Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lapsuutesi autot joita ei näe enää liikenteessä.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • StreetA
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2005
    • 296
    • ?

    Originally posted by truibeli View Post
    Pentuna oli juuri tämmönen pelto-autona.Ei kyllä vaan muistu että oisin ikinä missään nähäny samanlaista..Mites muut?:think

    No nämähän oli vallan mainioita pelejä
    Käytettiin 2000-luvun alussa äänenpaine hommissa näitä pandoja, tuli ajamalla käytyä suomen kisojen lisäksi ruotsissa ja hollannissa. Joitain kymmeniä tuhansia kilometrejä tuli mittariin eikä ikinä mitään vikaa..

    Comment

    • JermuS
      BTCF Member
      • Jul 2008
      • 4211
      • Kaustinen

      Mullaki oli kans joskus peltoautona juurikin tuommonen vaaleansininen peltimaskinen panda. ja 9v vanhana ostin ekan autoni, Talbot Horizonin, niitäkään ei enää näe.
      -f11 530d xDrive -12 Spacegrau
      -e36 320i cabrio -97 Madeiraviolett metallic Individual
      -Volvo S60 2.4i -04
      -LMC Munsterland LUX 495 -98

      https://www.instagram.com/jermus_h/

      Pohjanmaa - Connection

      Kaustinen connection

      Comment

      • Iemel
        BTCF Member
        • Oct 2007
        • 1654
        • Muhos

        Originally posted by JermuS View Post
        Mullaki oli kans joskus peltoautona juurikin tuommonen vaaleansininen peltimaskinen panda. ja 9v vanhana ostin ekan autoni, Talbot Horizonin, niitäkään ei enää näe.
        Talbotit AKA talousbotit on kyllä hävinneet liikenteestä, itsekkin muistan ne lähinnä peltoralleista. Muistan kun kaveri lasketteli diesel talbottiin pö:tä käsipumpulla kun me muut lähdimme mopoilla hakeman kyliltä bensaa

        Toinen minkä olen huomannut kadonneen on ns. pätkänokkaiset hiacet. Itse käytän näistä sanontaa timanttiporarihiace, joskus kun työmaalle piti odottaa timanttiporaria, pystyi oleman varma että sieltä tulee kuppainen 90-luvun alkupuolen hiace.
        Projekti1: -89 e30 318iST Brillantrot m42b20 turbo Time Attack
        Projekti2: -90 VW Trasporter T3 Timorbeige "Römpäkkö" Campervan
        Projekti3: -97 e36 316i Alpinweiß III M42b20 vapari
        Projekti4: -89 e30 "yks vielä" (m42 luultavasti)
        Käyttis:Transporter T5 2.5tdi

        Comment

        • Remotion
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2003
          • 15225
          • Ajamisen Iloa

          Originally posted by Roito View Post
          Joo muistuu kyllä lapsuudesta tuollainen paloauto minkä alustalle tuo tehty, yhden Jaakon isä oli palomiehenä 1900-luvun alussa ja esitteli meille näitä..kovasti tälläisiä tuli kuolattua..siitä se kiinnostus autoihin kait heräsi.. ekaksi autoksi valikoitui perintörahoilla ostettu vm. 1912 Lion-Peugeot Type V4C3 vähän ajettuna ja tehdastakuuta vielä muutama kuukausi voimassa, oli raitilla pojat kateellisia kun itse ajoivat 1800-luvun loppupuolen romuilla..

          Nuo Lion-Peugeot Type V4C3 aika hyvin kyllä kadonnut katukuvasta..:think
          Tuollaisia oli NYC Fire Museumissa, mutta itsellä taas joku pervo kiinnostuksen kohde ennemmin 60-80lukujen pitkäkeulaisiin. Niitä tuolla ei taas ollut ja muutenkin oli ehkä kehnoin museo nycissä...
          ÖÖ.. jotenkin topikkiin sovitettuna niin noita Jyry sisuja, scanioita yms pitkäkeulaisia kuorma-autoja ei muutenkaan näe enää ns koskaan.
          Silloin kun minä olen ollut lapsi 80-luvulla niin bulldog malliset oli melkein ennemmin poikkeus.

          Yksi mikä kanssa hävinnyt, jos kohta ei koskaan olleet yleisiä ovat WV Golf Safari ja Countryt. Sellaiset kun perus golfi mutta karjapuskureilla, härskeillä grafiikoilla, reilusti korotetulla alustalla, rumemmilla puskureilla ja nelivedolla varustetut. Ne oli jo sillon 80-90luvulla todella rumia.
          Last edited by Remotion; 22-03-2016, 23:48.
          Z3 coupé individual

          F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
          E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

          Comment

          • Banned
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2014
            • 516
            • Sisä-Savo



            Tämmöinen oli peltoautona ala-asteella. Isä halusi vähän hillitä vauhtia ja kielsi meitä ajamasta kolmosta isommalla vaihteella. Tämän seurauksena kone keitti, kun työnnettiin rajotinta vasten Kytkin haisi kamelinkarvalle vielä tunti ajamisen jälkeen.
            KTM 990 Adventure
            Passat GTE

            Comment

            • jluoma
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2015
              • 685
              • Lappeenranta





              Isällä ja hänen veljellään oli tommoset, kun minä olin pieni. Nykyään ei datsunia kummallakaan, mutta japseissa ovat pysyneet.
              Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.

