Originally posted by Iltsu
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Viikon munakuski II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by riesa View PostAamen, varsinkin motarilla näkee näitä torpedoja. Kesäisin tulee aina noita läheltäpiti, tilanteita kun työntää pyörällä menemään. Tietysti nopeus on ehkä hieman suurempi kun mitä rajoitus on, mut sais niihin peileihin siitä huolimatta kattoo ennenku vaihtaa kaistaa.Last edited by BarFly; 28-01-2014, 14:42.e85 z4 3.0 -03 vanha taxi
e30 BMW 320i Cabrio -90 Brillantrot
Ex. e32 BMW 730i Limousine -87 Royalblau
Ex. e39 BMW 523i Touring -97 Oxfordgrün
Ex. e34 BMW 518i Limousine -96 Schwarz
Ex. e30 BMW 325i Cabrio -91 Macaoblau
Comment
-
-
Onneksi tulee nykyään pidettyä riittävää turvaväliä..tuossa Rymättylään johtavalla tiellä edessä ajelee joku Mazda, minä ja mun perässä pari autoa. Rajoitus vaihtuu 80 - 60, Mazda alkaa vilkuttaa bussipysäkille, ohjaa sinne..ja alkaa heittämään suoraan vauhdista u-käännöstä mun eteen.
Jarrua ja alan ohjaamaan piennarta päin, just kerkee Mazda kääntymään alta pois..no ei jeesuksen perkele, Mazda on jo hiukan yli keskiviivan täysin poikittain tiellä kun huomaa erheensä ja alkaa peruuttamaan takaisin sinne pysäkille! Täysiä vasempaan ja liinat kiinni, työkalut takakontissa ropisten ohi ja seuraavalle bussipysäkille hetkeksi vetämään henkeä.
Sit kun niska ei enää käänny ja silmät ei näe, oisko aika jo siirtyä vaikka mopoon?
Comment
-
-
Motarilla yksi Mersu päätti hyvissä ajoin heittää vasemmalle kaistalle väistääkseen 1,5km pitkältä kiihdytys/erkanemiskaistalta tulevaa liikennettä (4-tie, pohjoisen suunta, Kariston ramppi Lahdessa). Ei katsonut peiliin ollenkaan, hyvä ettei sitä jonoa ohittanut auto kolaroinut kyseiseen Mersuun, lähellä oli.
Huomioitiin ehkä hiukan väärää suuntaa tässä tilanteessa...
Itsestäni voin ilmoittaa, että en onnistu olemaan kummoinen munakuski enää kun ajelen tuolla sigun Golfilla. Kitkarenkailla ei saa pitoa/vauhtia, eikä kaasulla perä lennä sivulla Ei ole kummoista ajelua tuo etuvetoilu.Z3 3,0 Coupe -98
E30 325E 4D -85
Originally posted by TNTKyllähän se nyt on vain ja ainoastaan kädettömyyttä jos ei osaa ajaa E30 linkussa talvella
Comment
-
-
Originally posted by Iltsu View PostLaitetaan nyt vielä tännekin, sen verran pulssi nousi...
Sinä joka painoit ohi eilen aamulla tummalla e61 535d? ~8 aikaan kehä3 itään Lommilan ylämäessä. Ajoit kolmekaistaisella tiellä rekasta oikealta ohi ja tulit keskikaistalle 170+ vauhdissa, niin katso seuraavalla kerralla onko vasemmalta kaistalta joku just vaihtamassa keskikaistalle..
Jälki on rumaa noissa nopeuksissa...itelläki oli ~110 ja näin vaan vilauksen kun painoit metrin päästä ohi..vittu terve!! mitä liikkui päässä?
Propsit eilen korsossa olevalle Toyota gt 86 kuskille, hyvin menee auto luisussa ja vauhdissa. Joskin vähän tossa tuumasin, että nyt tulee kauniisti päin, mutta olikin homma hallussa! Ens kerralla sitten tiedäm millasta porukkaa tuol liikkuu.
