Announcement

Collapse
No announcement yet.

Viikon munakuski II

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Adky
    Bimmer Fanatic
    • May 2013
    • 250
    • Turku

Originally posted by van cleef View Post
    Miksi tätä maseratimiestä nyt näin dumataan. Asiallisia pointteja liikennekeskusteluun ja allekirjoitan ainakin osaltaan hänen teesit. Itse kun valitettavasti ajan yhä edelleen sen n. 50-70 tkm vuoteen, josta noin 50-70 tkm joko ylinopeutta tai törkeää ylinopeutta, en taajamassa tosin. Oikeutan voimailuni maanteilla olemalla äärimmäisen huomaavainen taajama-alueilla. Mutta se ydin, jonka olen sisäistänyt liikennekäytökseni vuoksi on se, että olen mahdollisissa kolari-/läheltä piti -tilanteissa aina se väärässä oleva osapuoli, johtuen siitä ylinopeudestani. Kun käyttäytyy kuten käyttäydyn, on ymmärrettävä, etten missään tapauksessa voi alkaa muita kouluttamaan tai suuttumaan näiden kyyrien ajotavoista, joista usein puuttuu täydellisesti johdonmukaisuus. Sen sijaan on oltava äärimmäisen kohtelias liikenteessä muilta osin ja ymmärrettävä jatkuvasti se fakta, ettei kanssa-autoilija tosiaankaan tajua argumenttejasi tai ylipäätään koko logiikkaasi sujuvasta autoilusta. Tuntosarvien täytyy olla ulkona ja pitkällä.

Selvyyden vuoksi: Kaksi mälliä 18-20 -vuotiaana ja 2 sakkoa 15 vuoden aikana.
    Saat anteeksi, anteeksi ei sää nä vitun urpot kun kaahaa taajama-alueilla niin helvetisti, mut heti ku päästään pois niin ne onkin yllättäen unohtanut missä se kaasupoljin sijaitsi... Täällä on käyty hyvin huvittavaa keskustelua lähiaikoina, ei oo viitsinyt ees osallistua. Jotain 200kmh ohitustilanne vertauksia ja sit yhtäkkiä tuodaan mopoautot kehiin, eiks vähemmäl pääse ohi. ps. ylinopeus ei ole sallittua edes ohitustilanteissa.

Comment

• nekholm
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2007
      • 860
      • Porvoo

Originally posted by Ramzez View Post
      Itse yleensä seuraan tilannetta hetken aikaa, mutta jos ohituspaikoista huolimatta siellä keulilla ei ala tapahtua, niin kyllä itse ainakin rohkenen lähteä ohittelemaan jonon perältä.
      Sama täällä. Noin kahden kuukauden aikana näin on käynyt pari kertaa.
      Ensimmäisellä kerralla letkan vetäjänä oli E39+hevoskärry-yhdistelmä, ajoi 80-alueella 50-60 km/h. Tuli pitkä suora, hyvä näkyvyys, ei vastaantulijoita. Kukaan muu ei ohittanut, niin minä lähdin ohitamaan. Ohituksen jälkeen tarkistin taustapeilistä muutama kerta, niin edelleen oli Bemari ensimmäisenä.
      Toisella kerralla ensimmäisenä oli traktori 60-alueella. Pitkä suora, hyvä näkyvyys, ei vastaantulijoita, mutta kukaan ei uskaltanut ohittaa. Eikä senkään jälkeen kun minä olin ohittnaut.
      Last edited by nekholm; 13-01-2014, 17:53.
      VW Passat 1.4 TSI -12
      Ex: VW Golf 2.0 FSi 4MOTION -05, Opel Zafira 1.8 -07, BMW E46 325xiA Touring -01, BMW E46 320i sedan -02, BMW E39 523i sedan -96, Seat Ibiza 1.4 -95

Comment

• Bastarda
        Bimmer Rookie
        • Aug 2010
        • 158
        • Tampere

olin just saamassa pitoo niin kaks toijota kuskia tulee punasista eteen, meinas olla täpärä tilanne.
        -13 F11 535d xDrive

Comment

• Tenox
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2006
          • 1732

Päivän munakuski Porista löytyy jonkun jenkkipökäleen (Scotsdale tmv. lava-auto lavakatteella) ratista. Ajelin kakkostietä kotia kohti pienellä kiireellä, kun töihin lähtö lähestyi ja asioita oli vielä hoidettavana. Ajelin pääosin nelikaistaisella vasenta kaistaa, vakkari asennettuna n. karvan yli 110km/h mittarinopeuteen. Hiukan yli sen mitä normaalisti mulla on.

