Announcement

Collapse
No announcement yet.

Viikon munakuski II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tmba
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2009
    • 267
    • Nurmijärvi

    Munakuskeja aamun työmatkaliikenne täynnä. Vettä sataa kaatamalla, näkyvyys paikoin melkein nollassa ja varmaan joka viides uudehko auto ajoi pelkillä päiväajovaloilla. Onko se niin vaikeaa käsin kääntää kytkimestä ajovalot päälle, jos automatiikka ei sitä osaa tehdä? Varsin epämiellyttävää ajaa vasenta kaistaa rekan/bussin ohi kun sieltä vesisuihkun seasta tulee harmaa auto perse edellä vastaan, takavalot pimeänä..
    Muutamilla oli kyllä sitten taas esimerkillisesti takasumuvalokin päällä, pisteet siitä!
    Last edited by Tmba; 14-08-2013, 10:14.
    E91 325xiA + E90 325i
    Ex: E39 540iA, E91 Alpina D3 #003, E91 325xiA, E90 330iA, E46 325 CiA M-sport, E46 325Ci cabrio + muunmerkkiset

    Comment

    • smo83
      Banned
      • Dec 2009
      • 1988
      • oulucity

      kuski tai opettaja mulle ainakin opastettiin katsomaan peiliin ohituksen jälkeen

      Comment

      • MikeDry
        BTCF Member
        • May 2006
        • 6169
        • Helsinki

        Originally posted by smo83 View Post
        kuski tai opettaja mulle ainakin opastettiin katsomaan peiliin ohituksen jälkeen
        http://m.iltalehti.fi/uutiset/2013081417368453_uu.shtml
        Kyllä.
        Toinen mikä opetettiin, niin kun ollaan ohitettu auto, niin ei palata siitä 4 päästä vaan reilusti ohi...Näitä näki kun ajoi isolla autolla tuolla, mikä saatanan kiire oli palata takasin siitä kulmaa viistäen. Autokoulussa opetetaan että reilusti ohi, niin että ollaan varmoja siitä että ollaan riittävästi ohi.... Niin simppeliä se on
        Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
        Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

        Comment

        • Ramzez
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2009
          • 6104
          • Jyväskylä

          Originally posted by Sädde View Post
          Kyllä.
          Toinen mikä opetettiin, niin kun ollaan ohitettu auto, niin ei palata siitä 4 päästä vaan reilusti ohi...Näitä näki kun ajoi isolla autolla tuolla, mikä saatanan kiire oli palata takasin siitä kulmaa viistäen. Autokoulussa opetetaan että reilusti ohi, niin että ollaan varmoja siitä että ollaan riittävästi ohi.... Niin simppeliä se on
          Mukavinta se on motarilla, kun porukka ohittaa, mutta leikkaa sitten aivan siihen keulan eteen, vaikka heidän takanaan ei tulisikaan ketään. Sen jälkeen jäädään ajamaan siihen aivan keulan eteen ja pikku hiljaa saadaan vauhtia lisää. Sadekelillä varsinkin todella mukavaa ajaa siinä vesisumussa.

          Comment

          • MikaAT
            Newbiemmer
            • Jul 2013
            • 25
            • Turku

            Originally posted by Tmba View Post
            Munakuskeja aamun työmatkaliikenne täynnä. Vettä sataa kaatamalla, näkyvyys paikoin melkein nollassa ja varmaan joka viides uudehko auto ajoi pelkillä päiväajovaloilla. Onko se niin vaikeaa käsin kääntää kytkimestä ajovalot päälle, jos automatiikka ei sitä osaa tehdä? Varsin epämiellyttävää ajaa vasenta kaistaa rekan/bussin ohi kun sieltä vesisuihkun seasta tulee harmaa auto perse edellä vastaan, takavalot pimeänä..
            Muutamilla oli kyllä sitten taas esimerkillisesti takasumuvalokin päällä, pisteet siitä!
            Joo se tuntuu olevan aivan käsittämättömän vaikeaa vääntää ne valot päälle. Talvellakin todella mahtavaa kun lumi pöllyää, eikä takapäässä mitään valoja. Siinä saa nopeasti takaluukun täytettä

            Comment

            • MikeDry
              BTCF Member
              • May 2006
              • 6169
              • Helsinki

              Originally posted by Ramzez View Post
              Mukavinta se on motarilla, kun porukka ohittaa, mutta leikkaa sitten aivan siihen keulan eteen, vaikka heidän takanaan ei tulisikaan ketään. Sen jälkeen jäädään ajamaan siihen aivan keulan eteen ja pikku hiljaa saadaan vauhtia lisää. Sadekelillä varsinkin todella mukavaa ajaa siinä vesisumussa.
              Tai sitten se nopeus alkaa putomaan, sitten kun sinä ohitat sen, niin aletaan rinnalla polkea kaasua
              Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
              Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

