Originally posted by BeamR
View Post
Kokemuksia Autoimport Nummela?
Collapse
X
-
herrakani
Comment
-
Originally posted by herrakani View PostToi verovelka saattaa johtua esim myöhässä ilmoitetuista alveista kun se on niin pieni.
Tämän putiikin kohdalla en olisi yhtään yllättynyt jos vaikka ALV:it olisi jätetty tilittämättä koko toimintansa ajalta... :thinkLast edited by KJ; 13-05-2015, 20:14.F30 330e -17 Alpinweiss 3
E70 X5 3.0sd -08 Schwarz 2
Comment
-
-
herrakani
Originally posted by KJ View PostYritystietojärjestelmän verovelkarekisteri ilmoittaa ainoastaan alle ja yli 10000€ verovelat. Tarkkaa summaa siitä ei siis saa. ALV velkaahan se on, koska yritys on ollut toiminnassa vasta n. 8kk ja sitä on kertynyt jo yli 10k€. Ilmoitusten laiminlyönneistä kerätään tietoa erikseen, joiden kanssa kyseisellä yhtiöllä on ollut puutteita jo pidemmän aikaa.
Tämän putiikin kohdalla en olisi yhtään yllättynyt jos vaikka ALV:it olisi jätetty tilittämättä koko toimintansa ajalta... :think
Korjaamon on ostanut yhtiö, jonka omistaa muutama pääomasijoittaja. Yhtiön puolesta on vaihdettu myös toimiva johto ja korjaamotoiminta on tarkoitus elvyttää. Autojen maahantuontiin yhtiö ei enää sekaannu - ainakaan entisellä tapaa.
Comment
-
Originally posted by herrakani View PostToi verovelka saattaa johtua esim myöhässä ilmoitetuista alveista kun se on niin pieni.Originally posted by herrakani View PostToi verovelka johtuu myöhässä ilmoitetuista alveista. On siis jo korjattu.
Korjaamon on ostanut yhtiö, jonka omistaa muutama pääomasijoittaja. Yhtiön puolesta on vaihdettu myös toimiva johto ja korjaamotoiminta on tarkoitus elvyttää. Autojen maahantuontiin yhtiö ei enää sekaannu - ainakaan entisellä tapaa.
Ja kyllä se vaan niin on, että se verovelka johtuu nimenomaan Alvien tilittämättömyydestä määräajassa, ei ilmoitusten myöhästymisestä.
Tuntuu täysin absurdilta, että kukaan pääomasijoittaja oikeasti ostaa tuollaisissa sotkuissa, ja tuollaiset taloustaustat ja riskiluokitukset omaavaa yhtiötä, etenkään kun yhtiöllä tuskin on mitään kiinteistöomistuksia tai yhtään mitään muutakaan arvokasta omaisuutta.
Hienoa kuitenkin jos yhtiö on tosiaan saanut uuden johdon ja hallituksen ja saavat toiminnan elvytettyä.
Itse olen sen verran skeptinen, että en usko sen olevan enää mahdollista. Omasta mielestäni tämäntyyppisten erikoistuneiden autokorjaamojen menestys kun perustuu lähinnä kahteen kulmakiveen: työn hintalaatusuhteeseen ja maineeseen. Toinen kulmakivi tässä yhtiössä on aika rankasti tahrautunut, vaikka itse Oleg Lyijine tai Peter Arosarka eivät enää yhtiöön mitenkään liittyisivät.Last edited by KJ; 14-05-2015, 07:19.F30 330e -17 Alpinweiss 3
Comment
-
-
Originally posted by herrakani View PostToi verovelka johtuu myöhässä ilmoitetuista alveista. On siis jo korjattu.
Korjaamon on ostanut yhtiö, jonka omistaa muutama pääomasijoittaja. Yhtiön puolesta on vaihdettu myös toimiva johto ja korjaamotoiminta on tarkoitus elvyttää. Autojen maahantuontiin yhtiö ei enää sekaannu - ainakaan entisellä tapaa.F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
-
herrakani
Originally posted by BeamR View Postmikä tän ostavan firman nimi on?
Comment
-
Originally posted by herrakani View PostIrrelevantti holdingyhtiö. Mä siirryin toimitusjohtajaksi tuonne tämän ostaneen firman puolesta, talousjohtajana on mun työkaveri joka on duunannut yhden pk-seudulla vaikuttavan huoltamoketjun 4 ukon velkaisasta nyrkkipajasta.F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
-
herrakani
Justhan mä sanoin et minä olen vastuussa yhtiöstä ja osakkeet osti holdingyhtiö.
Julkista tietoa toki sekin, holdingyhtiön nimi on Eurocontinental Global Tech.
