Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pysäyttikö poliisi? Saitko sakot?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Remotion
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2003
    • 15278
    • Ajamisen Iloa

Originally posted by Supra^ View Post
    Eikös sulla pitäisi kuitenkin olla oikeus saada tietää kuka on tutkannut ja missä kohdassa tarkalleen.
    No kyllä pitäisi olla! Vaan helppohan jonkun poliisin nimi siihen on heittää vaikka ei ois ollukaan.
    Z3 coupé individual

F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
    E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

Comment

• illu^^
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 1703
      • Kajaani

Originally posted by Remotion View Post
      No kyllä pitäisi olla! Vaan helppohan jonkun poliisin nimi siihen on heittää vaikka ei ois ollukaan.
      Sulla on oikeus nähdä se tutkaan lukittu lukema, ennen kun vaaditaan vetämään nimmaria mihinkään lappuun.. Se pitäisi osata siitä vaatia.. Ja kyllä ne voi kusettaakin todella härskisti ja provosoida tunnuksettomalla autolla.

Mutta jokainen lienee tietää säännöt ja sen että niitä pitää noudattaa.. Jos on miestä kaahata niin lienee on myös miestä kestää seuraukset?

Comment

• wta
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2008
        • 641
        • ------

-----
        Last edited by wta; 17-10-2013, 14:52.

Comment

• illu^^
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 1703
          • Kajaani

Originally posted by wta View Post
          Juu ei ole, sitä kun ei välttämättä lukita mihinkään. Sillä sakon allekirjoituksella ei ole oikeastaan mitään merkitystä. Jos haluaa sakon kiistää, niin 7 päivän kuluessa syyttäjänvirastoon. Sit se menee aikanaan käräjille, jossa on sitten tutkannut poliisi todistamassa, että näin paljon se tutka näytti.

Tuskin nuo poliisit nyt npita tutkalukemia alkaa täysin tuntemattomille sivullisille keksimään... miksi alkaisivat? Ai siksi kun ovat kateellisia bemareista
          Tiedän useamman tapauksen ja yhdessä olen ollut käräjillä todistajana, joissa kolme eri poliisia on esitutkinnassa sanonut tutkalukemaksi eri lukeman ja jälkeenpäin ovat käyneet korjaamassa lausuntoaan "juteltuani asiasta jälkeenpäin kolleegani kanssa muistinkin että lukema oli 124km/h eikä 94km/h niinkun aikaisemmin sanoin.." Siitä en tiedä miksi, ihminen on erehtyväinen ja ihminen se on poliisikin.

Ite oon huomannu että kun noudattaa parhaansa mukaan noita liikennesääntöjä niin harvemmin tarvii virkavallan kanssa asioida..:think

Comment

• MouTine
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2011
            • 803
            • Pori

Originally posted by illu^^ View Post
            Tiedän useamman tapauksen ja yhdessä olen ollut käräjillä todistajana, joissa kolme eri poliisia on esitutkinnassa sanonut tutkalukemaksi eri lukeman ja jälkeenpäin ovat käyneet korjaamassa lausuntoaan "juteltuani asiasta jälkeenpäin kolleegani kanssa muistinkin että lukema oli 124km/h eikä 94km/h niinkun aikaisemmin sanoin.." Siitä en tiedä miksi, ihminen on erehtyväinen ja ihminen se on poliisikin.

Ite oon huomannu että kun noudattaa parhaansa mukaan noita liikennesääntöjä niin harvemmin tarvii virkavallan kanssa asioida..:think
            Samanlaisia kokemuksia myös täälä. Poliisiauton takapenkiltä kuulusteluihin ja sieltä käräjille, joka työpöydän ääressä nopeus tippui.
            Nykyiset...
            '14 E500 Coupe

Ollut joskus...
            '07 MB CL63 AMG
            '04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
            '05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
            '94 Audi A8 4.2i V8
            '00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
            '92 BMW 850i 5.0i V12
            '96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
            '92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
            '78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
            '77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!

