Announcement

Collapse
No announcement yet.

Onko koolla väliä?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _nixu_
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2006
    • 8971
    • Kellokoski

    #31
    Originally posted by Mr.Speed View Post
    Eikö mutkatie ole maantietä? Minun auto ei kyllä tunnu mattolaiturilta vaikka ajaa mutkaista tietä hieman reippaammin :think Alusta muuten vakio, paitsi eteen vaihdoin alustarempan yhteydessä eibach:in jäykemmät/lyhyemmät jouset. Vaikutti osaltaan todella positiivisesti ajettavuuteen.
    Minäkin luulin että E39 on ketterä. Sitten on tullut pari 3-sarjalaista pihaan ja loppu on historiaa

    E39 on lehmä ja E38 on sitten maitovalas mutkatiellä
    E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

    Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

    Comment

    • Muurahainen
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 9194
      • Nurmijärvi

      #32
      Kauhea valitus ettei mahdu ruutuihin yms.
      Koskas olette ajelleet viimeksi etuvetoisilla autoilla?
      Tuntuu vähän huonolta niillä saada taipumaan siihen ruutuun. E38 nyt sentään kääntyy kokoonsa nähden ihan ok.

      Kysyin vaimolta samalla onko koolla väliä ja vastaus oli: Älä sitä murehdi se on naisten keksimää lohdutusta.

      Comment

      • Guest's Avatar

        #33
        Originally posted by _nixu_ View Post
        Minäkin luulin että E39 on ketterä. Sitten on tullut pari 3-sarjalaista pihaan ja loppu on historiaa

        E39 on lehmä ja E38 on sitten maitovalas mutkatiellä

        Niin, itse olen myös ajellut e21, e36 ja e46 bemareilla, että myös e38 seiskalla. E39 on kokoisekseen oikeasti ketterä, jos verrataan moneen saman kokoluokan etuvetoisiin joilla kääntösäde vaatii lentokentän. Joku e46 on taas kaikin puolin näppärämpi kuin e39, en minä sitä väitäkään, mutta en allekirjoita sitä että esim. e39 on kunnossa ollessaan "mattolaituri". Seiskalla en ole mutkapätkää ajanut lujaa, enkä muutenkaan hurjastele millään autolla mutkatietä niin lujaa että olis ongelmia tiellä pysymisessä.

        Tuntuu vaan monesti että 5-sarjalaisen "laivamaisuutta" korostetaan niin kauhiasti.

        Comment

        • Zoui
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2003
          • 6345
          • Tampere

          #34
          Onhan koolla väliä, mä olen suuresti siihen pettynyt että kasvanut tilantarve on pakottanut vaihtamaan merkkiä, eikä se mersun kanssa eläminen mitään mukavaa ole.

          Harmittava 7-paikan vaatimus ja edes tyydyttävä tavaratila ei vain löydy bmw merkin takaa. Toki sitten yksin ajellessa 5 ja 7 sarja toimii tällä hetkellä, mutta kolmonen ei kyllä kiinnosta ollenkaan.
          Elämä on pihakivestä.

          Comment

          • V W
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2009
            • 335
            • Salo

            #35
            Tälleen poikamiehenä ei oikeastaan oo väliä kuin että itse mahtuu hyvin autoon,mutta noi 3-sarjaset on niin hävyttömän kalliita,et on tyydyttävä 5- ja 7-sarjasten tarjoomaan kyytiin.

            Ajoin syksyllä yhden kaverin C4 korista S4,ja yllätyin suuresti kuinka ketterä oli,esim. verrattuna E32 ja 34.

            Yks työkaveri ei vissiin tykkää isoista autoista,vaikka oli sillä aikanaan joku fordin tila-auto. Haukkus aina 200-sarjan Volvoo isoks ja möhlöks,vaikka oma kolmos-mazda painaa saman verran ja taitaa olla korkeampikin
            Volvohan on rallissakin osoittautunut ketteräksi,kunhan ajetaan aukealla.

