Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nettiautosta bongailtua X

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Heksula
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2004
    • 2285
    • Porvoo

Originally posted by Veeksi View Post
    Ite asiassa 11 vuotta . Välttäsin edelleen noin suhteellisiä määritelmiä kuin sanaa edullista. Ja ainakaan nopealla selailulla en kyllä nettiautosta löydä parin tonnin lisällä mitää vastaavan tyyppistä e91. 5000 euroa lisäämällä rupee jo melkein vastaavin varustein kyllä löytymäänkin e91 320:ejä. Ja voin kyllä sanoa että ei takuulla ole käytännössä noin suuret kulutuserot...ja jos niin tarkkaa on talouden kanssa, että pitää desilitra eroja laskeskella, niin sit o myös viisasta miettiä montako vuosikymmentä menee tuon 5000 euron kuolettamiseen sillä erolla.

Itse tein aikanani valinna juuri vimpan päälle e46:n ja karvalakki e92:n välillä ja jälkimmäisestä tuli kyllä sellane tunne, että mokomaan kikottimeen en sorru ikinä. Isäukolla on edelleen e91 325d ja sillä tulee silloin tällöin ajeltua ja valitettavasti e46 ei häpeä varsinkaan laatuvaikutelman tai ajettavuuden tai edes ajomukavuuden kannalta pätkääkään uudemmalle huonommin varustellulle. Ei tosin tarvitse alkaa e9x-sarjaa puolustelemaan, koska en minä mitään antipatiaa sitä korimallia kohtaan tunne. Varmasti kunnon varusteilla loistava peli, mikä on minullekin potentiaalinen seuraava automalli. Yks juttu myös mihin kaikki/kunnon bemarimiehet ei koskaan sorru on neloskone mikä raksuttaa 320d:n keulilla kuin pahaisessa Octaviassa.

En yritä väittää, että sinä olet väärässä ja minä oikeassa, vaan yritän kertoa, että ko. auton hinta on ihan ok, jos arvostaa tiettyjä asioita autossa, mitä joku toinen taas ei voi ymmärtää. Se ei minua ärsytä ettet kenties ymmärrä e46:n päälle, mutta se harmittaa tässä(kin) topicissa, että tuntuu ainakin että äänessä olevien mielestä autojen pitäis olla sekä upeimmin varusteltuja että halvimpia. Jos hintaa kauhistellaan, niin olis hyvä että se perustellaan (kuten nyt teitkin) ja ehkä niissä perusteluissa olis syytä ottaa huomioon että verrataan samoja arvoja sisältävään autoon (esim. toisia kiinnostaa se, että on _KAIKKI_ varusteet ja toisia se pieni kulutus). Muuten pian kaikki KIAa kalliimmat leimataan ylihintaisiksi.
    Ei ole mitään henkilökohtaista e46 koria kohtaan. Meillä oli 325i sedan 102-265tkm välillä ja 5 vuotta. Hyvä auto ajaa, joskaan en kokenut sitä mitenkään erityisen laadukkaaksi vrt e91. Tuo vanhan tekniikan 330d vie 7.5-8 litraa satkulla, 320d meni vajaalla 6 litralla. Diesel nyt on diesel riippumatta mukien määrästä.

Yritän tässä sanoa että e46 on vanha, diesel ostetaan jos tulee paljon kilsoja. Sitten kun tuolla vedetään pari vuotta ja 60-70tkm lisää mittariin niin hinta on enää nelinumeroinen ja lähempänä viittä kuin 10 kiloa. Kukin tyylillään, mutta väitän silti että tuo on myymättä juurikin em. Syistä.

Lisätään vielä kysymys että miksi autosta jossa on varusteita pitäisi olla valmis maksamaan lähes 100% enemmän euroja kuin yleinen hintataso?
    Last edited by Heksula; 05-03-2013, 22:24.
    2020 G20 320i xdrive

Comment

• *PexU*
      BTCF Member
      • Aug 2002
      • 1989
      • Vantaa

Kyllä se tosiaan aito m-sportti on, joko on ratti ja listat kadonneet, tai sitten ne on unohtunut tekovaiheessa

Ei ole. Tai sitten siinä o jotain niin hämärää, että aito M-sporttius ei enää paljon lohduttais (miksi olis ratti vaihdettu perusmalliin, saati jalkalistat).
      AjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!

