Originally posted by Micce///M
View Post
Rengastöiden hinta...karannut lapasesta?
Collapse
X
-
-
Joo ei liikkeen tarvitsekkaan kustantaa kuin niiden kahden vanteen maalaus mitkä on kärsineet, mutta niistä kahdesta pitää tulla "uudenveroiset" eli sen kuntoiset kun ne oli vanteita tuodessa. Eli luonnollisesti virheettömät ja samaa sävyä myös kahden vammattoman vanteen kanssa, ja maalaushan tarvitsee suorittaa niin monta kertaa että osuu nappiin. Liikkeen päätettäväksi tietysti jää onko järkevämpää maalata koko sarja kerralla vai kaksi vannetta monta kertaa.Originally posted by pyroz View PostVaihtoehtoja ei kauheasti ollut. Kaksi vannetta pitäisi maalata uudestaan kokonaan, jotta vahinko olisi korjattu 100%. Mutta mikäs maalarivelho ne sitten sävyttää enää 100% samaan sävyyn kuin muut. Ja mikään lakikaan ei velvoita liikettä tällaisessa tapauksessa maalauttamaan kaikkia neljää vannetta. Myöskin turnausväsymys iski jo tässä vaiheessa, kun vanteita on saatu odottaa ulkomailta fiksauksesta toukokuun puolesta välistä asti ja nyt vihdoin saan ne auton alle. Samaten nykyisin alla olevilla vanteilla on kumit aika silestonet jo, eli olosuhteidenkin pakosta näin.
Muistaakseni olen jostain oikeuden päätöksestä joskus lukenut että kunnostettu vanne on rinnastettavissa uuteen, vaikka itse vanne olisi 20v vanha iältään. Ja kaupastakin voi vaatia neljä saman sävyistä vannetta.
Tietysti helppo jälkiviisastella, mutta uskon että jos olisit vienyt asennukseen jompaan kumpaan maan suurimmasta rengasketjusta niin olisit saanut mukisematta järkevän korvauksen vahingoista. Tietysti poikkeuksiakin voi löytyä myyntipiste-tasolla.
Comment
-
Tarkoitan senttiä. Ei ehkä ihan viittä, mutta senteistä puhutaan, mitä se puomi voi periksi antaa.Originally posted by Bmw Master View PostTarkoitat varmaan milliä eikä senttiä?
Noita vanteita on korvattu niin paljon uusia, että kyllä se korvaus ainakin euromasterilla toimii, jos on aihetta. Ei siinä ole paljon vaihtoehtojaOriginally posted by wta View PostMinä en usko. Suomessa tuntuu olevan poikkeus, että saa kunnollista asiakaspalvelua ja että hyvitetään omat virheet mukisematta 100 %:sti. Oli kyseessä iso tai pieni lafka.Last edited by Peltsii; 30-07-2013, 22:35.DUCATI 1098 RACING EVO
Comment
-
Minä taas tiedän monia tapauksia joissa yhtiö on kustantanut jos jotakin. Yhtenä esimerkkinä kuorma-auton napa+vaihtotyö n. 6000€, korvauksen hyväksyntä tuli siitäkin huomattavasti ylempää ja isommin tappelematta. Ei suinkaan myyntipisteeltä. Tässäkin tapauksessa asiakas oli isolla ja tietoisalla huolimattomuudella tuhonnut napansa, ei suinkaan firma joka oli jättänyt mutterit löysälle. Kymmeniä vanteita, kappalehinnat parhaimmillaan tuhannen euron yläpuolella.Originally posted by wta View PostMinä en usko. Suomessa tuntuu olevan poikkeus, että saa kunnollista asiakaspalvelua ja että hyvitetään omat virheet mukisematta 100 %:sti. Oli kyseessä iso tai pieni lafka.
Tiedän pari tapausta joissa yhtiö on korvannut katkenneet epäkeskopultit, vaihtotyön ja tietysti samalla väljäksi syöpyneet tukivarsi/puslapaketit on vaihdettu. Vaikka kulmiensäätöön tullessa oli pultin murtumakohta jo valmiiksi ruosteessa ainakin toisessa tapauksessa, mutta asiakas on oikeassa ja niistä kannattaa pitää kiinni. Isossa yhtiössä ei tuota ongelmaa heittää muutamaa tonnia "roskiin" pitääkseen maineensa, vaikka oikeassa olisikin.
