Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rengastöiden hinta...karannut lapasesta?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zener
    Moderator
    • Oct 2004
    • 14439
    • Oulu

    Originally posted by Laku View Post
    Ja tulee myös naarmuja maalipintaan ainakin Herttoniemen Laakkosella...
    Täysin mahdollista, jos paskasta vannetta lähet tuommosella vinguttaan. Omiin vanteisiin ei oo tullu jälkiä kun puhtaista olen tuolla putsaillut tarrajämät pois.
    E65 730dA '04 klick
    F10 520dA '11 klick
    E34 520iA '91 klick

    Instagram


    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

    Comment

    • Heguli 31
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 10037
      • KVLA

      Vähän ot,mutta asiiaan liittyen.Joskus nuo liimapainot sinkoaa maantielle ihan itsestään,jopa ensimmäisellä ajoreissulla asennuksen jälkeen.Mutta sitten se sama painojen liima ei tosiaan meinaa irrota vanteesta ilman "väkivaltaa".Mystistä.

      Comment

      • Micce///M
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2008
        • 3552
        • Hämeenlinna

        Originally posted by Heguli 31 View Post
        Vähän ot,mutta asiiaan liittyen.Joskus nuo liimapainot sinkoaa maantielle ihan itsestään,jopa ensimmäisellä ajoreissulla asennuksen jälkeen.Mutta sitten se sama painojen liima ei tosiaan meinaa irrota vanteesta ilman "väkivaltaa".Mystistä.
        Ei siinä mitään mystiikkaa ole, tuoreella liimalla oleva paino pysyy puhtaassa ja siistissä vanteessa kuivuessaan kiinni todella hyvin. Paskan, kosteuden, vanhan liimajäämän, tai hapettuneen vanteen pinnalla ei oikein mitenkään vaan lentää juurikin ensimmäisellä ajosuoritteella pois.

        Comment

        • Heguli 31
          BTCF Member
          • Oct 2004
          • 10037
          • KVLA

          Originally posted by Micce///M View Post
          Ei siinä mitään mystiikkaa ole, tuoreella liimalla oleva paino pysyy puhtaassa ja siistissä vanteessa kuivuessaan kiinni todella hyvin. Paskan, kosteuden, vanhan liimajäämän, tai hapettuneen vanteen pinnalla ei oikein mitenkään vaan lentää juurikin ensimmäisellä ajosuoritteella pois.
          Siis se liima pysyy vanteessa kuin tauti.Ei se siitä irtoa.Se musta shaisse on kuin...Se liima irtoaa painoista.Tai tarkemmin painot irtoaa liimasta.Eli ei sitä liimaakaan sinne jäisi vanteeseen,jos se vanteesta irtoaisi.Näin on käynyt ihan uusillakin vanteilla.Mutta tämä tästä.Keskustelu jatkukoon asennuksien hinnoista.

          Comment

          • Micce///M
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2008
            • 3552
            • Hämeenlinna

            Originally posted by Heguli 31 View Post
            Siis se liima pysyy vanteessa kuin tauti.Ei se siitä irtoa.Se musta shaisse on kuin...Se liima irtoaa painoista.Tai tarkemmin painot irtoaa liimasta.Eli ei sitä liimaakaan sinne jäisi vanteeseen,jos se vanteesta irtoaisi.Näin on käynyt ihan uusillakin vanteilla.Mutta tämä tästä.Keskustelu jatkukoon asennuksien hinnoista.
            Ei se ehjä, tuore, laadukas ja huolella liimattu paino irtoa liimasta kun tosissaan yrittämällä. Minkä merkkisillä painoilla sinulle kävi noin? Siitä kannattaa myös reklamoida toimittajalle jos tuntuu että tälläinen ongelma on painoissasi.

            Comment

            • Hen-3
              Bimmer Rookie
              • May 2011
              • 103
              • Lahti

              Originally posted by Peltsii View Post
              Sellasella vinkuun laitettavalla muovi/kumi laikalla lähtee jämät irti nopeasti.
              Hei haloo.. Mikä rengasliike alkaa sesonkiaikana tollaseen?
              Veikkaampa vaan että puukkohan siellä vanteen välissä viuhuaa.

              Comment

              • Rocla
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2002
                • 7692
                • Kajaani

                En itse oikein sitä tajua että mikä siinä puukossa naarmuttaa.

                Ei sillä sahata.

                Terävä reuna vanteen ja painon väliin ja käännetään terää niin että selkäpuoli vastaa vanteeseen ja paino rakoaa, sitten sen voi vääntää paljain käsin irti.