E61 530xd M-Sport Touring -07
      Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi)
      Duunissa: F11 520d x-drive -17

Comment

• Veeksi
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2003
        • 2177
        • Kuopio

Originally posted by Heksula View Post
        Lisätään vielä kysymys että miksi autosta jossa on varusteita pitäisi olla valmis maksamaan lähes 100% enemmän euroja kuin yleinen hintataso?
        Sellaiselle tuota on varmasti mahdoton perustella kuka ei sitä ymmärrä. Minun mielestä varusteet tekevät auton. Ne just monesti luo sen fiiliksen. Toi on vaan kokeiltava. Mikä kolahtaa kenellekin. Toinen saa fiiliksiä siitä ku se hopean harmaa karvalakkimalli oli halvin ja tuntee tehneensä tosi hyvät kaupat. Toinen taas saa fiiliksiä siitä, että tuntee olevansa erityisen auton ratissa. Onnekkaat tuntevat nämä huikeat fiilikset jopa jonkun karvalakki-Corollan ratissa. Ja olipa se nyt 100 % enemmän tai vähän vähemmän prosentteja enemmän, niin pointtihan on se, että EI PIDÄ olla valmis maksamaan. Jos haluaa sellaisen, nii todennäköisesti joutuu maksamaan, mutta pakko ei ole. Jokaiseen hintaluokkaan kyllä löytyy autoja, mistä saa valita mieleisensä. Jokainen voi harrastaa tätä lajia kuten haluaa . Ei oo oikeaa ja väärää tapaa.
        BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
        BMW E63 630iA '05

Comment

• rgaweer
          BTCF Member
          • May 2012
          • 1670
          • Vantaa

Hetki sitten oli myynnissä edellisellä omistajalla 1400 vai oliko peräti 1300 eurolla. Silloin oli muistaakseni mittari jumahtanut 299tkm ja nyt näköjään vaihdettu uusi reilusti vähemmillä kilometreillä asiasta tietenkään mitään sanomatta
          E34 x2, E12 x2, E30
          E28 520i -82 & 520iA -86
          Ex: 2xE30, 1x39, E36 318i -91, E34 530iA Touring -94

Comment

• T3
            BTCF Member
            • Oct 2003
            • 8530
            • Karhe

Originally posted by rgaweer View Post
            http://www.nettiauto.com/bmw/730/5400394
            Hetki sitten oli myynnissä edellisellä omistajalla 1400 vai oliko peräti 1300 eurolla. Silloin oli muistaakseni mittari jumahtanut 299tkm ja nyt näköjään vaihdettu uusi reilusti vähemmillä kilometreillä asiasta tietenkään mitään sanomatta
            No eikö se nyt ole ihan se ja sama, mitä tommosessa iänkaiken vanhassa paskassa on mittarissa. Oli merkki/malli mikä vaan, niin vm -88 käyttöruoskassa saattaa olla helposti 300-500tkm taulussa. Yleiskunto ratkaisee ja jos tehdyistä huolloista/korjauksista on esittää edes jonkinlaista dokumenttia, niin onko niillä kilometreillä nyt niin suurta väliä.

Todennäköisesti tässäkin on enemmän autoa: http://www.nettiauto.com/lada/2105/5438805
            .

Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

Comment

• Saukko
              Moderator
              • Nov 2004
              • 2098
              • Kokkola

Originally posted by T3 View Post
              No eikö se nyt ole ihan se ja sama, mitä tommosessa iänkaiken vanhassa paskassa on mittarissa. Oli merkki/malli mikä vaan, niin vm -88 käyttöruoskassa saattaa olla helposti 300-500tkm taulussa. Yleiskunto ratkaisee ja jos tehdyistä huolloista/korjauksista on esittää edes jonkinlaista dokumenttia, niin onko niillä kilometreillä nyt niin suurta väliä.

Todennäköisesti tässäkin on enemmän autoa: http://www.nettiauto.com/lada/2105/5438805
              Nyt oli jo pakko hymähtää ekalle lauseelle

Ja pakollinen "helmi"

Ajossa tai telakalla
              -98 323i käyttökikkare
              -94 ///M5 Showroom
              -88 325i Cabrio Mtech1
              -Official member of BTCF-Sauna team-
              Myydään uutta ja käytettyä osaa-> Klikkaa tästä!

Comment

• rgaweer
                BTCF Member
                • May 2012
                • 1670
                • Vantaa

Originally posted by T3 View Post
                Onhan tuo täysin totta, mutta en silti pidä mielekkäänä jättää kertomatta tuommoisia asioita.