Sitten vituttaa edelleen nää "oho en huomannut kolmioo, tai nopeuden muuttuvan +20km niin ajetaan nyt sitä kuuttakymppiä". Kyllä, roikun ihan mielelläni silloin perseessä, kulutustavaa nuo osat on. Jotkut vois oikeesti keskittyä siihen ajoon, ja omaan ajosuoritukseen, eikä radion kuunteluun tai puhelimessa puhumiseen, niin kaikilla on turvallinen olo. Siksi suosinkin enemmän kaahaavia kuskeja kun noita köröttäjiä, kun kaahareilla ei oo yleensä aikaa keskittyä mihinkään muuhun kuin ajoon.
Comment
-
-
Originally posted by MGUarto View PostPainoi ohi, eli ei siis aiheuttanut sulle vaaraa, emt, jotenkin musta vaan tuntuu, että saa ajaa tasan niinkuin haluaa kunhan ei aiheuta välitöntä vaaraa kokoajan muille. Jollain on vaam muuta tekemistä kun rajoitusten mukaan ajo, ja jos se heiltä onnistuu ja auto pysyy hallussa, niin ok mulle. Välillä on itelläkin kivaa mennä varmasti ja turvallisesti läheltä ohi. Vaikka vanhoja tässä jo ollaan moiseen puuhaan.
Propsit eilen korsossa olevalle Toyota gt 86 kuskille, hyvin menee auto luisussa ja vauhdissa. Joskin vähän tossa tuumasin, että nyt tulee kauniisti päin, mutta olikin homma hallussa! Ens kerralla sitten tiedäm millasta porukkaa tuol liikkuu.
Sitten vituttaa edelleen nää "oho en huomannut kolmioo, tai nopeuden muuttuvan +20km niin ajetaan nyt sitä kuuttakymppiä". Kyllä, roikun ihan mielelläni silloin perseessä, kulutustavaa nuo osat on. Jotkut vois oikeesti keskittyä siihen ajoon, ja omaan ajosuoritukseen, eikä radion kuunteluun tai puhelimessa puhumiseen, niin kaikilla on turvallinen olo. Siksi suosinkin enemmän kaahaavia kuskeja kun noita köröttäjiä, kun kaahareilla ei oo yleensä aikaa keskittyä mihinkään muuhun kuin ajoon.e30 328i Alpinweiss 2
e46 330i M-sport2
Comment
-
-
Originally posted by Tourister View PostSun mielestä ok että 100km/h alueella ajetaa +170km/h? joo en väitä että ite ajaisin aina rajotusten mukaan, mutta että kehällä ohittelee tollast vauhtii ni saa siinä vähän olla kusta päässä..
Liikenteessä tärkeintä on ennakointi, ja nimenomaan kun kaahaa niin pitää huolen siitä, että kaikki pystyvät ennakoimaan hänen liikeittänsä. Kolarithan tapahtuu jus ton takii et toi kaahaava osapuoli ei osaa näyttää muille minne on menossa/ei oo taitoa. Mikä nyt sit on kaahamista, ite aina +15-20km lasissa, kun ei oo kallis sakko. Varmaan moni tekee noin.
Täälläkin puolet viesteistä omaa henkilökohtaista turhautumista ja sen ajan tunteita. Minä yritän katsoa asioita sekä sen mulkun että itseni kannalta, joskus taas olen itse se "kusi". Mutta kai toi venäjän liikennekulttuuri aiheuttaa sen, että mulla on vähän eri näkökanta ajoon.
Comment
-
-
Originally posted by MGUarto View PostJos ei välitöntä vaaraa aiheuta niin sama se mulle. Harmi vaan, että usein tuolla on just kyydissä jotain teinejä e36 ämpäreillä. (sais ajokortin antaa vasta 25v alkaen) Mutta eipä haittaa jos kokenut kuski laittaa vaikka 200km/h menemään.e30 328i Alpinweiss 2
e46 330i M-sport2
Comment
-
-
Ajaa ne muut miten sattuu ja niin minäkin.
Ellei täysiä, niin sitten rajotinta vasten.
E: Ei haittaa ne kahtasataa kaahaavat, kunhan osavat valita aikansa ja paikkansa.
