Mä en oo koskaan jaksanut innostua isommista losseista. MB C ja BMW 3-srj. ovat mun juttu. Isompia en tartte kun en työkseni kuskaa ruumiita, sairaita tai aja taksia Farmareita kammoan aina paskaisen takapään johdosta. Ärsyttää, kun kontti on umpiravassa 200m autonpesun jälkeen.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Onko koolla väliä?
Collapse
X
-
Originally posted by Heksula View PostEi ole. Käyttötarkoitus ratkaisee.
Jos esimerkiksi tarvitsen auton johon mahtuu sekä ihmisiä että tavaraa niin en oleta mahtuvani sillä jokaiselle parkkipaikalle. Toisena ääripäänä taas en yritä kuljettaa arkkupakastinta 3 sarjan farkulla. Auton ulkomitoilla ei ole mitään merkitystä minulle.
Ostetaan autot käytön mukaan ja kärsitään/nautitaan ominaisuuksista.
Comment
-
-
Jos rajataan asia koskemaan vain Bemareita, niin itselläni on aina ollut kaksi vaihtoehtoa: Joko 7-sarja tai M5. Seiskalla on vaan yksinkertaisesti niin mukava ajaa, koska se on hiljainen, kohtuullisesti ruutia pellin alla ja mukava matkustaa pitkiäkin matkoja. Jos rahasta ei tekisi puutetta, ajelisin seiskalla ympäri vuoden. Logiikka perustuu siihen, että suurin osa ajokilometreistä liikenteessä tulee kuitenkin jokaisella meistä olemaan siellä normaalin liikenteen seassa, jossa ei pääse ulosmittaamaan esimerkiksi sporttisen auton suorituskykyä. Täten tuollainen mukavuuspainotteinen seiska on aina ollut omasta mielestäni paras matkantekoväline maantielle.
Jos sitten joutuisin tuosta tinkimään, niin vaihtoehtona olisi M5, koska 3-sarja ei kiinnosta tippaakaan (ei edes M3, ellei joku lahjoita) ja 5-sarjalaisella voisin kyllä muuten ajella, mutta jos itse pitäisi siihen yhtään enempää rahaa laittaa kiinni, ostaisin kuitenkin M5:n, koska silloin ei tarvitse tyytyä kompromisseihin. Mutta yhä edelleen pidän 7-sarjasta eniten sen vuoksi, että sen ominaisuuksista pääsee kaikista eniten nauttimaan tuolla oikeassa maailmassa.
Comment
-
-
Originally posted by Ramzez View PostJos rajataan asia koskemaan vain Bemareita, niin itselläni on aina ollut kaksi vaihtoehtoa: Joko 7-sarja tai M5. Seiskalla on vaan yksinkertaisesti niin mukava ajaa, koska se on hiljainen, kohtuullisesti ruutia pellin alla ja mukava matkustaa pitkiäkin matkoja. Jos rahasta ei tekisi puutetta, ajelisin seiskalla ympäri vuoden. Logiikka perustuu siihen, että suurin osa ajokilometreistä liikenteessä tulee kuitenkin jokaisella meistä olemaan siellä normaalin liikenteen seassa, jossa ei pääse ulosmittaamaan esimerkiksi sporttisen auton suorituskykyä. Täten tuollainen mukavuuspainotteinen seiska on aina ollut omasta mielestäni paras matkantekoväline maantielle.
Jos sitten joutuisin tuosta tinkimään, niin vaihtoehtona olisi M5, koska 3-sarja ei kiinnosta tippaakaan (ei edes M3, ellei joku lahjoita) ja 5-sarjalaisella voisin kyllä muuten ajella, mutta jos itse pitäisi siihen yhtään enempää rahaa laittaa kiinni, ostaisin kuitenkin M5:n, koska silloin ei tarvitse tyytyä kompromisseihin. Mutta yhä edelleen pidän 7-sarjasta eniten sen vuoksi, että sen ominaisuuksista pääsee kaikista eniten nauttimaan tuolla oikeassa maailmassa.
Lisäksi talvella X5/X6Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
SISUSTAT modaukset
Comment
-
-
isolla autolla on kiva ajaa. Ero esim kolmosen ja vitosen välillä on aivan käsittämätön, puhumattakaan sitten edustusluokan autoista. Jos lompakko antaisi periksi niin kyllä tuossa pihassa olisi 760Li. Sitä odotellessa vedellään näillä perusmosseilla. Lisäksi varustelutasot on isommissa sarjoissa jotain ihan muuta kuin pienemmissä sarjoissa, esim comfort-penkkejä ei saa edes rahalla kolmoseen. Tämä siis vain oma subjektiivinen mielipiteeni, toki jos haluaa enemmän urheiluautomaista kulkuneuvoa niin esim M3 tai Z4M on varsin paikallaan. Tai ihan vaan joku kolmesatanen.F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
-
Originally posted by Daylight View PostSe joka väittää, että koolla ei ole väliä valehteleeOriginally posted by peto2 View Postmitä isompi, sen parempi
Taloudessa kaksi ihmistä, eikä muita. Tällä hetkellä alla E39 sedani, mutta Dodge Ramia tekisi vähän*paljon* mieli. Aivan puhtaasti mulkkumaisuutensa ja kokonsa puolesta.- Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
- Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
- E- ja F- sarjan avaimet.
- xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
- Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin.
Finmodi oy
050-3063926
[email protected]
Comment
-
-
Originally posted by BeamR View Postisolla autolla on kiva ajaa. Ero esim kolmosen ja vitosen välillä on aivan käsittämätön, puhumattakaan sitten edustusluokan autoista. Jos lompakko antaisi periksi niin kyllä tuossa pihassa olisi 760Li. Sitä odotellessa vedellään näillä perusmosseilla.
Tosin jos itse ostaisin E65/66 korimallisen seiskan, niin se olisi ehdottomasti 750Li facelift. Ei aivan niin paljoa ruutia kuin 760i, mutta nykyaikaisemmalla ja taloudellisemmalla tekniikalla sekä halvempi ylläpitää. Lisäksi facelift-malli on mielestäni huomattavasti fiksumman näköinen.
Comment
-
-
Originally posted by BeamR View Postisolla autolla on kiva ajaa. Ero esim kolmosen ja vitosen välillä on aivan käsittämätön, puhumattakaan sitten edustusluokan autoista. Jos lompakko antaisi periksi niin kyllä tuossa pihassa olisi 760Li. Sitä odotellessa vedellään näillä perusmosseilla. Lisäksi varustelutasot on isommissa sarjoissa jotain ihan muuta kuin pienemmissä sarjoissa, esim comfort-penkkejä ei saa edes rahalla kolmoseen. Tämä siis vain oma subjektiivinen mielipiteeni, toki jos haluaa enemmän urheiluautomaista kulkuneuvoa niin esim M3 tai Z4M on varsin paikallaan. Tai ihan vaan joku kolmesatanen.
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostKyse oli vain koosta, ei varusteista. Entä jos kolmonen oli hiljainen ja laadukas, hyvin varusteltu ja yhtä hyvä ajaa kuin seiska? Tai jos ainut hyvin varusteltu ja hiljainen vaihtoehto olisi kooltaan 2,5*8m? Ajaisitko sillä vaikka se mahtuisi enää mihinkään?F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
-
Originally posted by Ramzez View PostEikös 760i/Li saa nykyään Saksasta jo alle 20t€? Veroja siihen kai tulee vielä se 10t€, mutta on siinä jo aika paljon autoa siihen rahaan. Tosin seiskan tuntien, tuo on vielä aivan liian kova hinta, koska seiskat säilyttävät arvonsa todella surkeasti kunnes ollaan siinä 10-15t€ paikkeilla.
Tosin jos itse ostaisin E65/66 korimallisen seiskan, niin se olisi ehdottomasti 750Li facelift. Ei aivan niin paljoa ruutia kuin 760i, mutta nykyaikaisemmalla ja taloudellisemmalla tekniikalla sekä halvempi ylläpitää. Lisäksi facelift-malli on mielestäni huomattavasti fiksumman näköinen.F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
-
Mä kun ajan taas 99% ajasta yksin niin en näe mitään syytä hankkia isompaa autoa kuin nykyinen.. Kyllä esim. 5 ja 7 seiskasarjassa se paino tuntuu niin hyvässä kuin pahassakin.. Onhan ne vakaita maantiellä mutta mutkatiellä tuntuu kuin alla olis mattolaituri Seuraavaks vois harkita e92:sta M3 tai jotain f30:stä tai kenties 1M:ää mutta tuskin sen isompaa tulee hankittua..F33 435i X-drive Cabriolet -14
Ex:E82 123d -08 M-Sport
Ex:E82 120d -08
Comment
-
-
Originally posted by BeamR View Postjos tädillä olisi munat niin täti olisi setä... Eli jos olisi, mutta kun ei ole. Ja mitä tulee noihin esittämiisi ylikokomittoihin, niin onhan noita kuorma-autoja tuolla tien päällä. Hummerikaan ei kauas jää noista mitoista. Mutta se ei tarkoita että ihan niin isoa ostaisin. Mulle langit on isoja autoja, kaikki siitä yli jo liian isoa."When the facts change, I change my mind."
Comment
-
-
Mr.Speed
Originally posted by Kartiopari View PostKyllä esim. 5 ja 7 seiskasarjassa se paino tuntuu niin hyvässä kuin pahassakin.. Onhan ne vakaita maantiellä mutta mutkatiellä tuntuu kuin alla olis mattolaituri
Comment
-
Originally posted by Newbie View PostJuuh Langi on oikeasti sellainen, jonka ison auton pitäisi olla, pätkät on pätkiä... Ison auton ulkomitat, ilman etuja, langit vaan haastavia suomaisessa parkkimitoutuksessa...F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
-
vaihdoin E92 M3:n X6:n, koska ämmä oli turhan pieni talvisille harrastuksilleni. X6 on tietysti iso, jos tuohon kolkkiin vertaa mutta ei sen mulle ainakaan ole yhtään liian iso. se on erittäin mukava auto, mukavin mitä olen koskaan omistanut. Hummeri ois kyllä jo liian iso auto, kun sen käytännöllisyys kärsisi näillä suomen kapeilla kaduilla.
-V-
Comment
-
Comment