Announcement

Collapse
No announcement yet.

Viikon munakuski II

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mulletti
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 2587
    • Jyväskylä - Bra | bar base beach

Originally posted by mixxis View Post
    Tänään oli huvittava munakuski liikenteessä.

Jyväskylän Seppälän Gigantin pihasta oli tulossa Ahjokadulle valkoinen uudehko iso volvo, kääntymässä vasemmalle. Tuossa risteyksessä kuitenkin on merkki, "vasemmalle kääntyminen kielletty". Pihasta pääsee myös toisesta kulmasta ulos, josta saa kääntyä kadulle molempiin suuntiin.

Katu oli vapaa siltä kohdalta, mutta ilmeisesti visu kuljettaja pelkäsi sanktioita jos rikkoisi kieltomerkkiä.
    Ajoi sitten jalkakäytävää pitkin sinne toiseen kulmaan, josta sai kääntyä vasemmalle. Olisiko 30 metriä.

Olisin peukuttanut todella näkyvästi, jos olisin ollut lähempänä
    Kaveri pisti paremmaks, tultiin siitä sisäänmenosta Gigantin pihaan, keskikorokkeen yli Vähän Urban Cruiseri heilahti
    E28 - E30

HUNAJATA HUNAJATA

Comment

• Ramzez
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2009
      • 6104
      • Jyväskylä

Tänään olin ehkä itse hieman munakuski, kun kiilasin erään E36:n eteen Tampereella ratapihankadulla, kääntyessäni yliopiston parkkipaikalta kohti Viinikkaa. Valitettavasti ruuhka-aikana siinä kohtaa on aina pitkä jono ja kukaan ei vahingossakaan halua antaa tilaa vasemmalle kääntyville. Ainoaksi keinoksi jääkin yleensä se, että lähtee kylmästi kääntymään vasemmalle ja yrittää päästä liittymään jonoon. Tällä kertaa kuitenkin tuo E36:n kuljettaja koki sen ehkä töykeänä ja yritti vetää edellä ajaneen Volvon perään kiinni, jotten olisi siihen väliin päässyt. Jos siis kuljettaja oli joku täällä foorumilla kirjoittava, niin pyydän anteeksi käyttäytymistäni, mutta tuossa kohtaa kokemuksesta voin sanoa, että siinä kohtaa kääntyminen vasemmalle olisi mahdotonta, jos ei tekisi aikeitaan selväksi.

Comment

• Eepo
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2003
        • 5388
        • Tampere

Originally posted by Ramzez View Post
        Tänään olin ehkä itse hieman munakuski, kun kiilasin erään E36:n eteen Tampereella ratapihankadulla, kääntyessäni yliopiston parkkipaikalta kohti Viinikkaa. Valitettavasti ruuhka-aikana siinä kohtaa on aina pitkä jono ja kukaan ei vahingossakaan halua antaa tilaa vasemmalle kääntyville. Ainoaksi keinoksi jääkin yleensä se, että lähtee kylmästi kääntymään vasemmalle ja yrittää päästä liittymään jonoon. Tällä kertaa kuitenkin tuo E36:n kuljettaja koki sen ehkä töykeänä ja yritti vetää edellä ajaneen Volvon perään kiinni, jotten olisi siihen väliin päässyt. Jos siis kuljettaja oli joku täällä foorumilla kirjoittava, niin pyydän anteeksi käyttäytymistäni, mutta tuossa kohtaa kokemuksesta voin sanoa, että siinä kohtaa kääntyminen vasemmalle olisi mahdotonta, jos ei tekisi aikeitaan selväksi.
        Kyllä se olin minä, olin aikeissani päästää sinut tulemaan mutta ehdit ensin ja kiilasit eteeni.
        paloi hermo sen verta kiinni, ja jos muija ei olis ollu kyydissä olisin taatusti käynyt silittämässä nättiä blondia tukkaasi.

edit: ja kyllä, toivoin että olisit ajanut keulaani!
        Last edited by Eepo; 22-03-2014, 13:25.
        -Harley Davidson Sportster - 89-
        -Harley Davidson softail -89-
        -Suzuki PV50 -86-

Comment

• BarFly
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2004
          • 740
          • Seinäjoki

Originally posted by Eepo View Post
          Kyllä se olin minä, olin aikeissani päästää sinut tulemaan mutta ehdit ensin ja kiilasit eteeni.
          paloi hermo sen verta kiinni, ja jos muija ei olis ollu kyydissä olisin taatusti käynyt silittämässä nättiä blondia tukkaasi.

e85 z4 3.0 -03 vanha taxi
          e30 BMW 320i Cabrio -90 Brillantrot

Ex. e32 BMW 730i Limousine -87 Royalblau
          Ex. e39 BMW 523i Touring -97 Oxfordgrün
          Ex. e34 BMW 518i Limousine -96 Schwarz
          Ex. e30 BMW 325i Cabrio -91 Macaoblau