E2: Huomenna odotettavissa runsaasti munakuskeja. Matkaa kertyy n. 1400km ja keli mitä mainioin. Siellä mammat ja kyyrät kihnuttaa lumisateessa maksimissaan 60km/h ja sehän saa pääväylällä aikaiseksi melkoisia tilanteita.Last edited by |foder|; 31-01-2014, 17:32.Nyt:
E82 135i -11
Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86
Comment
-
-
Tänään sivuteitä tallatessa, jokainen havaittu takapotkuinen auto tuli kylki edellä risteyksistä ja alueella on ala-aste sekä 30-rajoitus. Koululaisia oli runsaasti liikkeellä, mutta pikkupojilla oli lähinnä ihailevia katseita kun Lada ja Sierra veti luisua
Ja totta hitossa sieltä vielä Bemarikin vielä tuli takarenkaat ojan puolella
Comment
-
-
Originally posted by Tourister View PostEi oo kaikki Ismot casinolla jos ajatusmaailma liikenteessä on toi Anteeksi nyt vaan, mutta mulla ei mene järkeen tommonen.. Itse joskus hetkellisesti ajanu tommosia nopeuksia mutta että jatkuvast päästelis.. No kuten sanottu ni meistä on moneksi! PEACE!
Itse juuri tulin Münchenista Tanskaan noin 950km seiskalla, alkumatkan noin 210km/h, sekä Hampurista tanskaan 240km/h cruisessa. Baijerin alueella sai vähän väliä olla päästämässä nopeampia ohitse, liikenne sujui erittäin sulavasti, vaaratilanteita ei syntynyt, kukaan ei pahoittanut mieltään eikä vilkutellut valoja kenellekään. Itselleni ajaminen suuremmalla nopeudella on muutenkin turvallisempaa, koska puuduttavan hidas ajovauhti vie keskittymisen ajamisesta ja alkaa nopeasti väsyttämään.
Lisänä vielä, että vaikka vapaat nopeusrajoitukset ovat voimassa vain Saksassa, ajetaan muuallakin euroopassa selkeästi kovempaa moottoriteillä, vaikka rajoitus usein onkin vain 130km/h. Sanktioit, uutisointi ja kauhistelu ylinopeuksista on mielestäni Suomessa täysin käsittämättömällä tasolla.
Comment
-
-
Originally posted by Jakuza View PostOlen kyllä MGUarton kanssa samaa mieltä. Suomessa kauhistellaan täysin turhaan normaaleita moottoritienopeuksia. Kokenut kuljettaja voi täysin turvallisesti ajaa +200km/h nopeuksia moottoritiellä vaarantamatta ketään muuta.
Itse juuri tulin Münchenista Tanskaan noin 950km seiskalla, alkumatkan noin 210km/h, sekä Hampurista tanskaan 240km/h cruisessa. Baijerin alueella sai vähän väliä olla päästämässä nopeampia ohitse, liikenne sujui erittäin sulavasti, vaaratilanteita ei syntynyt, kukaan ei pahoittanut mieltään eikä vilkutellut valoja kenellekään. Itselleni ajaminen suuremmalla nopeudella on muutenkin turvallisempaa, koska puuduttavan hidas ajovauhti vie keskittymisen ajamisesta ja alkaa nopeasti väsyttämään.
Lisänä vielä, että vaikka vapaat nopeusrajoitukset ovat voimassa vain Saksassa, ajetaan muuallakin euroopassa selkeästi kovempaa moottoriteillä, vaikka rajoitus usein onkin vain 130km/h. Sanktioit, uutisointi ja kauhistelu ylinopeuksista on mielestäni Suomessa täysin käsittämättömällä tasolla.
Ja lähinnä mistä tää keskustelu lähti ni puhuttiin kehä3:sta aamu kahdeksan aikaan ja +170km/h ja nyt verrataa jo autobahniin En tiedä et mistä mulla tulee tää vastahakosuus, vaikka kahet sakot puolenvuoden sisään itekki saanu tosin pieniä +10-15km/h ylityksiä kameraan. Mut hyvät keskusteluthan täst sai hyvä etton mielipiteitä!e30 328i Alpinweiss 2
e46 330i M-sport2
Comment
-
-
Kyllä siellä Saksassakin saa pääsääntöisesti olla vähintään kolme kaistaa suuntaansa, jos meinaa kovempaa ajella. Muuten on aina joku tientukkona. Myös teiden kunto on ihan eritasolla suomeen verrattuna.MB W204 200cdi -08 -Käyttis-
MB C124 E 320 coupe -93 -Odottaa museointia-
MB W906 Sprinter -16 -Reissussa-
Suzuki Vitara 1.6 -91 -Aura-auto-
Comment
-
Comment