              325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,

              Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04

              Comment

              • racing02
                BTCF Member
                • Nov 2004
                • 2025
                • Riihimäki

                Heh, kaksi edellistä postausta täsmää hyvin muistoihin. Amisaikoina ajettiin tuollaisen oranssinpunaisen Skodan perässä valoristeykseen. Valot vaihtui mutta pappa ei saanut Skodaa liikkeelle. Mentiin katsomaan mikä vaivaa - takapyörät oli ihan lukossa. Ei liikkeelle konevoimin eikä työntämällä ja vaihdekeppi oli jotenkin juntturassa. Taidettiin nostaa sitä vähän sivuun ja muistaakseni heitettiin pappa kotiin
                Isän jo edesmenneellä veljellä taas oli sekä Finn että 100A ja juuri noissa väreissä.

                Comment

                • Elfving
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2006
                  • 914
                  • MeetMe@X.

                  Originally posted by jonis93 View Post
                  Tuosta kadetista tuli kans mieleen C Ascona, sellanen oli meilläki joskus aikoinaan 90-luvun loppupuolella, jollai reissulla se kosahti jonnekki korpeen ja seiso varmaan ~4-vuotta kotipihassa kunnes lähti vissii paaliin

                  Originally posted by Attekun View Post
                  Hep, mun eka auto oli äidin vanha c ascona hatchback. Oli oikein chromikehillä olevat mangelsin vanteet. Kaasua painaessa tuli niin sininen savu ettei aurinkoisella kelillä meinannut taakse nähdä. Ekoista kesätyörahoista aikoinaan ostin sit e30 bemarin ja ascona meni veljelle pellolle.

                  -95/96 ja kahdellakymmenellä markalla kirkkaanpunainen 1,6D Ascona oli laskettu kulkevan noin X km kylänraittia. Tarkassa laskussa oli siihenaikaan kilometrit ja parkkiin laitettiin,kun vähänkin väliaikaa tuli.

                  Hycotella koetettiin tummentaa takasivulaseja ja poppikoneetkin oli rakennettu antaumuksella...niistä mitä varastosta löytyi.

                  Se oli Pasin Ascona.

                  Comment

                  • Turder
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2008
                    • 460
                    • Suomi

                    Noita Fiat Pandoja on Italian ja Kreikan pikkukylät täynnä. Varsinkin vuoristoalueilla Italiassa suosittu kun sai nelivetona. Tosiaan joskus ihmettelin, että mikä näiden juttu on kun muita tuota ikäluokkaa olevia ei näy niin paljon kuin Pandoja. Mutta ehkä olleet halpoja, myyty paljon ja jos kestää niin siinähän se.

                    Comment

                    • Rockford
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 8028
                      • Pinsiö

                      Originally posted by Elfving View Post
                      -95/96 ja kahdellakymmenellä markalla kirkkaanpunainen 1,6D Ascona oli laskettu kulkevan noin X km kylänraittia. Tarkassa laskussa oli siihenaikaan kilometrit ja parkkiin laitettiin,kun vähänkin väliaikaa tuli.

                      Hycotella koetettiin tummentaa takasivulaseja ja poppikoneetkin oli rakennettu antaumuksella...niistä mitä varastosta löytyi.

                      Se oli Pasin Ascona.
                      -90-luvun lopussa ja 2000-taitteessa tuli harrasteltua enemmän ja vähemmän Opeleita, Toyotien lomassa 3kpl C-Kadetteja, A-Manta, B-Manta yms. Jossain kohtaa pihassa kävi myös C-Ascona. Varsinkin C-Kadetteihin tuli rakenneltua poppivehkeitä sen ajan hengessä. Kävi monta legendaarista Jensenin subbaria 10-15" refleksikoteloissa. King Audion ja Nippon - merkkisten C-kasettisoittimien pauhatessa Ensimmäinen kasettisoitin johon sai CD-vaihtajan tai jopa mankan korvaaminen kokonaan CD-soittimella, sillä sai kunnioitusta

