Announcement

Collapse
No announcement yet.

Viikon munakuski II

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gemmi
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2010
    • 3355
    • Espoo

Mite helvetissä on mahdollista että näinkin pienellä autokannalla saadaan moottoritie tukkoon?. vasenkaista matelee melkei hitaammin kun oikee, ja porukka kimpoilee/kiilaa älyttömän pieniin väleihin. Eräs mersukuski oli kuitenki paras, ajoi aivan transiitin perseessä kiinni ja vilkutteli pitkiä jatkuvasti, mitähän luuli sillä hyötyvänsä?. työmatkoja +500km/viikko nii kaiken maailma kyyriä/kyrpiä enemmän ja vähemmän tulee bongattua, volvo/mersu/audi kuljettajat pitäny kuitenkin kärkee munakuski listalla.

Comment

• kmn
      Moderator
      • May 2009
      • 6022
      • Sipoo

Siis se on kyllä aivan uskomatonta, miten tuo motarilla ajaminen ja etenkin ohittaminen voi olla niin vitun vaikeaa! Aina on vasen kaista tukossa heti, kun oikealla menee yksikään karavaanari tai rekka! Hirveetä kumirenksumeininkiä, kun jengi poukkoilee oikealta eteen 20kmh hitaampaa...

Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
      Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
      --
      Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

Comment

• lao
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2010
        • 278
        • Tampere

Allekirjoitan täysin tuon vasemman kaistan tukkimisen! Ei tarvi olla kovinkaan hirveesti liikennettä, niin vasen kaista menee 80-120km/h, vauhti kokoajan pomppien, kun sinne väliin tuntuu tunkevan niitä peräkärryn kanssa ohittavia ja 105 meneviä perhefarkkuja jatkuvasti. Sitten oikealta tullaan "ohitse", kun vasen rupeaa menemään tukkoon. Tämä koskee erityisesti Mäntsälä-Lahti-Heinola väliä, missä näitä vasemman kaistan tukkoja on niin perkeleesti. Tampere-Helsinki välillä sentään osataan ajaa hieman paremmin.

Comment

• Veeksi
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2003
          • 2177
          • Kuopio

Vasemman kaistan tukkeutuminen on varmasti OSITTAIN Suomen poliisivoimien lain tulkinnan ja toteuttamisen ansiota. Suhteellisen pieni ylinopeus ohitustilanteessa kun voi olla varsin suurikin rikos verrattuna melkein mihin tahansa muuhun rikolliseen toimintaan.

Yhdysvalloissa oli mielenkiintoista seurata poliisien toimintaa, kun siellä esimerkiksi LA - Vegas välillä on melkoisen isoa moottoritietä ja paljon liikennettä ja ihan sairaasti "liikkuvan poliisin" yksiköitä. Silti porukka ajelee kohtuullisen reipasta nopeutta ja liikenne on sujuvaa. Hitaammat ajelee oikealla ja nopeammat vasemmalla. Poliisi ei yleensä puutu jos vasemmalla ajelee reilumpaa vauhtia (kunhan ylitys ei ole järetön), mutta jos ajat oikeaa kaistaa ylinopeutta, niin sitten saattaa seurata pysäytys ja sakko. Joskus 5 kaistasella, jos alkaa kaikkien vauhti nousemaan liikaa, niin partio saattaa vetää vilkut päälle ja ajaa vasemmasta laidasta oikeaan ja hidastaa liikennettä ilman, että sieltä aletaan valkkaamaan jotain pikavoittojen saajaa. Tällainen poliisitoiminta ei tule koskaan koskemaan Suomea.
          BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
          BMW E63 630iA '05

Comment

• lao
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2010
            • 278
            • Tampere

Lisätään vielä tältä viikonkolta todistettu todella läheltäpititilanne Tampere-Helsinki väliltä KUN EI OSATA KATSOA VASEMPAAN PEILIIN. Itse päästin juuri takaa tulleen nopeamman ohitse ja siirryin oikealle kaistalle vauhdin ollessa 140 itsellä. Meidän edellä meni sitten punainen Yaris ehkä 110 vauhtia ja päätti vaihtaa hyvissä ajoissa vasemmalle kaistalle 500m päässä olevan rekan takia. Ei katsonut sitten peiliin Yariksen kuski ja odotti varmaan, että 110 on varmasti riittävä vauhti vasemmalle kaistalle. Onneksi oli sen 150 menneen Corsan kuskilla refleksit kohdalla ja liinat kiinni + hätäväistö vasemmalle pientareelle pelasti kolarilta.

