Announcement

Collapse
No announcement yet.

Keskustelua autojen designista

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • intfreak
    Bimmer Enthusiast
    • May 2003
    • 2966
    • Uusikaupunni

    #16
    Originally posted by Heksula View Post
    Mielestäni bmw:n all-time onnistunein ja silmiä hivelevin muotoilu löytyy Henrik Fiskerin piirtämästä Z8 mallista. Tästä autosta on vaikea löytää kuvakulmaa jossa se ei näyttäisi hyvältä tai linjakkaalta. Myös sisusta on hieno, eikä vähiten siksi että siinä ei ole mitään elementtiä muista malleista.
    Asiahan on ollu tiedossa, että Henkka on Z8:a suunnitellu, mut nyt kun näki kuvan ni heti hyppäs jotain tutun näköstä silmille, nimittäin tuo kantti ovenkahvan alla. Samoin pyöränkaarissa jotain tuttua.


    Aftermarket osilla tuosta saa kyllä jo ihan nätin kioskin...
    N62 Money Spender Club

    Comment

    • Juhaska
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2007
      • 3982
      • Suomi

      #17


      Tämä toimii avona ja umpikorisena itselle.

      Ajattoman tyylikäs auto.
      ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+

      Comment

      • Esca
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2008
        • 1658
        • Pirkkala

        #18

        Comment

        • Laku
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2007
          • 17508
          • Turku

          #19
          Odotin, että Esca tulee postamaan E36:a, BMWPunisher E28:a ja Duuk E34:ta . Petyin .
          Näillä mennään:
          - BMW E81 118i since 2017
          - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
          - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
          - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
          - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


          Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

          Comment

          • petrolhead
            Moderator
            • Feb 2004
            • 13793
            • Hyvinkää

            #20
            Originally posted by Laku View Post
            Odotin, että Esca tulee postamaan E36:a, BMWPunisher E28:a ja Duuk E34:ta . Petyin .
            Harvemmin saksalaiset on mitään muotoilun ihmeitä mielestäni.
            2015 VW Crafter
            1984 BMW 316
            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

            Comment

            • Peltsii
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2007
              • 7061
              • Turenki

              #21
              Originally posted by petrolhead View Post
              Harvemmin saksalaiset on mitään muotoilun ihmeitä mielestäni.
              DUCATI 1098 RACING EVO

              Comment

              • piippu
                Bimmer Rookie
                • Mar 2013
                • 42
                • Pohojammaa

                #22


                Tuollainenkin Saksalainen muitoilun helmi löytyy tallista (tosin vielä raatona), ja luonnossa aika komia, vaikka itse sanonkin! Eli VW Karmann Ghia....

                Comment

                • PatarautaE34
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2005
                  • 183

                  #23


                  Hienoja ovat ultrahienojen keräilykappaleurheiluautojen design ja samalla tavallisen kuolevaisten palkansaajien taivaallisen ulottumattomissa. Vähän arkisemman auton muotoilun luokassa perhesedan; kunniamaininnan saakoon malli Entwicklung 34. Ajamisen iloa, ajattoman iloa silmälle ja iän tuomaa karismaa. Suokaa anteeksi, mutta tähän eivät pysty mitkään japaninkipponit omistamisen iloa aiheuttamaan. Tuli huomattua käytyäni tänään ACS:ssa.
                  PS
                  Hieno oli BTCF:n osasto!!!
                  Ein Moment bitte. Ich habe eine Frage
                  Mord komission II

                  Comment

                  • Janza182
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2002
                    • 4987
                    • 013

                    #24
                    Omaan makuun autossa pitää olla muotoja tai jotain millä erottuu edukseen.
                    Jostain syystä eniten omaan makuun on autot, joissa konepelti on isohko ja kuski istuu lähellä taka-akselia. kategoriaan menee esim. morgan aero8, wiesmann, datsun Z (vanhat). Melkein laskisin Z3 Coupenkin tuohon.

                    Vanhemmiten tulee kyllä katsottua kaikkia automerkkejä ihan eritavalla kuin esim. 10v. sitten. löytyisi mieleistä vanhaa japanista, jenkeistä että euroopasta

                    Oma seuraava harrastekäyttis on joko taas brittien tuotantoa tai sitten amerikan ihme. Mutta automaku voi vielä muuttua.

                    BMW:llä uudehkoissa ei oikein sellaista säväyttäjää ole. Z8 viimeisiä muotoilun helmiä Tai yleisesti uusissa autoissa ei sellaista WOW efektiä tule miltään merkiltä lukuunottamatta eksoottiset merkit.

