memebuy23buy

Kokemuksia Autoimport Nummela?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • WSE1
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 3242
    • Suomusjärvi

Originally posted by BeamR View Post
    btw, tuli katseltua Suomen Tullia JIM:ltä männä viikolla (kausi 2, jakso 12), ja siinä Tulli pysäytti tarkistusta varten Kehä III:lla siirtareilla liikkuvan uudehkon tila-auton. Siinä oli autoliike jättänyt verot maksamatta ja epäonniselta autoilijalta otettiin siirtarit irti siitä hopasta.
    Mikä pisti silmään oli ko. tila-autoon asennettu varsinaisen rekisterikilven pohja: ihan tarkkaa, luettavaa tekstiä tuosta huonolaatuisesta kuvasta ei saa, mutta on niin kovasti saman näköinen kuin meillä oli autoimport.fi -pohja... Mutta kuten sanottu, niin ei tuosta varmaa tekstiä saa luettua, se vain näyttää samalta. Nämä jaksothan on toki kuvattu kesällä 2014, eli mitään ihan uutta ei sikäli ole.

http://www.ruutu.fi/ohjelmat/suomen-...usi-2-jakso-12, pysäytys alkaen ~9:45
    10.27-10.28 autohelsinki.fi , 11.04 näkyy vielä tarkemmin loppuosa ..ki.fi. Eli kannattaa olla tarkkana kaikkien tuontiautotoimijoiden kanssa noissa asioissa.

Comment

• BeamR
      BTCF Member
      • Jul 2007
      • 13363
      • Espoon takametsät

Originally posted by WSE1 View Post
      10.27-10.28 autohelsinki.fi , 11.04 näkyy vielä tarkemmin loppuosa ..ki.fi. Eli kannattaa olla tarkkana kaikkien tuontiautotoimijoiden kanssa noissa asioissa.
      sulla on tarkemmat silmät kuin mulla
      F46 Gran Tourer -20
      Boxster 2.5 -97

Comment

• herrakani

Toi verovelka saattaa johtua esim myöhässä ilmoitetuista alveista kun se on niin pieni.

Comment

• KJ
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2004
          • 695
          • Järvenpää

Originally posted by herrakani View Post
          Toi verovelka saattaa johtua esim myöhässä ilmoitetuista alveista kun se on niin pieni.
          Yritystietojärjestelmän verovelkarekisteri ilmoittaa ainoastaan alle ja yli 10000€ verovelat. Tarkkaa summaa siitä ei siis saa. ALV velkaahan se on, koska yritys on ollut toiminnassa vasta n. 8kk ja sitä on kertynyt jo yli 10k€. Ilmoitusten laiminlyönneistä kerätään tietoa erikseen, joiden kanssa kyseisellä yhtiöllä on ollut puutteita jo pidemmän aikaa.
          Tämän putiikin kohdalla en olisi yhtään yllättynyt jos vaikka ALV:it olisi jätetty tilittämättä koko toimintansa ajalta... :think
          Last edited by KJ; 13-05-2015, 20:14.
          F30 330e -17 Alpinweiss 3
          E70 X5 3.0sd -08 Schwarz 2

Comment

• herrakani

Originally posted by KJ View Post
            Yritystietojärjestelmän verovelkarekisteri ilmoittaa ainoastaan alle ja yli 10000€ verovelat. Tarkkaa summaa siitä ei siis saa. ALV velkaahan se on, koska yritys on ollut toiminnassa vasta n. 8kk ja sitä on kertynyt jo yli 10k€. Ilmoitusten laiminlyönneistä kerätään tietoa erikseen, joiden kanssa kyseisellä yhtiöllä on ollut puutteita jo pidemmän aikaa.
            Tämän putiikin kohdalla en olisi yhtään yllättynyt jos vaikka ALV:it olisi jätetty tilittämättä koko toimintansa ajalta... :think
            Toi verovelka johtuu myöhässä ilmoitetuista alveista. On siis jo korjattu.

Korjaamon on ostanut yhtiö, jonka omistaa muutama pääomasijoittaja. Yhtiön puolesta on vaihdettu myös toimiva johto ja korjaamotoiminta on tarkoitus elvyttää. Autojen maahantuontiin yhtiö ei enää sekaannu - ainakaan entisellä tapaa.

