No ainakin minä aikanaan 18-vuotiaana jantterina ajoin kuorma-autoa työkseni ja ainoa kokemus ennen sitä oli autokoulun kuorma-auton ratista. Tosin pelkkiä C-hommia olen tehnyt, ettei mitään yhdistelmiä ole tullut ajettua kun ei kortti riitä. Sittemmin ajokorttiuudistusten jälkeen vasta voidaan alkaa puhua, että ammattikuskeilta vaaditaan enemmän ammattitaitoa ja koulutusta hommaan, kun se kuorma-autokortin hankkiminenkin on nykyään aivan toisenlainen operaatio kuin se ennen oli.
Tosin itse olen suhtautunut erittäin varauksella näihin ajokorttiuudistuksiin. Teoriassa ihan hyvällä asialla, mutta en näe mitään järkeä siinä, että kohta B-kortti maksaa 3t€. Jää monelta nuorelta kortti hankkimatta tätä menoa ja erityisesti ammattiautoilijoista alkaa kohta toden teolla olla pulaa, kun ei kukaan viitsi maksaa vielä B-kortin lisäksi useampaa tuhatta euroa C-kortista, E:stä puhumattakaan. Ja taisi tuon C-kortinkin alaikäraja nousta vuoden vaihteessa.
Tosin itse olen suhtautunut erittäin varauksella näihin ajokorttiuudistuksiin. Teoriassa ihan hyvällä asialla, mutta en näe mitään järkeä siinä, että kohta B-kortti maksaa 3t€. Jää monelta nuorelta kortti hankkimatta tätä menoa ja erityisesti ammattiautoilijoista alkaa kohta toden teolla olla pulaa, kun ei kukaan viitsi maksaa vielä B-kortin lisäksi useampaa tuhatta euroa C-kortista, E:stä puhumattakaan. Ja taisi tuon C-kortinkin alaikäraja nousta vuoden vaihteessa.
Comment