Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pysäyttikö poliisi? Saitko sakot?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Petri
    BTCF Member
    • Jun 2004
    • 3156
    • Nummela

Originally posted by Pretoriaani View Post
    Kolmoskehältähän vastikään poistettiin viimeisetkin liikennevalot.
    Originally posted by Petri View Post
    Puhuiko joku kolmoskehällä ajamisesta?

Edit: Ja vielä viikko sitten oli valot siinä Fazerin kohdalla...

Edit2: Ja jos et ole huomannut, niin kolmoskehällä on kaksi kaistaa suuntaansa, joten ohittaminen ei senkään puolesta olisi ongelma...
    Onko siellä valoja??

Originally posted by Remotion View Post
    Siis millä forumilla me ollaan kun porukka tulee teilaamaan siitä jos ajaa tyhjällä tiellä satasta kahdeksankympin alueella?

Järjenkäyttö sallittu mielestäni.
    Aamen. Vittu saatana.

Originally posted by GARFFi View Post
    Kyyräfoorumilla. Tätä threadia on kylä ollu ilo seurata vierestä.
    Originally posted by Heksula View Post
    Vittumitäjeesustelua..

Mä oon ajanu vasta liki 13 vuotta ja about 800tkm autolla aina maantiellä 20 kmh yli rajoituksen. Nolla onnettomuutta, on kyllä tosi rikollinen olo. Arkkitehti ja muut kukkahatut voi kyyräillä keskenänsä..
    Sä olet rikollinen, hyi.

Originally posted by Paha Arkkitehti View Post
    Hahahaha, ensimmäinen kerta ku meikäläistä haukutaan kukkahatuks. Noh nimimerkin takaa on hyvä kirjotella. Jätän asian tähän.
    Vitun kukkahattutäti

T. Petri Kolehmainen, Vantaa

Saa soittaa jos tuntuu pahalta

EDIT: Haiskaa pahalle.
    E36 323Ti Compact Sport Limited Edition -00
    E36 320i Cabriolet "M-Sport" -96

Ex: E90 320dA LCI M-Sport -10 | E46 330xdA M-Sport II -03 | E46 320Ci M-Sport II -01 | E46 316i "Sport 2000" -00 | E39 523i Sedan M-Sport -99 | E36 320i Coupe M-Sport -95

Comment

• Guest's Avatar

Vittumitäjeesustelua..
      No tämä! Mulla ei vaan mene päähän, miksi pitää jokaiselle ylinopeutta ajaneelle kommentoida erikseen jotakin "nasevaa" jeesustelua. Jokainen kuitenkin tekee itse valintansa siitä, miten ajaa, eikä siihen varmasti muutaman henkilön saarnaaminen kyyräfoorumilla ( ) vaikuta millään tavalla. Pahimpien ylilyöntien kommentoinnin vielä jotenkin ymmärtää, mutta onko ihan oikeasti pakko jokaiselle erikseen marista? Varsinkaan, kun monella nuo rikkeet ovat olleet kohtuullisen pieniä.

Comment

• MikeDry
        BTCF Member
        • May 2006
        • 6168
        • Helsinki

Miksi ei. Sitä varten nämä foorumit on, että voi kommentoida. Jokaisella on aina joku komentti
        Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
        Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

Comment

• Heksula
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2004
          • 2285
          • Porvoo

Hahahaha, ensimmäinen kerta ku meikäläistä haukutaan kukkahatuks. Noh nimimerkin takaa on hyvä kirjotella. Jätän asian tähän.
          No jaa, luulen silti että meistä kahdesta minä olen tunnetumpi henkilö tämän foorumin käyttäjien keskuudessa ihan elävässäkin elämässä.

Terveisin Juho Heikkilä Tuusulasta

Originally posted by schwarze View Post
          Ot, vieläkös Mb:n puolella myännetään "timanttineula" kaikille todistetusti miljoonakilsaa mersulla ajaneille
          Waat? Meni ohi korkeelta, eläessäni en oo mersua omistanu.