Comment

• wta
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2008
              • 641
              • ------

------
              Last edited by wta; 12-10-2013, 10:28.

Comment

• Ramzez
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2009
                • 6104
                • Jyväskylä

Helpoin tapa päätellä onko poliisin tutkalukema oikea, on pohtia sitä, tuliko oikeasti ajettua missään kohtaa lähimainkaan sitä nopeutta, jota poliisi väitti sinun ajaneen. Jos vastaus tähän kysymykseen on kyllä, en lähtisi asiasta tappelemaan.

Comment

• r.w.
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2007
                  • 2509
                  • Länsirannikko

Vähän kuulostaa ihmeelliseltä, että siellä on ollut kolme poliisia pitelemässä tutkaa. Kyllähän näitä tarinoita riittää, yleensä taksikuskeilla. Toki voi olla mahdollista, että pysäyttäjä on kuullut esim. radiossa nopeuden väärin ja kun se on sitten tarkistettu tutkaajalta niin sinne papereihin on tullut oikea nopeus. En usko, että poliisit jaksaisivat/viitsisivät/uskaltaisivat alkaa noita nopeuksia kusettamaan. Siinä on äkkiä itse virkarikoksesta syytetyn penkillä. Toki kaikki on mahdollista, kyllä poliisikin voi erehtyä. Mutta siihen en oikein jaksa uskoa, että ne kovin useasti ainoastaan sen takia kun joku ajaa bemarilla viitsisi nopeuksia valehtelemaan alkaa (noin niinkuin kärjistettynä).

Kerran keskustelin asiasta erään taksikuskin kanssa joka oli kuullut kollegaltansa, että poliisi oli tutkannut hänelle väärän lukeman ja hän koki oikeusmurhan oikeudessa. Oli kuulemma heti katsonut mittaria kun oli poliisin nähnyt ja mittarin mukaan hän ei ajanut kyseistä nopeutta. Pohdiskeltiin sitten taksikuskin kanssa, että kumman sana on luotettavampi. Sen taksikuskikollegan, joka on samaan aikaan keskittynyt radioon, asiakkaaseen, mittariin ja liikenteenseen ja heti havaittuaan poliisin katsonut mittaria. Vai sen joka on saanut koulutuksen tutkan käyttöön ja keskittynyt juuri siihen nopeuden mittaamiseen. Sitten kun otetaan vielä huomioon mittarin heitto ja se, että poliisi on voinut tutkata vähän kauemmin kuin mitä taksari oli havainnut jne.jne. Tultiin sitten siihen tulokseen, että tuskin se taksarin kollega nyt kovin kummoista oikeusmurhaa on kokenut.

Edit: yleensä näissä tarinoissa tapahtuu tahattomia väärinymmärryksiä, kun kuullaan kaverilta toisen käden tietoa. Ja vaikka ollaan itsekin oltu todistamassa, niin silloin siitä käsittelystäkään ei saa oikein mitään irti, koska siellä salissa ollaan vain sen oman todistuksen ajan. Näissäkin tilanteissa olisi hyvä vaikka pyytää kaverilta tuomio mistä käy ilmi kaikki näyttö mitä siellä salissa on esitetty. Kuulopuheissa on se paha vika, että ne tahtoo muotoutua milloin mihinkin muotoon, vaikka itse ratkaisu alunperin onkin ollut selkeä ja ymmärrettävä.

Nyt seuraavaksi, joku kirjoittaa tuota sinun tarinaasi jossain foorumilla tyyliin "kaveri oli kerran todistajana oikeudessa, missä poliisi jäi nopeuden valehtelusta kiinni."
                  Aivan helvetin turha spekuloida ja jeesustella jos ei ole omaa kokemusta asiasta.