Comment
-
Se on totta, myyntipisteittäin asenne voi olla mitä sattuu. Mutta selvässä tilanteessa on helppo ottaa asiallisella sähköpostilla+parilla kuvalla yhteyttä esimerkiksi aluepäällikköön. Alkaa isot pyörät pyörimään, ja asialle yleensä tapahtuukin jotain.Originally posted by wta View PostTämä onkin se mistä useasti saadaan vääntää kättä. Viet juuri maalaamosta tulleet vanteet (laita tähän mikä tahansa tavara) kuvien kanssa laitettavaksi. Sitten jälkiä katsotaan ja sanotaan, ei ole syntynyt meillä. Jep
Comment
-
Mielenkiintoista, en ole huomannut noin rajua liikettä. Toisaalta eipä mulla olekkaan jäykkiä kumeja..Originally posted by Peltsii View PostTarkoitan senttiä. Ei ehkä ihan viittä, mutta senteistä puhutaan, mitä se puomi voi periksi antaa.
Pyroz, soitta sinne pommiuhka syksyn parhaimpana sesonkiaikana
Comment
-
Käsittämätöntä. Paikalleen kun laittaa, niin harvemmin sillon jälkiä tulee. Oikea asentaja osaa tehdä työnsä kyllä hyvin kun malttaa.
Itse sain omiin 18" AC Schnitzereihin parit skraidut aikaan joo, huolimattomuuttani ja kokemattomuuttani, mutta en minä kyllä asentaja millään tasolla olekkaan. Omat vanteet ja tulipahan todettua että huolellisesti tekemällä ei saa hyvää jälkeä aikaan.
Mutta takas asiaan. En usko että Harrin vanteet olivat niin tuoreessa maalissa että siitä johtui. Mutta vasta maalattuihin vanteisiin tulee valitettavan helposti jälkiä.
Kyllä tuo olisi pitänyt korvata mukisematta niinkuin kuuluu, tai jos Harri oli valmis nielemään tämän, niin ei tuollaisesta työstä kyllä meikäläinen kehtaisi pyytää euroakaan.
Ps. Tänään nyppivät pojat 335/30R18 kumeja vanteille ilman jälkiä. Sanoin että jos tulee jälki, niin se on kuukauden palkka sitten asiakkaalle näppiin
Ihan mielenkiinnosta, kun normikoneella tehdään tuollaisia kalliimpia ja hienompia vanteita, käyttävätkö muualla rengasraudassa sitä muovista suojaa paikallaan, tai käpälissä muovisia leukoja?
///Pumppu Pojat Racing Team
Metaline sport #40
Comment
-
Itsekin joskus joutuu rengastöitä tekemään,varsinkin sesonki aikoihin. Ja yleensä vanteista riippumatta,aina käyttänyt muovisuojia,ehkä käytetyissä peltivanteissa ei ole tullut käytettyä.. mutta muuten kylläkin.Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho
Comment
-
kerran kun naarmutat asiakkaan vanteet, niin ei tarvi nähdä sitä asiakasta. ennen kuin kaikki lähialueen rengasliikkeet on tehnyt saman virheen. sittenkin ratkasee kuka korvasi parhaiten.Originally posted by [Snowboarder] View PostItsekin joskus joutuu rengastöitä tekemään,varsinkin sesonki aikoihin. Ja yleensä vanteista riippumatta,aina käyttänyt muovisuojia,ehkä käytetyissä peltivanteissa ei ole tullut käytettyä.. mutta muuten kylläkin.
