Announcement

Collapse
No announcement yet.

Viikon munakuski II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ramzez
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2009
    • 6104
    • Jyväskylä

    Originally posted by JiPe View Post
    Ymmärrän pointtisi, toisaalta taas jossain määrin ymmärrän mondeo kuljettajaa. Jos siellä on se pakki saatu jotenkin päälle, niin todennäköisesti kohta on jarrutkin pohjassa. Eli ainoa joka teki virheen oli citroen kuski liian lyhyellä turvavälillä, eikö?
    Jotenkin minulle jäi sellainen kuva tuosta, että takana ajanut Mondeon kuljettaja oli niin ajatuksissaan, että kun havahtui peruutusvalojen syttymiseen, luuli edellä ajaneen Volvon pysähtyneen ja lähteneen peruuttamaan. Siinä oli nimittäin pieni vajaan parin sekunnin viive, ennen kuin löi jarrut lukkoon.

    Citroenin kuljettajalla oli kyllä aika lyhyt turvaväli, mutta onneksi ei sentään niin pieni, että kolari olisi syntynyt. Kaikki selvisivät säikähdyksellä.

    Mutta vielä en ole nähnyt autoa, jossa saisit pakin päälle ajossa. Manuaalivaihteisessa autossa et helvetilläkään laita pakkia päälle, jos auto liikkuu tarpeeksi nopeasti. Automaateissakaan en ole kuullut koskaan käyneen niin, että pyörät olisivat menneet lukkoon, vaikka pakin olisikin laittanut päälle. Tietääkseni kaikissa laatikoissa on tuon varalta turvatoiminto, joka estää pakin kytkeytymisen, jos vauhtia on tarpeeksi. En ole myöskään koskaan uutisista lukenut, että joku olisi automaatilla saanut vetäviä pyöriä lukkoon. Kaiken kaikkiaan siis peruutusvalojen syttyminen sinällään tuskin aiheuttaa edellä ajavan auton välitöntä pysähtymistä. Ja kyseinen Volvo jatkoi siis normaalisti matkaa, eikä käsittääkseni edes tajunnut, mitä hänen takanaan tapahtui. Ei ainakaan hidastanut vauhtiaan.

    Mutta on näitä käsittämättömiä vaaratilanteita ennenkin tullut todistettua. Vuosien varrella olen nähnyt koukkauksia vastaantulevien kaistalle ja lukkojarrutuksia pelkästään jo tietä ylittävän oravan vuoksi.
    Last edited by Ramzez; 24-06-2014, 20:14.

    Comment

    • PatarautaE34
      Bimmer Rookie
      • Oct 2005
      • 183

      Originally posted by Paha Arkkitehti View Post
      Munakuskeja. Siinä voi isä tai äiti taputtaa itseään selkään kun lapsi saanut mahd. elinikäiset vammat.
      Juhannusviikonlopun jälkeen sopivasti ennen paluuruuhkaa tultiin kotiin Naantaliin sunnuntaina päivällä Helsingin suunnasta, Kirismäen kohdalla kello 13.00 auto oli ,ja on tänään 24.6. edelleen ojanpohjalla katollaan lähellä kallioleikkausta. Tuolloin alkoi satamaan kaatamalla vettä, näkyvyys sakeni samaan tahtiin ja eikös vaan suomalaiset sarvikuonot alkavat kaahaamaan kilpaa rankkasateessa!!! "Hei haloo Helsinki!" Ei mitään varoitussignaalia, vaan melkoisella tampioiden touhuilulla ykköstiellä. Itse ajoimme noin kahdeksaakymppiä sumarit ja suojeluvaisto päällä.
      Ein Moment bitte. Ich habe eine Frage
      Mord komission II

      Comment

      • JiPe
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2010
        • 2548
        • Kuopio

        Originally posted by Ramzez View Post
        Jotenkin minulle jäi sellainen kuva tuosta, että takana ajanut Mondeon kuljettaja oli niin ajatuksissaan, että kun havahtui peruutusvalojen syttymiseen, luuli edellä ajaneen Volvon pysähtyneen ja lähteneen peruuttamaan. Siinä oli nimittäin pieni vajaan parin sekunnin viive, ennen kuin löi jarrut lukkoon.

        Citroenin kuljettajalla oli kyllä aika lyhyt turvaväli, mutta onneksi ei sentään niin pieni, että kolari olisi syntynyt. Kaikki selvisivät säikähdyksellä.

