Mä voisin ottaa tämmösen ihan ulkomuodon takia käyttölintaksi, ja vähät siitä jos siinä lakkaa sähköt toimimasta kun veden mainitseekin:
Ja tietysti tommonenhan jää mahastaan kiinni lumeen jos sitä on yli puoli senttiä..
Jos itsellä olisi pelimerkkejä laitella autoihin kamalasti, yksi autoistani olisi ehdottomasti tämä. 3.2 koneella ja 4 vetoisena
Taitaa olla todella harvassa jo hyvät yksilöt onko suomessa yhtään raiskaamatonta tai paalaamatonta edes? Lapsuudessa kävelin koulumatkoilla joka päivä pihan ohi missä tollanen Calbra oli parkissa.
[/IMG]
...ja jossain päin Suomea on 1 ja ainut alkuperäinen Cabriolet (Uudenmaan tehtaalla tehty proto). Mutta siihen nähden miten yleinen automalli tuo oli vielä hetki sitten, niin on kyllä todella jäätävä tilanne, jos haluais löytää hyvän ja pilaamattoman yksilön (ilman että olis joko lasikuituhirvitys tai puhkiruostunut ja -nussittu).
Mä voisin ottaa tämmösen ihan ulkomuodon takia käyttölintaksi, ja vähät siitä jos siinä lakkaa sähköt toimimasta kun veden mainitseekin.
Et ilmeisesti ole ollut pahemmin tekeisissä 156 Alfojen kanssa? Sen mitä itse olen näiden kanssa pelannut, niin "pahin" sähkövika taitaa olla itsestään päälle menevä takasumuvalo. Ja sekin vain sopivissa olosuhteissa.
Onhan niissä paljon muitakin vikoja, mutta ne ovat enimmäkseen mekaanisia eivät mitenkään sähköihin liittyviä. Esimerkiksi alustassa on jokin rikki, jos siellä ei joku paikka kolise. Mutta onhan niitä vikoja paljon muissakin merkeissä.
Pääsääntöisesti käytetyn Alfan ostajat ovat autoonsa tyytyväisiä, koska he tietävät iskevänsä kätensä paskaan, mutta lopulta auto ei täytäkään sille asetettuja odotuksia ollen luultua parempi.
Jos vaan mielenkiintoa riittää, niin vahvasti kannustan kokeilemaan. Näillä bensanhinnoilla varsinkin v6 koneiset ovat suosittuja. Ja ne äänet..
Ettei menisi aivat ohi aiheen. Alfan kauniit muodot on muuten luonut Walter de'Silva, joka sittemmin on muotoillut Seatteja ja Audeja ja taitaa nykyisin olla jopa VW-konsernin päämuotoilija. Monissa Seateissa onkin tuttuja yksityiskohtia Alfa Romeoista.
Itse kans tykkään näistä breadvaneista,
Alkuperäinen innoittaja monelle niistä seka camtail urheiluautoille, ja kaikkein suorimmin tolle mahtavalle Viper GTS:lle on Daytona Coupe.
Luulisin tällä camtaililla tarkoitettavan ns. Kammback:ia eli Saksalaisen Wunibald Kammin ideoimaa katkaistua perää. Sillä saatiin kilpa-autoissa helpolla tavalla parannettua ilmanvastusta ilman suhteettoman pitkää perää. Kammin ideaa on toteutettu myös aikojen saatossa hyvinkin monessa hitaassa ja vielä hitaammassa autossa. Ensimmäinen auto jossa kyseistä muotoilua käytettiin oli muuten tämä BMW.
Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.
Et ilmeisesti ole ollut pahemmin tekeisissä 156 Alfojen kanssa? Sen mitä itse olen näiden kanssa pelannut, niin "pahin" sähkövika taitaa olla itsestään päälle menevä takasumuvalo. Ja sekin vain sopivissa olosuhteissa.
Onhan niissä paljon muitakin vikoja, mutta ne ovat enimmäkseen mekaanisia eivät mitenkään sähköihin liittyviä. Esimerkiksi alustassa on jokin rikki, jos siellä ei joku paikka kolise. Mutta onhan niitä vikoja paljon muissakin merkeissä.
Pääsääntöisesti käytetyn Alfan ostajat ovat autoonsa tyytyväisiä, koska he tietävät iskevänsä kätensä paskaan, mutta lopulta auto ei täytäkään sille asetettuja odotuksia ollen luultua parempi.
Jos vaan mielenkiintoa riittää, niin vahvasti kannustan kokeilemaan. Näillä bensanhinnoilla varsinkin v6 koneiset ovat suosittuja. Ja ne äänet..
Ettei menisi aivat ohi aiheen. Alfan kauniit muodot on muuten luonut Walter de'Silva, joka sittemmin on muotoillut Seatteja ja Audeja ja taitaa nykyisin olla jopa VW-konsernin päämuotoilija. Monissa Seateissa onkin tuttuja yksityiskohtia Alfa Romeoista.
En ole ollut tekemisissä. Täysin mututuntumalta ja osin huumorillakin kirjoitin.
2015 VW Crafter 1984 BMW 316 2009 Kawasaki Ninja 250RRR petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Itse kans tykkään näistä breadvaneista,
Alkuperäinen innoittaja monelle niistä seka camtail urheiluautoille, ja kaikkein suorimmin tolle mahtavalle Viper GTS:lle on Daytona Coupe:
Joka on kopio Ferrari 250 GTO:sta ja Bizzarrinin suunnittelemasta 250 Breadvanista.
Comment