Originally posted by Jax_KiBez
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Rengastöiden hinta...karannut lapasesta?
Collapse
X
-
-
-
Kävin tuossa paikallisessa nyrkkipajassa vaihtamassa nissa king cap:iin talvivanteille joskus -05 valmistetut kesäkumit. Ammattikorke.harjoittelia vaihtoi ne kumit ja aikaa meni parituntiaHänellä oli ammattitaito huipussaan... painoja hakkasi sinne tänne ja välillä irroitteli niitä ja siirteli paikasta toiseen
No...omistaja oli tuttu ja minulla oli aikaa odotella rauhassa. Omistaja otti 30€ ja pahoitteli kun kesti, mutta poika on varovainen, kun oli hajoittanut jonkun uuden kumin kerran ja nyt on tuollaista varovaista toimintaa... ymmärrettävää! Ajelin sitten katsastukseen (30km).....Ja voi Ristus mikä tärinä kun ajoi 100. Ei helvetti... oikeesti alkas jo päässä heittään ja pakko oli hiljentää johkin 60kmh vauhtiin
No, eipä ole mun auto ja renkaatkin noin vanhat ja pintaakin kyllä kun uusissa, eli taitaa olla niin kovatkin että ei taida paljoa enää kulua
Että tälläinen tarina tähän väliin.
Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostMuutaman tuhannet euron rengaskoneilla on kovempi tuntihinta kuin 500000€ maasiirtokoneella jonka kulut on ihan eriplaneetalta kuin rengaskoneella.
Anyway, eikö pomon kannattaisi tilata renkaansa ebaystä niin saisi halvemmalla, vai mikä sen estää?
Comment
-
-
Originally posted by Micce///M View Post
Alkakaa tekemään rengastöitä kiinteällä 50€/h veloituksella, voittoa se firma ei tule tekemään. Ellei se ole yhden miehen autotallipulju.
Ei sillä osinkoja firmasta nosteta, eikä makseta mitään laitteita tai vuokria halleista, mutta tuskin missään rengasfirmassa kukaan on yksin vaihtamassa vain renkaita.
Toki jos ajatellaan, että on jo yksi kuoletettu kone. 4m2 koppi missä vaihtaa renkaita 50e/h ja jokatunnille on asiakkaita, saattaa firmakin pyöriä. Eriasia kuka tuollaista sitten alkaa tekemään.
Edit: Tosiaan itse kysymykseen vastaten, jostain 4x peltivannetyöstä 40euroakin tuntuu liialta, mutta jos "paremmat" vanteet ja työ on tarkempaa, niin sitten eri hinta....MOI !
Comment
-
-
Originally posted by jani View PostLaskeppa ja kerro meillekin mitä siitää jää käteen.
Samassa postauksessa kaveri kertoi, että ei makseta noilla veloituksilla laitteita eikä vuokria, mutta firma pyörii. Rahaa tulee siis ilmeisesti samasta taikaseinästä, kuin maahanmuutto virastolla.DUCATI 1098 RACING EVO
Comment
-
-
50€/h jätettäköön omaan arvoonsa, mutta esim. kohtuullinen 50€/kierros on tavallisimpien kokojen kohdalla kevyesti 100€/h, joka alkaa jo asettua aika hyvin linjaan esim. koneistustyön tuntihinnan kanssa... jokainen voi niitä laitekustannuksia sitten ynnäillä ihan itsekseen.1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
Comment
-
-
Originally posted by r.w. View Post50€/h jätettäköön omaan arvoonsa, mutta esim. kohtuullinen 50€/kierros on tavallisimpien kokojen kohdalla kevyesti 100€/h, joka alkaa jo asettua aika hyvin linjaan esim. koneistustyön tuntihinnan kanssa... jokainen voi niitä laitekustannuksia sitten ynnäillä ihan itsekseen.
Noin 50-60e sarja ne työt onkin järkevissä puljuissa, pl sesongit, jolloin hinnat luonnollisesti nousevat hieman.DUCATI 1098 RACING EVO
Comment
-
-
Jos hallissa on rengasasentaja ja ihan korjaamon asentaja, sekä mies kuka tekee molempia hommia, niin pitääkö maksaa tälle sekamiehelle pienempi tuntipalkka silloin kun hän tekee rengastöitä?