E34 x2, E12 x2, E30
                E28 520i -82 & 520iA -86
                Ex: 2xE30, 1x39, E36 318i -91, E34 530iA Touring -94

Comment

• Heksula
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2004
                  • 2285
                  • Porvoo

Sellaiselle tuota on varmasti mahdoton perustella kuka ei sitä ymmärrä. Minun mielestä varusteet tekevät auton. Ne just monesti luo sen fiiliksen. Toi on vaan kokeiltava. Mikä kolahtaa kenellekin. Toinen saa fiiliksiä siitä ku se hopean harmaa karvalakkimalli oli halvin ja tuntee tehneensä tosi hyvät kaupat. Toinen taas saa fiiliksiä siitä, että tuntee olevansa erityisen auton ratissa. Onnekkaat tuntevat nämä huikeat fiilikset jopa jonkun karvalakki-Corollan ratissa. Ja olipa se nyt 100 % enemmän tai vähän vähemmän prosentteja enemmän, niin pointtihan on se, että EI PIDÄ olla valmis maksamaan. Jos haluaa sellaisen, nii todennäköisesti joutuu maksamaan, mutta pakko ei ole. Jokaiseen hintaluokkaan kyllä löytyy autoja, mistä saa valita mieleisensä. Jokainen voi harrastaa tätä lajia kuten haluaa . Ei oo oikeaa ja väärää tapaa.
                  Nyt sä jäit jankkaamaan samaa. Ymmärrään kyllä varusteiden päälle, enkä itsekkään ostaisi mitään karvalakkia. Tuon meidän 530d:n varustelista on a4 paperin mittainen, mutta ei siihen tarvinnut rahaa yhtään enempää kuin karvalakkeihin. Samoilla varusteilla m-sporttina noita 330d malleja saa 8-10 kilolla, niin miksi tuosta pitäisi maksaa 15 kiloa? Pitääkö ylihintaisesta autosta luoda joku illuusio oman pään sisälle tyyliin "muut ei vaan ymmärrä"?
                  2020 G20 320i xdrive

Comment

• Veeksi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2003
                    • 2177
                    • Kuopio

Nyt sä jäit jankkaamaan samaa. Ymmärrään kyllä varusteiden päälle, enkä itsekkään ostaisi mitään karvalakkia. Tuon meidän 530d:n varustelista on a4 paperin mittainen, mutta ei siihen tarvinnut rahaa yhtään enempää kuin karvalakkeihin. Samoilla varusteilla m-sporttina noita 330d malleja saa 8-10 kilolla, niin miksi tuosta pitäisi maksaa 15 kiloa? Pitääkö ylihintaisesta autosta luoda joku illuusio oman pään sisälle tyyliin "muut ei vaan ymmärrä"?
                    No se on harmaa. Viel ku siel o esim. harmaa sisusta nii ei tarvii miettiä miks oli karvalakin hintainen. Saati jos laatikko oireilee, termarit o vaihtamatta, imusarjan läpät poistamatta, turbo viheltää tai on uusimatta ja kilsoja jo 200tkm, pakosarja halki, öljyä vuotaa, hehkut uusimatta ja mitä kaikkee mukavaa siihen 30d:n kuuluikaan. Lisäks monelle harrastajalle joku pronavin puutos tai vääränmalliset penkit o dealbreakereita. Minäkin nimittäin oon kerran ostanut nettiauton halvimmasta päästä e60 530d:n... 3 vuotta vanhoissa vikathreadeissa o reilusti mun kyselyjä.

Muutenki rupee jo tympimään noi mutuheitot, että milloin samoilla varusteilla saa e91:n pari tonttua kalliimmalla ja nyt jo saa samanlaisia 6 tonttua halvemmalla, mutta missään ei vaan näy niitä väitteiden mukaisia autoja. Itke hinnasta sit ku pystyt oikeasti linkittää vastaavan halvemman niin ehkä siitä o sit jollekin jotain hyötyä. Silti toki voi olla lyhytnäköistä ja typerää tuomita autoja ja niiden hintoja näkemättä ja koeajamatta.