Originally posted by Sädde View Post
          Miksi ei. Sitä varten nämä foorumit on, että voi kommentoida. Jokaisella on aina joku komentti
          Siksi että jeesustelu ja asiallinen kommentointi on eri asiat. En oikein ymmärrä milloin tästä foorumista tuli tämmöinen jännittäjien mekka. Silloin joskus noilla autoilla oikeasti ajettiinkin, joskus jopa rajoitusten mukaan. En mitenkään ihannoi kaahaamista tms, mutta ei mahdu mun ajatusmaailmaan miksi jonkun mielestä 100@80kmh alueella aiheuttaa automaattisesti ruumiita? Aivopeseekö ne ihmisiä näin pahasti autokouluissa..
          2020 G20 320i xdrive

Comment

• Paha Arkkitehti
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2012
            • 836
            • World

Vitun kukkahattutäti

T. Petri Kolehmainen, Vantaa

Saa soittaa jos tuntuu pahalta

EDIT: Haiskaa pahalle.
            Eikö asioita pysty kommentoimaan järkevästi? Asenne kysymykset on tietty vaikeita. Puhelu menee varmaan Martinlaakson yläasteelle..:think

Yleensä onnettomuuksissa maantiellä ajetaan alinopeutta?

Originally posted by Lunar View Post
            No tämä! Mulla ei vaan mene päähän, miksi pitää jokaiselle ylinopeutta ajaneelle kommentoida erikseen jotakin "nasevaa" jeesustelua. Jokainen kuitenkin tekee itse valintansa siitä, miten ajaa, eikä siihen varmasti muutaman henkilön saarnaaminen kyyräfoorumilla ( ) vaikuta millään tavalla. Pahimpien ylilyöntien kommentoinnin vielä jotenkin ymmärtää, mutta onko ihan oikeasti pakko jokaiselle erikseen marista? Varsinkaan, kun monella nuo rikkeet ovat olleet kohtuullisen pieniä.
            Tuossa olen jokseenkin samaa mieltä, enkä muistaakseni ole jokaiselle kommentoinutkaan ylinopeuksista vaikka seurannut tätä topikkii alusta asti. Niin kuin sanoin ajan välillä itsekkin ylinopeutta. Mikä tuossa pisti silmään oli se että vakkarilla ajetaan normaalisti 20km/h ylinopeutta ja sitä lähdin kommentoimaan kieltämättä aika nasevasti. Jos se ärsyttää muita niin ok ei siinä mitään, tarkoitus ei ollut jeesustella. Ja sorry lähtenyt tosi pahasti ot:ksi!

Comment

• Paha Arkkitehti
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2012
              • 836
              • World

No jaa, luulen silti että meistä kahdesta minä olen tunnetumpi henkilö tämän foorumin käyttäjien keskuudessa ihan elävässäkin elämässä.

Terveisin Juho Heikkilä Tuusulasta
              Ja vielä siis tähän. Tarkoitin että jos argumentti on kukkahatuksi haukkuminen niin kyllä aika suojista kirjoitetaan. Olet varmasti tunnetumpi ja olen lukenut paljon sun kirjoituksia.

Comment

• Petri
                BTCF Member
                • Jun 2004
                • 3156
                • Nummela

Eikö asioita pysty kommentoimaan järkevästi? Asenne kysymykset on tietty vaikeita. Puhelu menee varmaan Martinlaakson yläasteelle..:think
                Sehän riippuu ihan siitä, että mihin numeroon soitat?

E36 323Ti Compact Sport Limited Edition -00
                E36 320i Cabriolet "M-Sport" -96

Ex: E90 320dA LCI M-Sport -10 | E46 330xdA M-Sport II -03 | E46 320Ci M-Sport II -01 | E46 316i "Sport 2000" -00 | E39 523i Sedan M-Sport -99 | E36 320i Coupe M-Sport -95

Comment

• Paha Arkkitehti
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2012
                  • 836
                  • World

Sehän riippuu ihan siitä, että mihin numeroon soitat?

http://webfronter.com/vantaa/martsari/
                  Totta. Kiitos linkistä. Ei mulla siis mitään asiaa sinne tai muuallekaan kyl oo. En vaan pidä kukkahatuks haukkumisesta.

Comment

• Ramzez
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2009
                    • 6104
                    • Jyväskylä

Älkää nyt hyvät ihmiset alkako riitelemään tällaisista asioista. Jokaisella on oma mielipiteensä ja asenteensa kaikkiin asioihin ja se siitä miksikään muutu, vaikka kuinka paljon asiasta täällä foorumilla jauhettaisiin. Toisten nälviminen ei keskusteluun mitään lisäarvoa tuo.