Öljyjä ja jakopäitä tehdessä maksetaan sitten kovempaa liksaa?
Hei haloo, nyt jos koskaan se järjenkäyttö on sallittua. Jos viimeisillä rahoilla menee laittamaan renkaita, niin eikö kannata autoilu lopettaa?
Jos rengastöitä velotettaisiin tuntitaksalla, niin ei pitkään varmana kellään valot palaisi. Sesongin ulkopuolella ei ehkä ihan 8h/8h laskutusta rengastöistä saa. Jos siellä on kaveri vaikka 12e tuntipalkalla, niin saa sen n. 190e / päivä varata kuluineen tuon työmiehen palkkaan. Sis. kaikki suomessa vaadittavat maksut..
Tuskin 4h päivässä riittää töitä, sesongin ulkopuolella.
Niin. Hallissa tarvitaan sähköä, vettä, työkaluja.. Kiinteistön ylläpito ja hankinta / vuokrakaan ei ilmaista ole. Materiaalit sun muut pitää hommata, kuittipaperikin maksaa.
Kun seuraavan kerran menette rengasliikkeeseen, käykää eka asentajan juttusilla. Kysykää suostuuko hän tekemään 50% pienemmällä tuntipalkalla juuri sinun renkaat? Tai, kun olet itse töissä, tingitkö 50% palkastasi ihan vain sen takia, että jonkinlainen marginaali pitää olla.Last edited by bimmerE34; 15-07-2013, 12:54.
///Pumppu Pojat Racing Team
Metaline sport #40
Comment
-
-
Rengastyöt on kyllä ala, jossa todellakin on hajontaa. Vaikkapa neljän irtorenkaan laittaminen neljälle irtoalulle ~20-120€ alan liikkeissä.
Yleensä omissa kantispaikoissa ollut ~40-60€, joka on aika perus. Joskus ehkä halvemmallakin, riippuu hieman lafkasta ja tekijästä. Tuosta kun mennään ylöspäin, niin tuntuu jo ankealta maksella.
Nyt kun miettii, että meilläkin on taloudessa 7kpl autoja + muut kulkuneuvot, joiden vanteet ja renkaat muuttuu milloin mitenkin. Katsoin parhaaksi hommata omat rengaskoneet, jotka tuli haettua tänään.-Dodge Charger -73
-Mercedes-Benz GLK
-VW Transporter
Comment
-
-
Hyvinkään Vianor: Vanne 18"x10". Rengas 265/35/18. Kahden vanteen vannetyö, sisältäen vanhat kumit pois, uudet tilalle ja tasapainotus = 80 e.
Hyvinkään Euromaster. Samat hommat+neljän renkaan tasapainotus ja allelaitto = 60 e.
Firmojen välillä linnuntietä noin 20 metriä. Ei varmaan tarvitse olla fakiiri arvatakseen kumpaan puljuun auton vein.I don't lose sleep over the opinion of sheep.
Comment
-
-
Originally posted by Rockford View PostNyt kun miettii, että meilläkin on taloudessa 7kpl autoja + muut kulkuneuvot, joiden vanteet ja renkaat muuttuu milloin mitenkin. Katsoin parhaaksi hommata omat rengaskoneet, jotka tuli haettua tänään.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Eiköhän tässä rengastöiden hinnottelussa ole nimenomaan kyse siitä, kun "nettirengas" ilmiö on tullut jäädäkseen. Varmasti näkyy rengaspajojen myynnissä ja katteissa.
Ennen on myyty ylihintanten sarja "työt sisältyy hintaan" hintalapulla 800€, josta lapaseen on jäänyt tyyliin parisataa euroa.
Nyt tullaan kiinanrenkaat kainalossa laitattaan vanteelle, ja vaikka hinta olis 80€, niin ei siitä jää lapaseen ku pari-kolme kymppiä.
Kirveleehän se.
Eli yksinkertanen juttu, halutaan edelleen noita vanhoja kunnon asiakkaita, ei uutta koulukuntaa.
Sen sijaan jos bisneksen varta vasten perustaisi rengastöiden tekemiselle, konsepti / tilat yms olisi varmasti vähän erilaista, ja voittoa voisi tehdä hieman pienemmäkkäkin hinnalla.
Comment
-
Comment