                Aivan todella töhö pitää asentajan olla että saa naarmuja näin aikaan.

                Eli tämäkin kertoo enemmän tekijästä kuin työkaluista.

                Itseäni ei hirvittäisi lainkaan tarjota kalliiseen tai hienoonkaan vanteeseen puukkoa, mutta taas rengaskoneeseen laittaminen kirvelee, liekö puutetta taidossa vai laitteissa vai jopa molemmissa.
                Olli.

                Comment

                • Antti O
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 6937
                  • N/A

                  Tuskin ne rengasliikkeeissä alkaa vanhoja liimoja irroittelemaan vaikka ne sieltä puolien välistä vilkkuisikin. Nyt oli siitä kyse kun vein vanteet maalarille ja tahdoin aivan kaikki vanhat jämät pois. Tuo laikka on kyllä hankittava, nimim. kynnet kipeinä kun 4h niitä kynsillä raaputtelin pois.
                  Yritin liuotella tar&glue removerilla mutta ei sillä lähtenyt kun se viimeinen tahmea liima..

                  Comment

                  • jr66
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 16457
                    • Asikkala

                    Originally posted by Antti O View Post
                    Tuskin ne rengasliikkeeissä alkaa vanhoja liimoja irroittelemaan vaikka ne sieltä puolien välistä vilkkuisikin. Nyt oli siitä kyse kun vein vanteet maalarille ja tahdoin aivan kaikki vanhat jämät pois. Tuo laikka on kyllä hankittava, nimim. kynnet kipeinä kun 4h niitä kynsillä raaputtelin pois.
                    Yritin liuotella tar&glue removerilla mutta ei sillä lähtenyt kun se viimeinen tahmea liima..
                    Olisitpa kokeillut tylsällä puukolla, toimii.

                    Comment

                    • Antti O
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 6937
                      • N/A

                      Originally posted by jr66 View Post
                      Olisitpa kokeillut tylsällä puukolla, toimii.
                      Yritin melko monella erilaisella terällä ja leikkuuvälineellä. Kaikki naarmutti enempi tai vähempi. Kynsi ei naarmuttanut.

                      Comment

                      • bemu2000
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 17799
                        • Jämsä

                        Originally posted by Antti O View Post
                        Yritin liuotella tar&glue removerilla mutta ei sillä lähtenyt kun se viimeinen tahmea liima..

                        Lähteekö tolla paremmin kuin bensalla? Itse oon käyttänyt bensaa liimajämien poistoon :think
                        TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                        Vanteet edullisesti
                        Nostureita ja rengaskoneita

                        Comment

                        • Antti O
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 6937
                          • N/A

                          Monelaiseen liimaan ja tervaan ja pinttymään tuo valet pro citrus tar&glue remover on tehonnut..

                          Comment

                          • Mertsa
                            BTCF Member
                            • Jun 2013
                            • 590
                            • Nummela

                            Mä vedin talvikengistä painot pois *pidättäkää hengitystä* mattoveitsellä! Terä painon ja tarran väliin ja painot fileoidaan pois. Ei naarmun naarmua. Sellasiakin olen kyllä nähnyt mutta epäilen, että liike teräaseen kanssa on silloin ollu nimenomaan sahaava ja/tai terän asento liian pystysuora.

                            Tarrat lähti hyvin kun vähän lämmitti ensin, liimat kostealla sienellä ja kilpparin kromi/alu kiillotusaineella.
                            F31 320dA LCI -15

                            Comment

                            • bemu2000
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2003
                              • 17799
                              • Jämsä

                              Ei ole suomen hinnat mitään verrattuna saksan rengastöiden hintoihin. Kyselin Münchenistä hintoja 4kpl 18" runflat renkaiden vaihdolle auton alle oleville vanteille. Reifen.com:lla oli hyvä palvelu ja hommaan meni aikaa ehkä 20min :think

                              Kuulemma merkkiliikkeessä 240e
                              Nettoreifen: 180e
                              Reifen john: 240e
                              ATU: 140e
                              Reifen.com: 140e

                              Saman setin saan täällä paikallisella firststopilla 60e hintaan...
                              TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                              Vanteet edullisesti
                              Nostureita ja rengaskoneita

                              Comment

                              • smo83
                                Banned
                                • Dec 2009
                                • 1988
                                • oulucity

                                Originally posted by bemu2000 View Post
                                18" runflat
                                käsittääkseni työläinmästä päästä laittaa vanteelle:think

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