Mutta jos oman näkökulmani aiheeseen toisin, niin käytännön kannalta oikea tilannenopeus on paljon tärkeämpi seikka, kuin että ajaako aina täysin rajoituksen mukaan. Täytyy muistaa, että teoriassa jokin tiepätkä voi olla luokitukseltaan sellainen, että siinä voisi ajaa kovempaakin kuin mitä rajoitukseksi kyseiselle pätkälle on laitettu, mutta monien eri seikkojen takia rajoitus on jätetty turhan alas. Syitä ovat yleensä tien kuluminen, liikennemelu ja yleinen jeesustelu siitä, että rajoituksia pitäisi muutoinkin laskea. Liikenneturvallisuuden kannalta ei siis välttämättä olisi isoakaan merkitystä, jos rajoitus jollakin pätkällä olisi nykyistä suurempi.

On tietysti hyvä muistaa, että useilla alueilla rajoitukset ovat asetettu syystä alas ja niitä on noudatettava. Tällöin kyseessä voi olla taajama, huono näkyvyys, runsas liikennemäärä, yms.

Mutta vaikka noudattaisit jokaisessa tilanteessa rajoituksia, voi se rajoitusnopeuskin olla tietyissä olosuhteissa aivan liikaa. Oikea tilannenopeus on kaiken A ja O, koska olosuhteet huomioon ottaen voi olla syytä ajaa alle rajoituksen tai toisaalta hieman yli rajoituksen ajaminen ei välttämättä ole yhtään sen vaarallisempaa. Ainoa ero näissä on se, että toinen näistä on lain silmissä laitonta ja siksi se aiheuttaa närää joissakin ihmisissä.

Mutta kukapa meistä aivan oikeasti noudattaisi jokaista lakia aivan pilkulleen. Aivan, ei kukaan. Kuka esimerkiksi maksaa tunnollisesti kaikki hänelle koituvat verot ja ei yritä harjoittaa minkäänlaista suunnittelua niiden saralla?

Comment

• Remotion
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2003
                      • 15225
                      • Ajamisen Iloa

Eikö 20km/h ylinopeutta ole myös jonkinlainen turvallisuusriski? Eikös tämä ole se BTCF jossa ei käsittääkseni ole aikaisemminkaan kannustettu laittomuuksiin? Järjenkäyttöä nimenomaan.

Tämä on jo saivartelua mutta tuli mieleen että milloin normaalissa tieliikenteessä tie on tyhjä?
                      Miksi sitten 80-90% ihmisistä ajaa jatkuvasti 10-20km yli rajoituksen, myös poliisit?

Normaalissa pk-seudun liikenteessä ainakin on jouhevinta kun kaikki ajaa suht samaa vauhtia, yleensä tuon 10-20 yli, tietysti väliin mahtuu aina yksi joka ajaa priuksella ohituskaistaa kympin alle ruuhka-aikaan koko länsiväylän päästäpäähän eikä päästä ketään ohi.

Minusta turvallisuusriski on ihmiset jotka ajavat liian hiljaa ja kirjaimellisesti kuolevat vanhuuteen rattiin. Ei sen takia etteikö niitä olisi helppo väistellä vaan kohonneen verenpaineen takia.

edit: ja kyllä oikea tilannenopeus, tuossapa se ratkaiseva sana. Mutta se siitä.
                      Last edited by Remotion; 10-02-2013, 13:15.
                      Z3 coupé individual

F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                      E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

Comment

• Kylli-Täti
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2012
                        • 499
                        • Tampere

Laitan pisteen tällä OT:lle ja kerron oman paskan tarinani ainoosta kerrasta kun poliisit on pysäyttäny syystä, tai no, ei ne tienny sillon vielä et mulla ei ollu turvavyötä.