              Comment

              • Susiraja
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2004
                • 361
                • Helsinki

                Originally posted by Sädde View Post
                Tai sitten se nopeus alkaa putomaan, sitten kun sinä ohitat sen, niin aletaan rinnalla polkea kaasua
                Mahtava aamu. Kilometrin päässä kämpiltä liikennevaloissa. Lähden vihreillä liikenteeseen, niin havahdun siihen kun hetkeä myöhemmin vasemmalta alkaa pukata valkoinen Audi A1 kylkeen. Huudatan torvea jolloin kuski havahtuu ja jarruttaa. Veti kuitenkin herneet nenään ja hiillostaa ihan kontissa seuraaviin valoihin. Risteys muuttui kaksikaistaiseksi, mutta tässä välissä audikuski päätti viimehetkellä olla änkeämättä viereisellä kaistalle ja jäi perään. Avasin kuitenkin ikkunan ja osoitin liikennevaloja, jotta mahdollisesti arvaisi syyn torven huudattamiseeni edellisissä valoissa. Tuskin tajusi.

                No lähdin vihreillä valoista, niin tällä kertaa oikealta syöksyy päin punaisia joku fordin "olen täyttänyt biologisen tehtäväni ja odotan kuolemaa" c-max. Tässä vaiheessa alkoi olla siinä ja rajoilla kuolenko verisuonen katkeamiseen pääkopassa vai alanko itkemään ratin takana... Ei oo todellista tuo porukan liikennekäyttäytyminen. No täällä pääkaupunkiseudulla näkee kyllä kaikenlaista.
                www.finnishcodriver.blogspot.fi

                Comment

                • MikeDry
                  BTCF Member
                  • May 2006
                  • 6169
                  • Helsinki

                  Niin ja joskus se tuntuu että pahenee.....
                  Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                  Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                  Comment

                  • MinDBeaT
                    BTCF Member
                    • Jul 2009
                    • 321
                    • Raahe

                    Sinä mersukuski välillä Jyväskylä - Pihtipudas tiellä 4 sunnuntaina 11.08. Onko sinulla jotain henkilökohtaista patoumaa bemarikuskeja vastaan? Ohitin sinut jossain vähän jyväskylän jälkeen, jonka jälkeen roikuit tuon 100 km matkan ihan takapuskurissani kiinni...

                    Et uskaltanut minua kuitenkaan ohittaa vaikka yritin avittaa sitä sillä että ajoin 80km/h satasen alueella, mutta kun yritin tehdä rakoa ajamalla 140km/h lasissa, niin roikuit tiukasti perässäni kiinni. Onnistuin saamaan varmaan kilometrin eron ohittamalla muita, mutta ammuit kohta taas perääni kiinni johon jäit taas roikkumaan. Kaikki muut autot pystyit ohittamaan, muttet minua? Järki hoi...

                    Pysähdyin lähempänä pihtipudasta bussipysäkille. Ihme ettet seurannut sinnekkin perässä... käännyit sitten Pihtiputaalle huoltoasemalle kun et muutakaan keksinyt

                    Mistä näitä tyhmiä mulkkuja sikiää?
                    Last edited by MinDBeaT; 15-08-2013, 09:06.
                    BMW e61 530i Touring (Titansilber metallic ) -05
                    Bmw e36 320i Coupe (Madeira-schwarz-metallic) -94

                    Comment

                    • -challenger-
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2009
                      • 2148
                      • L a h t i

                      Originally posted by MinDBeaT View Post
                      Sinä mersukuski välillä Jyväskylä - Pihtipudas tiellä 4 sunnuntaina 11.08. Onko sinulla jotain henkilökohtaista patoumaa bemarikuskeja vastaan? Ohitin sinut jossain vähän jyväskylän jälkeen, jonka jälkeen roikuit tuon 100 km matkan ihan takapuskurissani kiinni...

                      Et uskaltanut minua kuitenkaan ohittaa vaikka yritin avittaa sitä sillä että ajoin 80km/h satasen alueella, mutta kun yritin tehdä rakoa ajamalla 140km/h lasissa, niin roikuit tiukasti perässäni kiinni. Onnistuin saamaan varmaan kilometrin eron ohittamalla muita, mutta ammuit kohta taas perääni kiinni johon jäit taas roikkumaan. Kaikki muut autot pystyit ohittamaan, muttet minua? Järki hoi...