            Nelivetoista ja paripyörällistä lava-jenkkiä tekis mieli ja ruumisautoa,ambulanssikin menis,mutta jos hyvän takaveto-corollan sais halvalla,niin ottisin sen.
            Ford 4500 :think Nuffield
            Volvo 264 GLE,Toyota BJ40x3,Toyota BJ45(avolava),Toyota HJ60, E24 635CSi

            Kawasaki ZX-12R
            Borat

            Comment

            • Komu
              BTCF Member
              • Sep 2004
              • 1037
              • Nurmijärvi

              #36
              Minulla tämä koko asia on mennyt iän myötä isomman suuntaan.
              Käyttiksenä perus seiska ja kesällä z3mcoupe. Viimekesänä tuli työmatkaa ajeltua enemmänkin seiskalla kuin zetalla, se on vaan niin mukava...

              Järjetön autokuume on päällä. Kokoajan katellu bemuja ihan laidasta laitaan. Todellisuudessa en varmaan mitään saa ostettua, kun aika hankala noista kahdesta on lähteä luopumaan.

              Jos uuden auton saisin ostettua pitää siinä olla jotain vähän erilaista, että se mua kiinnostaa. Hintaluokassa alle 40t€.
              -Jos kolmonen niin sitten täytyis olla farkku+neliveto=alpina?
              -Jos vitonen niin sitten täytyis olla farkku+tehoa=LCI E61?
              -Jos seiska niin sitten täytyis olla E66LCI.
              X tai Z ei varmaan mun pihaan tuu.
              E70 X5 40d + F31 330d
              Ex Harraste: E34 M5 Turbo maililla 331km/h
              Myyty tämäkin335d E91 perheauto
              Vanhemmat Ex: E36/7 Z3M Coupe 1999, E38 730i 1995, E34 525iax 1993, E39 540ia 1996

              Comment

              • heiskate
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2009
                • 424
                • Tammela

                #37
                Täältä yksi ääni seiskalle lisää. On ollut kolmossarjaa ja vitosta, (c- ja e sarjalaistakin) mutta kyllä tällä kilometrimäärällä ja enimmäkseen kohtuu hyvällä asfalttitiellä ajellessa seiska on ylivoimainen matkustusmukavuuden suhteen.

                Niin lujaakaan ei täällä juuri voi mutkateilläkään ajella, etteikö ajo-ominaisuudet seiskassa riittäisi hyvin.

                Kun noita kilometrejä paljon vääntää, niin se mukavuus alkaa pikkuhiljaa nousemaan tärkeimmäksi kriteeriksi.


                Edit. Se mikä piti vielä sanoa, että oli auto mikä tahansa, karvalakkeina ne on vaan kauheita kaikki tyynni, eli varustelulla on myös iso merkitys!
                Last edited by heiskate; 18-02-2013, 08:44.

                Comment

                • Haju69
                  Administrator
                  • Nov 2005
                  • 16328
                  • Leppävirta

                  #38
                  Ei oo väliä. Kaikki käy riippuen hieman kuitenkin siitä minkä ikäinen laite kyseessä.

                  3-sarja E36 ja vanhemmat, 5-sarja E39 ja vanhemmat, 7-sarja E38 ja vanhemmat. Välimallitkin 8- ja 6-sarja menis mutta ei toistaiseksi kokemusta.