Saavutin sitten vähän ennen Tiilimäkeä ja 100km/h alueen loppua kolmen auton "letkan" jonka viimeinen vähän väliä sytytteli jarruvaloa. Letka eteni noin arviolta 90-95km/h todellista vauhtia. En muista ajoinko valmiiksi vasenta kaistaa vai siirryinkö sille, mutta yhtä kaikki ohitin hyvissä ajoin ennen kuin rajoitus vaihtuu 80km/h alueeksi nuo kaksi takimmaista perusautoa. Etummaisena siis se Chevy.

No kun Chevy huomasi, että olen ohi menossa se löi lämän tiskiin. Annoin sen mennä ja naureskelin yhtäkkiselle kiireelle ja siirryin oikealle kaistalla, sekä laskin nopeutta. Tien muuttuessa keskikaiteettomaksi ja siis 2 kaistaiseksi nopeusrajoitus muuttuu 70km/h. Eikös se Chevy sitten ajanut sitä kuuttakymppiä ja oli hetken päästä edessä. Onneksi käännyin just kun sen saavutin itte oikealle Rauman suuntaan. En tiedä oliko jenkkiraudan kuskilla silmät peilissä, mutta se meinasi ajaa ajoradalta oikealle ulos samalla..

Sitä mää vaan, että miksi se on niin kova paikka joillekin jos joku ohittaa? Ja miksi ihmeessä pitää sitten ajaa alinopeutta jos näin on?
          Last edited by Tenox; 20-01-2014, 22:31.
          Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

Comment

• smo83
            Banned
            • Dec 2009
            • 1988
            • oulucity

Originally posted by Tenox View Post

Sitä mää vaan, että miksi se on niin kova paikka joillekin jos joku ohittaa? Ja miksi ihmeessä pitää sitten ajaa alinopeutta jos näin on?
            no sanoppa muuta kato, nyt mä näkisin että sää oot asian ytimessä. nobel sille joka tämän ratkasee (ps onneksi oma pissavehje on sen verran iso että itsetunto sallii päästää nopeammat ohi)

Comment

• Gemmi
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2010
              • 3355
              • Espoo

Eilen olin kääntymässä oikealle ja vastaantuleva oli myös, hänellä väistämis velvollisuus kuitenkin. Sen verran ruvennu nää eteen tunkijat vituttaan että otettiin pokkakisa sitten, Nöyrtyi ja väisti. jaa miksi tein näin?, ihan puhdasta vittumaisuuttani kun en maksumieheks olis kuitenkaan joutunu ja hiljanen vauhti. Sen verran tuli kuitenkin kattottua ympäristöö ettei muille vaaraa aiheutunu.

Comment

• Pretoriaani
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2009
                • 3842
                • Hyvinkää, Finland

Originally posted by Gemmi View Post
                Eilen olin kääntymässä oikealle ja vastaantuleva oli myös, hänellä väistämis velvollisuus kuitenkin.
                Tarkotat varmaan, että vastaantulija oli kääntymässä omasta ajosuunnastaan vasemmalle? Vai käsitinkö jotain totaalisen väärin?
                I don't lose sleep over the opinion of sheep.

Comment

• Gemmi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2010
                  • 3355
                  • Espoo

Originally posted by Pretoriaani View Post
                  Tarkotat varmaan, että vastaantulija oli kääntymässä omasta ajosuunnastaan vasemmalle? Vai käsitinkö jotain totaalisen väärin?
                  Juurikin näin, kyseessä siis semmone tie missä jatkuu 2kaistaa kummallakin puolella suoraan ja ei liikennevaloja.