Kukkahattutäti voisi tietysti sanoa, että kuka ajaa 150 moottoritiellä jossa on 120 rajoitus... mutta aivan tarpeetonta.

Comment

• wta
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2008
              • 641
              • ------

------
              Last edited by wta; 12-10-2013, 11:24.

Comment

• Tenox
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2006
                • 1732

Originally posted by lao View Post
                Kukkahattutäti voisi tietysti sanoa, että kuka ajaa 150 moottoritiellä jossa on 120 rajoitus... mutta aivan tarpeetonta.
                No voisi juu. 30km/h ylitystä = turha nillittää jos joku vaihtaa kaistaa eteen huomaamatta moista. Taisi olla kolme munakuskia samassa nipussa.

Edit: Itsellä kokemus munakuskista viime viikolta. Porissa on Karjarannantiellä rautatien takia pari risteystä, joissa oikealta - pienemmiltä teiltä - tulevilla ei ole kolmiota. Pysähdyin tällaiseen risteykseen päästämään oikealta tuleva etuajo-oikeutettu menemään ensin. No mun takana olleva päätti sitten alkaa soittamaan torveaan. Fiksua. Sama kaveri oli ajellut sitä ennen koko matkan ihan puskurissa kiinni. Itse ajoin suurinta sallittua +5km/h mittarissa. Nämä itsekkäät "NYT ON KIIRE!" ihmiset ovat alkaneet eniten harmittamaan liikenteessä nykyään. Lähtekää v***u aikaisemmin liikkeelle.

Kyläsaaressa päin on pitkä suora tie 60km/h rajoituksella peltojen halki. Kuitenkin jonkin verran risteäviä teitä yms. Tuossa kun itse pitää mittarinopeuden 70km/h niin aika usein nämä kiireiset tekevät silti ääliöohituksia. Ei voi käsittää.
                Last edited by Tenox; 22-09-2013, 11:10.
                Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

Comment

• lao
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2010
                  • 278
                  • Tampere

Originally posted by wta View Post
                  Tässä threadissa ei kyllä otsikko ja sisältö kohtaa. Otsikon pitäisi olla "bongaa liikennerikkomus". Itse kullekin tapahtuu liikenteessä mokia ja huolimattomuus virheitä, mutta ei se vielä kuljettajasta munakuskia tee.

Minä ainakin olen joskus meinannut vahingossa vaihtaa kaistaa kuolleessa kulmassa olleen auton päälle, olen myös joskus vahingossa jättänyt noudatta väistämisvelvollisuutta, joskus olen jopa ajanut punaisia päin vahingossa. Mä veikkaan että jokainen liikenteessä olija on tämän threadin perusteella munakuski.

On muuten hauska huomata kuinka liikenteeseen suhtaudutaan niin tulisesti. Just viime viikolla näin tilanteen jossa risteysalueella toinen auto meinasi ajaa kolmion takaa eteen. Väistämisvelvollinen huomasi virheen ja pysäytti ennen törmäystä ja niin teki myös etuajo-oikeutettu. Vauhtia ei tosiaan ollut paljoa ja törmäys ei ollut edes kovin lähellä ja törmäyksenkin sattuessa olisi uusiksi mennyt pikkasen peltiä, jonka senkin olisi vakuutus korvannut. No tämä etuajo-oikeutettu alkaa huutamaan ja näyttelemään keskaria ym. fiksua. Siinä oli oikea munakuski, ja ajoi muuten bemarilla.
                  +1 t: itsekkin munakuski joskus

Comment

• b mutteri kasa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2006
                    • 1462
                    • Area 03