Ajelin katsastetulla autolla verot ja vakuutukset maksettuna. Turvavyön kelaus ei toiminu ja se oli ollu lattialla paskan ja veden vallassa, joten olin jättäny sen laittamatta kiinni. Poliisit pysäytti, kysy paperit ja tsekkas kaikkien valojen toiminnan ja suullisesti huomautti turvavyön käytöstä. Vedin sen sit kurasena vaatteiden päälle ihan coolisti Asiallisia jamppoja oli. Mitään muuta pysäytyksiä ratsioita lukuunottamatta mun tilillä ei oo, vajaa kymmenen parkkisakkoo tosin, mutta ei muita rikkeitä Kortti ollu noin 10 vuotta ja joka vuosi autolla ajanu. Perääkin tullu heitettyä ihan tarpeeks, mutta en muuta liikennettä vaarantaen. Lähinnä penkkojen vaarantamista jos sitäkään

Kerran ajelin farkku-Primeran kuolleessa kulmassa kun kuski päätti vetästä takakyljellä mun etulokariin. Ajelin sillosen tyttiksen vuoden -84 mazda 323:lla ja sain 50 euroo käteen. Kolhu vaan paransi auton yleislookkia, mutta Primeran perä otti nätin lommon ja 10 cm viiltävän aukon takapuskuriin/kylkeen

Comment

• dädi
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2012
                          • 348
                          • Seinäjoki

Näin vanhemmiten olen huomanut olevani turvallisuusriski maanteillä.

Ajan liiankin usein vakkarilla +2 tai +3 km/h yli sallitun ja aiheutan tällä toimella lukuisia ohitustilanteita..eli minut ohitetaan lukuisia kertoja.

Koenko tästä syyllisyyttä? entä koenko syyllisyyttä kun ajan itse ylinopeutta? kumpainenkin vaarallisia ajotapoja,mutta minkäs teet.

Tämä siis tapahtuu oikeasti...
                          E39 528iA

Comment

• MikeDry
                            BTCF Member
                            • May 2006
                            • 6168
                            • Helsinki

Originally posted by dädi View Post
                            Näin vanhemmiten olen huomanut olevani turvallisuusriski maanteillä.

Ajan liiankin usein vakkarilla +2 tai +3 km/h yli sallitun ja aiheutan tällä toimella lukuisia ohitustilanteita..eli minut ohitetaan lukuisia kertoja.

Koenko tästä syyllisyyttä? entä koenko syyllisyyttä kun ajan itse ylinopeutta? kumpainenkin vaarallisia ajotapoja,mutta minkäs teet.

Tämä siis tapahtuu oikeasti...
                            Eihän tuo mitään haittaa, koska melkein kaikissa autoissa heittää mittarin väärään suuntaan, itse ajan aina noin 10km/h ylinopeus rajoitusksen. Sen takia että mittari heittää, mutta tuo 20km/h on taas vähän minun mielestä liikaa. Koska silloin joko roikut jonkun takapuskurissa....No mulle on kyllä ihan sama miten jengi ajaa, kunhan ei tarvitse puskurissa ajaa, siis mun....
                            Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                            Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

Comment

• LordHamwich
                              BTCF Member
                              • Feb 2011
                              • 436
                              • Kuopio-Kuhmo

Mittarikymppi päälle rajoituksen on ollut asiallisin vauhti. Ei tule oltua tukkeena eikä roikuttua kenenkään puskurissa. Motarilla tai aakeella laakeella @ mörön perse ajaa sitten kovempaa jos keli antaa myöten.

Tässä talven aikana on tosin ollut pariin otteeseen sellaista keliä että hädintuskin uskaltanut edes rajoituksen mukaan ajaa Eikä ole voinut edes Kyllös-Merjaa asiasta syyttää.
                              1997 E39 523i Cosmosschwartz
                              sigpic

Gone with the wind:
                              1994 VW Passat 2.0
                              1995 E36 323i

Comment

• dädi
                                Bimmer Fanatic
                                • Jun 2012
                                • 348
                                • Seinäjoki

Originally posted by Sädde View Post
                                Eihän tuo mitään haittaa, koska melkein kaikissa autoissa heittää mittarin väärään suuntaan, itse ajan aina noin 10km/h ylinopeus rajoitusksen. Sen takia että mittari heittää, mutta tuo 20km/h on taas vähän minun mielestä liikaa. Koska silloin joko roikut jonkun takapuskurissa....No mulle on kyllä ihan sama miten jengi ajaa, kunhan ei tarvitse puskurissa ajaa, siis mun....
                                Onko nykypäivänä joku joka ei oikeasti tiedä autonsa mittarivirhettä..kirjoituksessani mainitsin todellisen nopeuteni jossa mittarivirhe otettu huomioon.
                                E39 528iA

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