Sä ku tunnut noin halvalla autoja löytävän nii etsis nyt sit hyvin huollettu ja varusteltu e46 m3 cabi mulle 25000 eurolla tai e36 vastaava reilulla kymppitonnilla. Varmasti o joskus joku noita malleja myynyt toho hintaan. Tai laita e91 tai e93 335i hyvillä varusteilla pikkasen reiluun kolmeen kymppiin.
                    Last edited by Veeksi; 06-03-2013, 08:48.
                    BMW E63 630iA '05

Comment

• Dew
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2009
                      • 272
                      • Jyväskylä

Originally posted by rgaweer View Post
                      http://www.nettiauto.com/bmw/730/5400394
                      Tuo on kyllä semmoinen pommi että en voi suositella. Kävin 3 vuotta sitten koeajamassa kun oli tuolloin Laukaassa. Alusta ja jokapaikka oli silloin väljä, valkoinen spraymaalipullo oli räjähtänyt konepellin väliin --> konehuone täynnä valkoisia maalipisaroita ja lokareistakin löytyi valkoisia pisteitä. Ruosteita oli oudoissa paikoissa keskellä peltiä kyljissä. Osa lukoista rikki kun yritetty murtautua sisään. Silloin oli mittari pysähtynyt siihen 296tkm lukemaan mihin noi monesti pysähtyy. Tiedä sitten nykyistä kuntoa mutta tuskin on paljoa panostettu.
                      BMW 325i Cabriolet -90

Comment

• Heksula
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2004
                        • 2285
                        • Porvoo

No se on harmaa. Viel ku siel o esim. harmaa sisusta nii ei tarvii miettiä miks oli karvalakin hintainen. Saati jos laatikko oireilee, termarit o vaihtamatta, imusarjan läpät poistamatta, turbo viheltää tai on uusimatta ja kilsoja jo 200tkm, pakosarja halki, öljyä vuotaa, hehkut uusimatta ja mitä kaikkee mukavaa siihen 30d:n kuuluikaan. Lisäks monelle harrastajalle joku pronavin puutos tai vääränmalliset penkit o dealbreakereita. Minäkin nimittäin oon kerran ostanut nettiauton halvimmasta päästä e60 530d:n... 3 vuotta vanhoissa vikathreadeissa o reilusti mun kyselyjä.

Muutenki rupee jo tympimään noi mutuheitot, että milloin samoilla varusteilla saa e91:n pari tonttua kalliimmalla ja nyt jo saa samanlaisia 6 tonttua halvemmalla, mutta missään ei vaan näy niitä väitteiden mukaisia autoja. Itke hinnasta sit ku pystyt oikeasti linkittää vastaavan halvemman niin ehkä siitä o sit jollekin jotain hyötyä. Silti toki voi olla lyhytnäköistä ja typerää tuomita autoja ja niiden hintoja näkemättä ja koeajamatta.

Sä ku tunnut noin halvalla autoja löytävän nii etsis nyt sit hyvin huollettu ja varusteltu e46 m3 cabi mulle 25000 eurolla tai e36 vastaava reilulla kymppitonnilla. Varmasti o joskus joku noita malleja myynyt toho hintaan. Tai laita e91 tai e93 335i hyvillä varusteilla pikkasen reiluun kolmeen kymppiin.
                        En kyllä ihan tajua miksi lähdet henkilökohtaisesti vittuilemaan mulle? Osta ihan rauhassa ylihintaisia helmiä, ei ole multa pois. Jos et pysty parempiin perusteluihin niin anna olla. Ps. Ihan joka auto ei mene nettiauton kautta.
                        2020 G20 320i xdrive

Comment

• tuningg
                          Bimmer Rookie
                          • May 2003
                          • 183

http://www.nettiauto.com/bmw/318/5160539 http://www.nettiauto.com/bmw/318/5438798 Näistä kellään lisäinfoa?? Pitäiskö tossa 98vm mallissa olla täyssähkökatto? Jos jollain clubilaisella on tarjolla joku hyvä 36nen avo ilmastoinnilla max 6k Nii voi pistää viestiä tulemaan.

Comment

• Veeksi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2003
                            • 2177
                            • Kuopio

En kyllä ihan tajua miksi lähdet henkilökohtaisesti vittuilemaan mulle? Osta ihan rauhassa ylihintaisia helmiä, ei ole multa pois. Jos et pysty parempiin perusteluihin niin anna olla. Ps. Ihan joka auto ei mene nettiauton kautta.
                            Anteeksi, että otit henkilökohtaisesti (tai viestini meni henkilökohtaisuuksiin). Varmaan ilmaisin itteni vähän liian suorasukaisesti.

Tarkoitus oli vaan tuoda esille sekin kanta, että omien kokemusten mukaan (myös x30d-tekniikan) suhteen se hankintahinnaltaan halvin ei välttämättä kuitenkaan ole se halvin vähänkään pidemmän päälle. Tämä liittyi asiaan siten, että minulla on ollut ko. tekniikkaa, sinulla on ko. tekniikka ja toit esille miten halvalla sen sait ja jutuissa esiintynyt autokin on edes suurinpiirtein samaa tekniikkaa (paljon samoja ongelmia kuuluu olevan).