Originally posted by Tenox View Post
                    Kyläsaaressa päin on pitkä suora tie 60km/h rajoituksella peltojen halki. Kuitenkin jonkin verran risteäviä teitä yms. Tuossa kun itse pitää mittarinopeuden 70km/h niin aika usein nämä kiireiset tekevät silti ääliöohituksia. Ei voi käsittää.
                    Originally posted by Gemmi View Post
                    Mite helvetissä on mahdollista että näinkin pienellä autokannalla saadaan moottoritie tukkoon?. vasenkaista matelee melkei hitaammin kun oikee, ja porukka kimpoilee/kiilaa älyttömän pieniin väleihin.
                    Itsekkään en ymmärrä tätä suomalaista liikennekulttuuria...esim.tiellä mnkä varrella asun on 40kmh nopeusrajoitus.Tien varrella on asutusta,päiväkoteja ja koulu.Niin silti porukka ajaa 90% tällä tieosuudella n.60-80kmh.Sitten samaiset kuskit ohitustiellä jurnuttavat 100kmh nopeusrajoituksella tasan 100kmh!

Juurikin samaisella tiellä minut on OHITETTU muutamia kertoja kun olen 40kmh alueella ajellut 40-45kmh...mihin v...tu voi olla 1km matkalla niin kiire,että täytyy ohittaa?
                    BMW F11 530 dA VOLL
                    Carbon-schwarz Metallic

BMW E30 325i Sport

Comment

• Topi08
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2008
                      • 4463
                      • .

yksi asia mitä olen ihmetellyt, ohitan auton 100 alueella, ajan mittarissa sen 110kmh, ohitettava auto kiihdyttää minun perään, ei aivan kiinni, mutta ei jatka sitä 100kmh. Seuraava ohitettava ajaa 90kmh siinä 100 alueella, ajan ohitse, mutta tämä minun perässä tuleva jääkin taakse, eikä ohita.. mitä helvettiä?

Comment

• LordHamwich
                        BTCF Member
                        • Feb 2011
                        • 436
                        • Kuopio-Kuhmo

Mitäpä lottoatte, pysyikö kuskin hallinnassa väyrysmersu, joka 60km/h alueella kiihdyttelee noin satasen pintaan ja hyppää kahden viivan yli ja oikaisee vielä nurmikonkaistaleen kautta että pääsee kohtuullisen jyrkästi oikealle kääntyvälle moottoritien rampille ennen samanlaista väyrysmersua, joka joutui hyppimään jarrulle, ettei ensinmainittu tule kylkeen.

(v: pysyi, mutta aika hurjalta näytti)
                        1997 E39 523i Cosmosschwartz
                        sigpic

Gone with the wind:
                        1994 VW Passat 2.0
                        1995 E36 323i

Comment

• wta
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2008
                          • 641
                          • ------

Originally posted by Topi08 View Post
                          yksi asia mitä olen ihmetellyt, ohitan auton 100 alueella, ajan mittarissa sen 110kmh, ohitettava auto kiihdyttää minun perään, ei aivan kiinni, mutta ei jatka sitä 100kmh. Seuraava ohitettava ajaa 90kmh siinä 100 alueella, ajan ohitse, mutta tämä minun perässä tuleva jääkin taakse, eikä ohita.. mitä helvettiä?
                          ......
                          Last edited by wta; 12-10-2013, 11:24.

Comment

• grab_
                            BTCF Member
                            • Aug 2009
                            • 2839
                            • Uusimaa

taas ollu munakuski liikkeellä.. taas tietysti merkki mainitaan pariinki kertaa kun ei oo mikää tojota kyseessä http://www.iltalehti.fi/autot/2013092317523765_ae.shtml
                            Ei mitään kerrottavaa

Comment

• Veeksi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2003
                              • 2177
                              • Kuopio

Originally posted by grab_ View Post
                              taas ollu munakuski liikkeellä.. taas tietysti merkki mainitaan pariinki kertaa kun ei oo mikää tojota kyseessä http://www.iltalehti.fi/autot/2013092317523765_ae.shtml
                              Pitäiskö Eskolta kysyä miltä trotrotrotrollipeikko maistuu ja kuka maksaa jos tiellä törmää trolliin? Ja onko tiet trollipeikkojen leikkikenttiä vai eikö?
                              BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                              BMW E63 630iA '05

Comment

• MikeDry
                                BTCF Member
                                • May 2006
                                • 6204
                                • Helsinki

mutua
                                Last edited by MikeDry; 12-01-2014, 09:51.
                                Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                                Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