Comment

• Ramzez
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2009
            • 6104
            • Jyväskylä

Joo, olisin voinut kyllä kääntyä hieman varovaisemminkin, mutta tavallaan teit juuri sen pointin selväksi, mikä tuossa risteyksessä on ongelmana. Ihmiset katsovat pitkin nokan varttaan, jos sieltä yliopistolta on joku kääntymässä ja kukaan ei vahingossakaan anna tilaa kääntyä. En tosiaan huomannut, ettet halunnutkaan antaa tilaa, vaan yritit päästä eteeni. Pidän mielessä jatkossa, että jos tulee samanlainen E36 vastaan, niin en ainakaan sen auton eteen koita pyrkiä.

Mikään ihmisperse liikenteessä en ole, mutta joskus sitä sattuu vahinkoja omallekin kohdalle. Pyydän vielä kerran anteeksi käytöstäni.
            Last edited by Ramzez; 22-03-2014, 18:38.

Comment

• Eepo
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2003
              • 5388
              • Tampere

Ainoaksi keinoksi jääkin yleensä se, että lähtee kylmästi kääntymään vasemmalle ja yrittää päästä liittymään jonoon.
              Mikään ihmisperse liikenteessä en ole, mutta joskus sitä sattuu vahinkoja omallekin kohdalle. Pyydän vielä kerran anteeksi käytöstäni.
              Eikös tämä ole juuri sitä ihmisperseilyä? joku kerta sieltä tulee samanlainen vatipää kuin minä joka ei välitä tuon taivaallista kasasta peltiä (vakuutusyhtiö on hyvä ostaja) ja pamauttaa kylkeen surutta.

itse huomannut että kyllä sieltä letkasta löytyy aina se mukava ihminen joka päästää, joskus joutuu ehkä odottamaan vähän enemmän kuin sen minuutin.
              -Suzuki PV50 -86-

Comment

• Ramzez
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2009
                • 6104
                • Jyväskylä

Eikös tämä ole juuri sitä ihmisperseilyä? joku kerta sieltä tulee samanlainen vatipää kuin minä joka ei välitä tuon taivaallista kasasta peltiä (vakuutusyhtiö on hyvä ostaja) ja pamauttaa kylkeen surutta.

itse huomannut että kyllä sieltä letkasta löytyy aina se mukava ihminen joka päästää, joskus joutuu ehkä odottamaan vähän enemmän kuin sen minuutin.
                Juu, minun on ihan turha yrittää puolustella toimintaani, ainoastaan voin korjata toimintatapojani jatkossa, joten vastaavaa tilannetta ei varmasti pääse enää käymään.

Mainittakoon kuitenkin vielä lopuksi, että viimeisen kolmen vuoden aikana vain kerran on joku päästänyt minut kääntymään kyseisessä kohdassa (ja alkuaikoina odottelin hyvinkin pitkään tilaisuuden saapumista). Tuossa perjantaina tapahtuneessa tapauksessa kävi tosiaan niin, että ajoit sen verran etäällä siitä edellä ajaneesta Volvosta, että luulin siihen mahtuvani. Aiemmin minulla on ollut tapana kääntää auto siihen rinnalle, eikä kenenkään eteen, jottei vastaavaa eteenkiilaamista tapahtuisi. Siitä olen sitten hiljalleen hivuttanut autoni jonoon, kun joku on minut siihen päästänyt. Eilinen keissi oli tosiaan siitä eri, että ajattelin mahtuvani suoraan jonoon, enkä jäänyt erikseen siihen viereen odottelemaan.

Mutta kuten sanottu, jälkikäteen en asiaa voi enää muuttaa ja jos koet, että tämän tapauksen seurauksena olen sinulle jotakin velkaa, niin lähestyin asian tiimoilta jo sinua privaviestillä. Olen erittäin pahoillani.

Comment

• Eepo
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2003
                  • 5388
                  • Tampere

jälkikäteen en asiaa voi enää muuttaa ja jos koet, että tämän tapauksen seurauksena olen sinulle jotakin velkaa,
                  rauhotutaas nyt vähäsen
                  -Suzuki PV50 -86-

Comment

• TFV
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2006
                    • 3080
                    • Nurmijärvi

Mitä se Eepo itkee? Olit päästämässä kaveria liikenteeseen, et ehtinyt, joten kaveri pääsi liikkeelle ilman apuasi. Miksi paloi hermo?
                    Tampereen liikenne nyt muutenkin.........Se vaan on vaikeaa panna vaihde silmään ennenkuin valo on vihreä. Ja koko tolppa.
                    E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

Comment

• Ramzez
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2009
                      • 6104
                      • Jyväskylä

rauhotutaas nyt vähäsen
                      Haluan vain osoittaa, että olen kykenevä myöntämään virheeni, jos sellaisia teen ja tottakai korvaan aiheuttamani vahingon, jos sellaista olen jollekin aiheuttanut.

