Announcement

Collapse
No announcement yet.

Viikon munakuski II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • opTA
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2011
    • 924
    • Suomi

    Originally posted by Iltsu View Post
    ..vittu terve!! mitä liikkui päässä?
    ..sopimuksia, papereita, kenelle tänään annetaan kenkää, näkyykö kello, viime öisen ämmän perse (täytyy käydä sihteerinpalaverin jälkeen vessassa huuhtelemassa ettei akka kotona haista) onkohan mulla köntsä housussa...?:think

    Comment

    • BarFly
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2004
      • 740
      • Seinäjoki

      Originally posted by riesa View Post
      Aamen, varsinkin motarilla näkee näitä torpedoja. Kesäisin tulee aina noita läheltäpiti, tilanteita kun työntää pyörällä menemään. Tietysti nopeus on ehkä hieman suurempi kun mitä rajoitus on, mut sais niihin peileihin siitä huolimatta kattoo ennenku vaihtaa kaistaa.
      Moottoripyörissä on vain se huono puoli että ne jää kovin helposti siihen peilin katvealueeseen ja juurikin niillä etäisyyksillä josta reaktioaika myös motoristilla jää usein liian lyhyeksi. Itse kerran olen poikkassut moottoripyörän eteen kaupunkialueella kun pelkän peiliin vilkaisun varassa vaihdoin kaistaa no onneksi ei kolahtanut, mutta kyllä hävetti ja tuli motokuskiltakin välitön palaute kansainvälisen käsimerkin muodossa.
      Last edited by BarFly; 28-01-2014, 14:42.
      e85 z4 3.0 -03 vanha taxi
      e30 BMW 320i Cabrio -90 Brillantrot


      Ex. e32 BMW 730i Limousine -87 Royalblau
      Ex. e39 BMW 523i Touring -97 Oxfordgrün
      Ex. e34 BMW 518i Limousine -96 Schwarz
      Ex. e30 BMW 325i Cabrio -91 Macaoblau

      Comment

      • -dq-
        Bimmer Rookie
        • Nov 2007
        • 91
        • Naantali

        Onneksi tulee nykyään pidettyä riittävää turvaväliä..tuossa Rymättylään johtavalla tiellä edessä ajelee joku Mazda, minä ja mun perässä pari autoa. Rajoitus vaihtuu 80 - 60, Mazda alkaa vilkuttaa bussipysäkille, ohjaa sinne..ja alkaa heittämään suoraan vauhdista u-käännöstä mun eteen.

        Jarrua ja alan ohjaamaan piennarta päin, just kerkee Mazda kääntymään alta pois..no ei jeesuksen perkele, Mazda on jo hiukan yli keskiviivan täysin poikittain tiellä kun huomaa erheensä ja alkaa peruuttamaan takaisin sinne pysäkille! Täysiä vasempaan ja liinat kiinni, työkalut takakontissa ropisten ohi ja seuraavalle bussipysäkille hetkeksi vetämään henkeä.

        Sit kun niska ei enää käänny ja silmät ei näe, oisko aika jo siirtyä vaikka mopoon?

        Comment

        • ///Make
          BTCF Member
          • May 2007
          • 4688
          • Lahti

          Motarilla yksi Mersu päätti hyvissä ajoin heittää vasemmalle kaistalle väistääkseen 1,5km pitkältä kiihdytys/erkanemiskaistalta tulevaa liikennettä (4-tie, pohjoisen suunta, Kariston ramppi Lahdessa). Ei katsonut peiliin ollenkaan, hyvä ettei sitä jonoa ohittanut auto kolaroinut kyseiseen Mersuun, lähellä oli.
          Huomioitiin ehkä hiukan väärää suuntaa tässä tilanteessa...

          Itsestäni voin ilmoittaa, että en onnistu olemaan kummoinen munakuski enää kun ajelen tuolla sigun Golfilla. Kitkarenkailla ei saa pitoa/vauhtia, eikä kaasulla perä lennä sivulla Ei ole kummoista ajelua tuo etuvetoilu.
          Z3 3,0 Coupe -98
          E30 325E 4D -85
          Originally posted by TNT
          Kyllähän se nyt on vain ja ainoastaan kädettömyyttä jos ei osaa ajaa E30 linkussa talvella

          Comment

          • MGUarto
            Bimmer Rookie
            • Nov 2012
            • 192
            • Vantaa-Nissas

            Originally posted by Iltsu View Post
            Laitetaan nyt vielä tännekin, sen verran pulssi nousi...