                  Kaikista olen omaan makuun löytänyt positiiviset puolensa. Tosin kaikkia ne ei voi miellyttää.
                  LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                  E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                  B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                  Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                  Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                  Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                  Comment

                  • Newbie
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2012
                    • 484
                    • Pargas

                    #39
                    Originally posted by BeamR View Post
                    Hyvin toi L7:kin taipuu ruutuun, onhan näissä kuitenkin kääntyvät etupyörät ja vaihteistossa R ja D. Vaikka onhan se ihan fyysinen fakta että pikkuauto on näppärämpi keskustassa, mutta enhän mä edes käy juurikaan Cityssä.
                    Joo ja uusien tai uudistetttujen parkkihallien ruudutkin alkavat olla inhimillisen kokoisia, jotta nykyaikaiset autot niihin mahtuvat. Esim Helsingin keskustan ns. Stockkan Q-parkki on erinomainen isommallekin autolle, kun taas Forumin vanhanaikainen halli on onneton kapeiden parkkipaikkojensa takia. Samaten Turun Stockkan muutos Q-parkiksi sai sen seiskalle sopivaksi oikein näppärästi.

                    Mutta se mikä isossa autossa on hassua on, että ei sisätilat kasva lainkaan samassa suhteessa, kuin ulkomitat.... mihin se tila oikein menee?
                    "When the facts change, I change my mind."

                    Comment

                    • JiPe
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2010
                      • 2548
                      • Kuopio

                      #40
                      Originally posted by Newbie View Post

                      Mutta se mikä isossa autossa on hassua on, että ei sisätilat kasva lainkaan samassa suhteessa, kuin ulkomitat.... mihin se tila oikein menee?
                      Jaa-a, varmaankin niihin lisätäytteisiin, varusteisiin ja ihan turvaominaisuuksiin kun on isompi ja painavampi auto kyseessä.

                      Bemareista on tullu ajettua E36,E34 ja sitten tuota omaa E38:sia. Ite en oo mikään iso ihminen (170cm) ja silti E36 tuntu sardiinipurkilta. E34 olikin jo vähän väljempi (toki näistä vanhin korimalli). Mutta on sillä koolla väliä, mitä pidempi jatke sitä parempi, ne valehtelee jotka väittää muuta.

                      Toki radalle tai muutenkaan kisaamaan en lähtisi tuolla E38:lla, mutta eipä se liene ko. auton käyttötarkoituskaan. Radalla joku 3-sarjalainen on varmasti todella mukava peli verrattuna isompiin autoihin. Jos taas tuntuu, että keskustassa meinaa mennä isommat bmw:t kömpelöiksi, niin vaihtakaa mersuun. Niissä nimittäin kääntyy etupyörät.

                      Mutta järjestään mitä isompi auto, sitä isompi raideväli ja akseliväli, jotka taas usein aiheuttavat vakaamman auton. Itte oon ainakin tykänny ajella vähän isommilla henkilöautoilla. Enkä mitään Micraa ottais mistään hinnasta.
                      MB W204 200cdi -08 -Käyttis-
                      MB C124 E 320 coupe -93 -Odottaa museointia-
                      MB W906 Sprinter -16 -Reissussa-
                      Suzuki Vitara 1.6 -91 -Aura-auto-

                      Comment

                      • estervainaa
                        BTCF Member
                        • Jan 2008
                        • 665
                        • Kuopio

                        #41
                        Koolla ei ole ollut väliä, käyttötarkoitus ratkaisee. Itselle 3 henkisessä perheessä tähän asti riittänyt erinomaisesti tuo e46 farmari, voi olla että kokonsa puolesta pitää jossain vaiheessa päivittää e39 tai e61.

                        Paljonhan tuo ajomukavuus on kiinni renkaista, alustasta, penkeistä jne. Itsellä fk säädettävä alusta on ainakin kesärenkailla 225/45 17 melko pintakova ajaa. Sporttisempaan makuun menee, mutta iän myötä tullut mukavuuden halu melkein kyllä vaatisi alkuperäistä alustaa sport suspension settingillä takaisin. Talvella taas 205/55 16 pullakumeilla paljon mukavampi ajaa eikä putoa hampaat suusta joka töyssyssä, tosin välillä saa toimia aura-autona jos ei ole teitä aurattu. Sport penkit säädettävällä ristiselän tuella on kyllä ehdottoman hyvä lisävaruste, ei puudu perse tai selkä pitkälläkään matkalla. Äänieristys saisi kyllä olla parempi.