Nimim. tutka pois päältä ja sakoissa melkein 15km/h enemmän mitä todellisuudessa.
                  1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

Comment

• Ziggis
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2008
                    • 454
                    • Melbourne (Mellilä)

Itellä ollu joskus kinaa poliisin kans ku ajoivat mun perässä sillo ku tein viellä sorahommia...
                    ensin sanottii että tielle pöllyy soraa,näytin että mulla on pressut päällä...
                    sen jälkee väitettii et ajoin koko ajan yli satasta...
                    siihen oli helppo ottaa piirturin kiekko esiiin ja todeta et mulla on parempi todiste tässä mitä teidän sana on...
                    lopulta sain huomautuksen yhdestä palaneesta parkista...
                    eli selvästi oli sakotuksen yritystä ilmassa...
                    eikä varmana johtunu merkistä,ku oli kerta sisu alla
                    Ex. e39 540i -97
                    Ex. 3.6 M5 -90 supercharger
                    Ex. e36 325iA -92
                    Ex. e34 540iA -94
                    Ex. e30 325 2.7 eta -86
                    Ex. e34 540iA -93 touring
                    Ex. e32 730i -89

Tällä mennään

Comment

• Remotion
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2003
                      • 15278
                      • Ajamisen Iloa

Vähän kuulostaa ihmeelliseltä, että siellä on ollut kolme poliisia pitelemässä tutkaa. Kyllähän näitä tarinoita riittää, yleensä taksikuskeilla. Toki voi olla mahdollista, että pysäyttäjä on kuullut esim. radiossa nopeuden väärin ja kun se on sitten tarkistettu tutkaajalta niin sinne papereihin on tullut oikea nopeus.
                      Mulle on käynyt juuri näin kerran, pyysin tarkistamaan lukemaan uudestaan ja se olikin 116 eikä 136 silläkertaa.
                      Z3 coupé individual

Comment

• Remotion
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2003
                        • 15278
                        • Ajamisen Iloa

Katsoin tänään tuota paikkaa missä "tutkamies" on mukamas ollut, kun tuo Kirkkonummen moottoritie on vasta avattu, ei siellä sorapientareiden päällä kasva edes nurmikkoa vielä. Siis täysin avoin näkyvyys ei millään tapaa ole mahdollista että siellä olisi ollut prätkän kanssa kukaan tutkaamassa. Valitettavasti mun usko poliisiin on mennyt. Mutta sanoohan muut poliisitkin sitä että LP:n sakki on sikoja.

Voin sanoa että harmittaa aika paljon tälläinen kun ei saa kesällä autoa ajaa, varsinkin kun kaikki kaupat yms on automatkojen päässä.
                        Tottakai mulla nopeutta oli kun just siinäkohdassa hitusen kokeilin ja jos tutka olisi ollut niin jonkun mielestä jännempikin nopeus olisi siihen voinut tarttua, eli sitä en pyörrä.
                        Last edited by Remotion; 01-05-2013, 20:57.
                        Z3 coupé individual

Comment

• MouTine
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2011
                          • 803
                          • Pori

Ymmärrän jotkut satunaiset ohitukset tai provosoitumiset, mutta miksi ehdoin'tahdoin lähtee ilman piipparia urheilemaan..?
                          Nykyiset...
                          '14 E500 Coupe

Ollut joskus...
                          '07 MB CL63 AMG
                          '04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
                          '05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
                          '94 Audi A8 4.2i V8
                          '00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
                          '92 BMW 850i 5.0i V12
                          '96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
                          '92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
                          '78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
                          '77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!

Comment

• |foder|
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2006
                            • 7099
                            • Forssa

