Announcement

Collapse
No announcement yet.

Viikon munakuski II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jakuza
    BTCF Member
    • Nov 2006
    • 516
    • Brisbane

    Originally posted by Veeksi View Post
    Ihan hyvä vaan, jos alkaa ihmisten nuppia kiristämään hidastetöyssyihin hidastelut. Jospa niitä ymmärrettäis olla vaatimatta joka paikkaan. Taitaa olla ihan faktaa, että jopa sellaisia hidastetöyssyjä tehdään välillä mistä ei vaan ihan laillisella autolla pysty ajamaan. Siinä jos jossain ei ole järkeä.
    Kyllä näitä töyssyjä on vaikka kuinka paljon ja vaikuttaa siltä että töyssyjen koko ei todellakaan noudata mitään säännöksiä vaan on täysin sattumanvaraista minkälainen töyssystä tulee. Mulla on ottanut e39 vakio m-sport alustalla kiinni töyssyihin 1km/h vauhdissa.

    Comment

    • ZNI
      BTCF Member
      • Jan 2011
      • 802
      • Kontiolahti

      Normaalilla autolla noista hidasteista pääsee kyllä yli hidastelematta kohtuuttomasti. Monesti vaan näkee niitä, jotka eivät selvästi hahmota hidastetöyssyn korkeutta ja hidastelevat sitten niillä vakioalustaisilla ja pikkuvanteisilla autoilla, kun ei ole käsitystä tai kokemusta miten kovaa töyssyyn voi ajaa.

      Hidastetöyssyistä pitäisi ilmeisesti lain mukaan (googletelkoon joku tarkemmin) päästä ajamaan alueella olevaa nopeusrajoitusta noudattaen ilman, että auto raapii mihinkään. Tiedän monen vuoden takaa tapauksen, jossa henkilö oli ajanut 50 km/h:n alueella töyssyn yli rajoitusta noudattaen ja kolauttanut etupuskurin siihen ja saanut korvauksia valtiolta. Myöhemmin kyseistä koroketta madallettiin.

      Mutta kyllä se on vittumainen paikka, kun jossain ruutukaavalla on kuorittu asfaltti pois ja siellä on joku ihan tonttiin madallettu volkkari poikittain, että pääsee ajamaan paikasta, jossa on 2 cm:n pudotus asvaltilta soralle. Ja järjetön letka takana. Ja kun se päällyste alkaa taas, niin sama show. Odotellaan minuutti tai kaksi, että se paskalaitos pääsee yli siitä onnettomasta päällysteen reunasta. Kyllä autolla pitää pystyä ajamaan kadulla normaalisti.
      E39 528i ///M-sport
      E30 "316"
      E38 740iA
      E34 M5


      ex.

      E34 525iA touring
      E34 525i
      E30 316


      Originally posted by beemers
      sanoo nainen joka ajaa e30:llä
      Kuvia kaikennäköisistä pirsseistä http://zni.kuvat.fi

      Comment

      • Bomb5
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2011
        • 726
        • Kivijärvi

        Originally posted by Römpsä View Post
        Itse ainakin ajan aina hidastetöyssyt hiljaa ja rauhassa,vaikka vakio alusta tuossa touringissa ja kyllä,kyllä on pehmoinen ja ei niin matala. En nää mitään järkeä lujaakaan niistä ajaa. Tietenkin järkevästi että ei mitään kytkin luistatusta tai poikittain ajoa.
        Minäkin hidastan kaikkiin hidastetöyssyihin, vaikka alusta onkin m-sport korkeudessa ja sillä pystyisi ajamaan suoraan läpi. Riippuu tietenkin hidasteesta, miten paljon pitää hidastaa, mutta on monia, mistä ajan 10 km/h yli. Ihan sama mikä kia tulee perässä, saa luvan jarruttaa myös. Meidän suvussa ei ole tapana kuluttaa auton alustoja huvikseen ajamalla kaikista kuopista ja hidasteista "normaalivauhtia" läpi. Sen verran paljon tullu laitettua rahaa ja aikaa tämänkin auton alustan laittoon, että ei huvikseen viiti hajottaa paikkoja.
        E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

        Comment

        • |foder|
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2006
          • 7045
          • Forssa

          Originally posted by ZNI View Post
          Normaalilla autolla noista hidasteista pääsee kyllä yli hidastelematta kohtuuttomasti. Monesti vaan näkee niitä, jotka eivät selvästi hahmota hidastetöyssyn korkeutta ja hidastelevat sitten niillä vakioalustaisilla ja pikkuvanteisilla autoilla, kun ei ole käsitystä tai kokemusta miten kovaa töyssyyn voi ajaa.
          Hidastan töyssyyn aina reilusti, sehän se perkeleen idea on!
          Ihan jo siitä syystä ettei tavarat lennä auton kattoon ja siitä jonnekin suuntaan X.
          Kauniimman osapuolen opelissa vakio alusta (maavaraa vähintään 20cm valehtelematta) ja alla pienen pienet 15" vanteet pullarenkailla. Myös tällä kombinaatiolla hidastan hidastetöyssyihin kävelyvauhtiin.

