Ei kylläkään ollut se suosikkipeli silloin aikoinaan,mutta just tuijottelin tätä tallilla ja taitaa olla lähes ainoa mikä on liikenteessä omalla seudulla.
Näitäkään ei näy, ei kyllä näy bensa versioitakaan.
Uutenakin on tainnut satunnaista olla että millä paikkakunnalla noita on ollut, ilmeisesti ei ole juuri myyty kuluttajille.
tullu tollasella ajettuakin. Entisellä opella oli tollanen. Tosin nykyään se on teurastettu ja johonkin muuhun peliin se tota sähkö tekniikkaa suunnitteli.
nyk.: BMW X5 E70 3.0d vm.07, BMW E39 530d manuaali toukka vm99, BMW E39 528iA toukka vm00. Audi A4 b5 2.6 V6 quattro, Ford Focus 3d 1.6, Audi A4 b5 1.8T, Peugeot 205 vm.89 137tkm ajettu prokkis lelu
ex.: BMW E39 523iA toukka vm.98, BMW E34 530 touring vm92 , BMW E34 520i vm94 , Audi 100 2.3e, Ford Taunus 1.6GX automatic vm82, Ford Sierra 2.0DOHC vm89, Ford Orion 1.6 vm89, VW Caravelle 2.5tdi retkuiluauto
Sotkamo connection
Nelipyttyinen Consul oli kai 50-luvulla aika samannäköinen kuin sen ajan Zephyr, sittemmin Consul matki siivekästä Capria ja myöhemmin 60-luvulla Cortinoita joita Suomessakin näki välillä Cortina merkillä välillä Consul merkillä.
Nelipyttyinen Consul oli kai 50-luvulla aika samannäköinen kuin sen ajan Zephyr, sittemmin Consul matki siivekästä Capria ja myöhemmin 60-luvulla Cortinoita joita Suomessakin näki välillä Cortina merkillä välillä Consul merkillä.
Muisti palailee pätkittäin, Zephyrejä oli kaksi mallia, 4 ja 6. Sattuneista syistä tuo Zephyr Six oli se joka nuorisoa kiinnosti enemmän ja sellaisen kaveri saikin ostettua, hyvä cruisailukärry olikin.
Takaveto-Toyotia ei meinaa nähdä. Ne iänikuiset dexterit sunmuut ovat vaihtuneet Supriin, Herra Kakkosiin ja muihin vähemmän kiljulta tuoksahtaviin kulkineisiin. Ladatkin alkavat olla aika harvassa.
1997 E39 523i Cosmosschwartz
sigpic
Gone with the wind: 1994 VW Passat 2.0
1995 E36 323i
Muisti palailee pätkittäin, Zephyrejä oli kaksi mallia, 4 ja 6. Sattuneista syistä tuo Zephyr Six oli se joka nuorisoa kiinnosti enemmän ja sellaisen kaveri saikin ostettua, hyvä cruisailukärry olikin.
Farmareina en muista koskaan Suomessa noita nähneeni.
Juu, niin palailee vähän autettuna, eli tolppa maskissa merkkasi sitä kutosta.
Joskus 1990 luvulla seisoi keskllä tietä kauhtuneen näköinen kuutos Zephyri, ratin takana iäkäs rouvashenkilö.
Kävin kysymässä onko jokin hätänä, rouva totesi että vaihteensiirto on jumissa, se ei ollut uutta, oli vaivannut jo kymmeniä vuosia, kun jumi ilmeni niin piti ottaa koivuhalko kontista ja lyödä määrätietoisesti rattiakselin päällä olevia siirtotankoja.
Rouvan yleiskunto oli vain käynyt niin heikoksi ettei halon noutaminen ja lyöminen enää käynyt päinsä.
Opastettuna vapautin jumiutuneen mekanismin halolla ja rouva pyysi voisiko mitenkään ajaa varmuuden vuoksi hänen autonsa parin kilometrin päähän koska matkanteko huoletti heikentyneen kunnon takia.
Parkkeerasin oman autoni vähän loitommalle ja kuljetin rouvan Zephyreineen kotiin.
Tämän ikäiselle kaverille siihen aikaan oli järjetön elämys päästä ajamaan vanhaa erikoista autoa joten omalle autolle kävely sujui suu korvia myöten auki...
Jotenkin huvittavaa, mutta täälä päin tulee nähtyä varmaan n.80% täällä esitellyistä malleista vielä liikenteessä.
Toki osa vain kesäisin, mutta melko paljon myös ympäri vuoden.
Itsellä ei nyt lonkalta tule oikein mieleen autoja, mitä ei nykyään näe missään. :think
Alkupään celicat on kyllä kadonnut melko tehokkaasti katukuvasta...
ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+
Jotenkin huvittavaa, mutta täälä päin tulee nähtyä varmaan n.80% täällä esitellyistä malleista vielä liikenteessä.
Toki osa vain kesäisin, mutta melko paljon myös ympäri vuoden.
Itsellä ei nyt lonkalta tule oikein mieleen autoja, mitä ei nykyään näe missään. :think
Alkupään celicat on kyllä kadonnut melko tehokkaasti katukuvasta...
Pitää tulla ostoksille sinne..
DX Corolla ja ST Celica olis kiva haalia itelle viel joskus. :think
Loput dx:t on viety savannille, celicaa taas ei uutenakaan ole myyty samanlaisia massoja kuin corollaa / carinaa. Celicatkin on suurelta osin pilattu 80/90 luvun tuning-plyyshi-kattoluukku raiskauksilla
Mulla oli talviautona vuonna 2005 dx corolla (isolamppu), ajettu 150tkm ja olin kolmas omistaja. Täysin orkkis, myin 700 eurolla ja nyt VÄHÄN meinaa syödä miestä... Sitä talvea en unohda koskaan, lämmintä tuli kuin saunankiukaasta ja kahva edellä...
Mummollani oli tämmöinen valokoinen vw polo. Muistelisin että näitä näkyi aika paljon liikenteessä joskus silloin mutta 2000 luvun puolenvälin jälkeen ovat kadonneet täysin..
Tarjottiin mulle ensiautoksi mutta tuo e30 tuntui vaan kiinnostavammalta.
Oishan tossakin ollut jotain nps potentiaalia näin jälkeenpäin ajatellen...
Mummoni ei ollut mikään hyvä kuljettaja mutta siskoni kanssa pyydettiin häntä kerran Portaan kyläkaupan pihalla vähän runtaisemaan kun mummoltani tämä sujui välillä vahingossakin. Juuri sillä kertaa autosta tipahti pakoputki. Onneksi kyläkaupan isäntä osasi kiinnittää takapöntön jollain muovinarulla...
Näön heikkenimisen jälkeen mummo kulkee muilla kyydeillä ja auto myytiin
BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek BMW 330d touring e46 -05 Ford Cortina Mk2 1600 -70 ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja
Näitä Leylandeja oli lapsuus aikana postiautoinakin ja firmoilla,nykyään ei löydy ees romikselta vaikka ettis.
Muistan myös mummolasta lapsuudesta, kun Postin tehdasjoukkueen Leyland-kuljettajat yrittävät joka aamu rikkoa ajamansa pikataipaleen ennätystä Sherpoillaan. No, ehkä he vain opettivat taka-akselia oikeille tavoille, sillä luulen näiden suurimmilta osin päättäneensä päivänsä jonkun rallimaakarin takapihalle perämurikan takia. Parhaiten muistan kuitenkin Richard Kielin omin pikku kätösin tuunaaman Sherpan.
Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.
Comment