                        Varmaan kohtalaisesti varusteltu e61 530xd voisi olla kompromissi jossain vaiheessa kun kaluston päivitys tulee ajankohtaiseksi. Pääsisi talvellakin ja saisi vetää painavampaakin kuormaa.
                        -89 "m5" rataprojekti
                        -02 transporter syncro
                        -01 e53 3.0i
                        -93 318is rataprojekti nro II

                        Comment

                        • smo83
                          Banned
                          • Dec 2009
                          • 1988
                          • oulucity

                          #42
                          Originally posted by V W View Post
                          Yks työkaveri ei vissiin tykkää isoista autoista,vaikka oli sillä aikanaan joku fordin tila-auto. Haukkus aina 200-sarjan Volvoo isoks ja möhlöks,vaikka oma kolmos-mazda painaa saman verran ja taitaa olla korkeampikin
                          Volvohan on rallissakin osoittautunut ketteräksi,kunhan ajetaan aukealla.
                          kakssatku on yllättävän ketterä. (vetarit ei rajota. sama koskeetietysti kaikkia takavetoja)

                          jos otetaan ajamani autojen ääripäät fiat 127 ja audi a6. niin toisella ajasin ostoskeskuksen parkkitaloon, toisen valitsisin maantielle. eli tarpeiden mukaan todellinen ostos on sitten kompromissi.
                          Last edited by smo83; 20-02-2013, 00:50.

                          Comment

                          • Guest's Avatar

                            #43
                            Kyllä mua on jotenkin aina isot autot viehättäny paljon enemmän. 5-sarjaa oon suosinut jo jonkin aikaa, mutta seiskahan se eniten houkuttelisi. Vaikka oonkin aika pienikokoinen ihminen, niin tuntui esimerkiksi tuo entinen taksimallin E36 hieman liian pieneltä autolta. Mulla kyllä mahtuisi tavarat pieneenkin autoon ja harvoin edes kuljetan mitään, ajan lähes aina yksin ja aika paljon kaupunkiajoa, joten mun käyttötarkoituksiin sopisi mainiosti vaikka ihan ykkössarjalainenkin. Se fiilis on kuitenkaan vaan niin erilainen kookkaamman auton ratissa, eli samalla linjalla jatketaan kuin tähänkin asti.

                            Comment

                            • smpovers
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2006
                              • 2372
                              • Tammela

                              #44
                              Mulle riittää pieni sedan tai farmari auto. Kyl tämänen isompi äijä perheen kans on hyvin e30:iin sopinut.
                              Mut pakko se on myöntää silti että on nuo isommat bmw:t mukavuudeltaan paljon parempia. Ainakin e28 ja e34 malleista olen tykännyt. Nuo molemmat kyl pitää olla vähintään 2.5l moottorilla. E30 menee vielä jotenkuten neloskoneellakin..
                              BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
                              BMW 330d touring e46 -05
                              Ford Cortina Mk2 1600 -70
                              ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja

                              Comment

                              • MouTine
                                Bimmer Fanatic
                                • Sep 2011
                                • 803
                                • Pori

                                #45
                                Kämppä on keskustayksiö, mutta käyttöauto / talviauto pitää olla iso ja mukava. Vaikka sitten tinkisi vuosimallista. Nuorempana tuli ajettua Sierralla joitakin vuosia ja se oli ihan saatanan pieni auto.
                                Nykyiset...
                                '14 E500 Coupe

                                Ollut joskus...
                                '07 MB CL63 AMG
                                '04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
                                '05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
                                '94 Audi A8 4.2i V8
                                '00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
                                '92 BMW 850i 5.0i V12
                                '96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
                                '92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
                                '78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
                                '77 Ford Capri 2.8i V6

                                ...Ja pienet sille!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