mun eka auto oli aito susikutonen. saman värinen ja vuotinenkin kuin tässä kuvassa. en muista milloin olisin viimeksi nähnyt kadulla tuollaisen, kun 25 vuotta sitten niitä oli vielä joka polulla.
Rallissa näitä vielä näkee vähän. Muutenkin suomessa rallipolut on hauskoja paikkoja bongailla vanhaa kalustoa. Esimerkki viime lauantailta keuruun minirallista.
Toyota Alphard MS
Peugeot e-2008
ex:E39 530d - 01 E38 735i - 96--köyhän miehen kasikone ,E39 520i - 98 "pappa", E30 316
Rallissa näitä vielä näkee vähän. Muutenkin suomessa rallipolut on hauskoja paikkoja bongailla vanhaa kalustoa. Esimerkki viime lauantailta keuruun minirallista.
Sen verta offtopicia vielä että näitä oli tuolla rallissa kaksi ja tulivat vielä peräkkäin http://attekun.kuvat.fi/kuvat/Tapaht...miniralli3.wmv
Kohdasta 1:48 eteenpäin jos haluaa kuunnella ääniäkin. Ensimmäisen kuljettaja selkeästi enemmän rattimies.
Toyota Alphard MS
Peugeot e-2008
ex:E39 530d - 01 E38 735i - 96--köyhän miehen kasikone ,E39 520i - 98 "pappa", E30 316
Tämänlainen Quintet oli enolla joskus 1990-luvun ihan alkuvuosina ja ajeli sillä olisiko 240 -- 360tkm mittarilukemat.
Kehui että on luja ja kestävä kone ja tekniikka. Ja yllättävän hyväkorinenkin oli Hondaksi, mutta jätti suotta ulos ruostumaan jonnekin 2009 vuoten asti niin "meni pilalle"..
Tuon kellon jotenkin muistaa kuuluiko joku mekaaninen ääni kun oli tuollainen wanhojen kelloradioiden tyyppinen pyörähtävä numeron vaihtuminen, vai miten sitä kuvailisi?
Silloin kun oli uusinta hottia Fiat Ritmo 130 Abarth tai miten kirjoitetaankaan, niin pikkujannuna sitä siinä ihailin Saarijärvellä esittelypäivänä kaverin kanssa Joku "parempi putkisto" siinä oli vakiona jo kun ääni ihan jykevää mörinää oli tyhjäkäynnillä.
"Lentävä Parturi" koeajoi IS-Sierraa ja päästiin kyytiin niin olipas reipasta menoa Kehui vaan että hyvinhän tällä saa sladiin perän, ja otti se mittariin jotain 210.. sanottiin vaan minä & kaveri pikkunassikat juu ei kerrota myyjälle että vähän testattiin ominaisuuksia..
Säästökeskus kun ei vielä nykyiselleen rakennettu Saarijärvellä, siinä nyk. kävelykäytävän kohdalla oli se kapea ajoväylä, niin oli näitä 70-luvun erilaisia kutoskoneisia Taunuksia, Datsuneita ja Opeleita Saabien ja normitojootien seassa. Sillon joskus 15v jannuna ihmetteli että hemmetti kun on taas pe-iltana se abouttiarallaa 20 auton jono tässä rinkiä kiertämässä
Some cars gets older but goes faster.. but not faster than your guardian angel can fly - Vuck the vucking vuckers! Nino Russo - Lancia Team Manager 83-92 "Not all the drivers entered with feelings for it, Only Henri was able to do this"
Tuli mutistua niistä vaakunoista ja muista mitä vanhoihin autoihin tuppaa kerääntyä säleikköön.
Piti oikeen ottaa ruutukaappaus.
Tämänkin läpi oli 15 puuta kasvanut viimeisen 50 vuoden aikana metsässä, mutta kummasti kun paloauton hylsystä rakennetaan tuommoinen niin rupeaa killuttia kerääntymään vaikka autolla ei ole ajettu metriäkään.
Joo muistuu kyllä lapsuudesta tuollainen paloauto minkä alustalle tuo tehty, yhden Jaakon isä oli palomiehenä 1900-luvun alussa ja esitteli meille näitä..kovasti tälläisiä tuli kuolattua..siitä se kiinnostus autoihin kait heräsi.. ekaksi autoksi valikoitui perintörahoilla ostettu vm. 1912 Lion-Peugeot Type V4C3 vähän ajettuna ja tehdastakuuta vielä muutama kuukausi voimassa, oli raitilla pojat kateellisia kun itse ajoivat 1800-luvun loppupuolen romuilla..
Nuo Lion-Peugeot Type V4C3 aika hyvin kyllä kadonnut katukuvasta..:think
Tuosta coupe sunnysta tuli mieleen vanhan luokkakaverin Stanza,mikä on tainnutkin jäädä viimeiseksi näkemäksi sellaisista.
Näitä Tercel:eitä en muista nähneeni kun 90 luvulla viimeks.Rumiahan nuo on,mutta ois luullut että joku oisi säilynyt nykypäiville. Huvittaisi jos sellainen tulisi vastaan nykypäivänä,tai jos joku tois minttukuntoisen madalletun ja bbs:t alla vaikka johonkin autonäyttelyyn.
Tuollasesta haaveilin, kun täytin 18. En vain löytyny silloin sopivaa.
Tämmöinen 16v tappinen kadetti olikin itsellä eka auton jälkeen joka oli myös gsi mutta 1.8 koneella..voi niitä aikoja
Ja vielä muutaman vuoden kuluttua hommasin yhden 1.8 gsi:n mutta ei tarjonnut enään samaa tunnetta mitä nuo aiemmat..
Tuosta kadetista tuli kans mieleen C Ascona, sellanen oli meilläki joskus aikoinaan 90-luvun loppupuolella, jollai reissulla se kosahti jonnekki korpeen ja seiso varmaan ~4-vuotta kotipihassa kunnes lähti vissii paaliin
Audi A7 EX MM:X5, 2x E60, 3X E36 Cabrio, 3XE46, 4 X E38, 6 X E39, 7 X E36, 3 X E34 jne.
Tuosta kadetista tuli kans mieleen C Ascona, sellanen oli meilläki joskus aikoinaan 90-luvun loppupuolella, jollai reissulla se kosahti jonnekki korpeen ja seiso varmaan ~4-vuotta kotipihassa kunnes lähti vissii paaliin
Hep, mun eka auto oli äidin vanha c ascona hatchback. Oli oikein chromikehillä olevat mangelsin vanteet. Kaasua painaessa tuli niin sininen savu ettei aurinkoisella kelillä meinannut taakse nähdä. Ekoista kesätyörahoista aikoinaan ostin sit e30 bemarin ja ascona meni veljelle pellolle.
Toyota Alphard MS
Peugeot e-2008
ex:E39 530d - 01 E38 735i - 96--köyhän miehen kasikone ,E39 520i - 98 "pappa", E30 316
Comment