€, mutta onhan se hintaansa nähden aivan eri vekotin ja tekee remppaamisen niin paljon helpommaksi, että vähänkin pidemmällä ajanjaksolla tarkasteltuna kyseinen investointi maksaa itsensä varmasti takaisin. Ainoa poikkeus voisi tietysti sitten olla se jos ei yksinkertaisesti ole muuta paikkaa laittaa autoa kuin kerrostalon piha-alue, saattaisin harkita tuollaisen keinun hankintaa. Mutta ei se sittenkään autopukkeja ratkaisevasti parempi keksintö olisi. Autopukitkin voi itse rakentaa haluamakseen, ne perus marketin pukit ovat yleensä aivan turhia.
Mitä tulee lankuilla leikkimiseen, niin se ei nyt mikään hirveä homma ole. Minulla on halpis hallitunkki millä hoidan renkaiden vaihdot. Se tunkki ei mahdu auton alle ilman, että ajaa rengasta lankun/tiilen tms. päälle. Tuo ei nyt ole mikään isohomma heittää renkaan eteen pikku (10 cm pituista) lankun pätkää.
Comment
-
-
Noniinno, jokainen tunkee rahansa mihin tykkää. Itsellä on talli kuitenkin sen verran pieni, että mikään pilarinostin ei tule edes kysymykseenkään koska vituttaa ne tolpat mitkä on aina tiellä. Ja sitten jos on yksipilarinostin, niin se taas on tiellä siinä auton keskellä :think sen takia ei ole edes harkittu nosturia koska niitä pitäis olla kaks! tähän mennessä oon rakentanut ite sen mukaan mitä on tarvinnu autoa ropata.
Ja tuohon että mitä sillä olen tehnyt, niin taka-akselin irroitus, pohjan hitsailua, helmojen rassailua, + oli auto muistaakseni 3kk tuon päällä kun ei ollut renkaita kiinni ja muutenkin melko päreinä auto. Olen tykännyt ja koen saaneeni siitä apua rassailuun...
Comment
-
-
Tuon Meganexin saanee IKH:lta halvemmalla, ainakin sen maahantuoma.Näillä mennään:
- BMW E81 118i since 2017
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Taidanpa pistää suosiolla hallitunkin ja pukit tilaukseen, niin ei ainakaan tule pettymyksiä. Ehkä joskus tulevaisuudessa voi harkita sitten noita nostimia. Tällä hetkellä tallipaikka ei ole oma, joten joskus saattaa joutuu tekee pihallakin hommia. Ehkä noiden kamojen siirtäminen ja varastointi on hieman helpompaa kun on tunkki ja pukit. Jengihän vois laittaa tänne et mitä tunkkia ite käytätte!
Comment
-
-
Originally posted by Paha Arkkitehti View PostTaidanpa pistää suosiolla hallitunkin ja pukit tilaukseen, niin ei ainakaan tule pettymyksiä. Ehkä joskus tulevaisuudessa voi harkita sitten noita nostimia. Tällä hetkellä tallipaikka ei ole oma, joten joskus saattaa joutuu tekee pihallakin hommia. Ehkä noiden kamojen siirtäminen ja varastointi on hieman helpompaa kun on tunkki ja pukit. Jengihän vois laittaa tänne et mitä tunkkia ite käytätte!
Comment
-
-
Originally posted by Paha Arkkitehti View PostVähän kahden vaiheilla oon tässä, rahat kunnon tunkkii ja pukkeihin vai tohon keinunostimeen:think
Nostokorkeuskin on auton päissä paljon enemmän kuin tuo nosturin nostokorkeus kun autosta nostaa vain toisen pään kerrallaan ilmaan, auton kaltevuudesta nosturilla johtuen.
Olisi tuo paljon vaivattomampaa kuin pukkien kanssa pelaaminen, ja pukeille sopivan paikan hakeminen alustasta.
Jos auton ropaaminen onnistuu niin auton saaminen nostureille ei pysty olemaan vaiva eikä mikään.
Jos on tarve pitää autoja ylhäällä vuosittain useita päiviä tai viikkoja niin varmaan kätevä,
jos taas vain renkaan ja jarrupalan vaihto joskus eikä ole tilaa pitää tuollaista käyttövalmiudessa paikoillaan niin tunkki ja pukit on varmasti näppärämpi pikkuhuoltoihin.Kaikki autoni,, omassa käytössä olleita ainakin 50kpl...
https://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Om...kautta+aikain/
Comment
-
-
Jos resurssit ei veny nosturin hankkimiseen mutta on himo ampua rahaa välineisiin: oikein isolla rungolla oleva hallitunkkikin on hyvä vaihtoehto. Muutamalla pumppauksella per kylki auto on jo aika korkealla.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by kari@p View Postmulla ollu vuoden päivät, olisin ostanut "kunnon" nosturin jos tallissa riittäis korkeus mutta ei riitä. On ton kanssa 100 kertaa mukavempi värkkäillä kun tunkin ja pukkien kanssa
Comment
-
-
Originally posted by Paha Arkkitehti View PostKyllähän tuo vähän semmosta väkertämistä on ja aika tarkkaa pitää miettiä miten homma sujuu turvallisesti. Jos olosuhteet olisivat olleet toiset niin ehkä olisin päätynyt tuohon keinutunkkiin. Oon anyways tyytyväinen noihin varusteisiin mitä hankin ja niillä saa auton kuitenkin ihan kivasti ylös. Sehän se pääasia on!ex Bemut:
Bmw 315 81,
Bmw 316 83,
Bmw 320 88
Bmw 325td 92
Comment
-
-
Hyvää keskustelua ollut tästä puolesta ja vastaan. Itsekkin vähän kiinnostuin tuosta keinutunkista, sillä maksaahan tuo bilteman hallitunkkikin 200 eur plus pukit yhteensä 80e , erotus ei paljoa ole lopulta. Kuinkahan paljon tuohon on laitettu varmuuskerrointa? taitaa olla kuitenkin niin et ne pukit on ton kaveriksi hankittava että uskaltaa auton alle mennä..
Toinen asia mikä mietityttää on tuon säilytys kun tota ei tarvitse..E70 X5 3.0d -07
E39 530da touring -99
ex: E36 325i sedan -93
Comment
-
Comment