Comment
-
herrakani
Ja muuten ei, olit väärässä arvon KJ. Jos alv-ilmoitukset ovat tekemättä 3kk niin verottaja arpoo liikevaihdon mukaan soveltaen ne "verovelat", tässä tapauksessa arvonta osui siihen 3300/kk. En tiedä onko tämä normaali käytäntö vai perustuuko johonkin lakiin, oon vaan huomannut tällaisen käytännön olevan.
MUTTA: Sanoisin että tämän langan kaltaiset kokemukset yhtiön toiminnasta ovat loppuneet 1.5 alkaen. Yhtiö on ottanut uuden suunnan ja se on bemareiden korjaaminen tip-top-kuntoon ripeästi ja kustannustehokkaasti.
Comment
-
Originally posted by herrakani View PostJusthan mä sanoin et minä olen vastuussa yhtiöstä ja osakkeet osti holdingyhtiö.
Julkista tietoa toki sekin, holdingyhtiön nimi on Eurocontinental Global Tech.
mihin maahan tuo eurocontinental global tech on rekisteröity?F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
-
herrakani
Originally posted by BeamR View Postmihin maahan tuo eurocontinental global tech on rekisteröity?
Comment
-
Originally posted by herrakani View PostJa muuten ei, olit väärässä arvon KJ. Jos alv-ilmoitukset ovat tekemättä 3kk niin verottaja arpoo liikevaihdon mukaan soveltaen ne "verovelat", tässä tapauksessa arvonta osui siihen 3300/kk. En tiedä onko tämä normaali käytäntö vai perustuuko johonkin lakiin, oon vaan huomannut tällaisen käytännön olevan.
MUTTA: Sanoisin että tämän langan kaltaiset kokemukset yhtiön toiminnasta ovat loppuneet 1.5 alkaen. Yhtiö on ottanut uuden suunnan ja se on bemareiden korjaaminen tip-top-kuntoon ripeästi ja kustannustehokkaasti.
Originally posted by herrakani View PostVeikkaisin Nigeriaa, sieltä ainakin luvattiin 300 miljoonaa meidän 200m korkean valaisinpylvään rakentamiseen! Ei tarvinnu kun muutama sataa tuhatta pistää sijoittajien rahoja tilinsiirtokuluihin ja leveämpään pankkitiliin että nuo Nigerian Kuningattaren rahat tulevat. Odotan rahoja saapuvan alkuviikosta, tolppaa rakennetaan jo.
Toivotan kuitenkin onnea ja valoisampaa tulevaisuutta yritykselle.F30 330e -17 Alpinweiss 3
Comment
-
-
Originally posted by herrakani View PostVeikkaisin Nigeriaa, sieltä ainakin luvattiin 300 miljoonaa meidän 200m korkean valaisinpylvään rakentamiseen! Ei tarvinnu kun muutama sataa tuhatta pistää sijoittajien rahoja tilinsiirtokuluihin ja leveämpään pankkitiliin että nuo Nigerian Kuningattaren rahat tulevat. Odotan rahoja saapuvan alkuviikosta, tolppaa rakennetaan jo.
tämä lausuntosi sekä siitä huokuva piittaamattomuus tärkeimpiä yrityksen sidosryhmiä kohtaan on täysin linjassa koko autoimportin aikaisemman toiminnan kanssa. Pelkkää väistelyä, alentuvaa käytöstä sekä ylimielisyyttä.
sanoit edellisessä postauksessa että 1.5. Alkaen kaikki vanha on jäänyt taakse. Nyt todistit heti perään että sama vanha paska jatkuu. Ilmoitit tavoitteeksenne bemarien hyvän ja tehokkaan huollon. No, jos haluat ihan oikeasti päästä eroon tuosta vanhasta taustasta, niin nyt otat hatun käteen ja alat avoimen ja aidon tiedotuslinjan. Kuka firman oikeasti omistaa, onko vanhat ketut vielä taustalla (esim holding yhtiön osakkeenomistajina), miten aiotte hoitaa muodostuneet velat, ja ennenkaikkea: Suhtaudutte asiakkaisiin kunnioituksella, sinulla on helvetisti luottamusta voitettavana.
mutta, mä epäilen vahvasti koko yrityskauppaa. Tuon nimistä firmaa kun en löydä esim suomalaisista yritysrekistereistä. Seuraava kysymys kuuluu että kuka tuon järjestelyt on tehnyt ja kuka hoitaa esim velkojajärjestelyitä (koska velkoja siellä on faktisesti).
pystytkö toimimaan kuten oikea Johtaja? Vai oletko samaa pelleryhmää edellisten kanssa?F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
Comment