          Paljon näkee näitä uusia halppiskippoja, joilla ei jarruteta yhtään hidasteisiin. Okei voi se kinneri jonkun aikaa kestää mutta sitten on tippa silmäkulmassa kun mittarissa ei ole vielä edes 50tkm ja alustaltaan loppuun ajettu. Tosin mulle sama miten muut ajelee niillä kipoillaan mutta pistää vihaksi kun eivät saatanat osaa pysähtyä suojatien eteen rinnalle. Minä kun olen pysähtynyt suojatien eteen päästämään lapsia tai mammoja tien yli, tulee tämä halpapaska ohi viereistä kaistaa niin lujaa kuin pääsee. Ollaanko siellä sitten ratin takana tyytyväisiä kun pääsee bemarista ohi?
          Edellä mainitusta syystä en enää pysähdy suojatien eteen, eli minä olen nyt se munakuski kun en päästä jalkavaivasta köpöttelemään tien yli.
          Nyt:
          E82 135i -11

          Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

          Comment

          • wta
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2008
            • 641
            • ------

            Originally posted by [Raver] View Post
            Ihan näin niinkun pointtina, eikös se hidastetöyssyn tarkoitus ole että siinä HIDASTETAAN eikä jatketa sitä +10km/h ylirajoituksen vauhtia? :think Yleensä ovat kuitenkin suojatien yhteydessä. Itsellä on ollut yksi niin matala E30 että piti vähän kierrellä(Vitutti itseäkin), nykyisellä vähän varoa muttei kierrellä sentään. Sitten muutama sellainen maasturi ettei tuntuneet missään.
            .....
            Last edited by wta; 12-10-2013, 11:23.

            Comment

            • ZNI
              BTCF Member
              • Jan 2011
              • 802
              • Kontiolahti

              En sitten vissiin sanonu selvästi, mitä tarkoitan normaalilla hidastetöyssyn ylityksellä Ei miullakaan luonne anna periksi ajaa töyssyistä yli auto rytisten ja tavarat pomppien, tokihan niiden hidasteiden kohdalla hidastetaan tilanteen vaatimalla tavalla. Kyllä autolla pitäisi pystyä ajamaan hidasteen yli normaalisti hidastaen, mutta ei madellen tai poikittain ajaen. Jos ei pysty, niin sitten on jollain auton rakentelijalla päässä vikaa.

              En ole kyllä ihan täysin ymmärtänyt hidastetöyssyjen merkitystä. Joskus käytännönhyöty niistä on olematon, koska tarkoitushan on yleensä hidastaa autoilijoita paikoissa, joissa on alhainen nopeusrajoitus esim. kevyenliikenteen takia. Sellaisissa paikoissa nuo hidastetöyssyt saavat toisinaan autoilijat keskittymään ihan liikaa siihen hidasteen ylittämiseen, ei niinkään siihen, kulkeeko tien yli jalankulkijoita. Täällä päinkin on muutama sellainen korotettu suojatie tai risteys, jossa selvästi pääsee näin tapahtumaan. Lisäksi hidastetöyssyn vieressä asuville hidasteista on oikeasti meluhaittaa, kun autot jarruttelevat ja kiihdyttelevät niiden kohdalla.

              Terveisin nimimerkki "Parhaillaan 19 hidastetöyssyä 15 km:n työmatkalla"
              E39 528i ///M-sport
              E30 "316"
              E38 740iA
              E34 M5


              ex.

              E34 525iA touring
              E34 525i
              E30 316


              Originally posted by beemers
              sanoo nainen joka ajaa e30:llä
              Kuvia kaikennäköisistä pirsseistä http://zni.kuvat.fi

              Comment

              • rgaweer
                BTCF Member
                • May 2012
                • 1670
                • Vantaa

                Kyllä hidastetöyssyjen kohalla hidasteleminen on todella väärin. Onneksi itänaapurissa osataan homma: http://www.youtube.com/watch?v=uWefdm7glZ0

                Kyllä mielestäni jokainen saa ottaa oman aikansa töyssyn kohalla, kesti se sitten kuinka pitkään tahansa jollai stanceautolla. Hidastetöyssyn vika se on eikä auton



                Aiheeseen: Viimeviikon munakuski oli eräs kehä I:llä peräkärryä hinaava kaveri, joka viimetingassa vaihtoi oikealta kaistalta eteeni vasemmalle kaistalle, vaikka hänen edessään ei ollut ketään. Hetken ihmeteltyäni ohitin hänet oikealta muiden mukana. Tiedä sitten oliko jotai mielenosoitusta bemareita kohtaan, kun peileistä katoin myöhemmin että palasi takaisin oikealle..