Jos satumme jossain yhteydessä joskus tapaamaan, niin muistuta minua tästä asiasta, niin tarjoan sitten vaikka tuopin.

Comment

• Eepo
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2003
                        • 5388
                        • Tampere

Originally posted by TFV View Post
                        Mitä se Eepo itkee?
                        kyyneleitä, isoja sellaisia, tuletko pitämään karvaisine käsineen kädestä kiinni, ja antamaan olkapään mihin voin itkeä?

kyse oli siitä että olisin kyllä päästänyt mutta en kerennyt reagoimaan kun sieltä tungettiin jo nokilekaa väliin, joten päätin olla kyrpä ja kokeilla saisko peltiä ruttuun, ja pikku töötillä osoitin mieltäni.

ja KYLLÄ, olen aina tuollaisissa tilanteissa täysi kyrpä, vihaan eniten noita "tunkeutujia" ja aina kun mahdollista niin varmasti koitan saada peltiä kasaan
                        aah, tampere ja neljän ruuhkat, jos ihmisillä olisi yhtä kiire töihin kuin mennä kotiin niin kukaan ei olisi koskaan myöhässä.
                        Last edited by Eepo; 22-03-2014, 19:43.
                        -Suzuki PV50 -86-

Comment

• TFV
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2006
                          • 3080
                          • Nurmijärvi

Aha. Nyt aukes. Siis "väkisin" änkesi eteen.
                          Ymmärrän, tilaa antaisin usein itsekin, mutta vittu jos joku tulee eteen/väliin väenvängällä, niin pelti muuttaa muotoaan.
                          Auttais varmaan, jos liikenteeseen pyrkivä näyttäisi vaikka käsimerkeillä, että pääsiskö mukaan, eikä vaan kyttäisi. Mene, tiedä, tuli vaan mieleen.
                          E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

Comment

• Ramzez
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2009
                            • 6104
                            • Jyväskylä

Originally posted by TFV View Post
                            Aha. Nyt aukes. Siis "väkisin" änkesi eteen.
                            Ymmärrän, tilaa antaisin usein itsekin, mutta vittu jos joku tulee eteen/väliin väenvängällä, niin pelti muuttaa muotoaan.
                            Auttais varmaan, jos liikenteeseen pyrkivä näyttäisi vaikka käsimerkeillä, että pääsiskö mukaan, eikä vaan kyttäisi. Mene, tiedä, tuli vaan mieleen.
                            Kyllä siinä niin pääsi käymään, että yritin turhan rohkeasti päästä liittymään jonoon. Kuten sanottu, normaalisti jätän autoni siihen kaistojen väliin ennen keskijakajaa (mapsin linkki oli täällä jo aiemmin) ja siitä sitten hivuttaudun jonoon. Käytäntönä minulla ei tosiaankaan ole se, että aina ajaisin väkisin siihen jonoon, vaan yritän tuolla hivuttautumisella viestittää sitä, että haluaisin päästä kaistalle. Jos jään sinne piha-alueelle odottamaan, kukaan ei taatusti anna tilaa kääntyä.

Comment

• mulletti
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2006
                              • 2587
                              • Jyväskylä - Bra | bar base beach

Pitäisi kyllä joskus tehdä liikenteessä reilukerhot juuri tuollaisissa tilanteissa eli näyttää ensin kädellä että tuletule vain, annan tilaa. Ja sitten kaasu pohjaan ja kaverin kylkeen poks...
                              E28 - E30

HUNAJATA HUNAJATA

Comment

• MGUarto
                                Bimmer Rookie
                                • Nov 2012
                                • 192
                                • Vantaa-Nissas

Pienestä teillä nykyään on hermot kiinni. Munakuski näköjään olen itsekkin. Tykkään änkeä väliin jos on tilaa, muut haukotelkoot jatkossa.

Väki kun on kilttiä niin jos on kääntymässä niin voi ihan pokkana mennä sitä toista kaistaa aivan valoille asti ja sitten vaan vilkkua tyyliin "oho, mä olinkin menossa tänne". Kyllä sitten itsekkin päästän noita enenmmän kiireisiä.

En tiedä löytyykö täältä, mutta pahoittelen tossa vähän aikaa sitten kun ängin mustan 1 sarjalaisen (joo mä tiedän autoista paljon ) eteen lahden motarilta kehä(III)lle tulossa. Suoraan kiihtytyskaistalta vasemmalle.

Tais kans vittuntua. Mutta päästin ohi. Sitten vedettiinkin molemmat selvän kortinlähdön nopeutta aina Vuosaareen asti.

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