Originally posted by Laku
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Rengastöiden hinta...karannut lapasesta?
Collapse
X
-
Originally posted by Heguli 31 View PostVähän ot,mutta asiiaan liittyen.Joskus nuo liimapainot sinkoaa maantielle ihan itsestään,jopa ensimmäisellä ajoreissulla asennuksen jälkeen.Mutta sitten se sama painojen liima ei tosiaan meinaa irrota vanteesta ilman "väkivaltaa".Mystistä.
Comment
-
-
Originally posted by Micce///M View PostEi siinä mitään mystiikkaa ole, tuoreella liimalla oleva paino pysyy puhtaassa ja siistissä vanteessa kuivuessaan kiinni todella hyvin. Paskan, kosteuden, vanhan liimajäämän, tai hapettuneen vanteen pinnalla ei oikein mitenkään vaan lentää juurikin ensimmäisellä ajosuoritteella pois.
Comment
-
-
Originally posted by Heguli 31 View PostSiis se liima pysyy vanteessa kuin tauti.Ei se siitä irtoa.Se musta shaisse on kuin...Se liima irtoaa painoista.Tai tarkemmin painot irtoaa liimasta.Eli ei sitä liimaakaan sinne jäisi vanteeseen,jos se vanteesta irtoaisi.Näin on käynyt ihan uusillakin vanteilla.Mutta tämä tästä.Keskustelu jatkukoon asennuksien hinnoista.
Comment
-
-
En itse oikein sitä tajua että mikä siinä puukossa naarmuttaa.
Ei sillä sahata.
Terävä reuna vanteen ja painon väliin ja käännetään terää niin että selkäpuoli vastaa vanteeseen ja paino rakoaa, sitten sen voi vääntää paljain käsin irti.
Aivan todella töhö pitää asentajan olla että saa naarmuja näin aikaan.
Eli tämäkin kertoo enemmän tekijästä kuin työkaluista.
Itseäni ei hirvittäisi lainkaan tarjota kalliiseen tai hienoonkaan vanteeseen puukkoa, mutta taas rengaskoneeseen laittaminen kirvelee, liekö puutetta taidossa vai laitteissa vai jopa molemmissa.Olli.
Comment
-
-
Tuskin ne rengasliikkeeissä alkaa vanhoja liimoja irroittelemaan vaikka ne sieltä puolien välistä vilkkuisikin. Nyt oli siitä kyse kun vein vanteet maalarille ja tahdoin aivan kaikki vanhat jämät pois. Tuo laikka on kyllä hankittava, nimim. kynnet kipeinä kun 4h niitä kynsillä raaputtelin pois.
Yritin liuotella tar&glue removerilla mutta ei sillä lähtenyt kun se viimeinen tahmea liima..
Comment
-
-
Originally posted by Antti O View PostTuskin ne rengasliikkeeissä alkaa vanhoja liimoja irroittelemaan vaikka ne sieltä puolien välistä vilkkuisikin. Nyt oli siitä kyse kun vein vanteet maalarille ja tahdoin aivan kaikki vanhat jämät pois. Tuo laikka on kyllä hankittava, nimim. kynnet kipeinä kun 4h niitä kynsillä raaputtelin pois.
Yritin liuotella tar&glue removerilla mutta ei sillä lähtenyt kun se viimeinen tahmea liima..
Comment
-
-
Originally posted by Antti O View PostYritin liuotella tar&glue removerilla mutta ei sillä lähtenyt kun se viimeinen tahmea liima..
Lähteekö tolla paremmin kuin bensalla? Itse oon käyttänyt bensaa liimajämien poistoon :think
Comment
-
-
Mä vedin talvikengistä painot pois *pidättäkää hengitystä* mattoveitsellä! Terä painon ja tarran väliin ja painot fileoidaan pois. Ei naarmun naarmua. Sellasiakin olen kyllä nähnyt mutta epäilen, että liike teräaseen kanssa on silloin ollu nimenomaan sahaava ja/tai terän asento liian pystysuora.
Tarrat lähti hyvin kun vähän lämmitti ensin, liimat kostealla sienellä ja kilpparin kromi/alu kiillotusaineella.F31 320dA LCI -15
Comment
-
-
Ei ole suomen hinnat mitään verrattuna saksan rengastöiden hintoihin. Kyselin Münchenistä hintoja 4kpl 18" runflat renkaiden vaihdolle auton alle oleville vanteille. Reifen.com:lla oli hyvä palvelu ja hommaan meni aikaa ehkä 20min :think
Kuulemma merkkiliikkeessä 240e
Nettoreifen: 180e
Reifen john: 240e
ATU: 140e
Reifen.com: 140e
Saman setin saan täällä paikallisella firststopilla 60e hintaan...
Comment
-
Comment