Ainahan näissä joudutaan punnitsemaan sitä onko mieleiset värit ja materiaalit, mieleiset varusteet, mieleiset erikoisvarusteet yms. (vanteet, lukkoperät, viritykset tms.), hyvä kuntoiset pinnat, huollettu tekniikka (myös tyyppiongelmat) ja sitten hinta. Ei varmasti koskaan käy niin hyvin etteikö tarviis jonkinlaista kompromissia tehdä. Ja jos on tarkka (kuten itse), niin halvin kompromissi vuodenkin tähtäimellä on hankkia kerralla sellane mihin ei tarvii mitään itse enää tehdä, vaikka se oliski tuhansia euroja kalliimpi hankinnaltaan (jälkeenpäin kun alkaa teettämään niin kymppituhatkin on pieni raha). Samalla olen huomannut säästäväni aikaani, hermojani sekä henkistä pääomaa. Mutta joo, siinä asiassa olet oikeassa että tää on menny saman jankkaamiseksi ja kaikki osapuolet ei nyt ehkä vain edes halua ymmärtää toista, koska psyykkeen on vaikea käsitellä tällaisia asenne- ja arvoeroja. Minun osalta tämä saa jäädä tähän.
                            Last edited by Veeksi; 06-03-2013, 20:29.
                            BMW E63 630iA '05

Comment

• Heksula
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2004
                              • 2285
                              • Porvoo

Anteeksi, että otit henkilökohtaisesti (tai viestini meni henkilökohtaisuuksiin). Varmaan ilmaisin itteni vähän liian suorasukaisesti.

Tarkoitus oli vaan tuoda esille sekin kanta, että omien kokemusten mukaan (myös x30d-tekniikan) suhteen se hankintahinnaltaan halvin ei välttämättä kuitenkaan ole se halvin vähänkään pidemmän päälle. Tämä liittyi asiaan siten, että minulla on ollut ko. tekniikkaa, sinulla on ko. tekniikka ja toit esille miten halvalla sen sait ja jutuissa esiintynyt autokin on edes suurinpiirtein samaa tekniikkaa (paljon samoja ongelmia kuuluu olevan).

Ainahan näissä joudutaan punnitsemaan sitä onko mieleiset värit ja materiaalit, mieleiset varusteet, mieleiset erikoisvarusteet yms. (vanteet, lukkoperät, viritykset tms.), hyvä kuntoiset pinnat, huollettu tekniikka (myös tyyppiongelmat) ja sitten hinta. Ei varmasti koskaan käy niin hyvin etteikö tarviis jonkinlaista kompromissia tehdä. Ja jos on tarkka (kuten itse), niin halvin kompromissi vuodenkin tähtäimellä on hankkia kerralla sellane mihin ei tarvii mitään itse enää tehdä, vaikka se oliski tuhansia euroja kalliimpi hankinnaltaan (jälkeenpäin kun alkaa teettämään niin kymppituhatkin on pieni raha). Samalla olen huomannut säästäväni aikaani, hermojani sekä henkistä pääomaa. Mutta joo, siinä asiassa olet oikeassa että tää on menny saman jankkaamiseksi ja kaikki osapuolet ei nyt ehkä vain edes halua ymmärtää toista, koska psyykkeen on vaikea käsitellä tällaisia asenne- ja arvoeroja. Minun osalta tämä saa jäädä tähän.
                              Ehkä sanoin harhaanjohtavasti halvalla. Tarkoitin sitä että hinta oli ns. keskitasoa ja käypä, varsinkin varusteisiin nähden. Samalla rahalla on chattiautossa nytkin "samanlaisia" karvahattumalleja myynnissä mutta tämä hyvinvarusteltu yksilö ei siellä viihtynyt päivää kauempaa. Tuon 330d:n hintalogiikalla tästä 530d:stä olisi pitänyt pyytää 45K€, joka olisi naurettava hinta ko. kamppeesta. Siinä olen kanssasi samaa mieltä että fiiliksellä näitä enimmäkseen ostetaan. Mutta joo, eiköhän tämä OT ollut tässä.
                              2020 G20 320i xdrive

Comment

• Zeta
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2004
                                • 7536
                                • Kotona

Tässähän on kuskinpenkki paremmassa kunnossa kuin monessa 200tkm ajetussa e39 bemarissa!
                                -
                                Käyttöautona: F20
                                Myydään: DELL pöytätietokone **120e**
                                Myydään: HP 14" kannettava **90e**
                                Myydään: HP 12.5" kannettava **240e**
                                -

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