Comment

• KJ
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2004
              • 695
              • Järvenpää

Korjaamon on ostanut yhtiö, jonka omistaa muutama pääomasijoittaja. Yhtiön puolesta on vaihdettu myös toimiva johto ja korjaamotoiminta on tarkoitus elvyttää. Autojen maahantuontiin yhtiö ei enää sekaannu - ainakaan entisellä tapaa.
              Ensiksi saattaa johtua ja kohta sitten johtuu...
              Ja kyllä se vaan niin on, että se verovelka johtuu nimenomaan Alvien tilittämättömyydestä määräajassa, ei ilmoitusten myöhästymisestä.

Tuntuu täysin absurdilta, että kukaan pääomasijoittaja oikeasti ostaa tuollaisissa sotkuissa, ja tuollaiset taloustaustat ja riskiluokitukset omaavaa yhtiötä, etenkään kun yhtiöllä tuskin on mitään kiinteistöomistuksia tai yhtään mitään muutakaan arvokasta omaisuutta.
              Hienoa kuitenkin jos yhtiö on tosiaan saanut uuden johdon ja hallituksen ja saavat toiminnan elvytettyä.
              Itse olen sen verran skeptinen, että en usko sen olevan enää mahdollista. Omasta mielestäni tämäntyyppisten erikoistuneiden autokorjaamojen menestys kun perustuu lähinnä kahteen kulmakiveen: työn hintalaatusuhteeseen ja maineeseen. Toinen kulmakivi tässä yhtiössä on aika rankasti tahrautunut, vaikka itse Oleg Lyijine tai Peter Arosarka eivät enää yhtiöön mitenkään liittyisivät.
              Last edited by KJ; 14-05-2015, 07:19.

Comment

• BeamR
                BTCF Member
                • Jul 2007
                • 13363
                • Espoon takametsät

mikä tän ostavan firman nimi on?
                F46 Gran Tourer -20
                Boxster 2.5 -97

Comment

• herrakani

mikä tän ostavan firman nimi on?
                  Irrelevantti holdingyhtiö. Mä siirryin toimitusjohtajaksi tuonne tämän ostaneen firman puolesta, talousjohtajana on mun työkaveri joka on duunannut yhden pk-seudulla vaikuttavan huoltamoketjun 4 ukon velkaisasta nyrkkipajasta.

Comment

• BeamR
                    BTCF Member
                    • Jul 2007
                    • 13363
                    • Espoon takametsät

Irrelevantti holdingyhtiö. Mä siirryin toimitusjohtajaksi tuonne tämän ostaneen firman puolesta, talousjohtajana on mun työkaveri joka on duunannut yhden pk-seudulla vaikuttavan huoltamoketjun 4 ukon velkaisasta nyrkkipajasta.
                    kerro nyt vähän lisää, vai onko se joku valtiosalaisuus että kuka / mikä on vastuussa firman toiminnasta?
                    F46 Gran Tourer -20
                    Boxster 2.5 -97

Comment

• herrakani

Justhan mä sanoin et minä olen vastuussa yhtiöstä ja osakkeet osti holdingyhtiö.

Julkista tietoa toki sekin, holdingyhtiön nimi on Eurocontinental Global Tech.

Comment

• herrakani

Ja muuten ei, olit väärässä arvon KJ. Jos alv-ilmoitukset ovat tekemättä 3kk niin verottaja arpoo liikevaihdon mukaan soveltaen ne "verovelat", tässä tapauksessa arvonta osui siihen 3300/kk. En tiedä onko tämä normaali käytäntö vai perustuuko johonkin lakiin, oon vaan huomannut tällaisen käytännön olevan.

MUTTA: Sanoisin että tämän langan kaltaiset kokemukset yhtiön toiminnasta ovat loppuneet 1.5 alkaen. Yhtiö on ottanut uuden suunnan ja se on bemareiden korjaaminen tip-top-kuntoon ripeästi ja kustannustehokkaasti.

Comment

• BeamR
                          BTCF Member
                          • Jul 2007
                          • 13363
                          • Espoon takametsät

Justhan mä sanoin et minä olen vastuussa yhtiöstä ja osakkeet osti holdingyhtiö.