Comment
-
meillä käytetään muovikäpäliä koneessa vasta kun on +20" vanne, ei vielä tähän päivään mennessä ole leuat tehnyt vanteisiin jälkiä, rengaskoneisiin löytyy apulaitteet joten isoimmat ja vittumaisimmat renkaat pyöritellään ilman rautoja. itse olen tainnut yhteen vanteeseen tehdä jäljen, josta mainitsin asiakkaalle jo ennen asennusta että saattaa tulla ja vastaukseksi tuli et eikun vaan ei haittaa, aina jos on riskinä saada jälkiä vanteeeseen siitä mainitaan jo ennen asennusta. näin meillä, ainakin osa työntekiöistäOriginally posted by [Snowboarder] View PostItsekin joskus joutuu rengastöitä tekemään,varsinkin sesonki aikoihin. Ja yleensä vanteista riippumatta,aina käyttänyt muovisuojia,ehkä käytetyissä peltivanteissa ei ole tullut käytettyä.. mutta muuten kylläkin.puh/txt/whatsapp: 0452673541
näillä mennään talvella:
e39 523ia arctic silver
e87 116i Japanrot
ja näillä kesällä:
e30 328i *Rot m50b28
Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
ex: e39 540ia, 2x e39 523i, e34 535i m-tech, e34 518i, e36x2 e34 525i m50. e28 "523i" e21x4 e12x2
Comment
-
Voi herranjumala... pienet on murheet! (oli pakko)Originally posted by pyroz View PostNoniin. Tulipa sitte testattua suosituksesta yksi minulle uusi rengasliike.....
Kyseessä oli alkuperäiset E93 M-sport 19" vanteet (225M), jotka oli juuri hiottu kanttariosumista ja muista puhtaaksi ja maalattu uudelleen ja orkkis kokoiset renkaat (225/35/19 ja 255/30/19). Vein vanteet (ilman renkaita päällä) pahvilaatikoissa ja renkaat asentamoon ja siinä hyvä tovi turistiin ko. asentajan kanssa miten hän on automiehiä ja nämä hommat on sydämen asia että tehdään hyvin. Ja on oikein uusi konekin joka maksoi "viis tonnia", että kyllä onnistuu. Erikseen vielä juttelin, että on paljon harrastajia, jotka etsivät luotettavaa ja laadukasta rengastyötä kun käsissä on kalliitakin vanteita. Hän ymmärsi yskän oikein hyvin automiehenä. Ja vielä erikseen sanoin, että mieluummin hyvää kuin halpaa, että jälkiä tulee niin helposti. Ei mikään ongelma kuulemma, hän jää oikein töiden jälkeen rauhassa tekemään homman.
Kävin sitten noutamassa vanteet:


Nuo kaksi kuvaa yhdestä vanteesta. Myös toinen vanne oli ryssitty, jossa jälkiä oli pienemmällä pinta-alalla. Kaksi neljästä vanteesta siis pilattu. Mielestäni hommasta maksettu 100euron rahasumma ei ihan vastaa saatua palvelua...... #¤&(=¤"#&/))"#"=%)?="!#%TANA
En ehtinyt vielä kuin läheiselle tallille, jonka pihalla autosta vanteita nostaessani huomasin jäljet. Ajoin samantien takaisin liikkeeseen näyttämään, ettei "mennyt ihan niinkuin elokuvissa". Hetken ihmettelyn jälkeen tuli se huonoin mahdollinen, mutta valitettavan odotettu "Mun pitäs kyllä nyt sanoo, että ei oo voinu tulla meiän koneessa" -kommentti. Vastasin siihen, että se on kyllä pahin mahdollinen kommentti minkä voit sanoa kun itse kannoin juuri maalauksesta tulleet vanteet pahvilaatikossa paikan päälle ja kuviakin löytyy virheettömistä vanteista. Kehtasi vielä oikein katsoa jälkiä läheltä ja kehua, että on nää kyllä hyvin maalattu!
Loppupeleissä antoi minulle puolet rahoista, eli 50e takaisin ja pari wunderia kaupan päälle. Ei tartte varmaan sanoa minne olis voinu wunderinsa tunkea. Hommasta ei edes tehty mitään kuittia, vaikka mitään kuititonta neton nettoa en edes pyytänyt, vaan nimenomaan asiallisesti pyysin varovaista ja laadukasta jälkeä.
Että sellaista Espoon Rengaspiste Oy:ssä Kauklahdessa (Kehä III). Etukäteen tuli luvattua levittää kehuja harrastajien keskuudessa potentiaalisille asiakkaille. No tehdään nyt sitten niinkuin on luvattu ja levitetään ilosanomaa....
Comment
-
Kyllä minua ainakin vituttais, kun on varta vasten maksanu ison summan että saa virheettömät vanteet ja sitten joku paskoo ne. Oli iso tai pieni jälki, niin virheettömät ne ei enään ole.Originally posted by Bemarituristi View PostVoi herranjumala... pienet on murheet! (oli pakko)
btw. Nyt on tasapainotuskone hommattu ja ekat renkaat laitettu
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
Comment