^Minullekin napsahti kerran sakkoja aika hyvin kun ajelin forssasta tornioon.
                            Jossain oulun ja kemin välillä pysähdyttiin huoltoasemalle ja oltiin siinä ainakin vartin. Siitä lähdettiin ajamaan ihan nopeusrajoituksen osoittamaa lukemaa, tietenkin se pieni +10km/h oli päälle. Ei ajettu kuin muutama kilometri rekan perässä ja vastan tuli poliisi. Vilkut päälle ja heti perään. Siitä sivuun ja poliisi nopein askelin mun autolle. Käski tulla autoon ja ottaa rekotteen mukaan.
                            Lätkäisivät sitten sakkoa kun sivari kuulemma ajanut mua vastaan ihan hetki sitten. Saivat mun nopeudeksi kuulemma 110@80.
                            Kiistin heti kättelyssä ja tämä merkittiin kaikkin lappuihinkin heti.
                            Kysyin tarkkaa mittauspaikkaa ja mittaajan nimeä. En saanut vastausta, niillä tuli kiire jonnekin muualle. Melkein kirjaimellisesti heitettiin pihalle autosta.
                            Kotiin kun pääsin niin tein kirjallisen valituksen oulun syyttäjälle tai jonnekin mihin minun käskettiin ottaa yhteyttä asian tiimoilta (ei enää muista tarkkaan laitosta kun yli vuosi siitä aikaa).
                            Viestissä kerroin miten asia meni ja että kiistän syyllistyneeni ylinopeuteen.
                            Vastaukseksi sain vain että minun kertomaani ei oteta huomioon asian käsittelyssä, eikä oikeuta sakon perumiseen.
                            Olin asian tiimoilta yhteydessä aika moneen paikkaan ja aina sama vastaus.

Että tässä tapauksessa minusta tekemällä tehtiin syyllinen eikä edes kerrottu missä ja kuka mitannut nopeutta.

Siitä lähtien olen poliisien elämästä tehnyt niin hankalaa kuin mahdollista.
                            Nyt:
                            E82 135i -11

Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

Comment

• peto2
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2007
                              • 8267
                              • Järvikylä (Nakkila)

Originally posted by |foder| View Post
                              ^Minullekin napsahti kerran sakkoja aika hyvin kun ajelin forssasta tornioon.
                              Jossain oulun ja kemin välillä pysähdyttiin huoltoasemalle ja oltiin siinä ainakin vartin. Siitä lähdettiin ajamaan ihan nopeusrajoituksen osoittamaa lukemaa, tietenkin se pieni +10km/h oli päälle. Ei ajettu kuin muutama kilometri rekan perässä ja vastan tuli poliisi. Vilkut päälle ja heti perään. Siitä sivuun ja poliisi nopein askelin mun autolle. Käski tulla autoon ja ottaa rekotteen mukaan.
                              Lätkäisivät sitten sakkoa kun sivari kuulemma ajanut mua vastaan ihan hetki sitten. Saivat mun nopeudeksi kuulemma 110@80.
                              Kiistin heti kättelyssä ja tämä merkittiin kaikkin lappuihinkin heti.
                              Kysyin tarkkaa mittauspaikkaa ja mittaajan nimeä. En saanut vastausta, niillä tuli kiire jonnekin muualle. Melkein kirjaimellisesti heitettiin pihalle autosta.
                              Kotiin kun pääsin niin tein kirjallisen valituksen oulun syyttäjälle tai jonnekin mihin minun käskettiin ottaa yhteyttä asian tiimoilta (ei enää muista tarkkaan laitosta kun yli vuosi siitä aikaa).
                              Viestissä kerroin miten asia meni ja että kiistän syyllistyneeni ylinopeuteen.
                              Vastaukseksi sain vain että minun kertomaani ei oteta huomioon asian käsittelyssä, eikä oikeuta sakon perumiseen.
                              Olin asian tiimoilta yhteydessä aika moneen paikkaan ja aina sama vastaus.

Että tässä tapauksessa minusta tekemällä tehtiin syyllinen eikä edes kerrottu missä ja kuka mitannut nopeutta.

Siitä lähtien olen poliisien elämästä tehnyt niin hankalaa kuin mahdollista.
                              hmm. jos kiistät niin eikös pitäs mennä käräjille automaattisesti :think
                              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                              ex:
                              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                              Nakkaa privaa jos tarvetta.

Comment

• |foder|
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2006
                                • 7099
                                • Forssa

Originally posted by peto2 View Post
                                hmm. jos kiistät niin eikös pitäs mennä käräjille automaattisesti :think
                                Minä mistään tiedä.
                                Ei mennyt silloin käräjille.
                                Nyt:
                                E82 135i -11

Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