                      Originally posted by Turder View Post
                      Noita Fiat Pandoja on Italian ja Kreikan pikkukylät täynnä. Varsinkin vuoristoalueilla Italiassa suosittu kun sai nelivetona. Tosiaan joskus ihmettelin, että mikä näiden juttu on kun muita tuota ikäluokkaa olevia ei näy niin paljon kuin Pandoja. Mutta ehkä olleet halpoja, myyty paljon ja jos kestää niin siinähän se.
                      Jep, sama tuli huomattua hiljattain Sisiliassa. Mm. 500 & 600 Fiat tuntui olevan yleisempi siellä vrt. meillä vaikka Corollaan. Lisäksi muita kääpiöautoja näkyi tasaiseen tahtiin ja syykin selviää nopeasti, kun ajelee vaikka vähän Etnalla ja lähistön pikkukylissä.
                      Harmi kun ovat meillä katukuvasta kadonneet tyystin. Kesällä vastaantuleva, vaikkapa 500 Fiat (puhutaan nyt siis -60-luvun pompannapin edeltäjästä, eikä uusituotannosta) piristäisi päivää kummasti
                      -Dodge Charger -73
                      -Mercedes-Benz GLK
                      -VW Transporter

                      Comment

                      • Elfving
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2006
                        • 914
                        • MeetMe@X.

                        Originally posted by Rockford View Post
                        -90-luvun lopussa ja 2000-taitteessa tuli harrasteltua enemmän ja vähemmän Opeleita, Toyotien lomassa 3kpl C-Kadetteja, A-Manta, B-Manta yms. Jossain kohtaa pihassa kävi myös C-Ascona. Varsinkin C-Kadetteihin tuli rakenneltua poppivehkeitä sen ajan hengessä. Kävi monta legendaarista Jensenin subbaria 10-15" refleksikoteloissa. King Audion ja Nippon - merkkisten C-kasettisoittimien pauhatessa Ensimmäinen kasettisoitin johon sai CD-vaihtajan tai jopa mankan korvaaminen kokonaan CD-soittimella, sillä sai kunnioitusta

                        Piti ihan kilauttaa kaverille ja kysyä,että oliko niitä -90 lopun Jensenin subbareita enää jossakin varastossa jemmassa. Ei ollut.

                        Ja jotkuthan tuota tuntuvat vieläkin ajavan C-Kadeteilla ,kylläkin harrastekäytössä.

                        Comment

                        • truibeli
                          BTCF Member
                          • Feb 2014
                          • 188
                          • btcf

                          Originally posted by StreetA View Post
                          No nämähän oli vallan mainioita pelejä
                          Käytettiin 2000-luvun alussa äänenpaine hommissa näitä pandoja, tuli ajamalla käytyä suomen kisojen lisäksi ruotsissa ja hollannissa. Joitain kymmeniä tuhansia kilometrejä tuli mittariin eikä ikinä mitään vikaa..

                          Originally posted by JermuS View Post
                          Mullaki oli kans joskus peltoautona juurikin tuommonen vaaleansininen peltimaskinen panda. ja 9v vanhana ostin ekan autoni, Talbot Horizonin, niitäkään ei enää näe.
                          Vai että äänepainehommiin on panda joutunu Joo ei mullakaan sillo penskana tuolla ajellessa ollu mainittavia vikoja ja bensaa ei syöny kyllä palion mittään Etupenkit oli ainakin vaa omassa pandassa niin montulla ettei pikkupoikana tahtonu nähä ratin yli,siitäkin selevittii ku nakattii pandan penkki mäkkeen,auton rengas lattialle ja muistaakseni saab 900 kuskin penkki siihen renkaan päälle Hurjaa oli ajella kun kaasua painaessa penkki "keuli"
                          Pojat on poikia mutta tytöistä tulee mummoja

                          Comment

                          • pazq
                            BTCF Member
                            • Jan 2008
                            • 3166
                            • 47200

                            Tossa on kaverilla tallissa a-manta projektina ja sen veljellä 2kpl b-mantoja kultaisen värisenä joista toinen 400:n levikkeillä ja 3 osasilla rs:llä. Takana 11-12" leveinä

                            Comment

                            • Pikkis85
                              Newbiemmer
                              • Apr 2016
                              • 17
                              • Finland

                              Vanha kunnon kupla


                              Comment

                              • Homer
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2005
                                • 3653
                                • Springfield-Jyväskylä

                                En muista olenko aikaisemmin näitä yksilöinyt tänne,mutta eilen tuli youtubessa eteen vuoden 80-81 1000 lakes rally ja sieltä takaveto turbo lancer minkä muistan nuoruudestani kun ralleja tullut käytyä,en ymmärrä miten koska olen vaahtosammuttimen kokoinen ollut tuohon aikaan mutta kuitenkin.90-luvulla varmaan viimeksi kotiseudulla nähnyt sellaisen normiversion viimeksi.Ei ole ollut nettiautossakaan aikoihin.Toinen on takaveto galant.Kaverilla oli aikanaan 2.3 turbodiesel sellainen ja teki vaikutuksen tehoillaan.




                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