                Edit:
                Originally posted by ZNI View Post
                En ole kyllä ihan täysin ymmärtänyt hidastetöyssyjen merkitystä. Joskus käytännönhyöty niistä on olematon, koska tarkoitushan on yleensä hidastaa autoilijoita paikoissa, joissa on alhainen nopeusrajoitus esim. kevyenliikenteen takia. Sellaisissa paikoissa nuo hidastetöyssyt saavat toisinaan autoilijat keskittymään ihan liikaa siihen hidasteen ylittämiseen, ei niinkään siihen, kulkeeko tien yli jalankulkijoita. Täällä päinkin on muutama sellainen korotettu suojatie tai risteys, jossa selvästi pääsee näin tapahtumaan. Lisäksi hidastetöyssyn vieressä asuville hidasteista on oikeasti meluhaittaa, kun autot jarruttelevat ja kiihdyttelevät niiden kohdalla.
                Samaa itsekkin ajatellut. Ja ekologisesti ajatellen ympäristö kärsii kun kiihdytellään ja jarrutellaan sekä vaihdetaan alustan- ja jarrunosia.
                Last edited by rgaweer; 10-10-2013, 14:39.
                E34 x2, E12 x2, E30
                E28 520i -82 & 520iA -86
                Ex: 2xE30, 1x39, E36 318i -91, E34 530iA Touring -94

                Comment

                • BeamR
                  BTCF Member
                  • Jul 2007
                  • 13363
                  • Espoon takametsät

                  tuntuu kuin toistaisin itseäni, mutta mulle ei kerta kaikkiaan mahdu kaaliin ihmisten ajotapa moottoritiellä. Aamulla ajelin helsingistä Tampereelle, niin heti keimolan 50kmh alueella punainen corolla meni suunnilleen satasta ohi. Kun 120kmh alue alkoi, niin laitoin cruiseen sopivan lukeman ja eikös hetken päästä sitten ohittanut samaisen Toyotan. Nurmijärven kohdalla Se corolla tuli taas miljoonaa ohi, ja ennen hyvinkäätä menin samalla keimolassa asetetulla cruisenopeudella siitä ohi... Tämä toistui vielä kaksi kertaa kunnes Riihimäen pohjoisessa corolla kääntyi omille teilleen.

                  ymmärrän toki pienen vauhdin heittelyn, mutta ettävauhti heittelee 50kmh koko ajan...
                  Last edited by BeamR; 10-10-2013, 14:58. Reason: hemmetin automaattinen tekstinsyöttö
                  F46 Gran Tourer -20
                  Boxster 2.5 -97

                  Comment

                  • Bomb5
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2011
                    • 726
                    • Kivijärvi

                    Originally posted by ZNI View Post
                    Lisäksi hidastetöyssyn vieressä asuville hidasteista on oikeasti meluhaittaa, kun autot jarruttelevat ja kiihdyttelevät niiden kohdalla.
                    Juuri tämä on mietityttänyt minuakin, kun yksi hidastetöyssy kotiinpäin tullessa on semmoisessa ylämäessä ja hidasteen vieressä on heti kerrostalo ja asuntojen parvekkeet. Hidasteesta lähtiessä on aina tehtävä kompromissi sen suhteen, jarrutteleeko kiireisiä takanatulijoita vai aiheuttaako häiriötä kerrostalon asukkaille. Autooni aiemman omistajan toimesta vaihtama supersprintin takapönttö on ääneltään hillitty, mutta varmasti kuuluu taloon.
                    E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

                    Comment

                    • janne30
                      BTCF Member
                      • Apr 2011
                      • 2198
                      • Vantaa

                      En ymmärrä miksi ihmiset ei hidasta töyssyyn ja miksi parkkipaikoilla kaahataan.. Ei vaan mee kaaliin. Ihan helvetin tyhmää touhua, molemmissa on semmosia vaaran paikkoja että ei niitä hidastetöyssyjä nyt ihan huvin vuoks lätkitä joka paikkaan.

                      Jos on niin helvetin kiire ja alkaa vituttamaan hidastetöyssyihin hidastajat, suosittelen lähtemään liikenteeseen ajoissa, tai kulkemaan vaihtoehtoisesti vaikka polkupyörällä.