                    Comment

                    • jones50
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2008
                      • 93

                      #25
                      Tässä oli jotain , mikä miellytti kun auton ostin aikanaan Ruotsista.
                      Attached Files

                      Comment

                      • j0ker
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2009
                        • 111
                        • Turku

                        #26
                        Originally posted by Laku View Post
                        Täytyy kompata aiempia kommentoijia, että Z8 ja 911 on kyllä hienoja ja klassisen kauniita pelkistettyjä korimalleja. Tykkään <3<3<3!.
                        Komppaan myös, 911 kautta aikojen hienointa mitä Saksanmaalta on lähtenyt!
                        Z8:ssa sitten onkin lukemattomia TODELLA hienoja yksityiskohtia ja ratkaisuja. Saisivat ko. merkin nykyiset muotoilijat ottaa hieman mallia.. Vaikka onhan sieltä lähivuosina luultavasti tulossa tuotantoonkin jtn hienoa..

                        Ja mitä tulee Bmw:n farkkuihin, niin onhan ne parantunut huomattavasti...ainakin ulkonäöltä IMO. Ei monenkaan muun merkin farmarimalleihin ole panostettu yhtä paljon.
                        sigpic

                        e91 320da
                        ex
                        e39 523i

                        Comment

                        • PatarautaE34
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2005
                          • 183

                          #27


                          Kyllähän sitä vois tuollakin ajella Elviksenä tirolilaishattu päässä
                          Ein Moment bitte. Ich habe eine Frage
                          Mord komission II

                          Comment

                          • petrolhead
                            Moderator
                            • Feb 2004
                            • 13793
                            • Hyvinkää

                            #28
                            Originally posted by petrolhead View Post
                            Harvemmin saksalaiset on mitään muotoilun ihmeitä mielestäni.
                            Originally posted by Peltsii View Post
                            Huomaa Peltsii mitä kirjoitin, harvemmin. Eikä se nyt ole välttämättä huono asia jos saksalainen keskittyy tekemään etupäässä toimivia autoja, siinä missä Alfa Romeon inssit lähinnä muotoilee ja stailaa niitä ropposiaan. Noi italianvehkeet ei taas teknisesti toimi
                            Kyllä väittäisin että vähempi saksalaisista löytyy mitään kovin mielenkiintoisen näköisiä autoja erikoismallien/supersporttien ulkopuolelta.

                            Mä voisin ottaa tämmösen ihan ulkomuodon takia käyttölintaksi, ja vähät siitä jos siinä lakkaa sähköt toimimasta kun veden mainitseekin:



                            Ja tietysti tommonenhan jää mahastaan kiinni lumeen jos sitä on yli puoli senttiä..
                            Last edited by petrolhead; 01-04-2013, 14:30.
                            2015 VW Crafter
                            1984 BMW 316
                            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                            Comment

                            • Veeksi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2003
                              • 2175
                              • Kuopio

                              #29


                              80-luvun lopun muotoilun ihmelapsi. Ajaton ja järkevä lookki siitä huolimatta, että muotoilun ansiosta aerodynamiikka oli erityisen kova (kokonaisilmanvastuskerroin (0,26) oli pienin sarjavalmisteisessa autossa oleva ilmanvastus aina vuoteen 2000 asti). Voittikin aikanaan automuotoilun palkintoja ihan reilusti. Valitettavasti hyvät yksilöt on jo nykyään harvinaisia. :(

                              Omasta mielestäni ehdottomasti puhdaslinjaisin coupe, mitä on valmistettu. Keula on vähän tylsännäköinen ja sisusta valitettavasti suoraan Vectrasta.
                              Last edited by Veeksi; 01-04-2013, 15:00. Reason: krrjotusviarhet
                              BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                              BMW E63 630iA '05

                              Comment

                              • Remotion
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2003
                                • 15225
                                • Ajamisen Iloa

                                #30
                                Taitaa olla todella harvassa jo hyvät yksilöt onko suomessa yhtään raiskaamatonta tai paalaamatonta edes? Lapsuudessa kävelin koulumatkoilla joka päivä pihan ohi missä tollanen Calbra oli parkissa.

                                Itse kans tykkään näistä breadvaneista,
                                Alkuperäinen innoittaja monelle niistä seka camtail urheiluautoille, ja kaikkein suorimmin tolle mahtavalle Viper GTS:lle on Daytona Coupe:
                                Z3 coupé individual

                                F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                                E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