Comment

• MGUarto
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2012
                    • 192
                    • Vantaa-Nissas

Originally posted by Tenox View Post
                    Tätähän on psykologit jossain päin maailmaa joskus tiedustellut, siis liikennekäyttäytymistä, ja sieltä löyty just ryhmä kuskeja, jossa luki näin "nämä kuskit ottavat ohituksen henkilökohtaisena loukkauksena".

Comment

• Tenox
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2006
                      • 1732

Originally posted by MGUarto View Post
                      Tätähän on psykologit jossain päin maailmaa joskus tiedustellut, siis liikennekäyttäytymistä, ja sieltä löyty just ryhmä kuskeja, jossa luki näin "nämä kuskit ottavat ohituksen henkilökohtaisena loukkauksena".
                      Kiva...
                      Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

Comment

• BeamR
                        BTCF Member
                        • Jul 2007
                        • 13363
                        • Espoon takametsät

kun ei tiedä mitä tuossa on oikeasti tapahtunut niin on vaikea nimetä munakuskia, mutta kuinkahan paljon poliisi aikoo saada ilmoituksia "6- tai 7-sarjan MERSUISTA".
                        F46 Gran Tourer -20
                        Boxster 2.5 -97

Comment

• icecold
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2009
                          • 2341
                          • 🌍

......
                          Last edited by icecold; 31-10-2014, 04:03.

Comment

• Enliz
                            BTCF Member
                            • Jan 2005
                            • 1503
                            • Espoo

Joku keijjo tuli tänään n.13.30 pakulla vastaan Perkkaan suoralla, kohdassa jossa oli väistämisvelvollisuus kohdatessa.
                            En halunnut ehjää keulaani hajottaa, mutta ota ens kerralla silmä käteen tai kolahtaa, vaikka olikin iällisesti parhaat päivät nähnyt.
                            now: Mercedes Benz 350e AMG
                            ex: f30 320i M-Sport
                            ex: e46 320i M-Sport II
                            ex: e46 330Ci Cabriolet M-Sport II
                            ex: e36 316i Compact
                            ex: e39 530i M-Sport
                            ex: e46 320Cd M-Sport II

Comment

• riesa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2008
                              • 1940
                              • Manse

Originally posted by Tuttiritari View Post
                              Se saattaa olla usein niin, että ensimmäisenä hitaamman ajoneuvon takana oleva kuljettaja ei välttämättä kato ees siihen peiliin just sen vuoksi, koska
                              "Olin tässä ekana, joten mun vuoro on ekana myös tästä lähtee ohittamaan"
                              Aamen, varsinkin motarilla näkee näitä torpedoja. Kesäisin tulee aina noita läheltäpiti, tilanteita kun työntää pyörällä menemään. Tietysti nopeus on ehkä hieman suurempi kun mitä rajoitus on, mut sais niihin peileihin siitä huolimatta kattoo ennenku vaihtaa kaistaa.
                              Originally posted by Homer
                              Ei ne pulit millään seiskoilla ajele

Comment

• Iltsu
                                Bimmer Fanatic
                                • Jun 2004
                                • 778
                                • Espoo

Laitetaan nyt vielä tännekin, sen verran pulssi nousi...

Sinä joka painoit ohi eilen aamulla tummalla e61 535d? ~8 aikaan kehä3 itään Lommilan ylämäessä. Ajoit kolmekaistaisella tiellä rekasta oikealta ohi ja tulit keskikaistalle 170+ vauhdissa, niin katso seuraavalla kerralla onko vasemmalta kaistalta joku just vaihtamassa keskikaistalle..

Jälki on rumaa noissa nopeuksissa...itelläki oli ~110 ja näin vaan vilauksen kun painoit metrin päästä ohi..vittu terve!! mitä liikkui päässä?
                                Tesla Model Y Performance
                                E36 318iS "jäärata/rallicross"

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