                      Ymmärrän vitutuksen jos joku stancevolkkari jää kiikkumaan siihen töyssyn päälle, mutta hidastaminen on normaalia.
                      G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
                      E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


                      1 x F20
                      3 x E30
                      2 x E36
                      5 x E46
                      3 x E9X

                      Comment

                      • peto2
                        BTCF Member
                        • Jan 2007
                        • 8258
                        • Järvikylä (Nakkila)

                        Mua alko vituttaan kun kankaanpäässä ilmaantui erään kaupan/huoltoaseman pihaan teräksinen töyssy. Useemman kerran jäin sulattaan kleberiä siihen töyssyyn


                        JOS SE TÖYSSYISSÄ HIDASTELU HÄIRITSEE NIIN KUNNAN HALLITUKSEEN/TEKNISEEN LAUTAKUNTAAN ALOTETTA TÖYSSYN POISTAMISEKSI.

                        Pitkä projekti mutta lähti n. vuoden viiveellä 3 töyssyä samalta kadulta
                        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                        ex:
                        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                        Nakkaa privaa jos tarvetta.

                        Comment

                        • Janza182
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2002
                          • 4987
                          • 013

                          OT juttuna töyssykeskusteluun:

                          Kaveri asuu tienvarressa missä asuu enimmäkseen vanhempaa kansaa. Siellä nämä "vanhukset" oli sitä mieltä että tiele pitää saada töyssyjä koska autot kaahaa siinä. Kaverini talous oli harvoja niistä jotka vastusti.
                          Töyssyt tuli. Nyt samat asukkaat valittaa että ne pitää pois saada kun ne on juuri näitä metallisia juttuja. Ei kuulemma voi ajaa yli normaalia vauhtia.
                          Kaveri v*ttuillessaan vastustaa poistoa viimeiseen asti juuri sentakia kerta ne nyt on sinne hommattu (ajelee maasturilla niin ei paljoa haittaa). On ne nyt siellä jonkun 3vuotta ollut ja poistosta ei tietoa

                          Sitä saa mitä tilaa..

                          Ja aiheeseen:
                          Joku oktaavikuski vois opetella vilkun käyttöä ja muutenin liikennekäyttäytymistä. Vedellään surutta vilkutta toisten keuloja hipoen monen kaistan yli kerralla ja vedellään niin myöhäsillä keltaisilla että luokittelin punasia päin ajoksi. Rekkari mielessä ja pitää varmistaa onko henkilö sama m*lkk* mitä epäilen.. ajotyylistä päätellen melko varmasti..

                          Comment

                          • wta
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2008
                            • 641
                            • ------

                            -----
                            Last edited by wta; 12-10-2013, 11:26.

                            Comment

                            • GARFFi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2006
                              • 5541
                              • Kankaanpää

                              Originally posted by peto2 View Post
                              Mua alko vituttaan kun kankaanpäässä ilmaantui erään kaupan/huoltoaseman pihaan teräksinen töyssy. Useemman kerran jäin sulattaan kleberiä siihen töyssyyn


                              JOS SE TÖYSSYISSÄ HIDASTELU HÄIRITSEE NIIN KUNNAN HALLITUKSEEN/TEKNISEEN LAUTAKUNTAAN ALOTETTA TÖYSSYN POISTAMISEKSI.

                              Pitkä projekti mutta lähti n. vuoden viiveellä 3 töyssyä samalta kadulta
                              Se töyssy oli ihan hyvässä paikassa mutta turhan korkee tosiaan. Siinä mielessä siis että karjalalippis-ammarit tuli pitkässä lintassa talvella koko matkan ja kesällä saatanan lujaa sinne kaupan pihaan siitä ja kun koululaisia pyöräilee käymään kaupassa niin soppa on valmis. Jos siitä olis ees jollain kohtuudella osattu mennä niin ei varmaan olis sitä töyssyäkään tullut..
                              MB E220 CDI -10
                              Ex.VW T5.1 -11
                              Ex. Ford Transit Custom -14
                              Ex. VW Passat 2.0FSI -06
                              Ex. VW Golf+ -06
                              Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
                              Ex. Honda CBR900RR -96
                              Ex. E36 325i Coupé -94
                              Ex. LADA 2105 1200S -89
                              Ex. LADA 2107 1300S -87
                              Ex. E36 320i -91

                              Comment

                              • BreeZi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2004
                                • 2371
                                • Jyväskylä

                                Töyssyt, tietyöleikkaukset, korotukset, viemärikansien ympäriltä leikatut palat: Hidastan kaikkiin ja jos joku tulee perään, niin siinäpähän tulee. Monet ovat käyneet lähellä, muttei kertaakaan ole vielä torvea tullut, kun ovat ite pamauttaneet samaan kohtaan mistä ite menin nätisti. Siperia opettaa näissä asioissa...

                                Tosin nykyään tuntuu siltä että ihmiset ovat niin saakelin tyhmiä, tai välinpitämättömiä asioiden/omaisuuden suhteen, etteivät osaa ajatella yhtään omien tekemisiensä seurauksia.
                                - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
                                - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
                                - E- ja F- sarjan avaimet.
                                - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
                                - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
                                .

                                Finmodi oy
                                050-3063926
                                [email protected]

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