Julkista tietoa toki sekin, holdingyhtiön nimi on Eurocontinental Global Tech.
                          jos olet toimitusjohtaja niin sinä vastaat yrityksen pyörittämisestä hallitukselle eli käytännössä osakkeenomistajille. Yrityksen veloista et ole suoraan vastuussa.

mihin maahan tuo eurocontinental global tech on rekisteröity?
                          F46 Gran Tourer -20
                          Boxster 2.5 -97

Comment

• herrakani

mihin maahan tuo eurocontinental global tech on rekisteröity?
                            Veikkaisin Nigeriaa, sieltä ainakin luvattiin 300 miljoonaa meidän 200m korkean valaisinpylvään rakentamiseen! Ei tarvinnu kun muutama sataa tuhatta pistää sijoittajien rahoja tilinsiirtokuluihin ja leveämpään pankkitiliin että nuo Nigerian Kuningattaren rahat tulevat. Odotan rahoja saapuvan alkuviikosta, tolppaa rakennetaan jo.

Comment

• KJ
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2004
                              • 695
                              • Järvenpää

Ja muuten ei, olit väärässä arvon KJ. Jos alv-ilmoitukset ovat tekemättä 3kk niin verottaja arpoo liikevaihdon mukaan soveltaen ne "verovelat", tässä tapauksessa arvonta osui siihen 3300/kk. En tiedä onko tämä normaali käytäntö vai perustuuko johonkin lakiin, oon vaan huomannut tällaisen käytännön olevan.

MUTTA: Sanoisin että tämän langan kaltaiset kokemukset yhtiön toiminnasta ovat loppuneet 1.5 alkaen. Yhtiö on ottanut uuden suunnan ja se on bemareiden korjaaminen tip-top-kuntoon ripeästi ja kustannustehokkaasti.

Veikkaisin Nigeriaa, sieltä ainakin luvattiin 300 miljoonaa meidän 200m korkean valaisinpylvään rakentamiseen! Ei tarvinnu kun muutama sataa tuhatta pistää sijoittajien rahoja tilinsiirtokuluihin ja leveämpään pankkitiliin että nuo Nigerian Kuningattaren rahat tulevat. Odotan rahoja saapuvan alkuviikosta, tolppaa rakennetaan jo.
                              Ja tähän kohtaan minä sanon: Nuff said. I rest my case.

Toivotan kuitenkin onnea ja valoisampaa tulevaisuutta yritykselle.

Comment

• BeamR
                                BTCF Member
                                • Jul 2007
                                • 13363
                                • Espoon takametsät

sillä lailla. Tämä kommenttisi on todella ala-arvoinen lausunto ihmiseltä, joka kehuu olevansa toimitusjohtaja ja vastuussa yrityksen toiminnasta.

tämä lausuntosi sekä siitä huokuva piittaamattomuus tärkeimpiä yrityksen sidosryhmiä kohtaan on täysin linjassa koko autoimportin aikaisemman toiminnan kanssa. Pelkkää väistelyä, alentuvaa käytöstä sekä ylimielisyyttä.

sanoit edellisessä postauksessa että 1.5. Alkaen kaikki vanha on jäänyt taakse. Nyt todistit heti perään että sama vanha paska jatkuu. Ilmoitit tavoitteeksenne bemarien hyvän ja tehokkaan huollon. No, jos haluat ihan oikeasti päästä eroon tuosta vanhasta taustasta, niin nyt otat hatun käteen ja alat avoimen ja aidon tiedotuslinjan. Kuka firman oikeasti omistaa, onko vanhat ketut vielä taustalla (esim holding yhtiön osakkeenomistajina), miten aiotte hoitaa muodostuneet velat, ja ennenkaikkea: Suhtaudutte asiakkaisiin kunnioituksella, sinulla on helvetisti luottamusta voitettavana.

mutta, mä epäilen vahvasti koko yrityskauppaa. Tuon nimistä firmaa kun en löydä esim suomalaisista yritysrekistereistä. Seuraava kysymys kuuluu että kuka tuon järjestelyt on tehnyt ja kuka hoitaa esim velkojajärjestelyitä (koska velkoja siellä on faktisesti).

pystytkö toimimaan kuten oikea Johtaja? Vai oletko samaa pelleryhmää edellisten kanssa?
                                F46 Gran Tourer -20
                                Boxster 2.5 -97

Comment

Working...
                                X