Originally posted by van cleef
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Viikon munakuski II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
-
Originally posted by Ramzez View PostItse yleensä seuraan tilannetta hetken aikaa, mutta jos ohituspaikoista huolimatta siellä keulilla ei ala tapahtua, niin kyllä itse ainakin rohkenen lähteä ohittelemaan jonon perältä.
Ensimmäisellä kerralla letkan vetäjänä oli E39+hevoskärry-yhdistelmä, ajoi 80-alueella 50-60 km/h. Tuli pitkä suora, hyvä näkyvyys, ei vastaantulijoita. Kukaan muu ei ohittanut, niin minä lähdin ohitamaan. Ohituksen jälkeen tarkistin taustapeilistä muutama kerta, niin edelleen oli Bemari ensimmäisenä.
Toisella kerralla ensimmäisenä oli traktori 60-alueella. Pitkä suora, hyvä näkyvyys, ei vastaantulijoita, mutta kukaan ei uskaltanut ohittaa. Eikä senkään jälkeen kun minä olin ohittnaut.Last edited by nekholm; 13-01-2014, 17:53.VW Passat 1.4 TSI -12
Ex: VW Golf 2.0 FSi 4MOTION -05, Opel Zafira 1.8 -07, BMW E46 325xiA Touring -01, BMW E46 320i sedan -02, BMW E39 523i sedan -96, Seat Ibiza 1.4 -95
Comment
-
-
Päivän munakuski Porista löytyy jonkun jenkkipökäleen (Scotsdale tmv. lava-auto lavakatteella) ratista. Ajelin kakkostietä kotia kohti pienellä kiireellä, kun töihin lähtö lähestyi ja asioita oli vielä hoidettavana. Ajelin pääosin nelikaistaisella vasenta kaistaa, vakkari asennettuna n. karvan yli 110km/h mittarinopeuteen. Hiukan yli sen mitä normaalisti mulla on.
Saavutin sitten vähän ennen Tiilimäkeä ja 100km/h alueen loppua kolmen auton "letkan" jonka viimeinen vähän väliä sytytteli jarruvaloa. Letka eteni noin arviolta 90-95km/h todellista vauhtia. En muista ajoinko valmiiksi vasenta kaistaa vai siirryinkö sille, mutta yhtä kaikki ohitin hyvissä ajoin ennen kuin rajoitus vaihtuu 80km/h alueeksi nuo kaksi takimmaista perusautoa. Etummaisena siis se Chevy.
No kun Chevy huomasi, että olen ohi menossa se löi lämän tiskiin. Annoin sen mennä ja naureskelin yhtäkkiselle kiireelle ja siirryin oikealle kaistalla, sekä laskin nopeutta. Tien muuttuessa keskikaiteettomaksi ja siis 2 kaistaiseksi nopeusrajoitus muuttuu 70km/h. Eikös se Chevy sitten ajanut sitä kuuttakymppiä ja oli hetken päästä edessä. Onneksi käännyin just kun sen saavutin itte oikealle Rauman suuntaan. En tiedä oliko jenkkiraudan kuskilla silmät peilissä, mutta se meinasi ajaa ajoradalta oikealle ulos samalla..
Sitä mää vaan, että miksi se on niin kova paikka joillekin jos joku ohittaa? Ja miksi ihmeessä pitää sitten ajaa alinopeutta jos näin on?Last edited by Tenox; 20-01-2014, 22:31.Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S
Comment
-
-
Originally posted by Tenox View Post
Sitä mää vaan, että miksi se on niin kova paikka joillekin jos joku ohittaa? Ja miksi ihmeessä pitää sitten ajaa alinopeutta jos näin on?
Comment
-
-
Eilen olin kääntymässä oikealle ja vastaantuleva oli myös, hänellä väistämis velvollisuus kuitenkin. Sen verran ruvennu nää eteen tunkijat vituttaan että otettiin pokkakisa sitten, Nöyrtyi ja väisti. jaa miksi tein näin?, ihan puhdasta vittumaisuuttani kun en maksumieheks olis kuitenkaan joutunu ja hiljanen vauhti. Sen verran tuli kuitenkin kattottua ympäristöö ettei muille vaaraa aiheutunu.
Comment
-
-
Originally posted by Gemmi View PostEilen olin kääntymässä oikealle ja vastaantuleva oli myös, hänellä väistämis velvollisuus kuitenkin.I don't lose sleep over the opinion of sheep.
Comment
-
-
Originally posted by Tenox View PostSitä mää vaan, että miksi se on niin kova paikka joillekin jos joku ohittaa? Ja miksi ihmeessä pitää sitten ajaa alinopeutta jos näin on?
Comment
-
-
Originally posted by MGUarto View PostTätähän on psykologit jossain päin maailmaa joskus tiedustellut, siis liikennekäyttäytymistä, ja sieltä löyty just ryhmä kuskeja, jossa luki näin "nämä kuskit ottavat ohituksen henkilökohtaisena loukkauksena".Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S
Comment
-
-
Joku keijjo tuli tänään n.13.30 pakulla vastaan Perkkaan suoralla, kohdassa jossa oli väistämisvelvollisuus kohdatessa.
En halunnut ehjää keulaani hajottaa, mutta ota ens kerralla silmä käteen tai kolahtaa, vaikka olikin iällisesti parhaat päivät nähnyt.now: Mercedes Benz 350e AMG
ex: f30 320i M-Sport
ex: e46 320i M-Sport II
ex: e46 330Ci Cabriolet M-Sport II
ex: e36 316i Compact
ex: e39 530i M-Sport
ex: e46 320Cd M-Sport II
Comment
-
-
Originally posted by Tuttiritari View PostSe saattaa olla usein niin, että ensimmäisenä hitaamman ajoneuvon takana oleva kuljettaja ei välttämättä kato ees siihen peiliin just sen vuoksi, koska
"Olin tässä ekana, joten mun vuoro on ekana myös tästä lähtee ohittamaan"Originally posted by HomerEi ne pulit millään seiskoilla ajele
Comment
-
-
Laitetaan nyt vielä tännekin, sen verran pulssi nousi...
Sinä joka painoit ohi eilen aamulla tummalla e61 535d? ~8 aikaan kehä3 itään Lommilan ylämäessä. Ajoit kolmekaistaisella tiellä rekasta oikealta ohi ja tulit keskikaistalle 170+ vauhdissa, niin katso seuraavalla kerralla onko vasemmalta kaistalta joku just vaihtamassa keskikaistalle..
Jälki on rumaa noissa nopeuksissa...itelläki oli ~110 ja näin vaan vilauksen kun painoit metrin päästä ohi..vittu terve!! mitä liikkui päässä?Tesla Model Y Performance
E36 318iS "jäärata/rallicross"
Comment
-
Comment