            Sinä joka painoit ohi eilen aamulla tummalla e61 535d? ~8 aikaan kehä3 itään Lommilan ylämäessä. Ajoit kolmekaistaisella tiellä rekasta oikealta ohi ja tulit keskikaistalle 170+ vauhdissa, niin katso seuraavalla kerralla onko vasemmalta kaistalta joku just vaihtamassa keskikaistalle..

            Jälki on rumaa noissa nopeuksissa...itelläki oli ~110 ja näin vaan vilauksen kun painoit metrin päästä ohi..vittu terve!! mitä liikkui päässä?
            Painoi ohi, eli ei siis aiheuttanut sulle vaaraa, emt, jotenkin musta vaan tuntuu, että saa ajaa tasan niinkuin haluaa kunhan ei aiheuta välitöntä vaaraa kokoajan muille. Jollain on vaam muuta tekemistä kun rajoitusten mukaan ajo, ja jos se heiltä onnistuu ja auto pysyy hallussa, niin ok mulle. Välillä on itelläkin kivaa mennä varmasti ja turvallisesti läheltä ohi. Vaikka vanhoja tässä jo ollaan moiseen puuhaan.

            Propsit eilen korsossa olevalle Toyota gt 86 kuskille, hyvin menee auto luisussa ja vauhdissa. Joskin vähän tossa tuumasin, että nyt tulee kauniisti päin, mutta olikin homma hallussa! Ens kerralla sitten tiedäm millasta porukkaa tuol liikkuu.

            Sitten vituttaa edelleen nää "oho en huomannut kolmioo, tai nopeuden muuttuvan +20km niin ajetaan nyt sitä kuuttakymppiä". Kyllä, roikun ihan mielelläni silloin perseessä, kulutustavaa nuo osat on. Jotkut vois oikeesti keskittyä siihen ajoon, ja omaan ajosuoritukseen, eikä radion kuunteluun tai puhelimessa puhumiseen, niin kaikilla on turvallinen olo. Siksi suosinkin enemmän kaahaavia kuskeja kun noita köröttäjiä, kun kaahareilla ei oo yleensä aikaa keskittyä mihinkään muuhun kuin ajoon.

            Comment

            • Tourister
              BTCF Member
              • Jul 2012
              • 834
              • Kotka

              Originally posted by MGUarto View Post
              Painoi ohi, eli ei siis aiheuttanut sulle vaaraa, emt, jotenkin musta vaan tuntuu, että saa ajaa tasan niinkuin haluaa kunhan ei aiheuta välitöntä vaaraa kokoajan muille. Jollain on vaam muuta tekemistä kun rajoitusten mukaan ajo, ja jos se heiltä onnistuu ja auto pysyy hallussa, niin ok mulle. Välillä on itelläkin kivaa mennä varmasti ja turvallisesti läheltä ohi. Vaikka vanhoja tässä jo ollaan moiseen puuhaan.

              Propsit eilen korsossa olevalle Toyota gt 86 kuskille, hyvin menee auto luisussa ja vauhdissa. Joskin vähän tossa tuumasin, että nyt tulee kauniisti päin, mutta olikin homma hallussa! Ens kerralla sitten tiedäm millasta porukkaa tuol liikkuu.

              Sitten vituttaa edelleen nää "oho en huomannut kolmioo, tai nopeuden muuttuvan +20km niin ajetaan nyt sitä kuuttakymppiä". Kyllä, roikun ihan mielelläni silloin perseessä, kulutustavaa nuo osat on. Jotkut vois oikeesti keskittyä siihen ajoon, ja omaan ajosuoritukseen, eikä radion kuunteluun tai puhelimessa puhumiseen, niin kaikilla on turvallinen olo. Siksi suosinkin enemmän kaahaavia kuskeja kun noita köröttäjiä, kun kaahareilla ei oo yleensä aikaa keskittyä mihinkään muuhun kuin ajoon.
              Sun mielestä ok että 100km/h alueella ajetaa +170km/h? joo en väitä että ite ajaisin aina rajotusten mukaan, mutta että kehällä ohittelee tollast vauhtii ni saa siinä vähän olla kusta päässä..
              e30 328i Alpinweiss 2
              e46 330i M-sport2

              Comment

              • Gemmi
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2010
                • 3355
                • Espoo

                Sen verran mitä tullu ajeltua/pyörittyä kehillä, nii allekirjotan ton kusipää homman täysin. Tuppaa niitä muuttujia oleen "vähän" enemmän kun mottoritiellä...