                      Pysähdyin lähempänä pihtipudasta bussipysäkille. Ihme ettet seurannut sinnekkin perässä... käännyit sitten Pihtiputaalle huoltoasemalle kun et muutakaan keksinyt

                      Mistä näitä tyhmiä mulkkuja sikiää?
                      Elähän ny poeeka Jos sulla oli vaa hyvä perse ? Muista aina ajatella asiaa monelta kantilta

                      Comment

                      • Mechanica
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2009
                        • 63
                        • Espoo

                        Ykköstie Stadiin päin, "pientä" sadetta, vilkas liikenne, ymmärrän halun poispäin turusta, mutta vielä veikkolan kohdilla.. 1 x e91(?) Miksi tarttee roikkua alle autonmitan päässä perseestä? No memberitarra kakkosautossani on hiukan maun rajoilla.. Anteeksi. Ajoinhan tosin vasemmalla kaistalla n. 10 km/h oikean kaistan liikennettä nopeammin, oma turvaväli edellä olevaan vain 75m, vakkarissa 117..
                        Noh onneksi toinenkin tallikaveri ohitti edellä auton rampin kautta jonkin matkan päässä...
                        Hyvä me!! Joskus hävettää ajaa kolmenelkullani.
                        "...joku ihme fetissi viiskolmekymppiin..."

                        '20 G30 530e iPerformance
                        ex:'08 E60 530xdA /// Sport edition // '93 E34 530iA "M60 / Pikkulohko" sekä kaiken maailman kippoja...

                        Comment

                        • zakallin
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2007
                          • 258
                          • Hml

                          Juuri tulin Tiiriöstä tilailemasta sovitekaulusta ja piuhoja omaan kelkkaan.
                          No ajattelin tulla motarin kautta himaan Ruununmyllylle kun hiukan kiirus oli.
                          Edellä lähti siihen rampin alamäkeen joku metri x metri Suzukin koppero, sai vauhtia juuri sen 75 kun tultiin kiihdytyskaistan alkuun.
                          Sitten alkoi se saatananmoinen päänpyöritys ja vekslaaminen ja nopeus putosi jo seitsemäänkymppiin. Autoa tuli Tampereeltä päin yhtenä solkena, ja tämä vatipää vaan himmailee ja kaista justiin loppumassa.
                          Rekka sitten jarrutti rajusti jotta tämä ameeba pääsi sitä kuuttakymppiä sen eteen. Itse jäin nalkkiin siihen kiihdytyskaistan loppuun ja piti sit rekan perään ampua lenkkari konehuoneessa ettei muut joudu jarrutteleen mun takia.
                          Matka jatkui noin pari kilsaa ja tämä koppi loittoni hyvää vauhtia vaikka itsekin ajoin 110 mittarissa. Tultiin siihen siltatyömaan kohdalle jossa 70-rajoitus.
                          Suzuki ajelee sellaista kuuttakymppiä ja itse vaihdoin toiselle kaistalle, nopeutta mittarin mukaan 80.
                          Päästyäni tämän aivokuolleen autoilijan vierelle tämä vilkaisi sivulle ja lapa lattiaan. Annoin mennä menojaan vaikka vitutti niin paljon että teki mieli kiilata se vitun kippo sinne sillanpieleen.
                          Näytti kääntyvän 10-tielle Forssaan päin.
                          Sinnehän ne kaikki hullut menee ketkä reestä eivät Rengossa pudonneet
                          "Jazz motherfucker, jazz!!! Do you play it?"
                          Miksausta, laitevuokrausta, nauhoituksia...kysy
                          [email protected]
                          nykyään : E46 328ia -99
                          EX: E30 318ia -86?, E34 -89/90 520ia

                          Comment

                          • Miltzu
                            BTCF Member
                            • May 2008
                            • 2476
                            • Finland

                            Originally posted by Haatainen View Post
                            Osin samaa mieltä, mutta ymmärrän kyllä, että jäytää niiden työmaarajoitusten noudattamisen halua, että ne :

                            -laitetaan kolme kuukautta ennen työmaan aloitusta
                            -laitetaan alkamaan kolme kilometriä ennen kuin työmaa on edes näköpiirissä
                            -Jätetään peittelemättä öiksi/muuten vaikka rajoitukset ei olisi perusteltujakaan työajan ulkipuolella
                            -kerätään pois vasta kuukausi työn valmistumisen jälkeen.

                            Ja kyllä pyrin noudattamaan rajoituksia työmailla. Joskus se vaan turhauttaa em syistä.
                            Menee vähän OT, mutta tänäaamuna taas kirosin näitä tietyömerkintöjä töihin ajellessa. Tampereen ohitustielle on vedetty viimeiset pari viikkoa uutta asfalttia. Nokialta Pirkkalan puolelle tullessa rajoitus putoaa 100 > 80 vielä vanhan asfaltin puolella ja mukavat 900 metriä ennen kuin uusi asfaltti edes alkaa. Uusi asfaltti on kaikinpuolin valmis muuten, mutta maalaukset puuttuu. Tätä 80:n tietyöaluetta tulenuudella asfaltilla jatkuu sitten seuraavat 6,5 km kunnes poistun liittymästä duunipaikalle. Ensimmäistäkään työntekijää tai työkonetta ei näy missään.

                            Miksei niitä rajoituksia voi nostaa normaaleiksi jos mitään töitä ei alueella tehdä ja tienpinta on täysin ehjä? Mitä ne puuttuvat maalaukset siinä haittaa... Ongelma tulee siinä kohtaa, kun porukka on ajanut 7 km ehjällä asfaltilla reipasta ylinopeutta ja sitten yhtäkkiä tuleekin leikkauksen raja, tai liittymässä on jokin pykälä jonka vuoksi on pakko hidastaa vauhtia ettei renkaat / vanteet kärsi. Siinä on mukava jännäillä tuleeko joku takakonttiin.

                            Olin muuten taas about ainoa joka sitä rajoitusta noudatti. Ohi mentiin ja kovaa!

                            Comment

                            • bimmerfan4ever
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2006
                              • 234
                              • tyrnävä

                              Originally posted by Miltzu View Post
                              Menee vähän OT, mutta tänäaamuna taas kirosin näitä tietyömerkintöjä töihin ajellessa. Tampereen ohitustielle on vedetty viimeiset pari viikkoa uutta asfalttia. Nokialta Pirkkalan puolelle tullessa rajoitus putoaa 100 > 80 vielä vanhan asfaltin puolella ja mukavat 900 metriä ennen kuin uusi asfaltti edes alkaa. Uusi asfaltti on kaikinpuolin valmis muuten, mutta maalaukset puuttuu. Tätä 80:n tietyöaluetta tulenuudella asfaltilla jatkuu sitten seuraavat 6,5 km kunnes poistun liittymästä duunipaikalle. Ensimmäistäkään työntekijää tai työkonetta ei näy missään.

                              Miksei niitä rajoituksia voi nostaa normaaleiksi jos mitään töitä ei alueella tehdä ja tienpinta on täysin ehjä? Mitä ne puuttuvat maalaukset siinä haittaa... Ongelma tulee siinä kohtaa, kun porukka on ajanut 7 km ehjällä asfaltilla reipasta ylinopeutta ja sitten yhtäkkiä tuleekin leikkauksen raja, tai liittymässä on jokin pykälä jonka vuoksi on pakko hidastaa vauhtia ettei renkaat / vanteet kärsi. Siinä on mukava jännäillä tuleeko joku takakonttiin.

                              Olin muuten taas about ainoa joka sitä rajoitusta noudatti. Ohi mentiin ja kovaa!
                              en kyllä ymmärrä sitäkään että pittää nii viime tinkaan olla liikenteessä että moiset ahistaa.ite varaan aina tunnin työmatkaan ja matka on noin 40 km.ei tarvi vetää tuli persiissä töihin.
                              e39 ///m5
                              e38 740i talvirassina
                              e36 320i taxi (suljetun?)alueen penkanlevitin


                              ex e36 325 coupe
                              ex e30 320i
                              ex e30 325 ix
                              ex e30 323i
                              ex e30 324d
                              ex e30 318i
                              ex 3x e30 316

                              Comment

                              • Miltzu
                                BTCF Member
                                • May 2008
                                • 2476
                                • Finland

                                Originally posted by bimmerfan4ever View Post
                                en kyllä ymmärrä sitäkään että pittää nii viime tinkaan olla liikenteessä että moiset ahistaa.ite varaan aina tunnin työmatkaan ja matka on noin 40 km.ei tarvi vetää tuli persiissä töihin.
                                Ei mulla ollut kiire töihin, mutta niillä kaikilla muilla tuntui olevan. Mulla on liukuvat työajat, minuutti sinne tai tänne ei meinaa mitään. Mutta kun ihmiset oppii siihen, että tietyöalueella ei moneen kilometriin todennäköisesti ole ketään töissä saati poliiseja tutkaamassa, siellä ajetaan reipasta ylinopeutta. Viime viikolla töihin ajellessa mun liittymän edestä oli kuorittu asfaltti pois ja reuna oli tietysti aivan pystysuora ja terävä. Hiukan hirvitti hiljentää ennen liittymää vauhti <50 km/h että siitä reunasta uskalsi ajaa yli, kun taustapeilistä näki että takaa tullaan ~120 km/h.

                                Se olisi imho kaikille turvallisempaa, jos tietyömerkit ja -rajoitukset olisivat siellä missä tietyötkin.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