                Comment

                • MGUarto
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2012
                  • 192
                  • Vantaa-Nissas

                  Originally posted by Tourister View Post
                  Sun mielestä ok että 100km/h alueella ajetaa +170km/h? joo en väitä että ite ajaisin aina rajotusten mukaan, mutta että kehällä ohittelee tollast vauhtii ni saa siinä vähän olla kusta päässä..
                  Jos ei välitöntä vaaraa aiheuta niin sama se mulle. Harmi vaan, että usein tuolla on just kyydissä jotain teinejä e36 ämpäreillä. (sais ajokortin antaa vasta 25v alkaen) Mutta eipä haittaa jos kokenut kuski laittaa vaikka 200km/h menemään.

                  Liikenteessä tärkeintä on ennakointi, ja nimenomaan kun kaahaa niin pitää huolen siitä, että kaikki pystyvät ennakoimaan hänen liikeittänsä. Kolarithan tapahtuu jus ton takii et toi kaahaava osapuoli ei osaa näyttää muille minne on menossa/ei oo taitoa. Mikä nyt sit on kaahamista, ite aina +15-20km lasissa, kun ei oo kallis sakko. Varmaan moni tekee noin.

                  Täälläkin puolet viesteistä omaa henkilökohtaista turhautumista ja sen ajan tunteita. Minä yritän katsoa asioita sekä sen mulkun että itseni kannalta, joskus taas olen itse se "kusi". Mutta kai toi venäjän liikennekulttuuri aiheuttaa sen, että mulla on vähän eri näkökanta ajoon.

                  Comment

                  • ka00z
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2006
                    • 1805
                    • Varsinais-Suomi

                    Ei ole tarkoitus sen enempää avautua, mutta toivon että tuossa (100 alueella 200kmh) tapauksessa myös reaktiokykysi on samalla tasolla fysiikan kanssa. Eli jarrutusmatkan nelinkertaistuminen on otettu huomioon genetiikkaasi suunnitellessa.
                    W124 voll, markalla pidemmälle

                    Comment

                    • Tourister
                      BTCF Member
                      • Jul 2012
                      • 834
                      • Kotka

                      Originally posted by MGUarto View Post
                      Jos ei välitöntä vaaraa aiheuta niin sama se mulle. Harmi vaan, että usein tuolla on just kyydissä jotain teinejä e36 ämpäreillä. (sais ajokortin antaa vasta 25v alkaen) Mutta eipä haittaa jos kokenut kuski laittaa vaikka 200km/h menemään.
                      Ei oo kaikki Ismot casinolla jos ajatusmaailma liikenteessä on toi Anteeksi nyt vaan, mutta mulla ei mene järkeen tommonen.. Itse joskus hetkellisesti ajanu tommosia nopeuksia mutta että jatkuvast päästelis.. No kuten sanottu ni meistä on moneksi! PEACE!
                      e30 328i Alpinweiss 2
                      e46 330i M-sport2

                      Comment

                      • |foder|
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2006
                        • 7045
                        • Forssa

                        Ajaa ne muut miten sattuu ja niin minäkin.

                        Ellei täysiä, niin sitten rajotinta vasten.

                        E: Ei haittaa ne kahtasataa kaahaavat, kunhan osavat valita aikansa ja paikkansa.

                        E2: Huomenna odotettavissa runsaasti munakuskeja. Matkaa kertyy n. 1400km ja keli mitä mainioin. Siellä mammat ja kyyrät kihnuttaa lumisateessa maksimissaan 60km/h ja sehän saa pääväylällä aikaiseksi melkoisia tilanteita.
                        Last edited by |foder|; 31-01-2014, 17:32.
                        Nyt:
                        E82 135i -11

                        Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                        Comment

                        • mijuko
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2010
                          • 951
                          • ۩□□۩

                          Tänään sivuteitä tallatessa, jokainen havaittu takapotkuinen auto tuli kylki edellä risteyksistä ja alueella on ala-aste sekä 30-rajoitus. Koululaisia oli runsaasti liikkeellä, mutta pikkupojilla oli lähinnä ihailevia katseita kun Lada ja Sierra veti luisua
                          Ja totta hitossa sieltä vielä Bemarikin vielä tuli takarenkaat ojan puolella

                          Comment

                          • Jakuza
                            BTCF Member
                            • Nov 2006
                            • 516
                            • Brisbane

                            Originally posted by Tourister View Post
                            Ei oo kaikki Ismot casinolla jos ajatusmaailma liikenteessä on toi Anteeksi nyt vaan, mutta mulla ei mene järkeen tommonen.. Itse joskus hetkellisesti ajanu tommosia nopeuksia mutta että jatkuvast päästelis.. No kuten sanottu ni meistä on moneksi! PEACE!
                            Olen kyllä MGUarton kanssa samaa mieltä. Suomessa kauhistellaan täysin turhaan normaaleita moottoritienopeuksia. Kokenut kuljettaja voi täysin turvallisesti ajaa +200km/h nopeuksia moottoritiellä vaarantamatta ketään muuta.

                            Itse juuri tulin Münchenista Tanskaan noin 950km seiskalla, alkumatkan noin 210km/h, sekä Hampurista tanskaan 240km/h cruisessa. Baijerin alueella sai vähän väliä olla päästämässä nopeampia ohitse, liikenne sujui erittäin sulavasti, vaaratilanteita ei syntynyt, kukaan ei pahoittanut mieltään eikä vilkutellut valoja kenellekään. Itselleni ajaminen suuremmalla nopeudella on muutenkin turvallisempaa, koska puuduttavan hidas ajovauhti vie keskittymisen ajamisesta ja alkaa nopeasti väsyttämään.

                            Lisänä vielä, että vaikka vapaat nopeusrajoitukset ovat voimassa vain Saksassa, ajetaan muuallakin euroopassa selkeästi kovempaa moottoriteillä, vaikka rajoitus usein onkin vain 130km/h. Sanktioit, uutisointi ja kauhistelu ylinopeuksista on mielestäni Suomessa täysin käsittämättömällä tasolla.

                            Comment

                            • Tourister
                              BTCF Member
                              • Jul 2012
                              • 834
                              • Kotka

                              Originally posted by Jakuza View Post
                              Olen kyllä MGUarton kanssa samaa mieltä. Suomessa kauhistellaan täysin turhaan normaaleita moottoritienopeuksia. Kokenut kuljettaja voi täysin turvallisesti ajaa +200km/h nopeuksia moottoritiellä vaarantamatta ketään muuta.

                              Itse juuri tulin Münchenista Tanskaan noin 950km seiskalla, alkumatkan noin 210km/h, sekä Hampurista tanskaan 240km/h cruisessa. Baijerin alueella sai vähän väliä olla päästämässä nopeampia ohitse, liikenne sujui erittäin sulavasti, vaaratilanteita ei syntynyt, kukaan ei pahoittanut mieltään eikä vilkutellut valoja kenellekään. Itselleni ajaminen suuremmalla nopeudella on muutenkin turvallisempaa, koska puuduttavan hidas ajovauhti vie keskittymisen ajamisesta ja alkaa nopeasti väsyttämään.

                              Lisänä vielä, että vaikka vapaat nopeusrajoitukset ovat voimassa vain Saksassa, ajetaan muuallakin euroopassa selkeästi kovempaa moottoriteillä, vaikka rajoitus usein onkin vain 130km/h. Sanktioit, uutisointi ja kauhistelu ylinopeuksista on mielestäni Suomessa täysin käsittämättömällä tasolla.
                              Joo tota en epäile yhtään etteikö osaava kuski turvallisesti tollasta nopeutta ajais, ja mielelläni itsekkin ajaisin esim Kotkasta Helsinkiin uutta motarii 200km/h mutta kun siellä on silti ne jotka ajaa 100-120km/h joka on laissa määrätty, ni kyllä se vaan aiheuttaa niitä vaara tilanteita vaikka osaava kuski sitä ei itse huomaisikaan.

                              Ja lähinnä mistä tää keskustelu lähti ni puhuttiin kehä3:sta aamu kahdeksan aikaan ja +170km/h ja nyt verrataa jo autobahniin En tiedä et mistä mulla tulee tää vastahakosuus, vaikka kahet sakot puolenvuoden sisään itekki saanu tosin pieniä +10-15km/h ylityksiä kameraan. Mut hyvät keskusteluthan täst sai hyvä etton mielipiteitä!
                              e30 328i Alpinweiss 2
                              e46 330i M-sport2

                              Comment

                              • JiPe
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2010
                                • 2548
                                • Kuopio

                                Kyllä siellä Saksassakin saa pääsääntöisesti olla vähintään kolme kaistaa suuntaansa, jos meinaa kovempaa ajella. Muuten on aina joku tientukkona. Myös teiden kunto on ihan eritasolla suomeen verrattuna.
                                MB W204 200cdi -08 -Käyttis-
                                MB C124 E 320 coupe -93 -Odottaa museointia-
                                MB W906 Sprinter -16 -Reissussa-
                                Suzuki Vitara 1.6 -91 -Aura-auto-

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