        Mutta vielä en ole nähnyt autoa, jossa saisit pakin päälle ajossa. Manuaalivaihteisessa autossa et helvetilläkään laita pakkia päälle, jos auto liikkuu tarpeeksi nopeasti. Automaateissakaan en ole kuullut koskaan käyneen niin, että pyörät olisivat menneet lukkoon, vaikka pakin olisikin laittanut päälle. Tietääkseni kaikissa laatikoissa on tuon varalta turvatoiminto, joka estää pakin kytkeytymisen, jos vauhtia on tarpeeksi. En ole myöskään koskaan uutisista lukenut, että joku olisi automaatilla saanut vetäviä pyöriä lukkoon. Kaiken kaikkiaan siis peruutusvalojen syttyminen sinällään tuskin aiheuttaa edellä ajavan auton välitöntä pysähtymistä. Ja kyseinen Volvo jatkoi siis normaalisti matkaa, eikä käsittääkseni edes tajunnut, mitä hänen takanaan tapahtui. Ei ainakaan hidastanut vauhtiaan.

        Mutta on näitä käsittämättömiä vaaratilanteita ennenkin tullut todistettua. Vuosien varrella olen nähnyt koukkauksia vastaantulevien kaistalle ja lukkojarrutuksia pelkästään jo tietä ylittävän oravan vuoksi.
        Joo, ei se minunkaan mielestäni mahdollista ole pakkia saada päälle. Todennäköisesti sähkövika, kun kerran volvo oli. Mutta en pitäisi mahdottomana, että volvon ohjaamossa olisi ollut joku paniikki asian johdosta. Nyt ilmeisesti ei ollut. Kuitenkin se mun pointti oli se, että ainahan sitä voi jotain sattua, joten kyllä se on se turvaväli mikä kannattaa pitää, niin pitkään kun ei osaa muiden ajatuksia lukea.
        MB W204 200cdi -08 -Käyttis-
        MB C124 E 320 coupe -93 -Odottaa museointia-
        MB W906 Sprinter -16 -Reissussa-
        Suzuki Vitara 1.6 -91 -Aura-auto-

        Comment

        • peto2
          BTCF Member
          • Jan 2007
          • 8258
          • Järvikylä (Nakkila)

          Originally posted by Ramzez View Post
          Jotenkin minulle jäi sellainen kuva tuosta, että takana ajanut Mondeon kuljettaja oli niin ajatuksissaan, että kun havahtui peruutusvalojen syttymiseen, luuli edellä ajaneen Volvon pysähtyneen ja lähteneen peruuttamaan. Siinä oli nimittäin pieni vajaan parin sekunnin viive, ennen kuin löi jarrut lukkoon.

          Citroenin kuljettajalla oli kyllä aika lyhyt turvaväli, mutta onneksi ei sentään niin pieni, että kolari olisi syntynyt. Kaikki selvisivät säikähdyksellä.

          Mutta vielä en ole nähnyt autoa, jossa saisit pakin päälle ajossa. Manuaalivaihteisessa autossa et helvetilläkään laita pakkia päälle, jos auto liikkuu tarpeeksi nopeasti. Automaateissakaan en ole kuullut koskaan käyneen niin, että pyörät olisivat menneet lukkoon, vaikka pakin olisikin laittanut päälle. Tietääkseni kaikissa laatikoissa on tuon varalta turvatoiminto, joka estää pakin kytkeytymisen, jos vauhtia on tarpeeksi. En ole myöskään koskaan uutisista lukenut, että joku olisi automaatilla saanut vetäviä pyöriä lukkoon. Kaiken kaikkiaan siis peruutusvalojen syttyminen sinällään tuskin aiheuttaa edellä ajavan auton välitöntä pysähtymistä. Ja kyseinen Volvo jatkoi siis normaalisti matkaa, eikä käsittääkseni edes tajunnut, mitä hänen takanaan tapahtui. Ei ainakaan hidastanut vauhtiaan.
          Menee ot puolelle mutta vanhoissa jenkkilootissa onnistuu... Tutulla käynyt kerran vahinko ja n. satasen vauhdista pakki tupaan.. Vaihto fordin 289ci:ssä "pikkusen" tavarat paikkaansa.. tais se laatikkokin ottaa hiukka kipeetä ja auto päätyi pellolle. :think
          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
          ex:
          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
          Nakkaa privaa jos tarvetta.

          Comment

          • kmn
            Moderator
            • May 2009
            • 6022
            • Sipoo

            Originally posted by JiPe View Post
            Kuitenkin se mun pointti oli se, että ainahan sitä voi jotain sattua, joten kyllä se on se turvaväli mikä kannattaa pitää, niin pitkään kun ei osaa muiden ajatuksia lukea.
            Tämä. Siis tuota näkee kyllä päivittäin varsinkin täällä Stadin lähellä tai vähänkään ruuhkien kasvaessa, että saman tien katoaa täysin kaikki itsesuojeluvaisto. Viimeksi tänä aamuna: kolmea kaistaa mennään ja +7 autoa saa aikaan ruuhkan ja survottua itsensä max 50m matkan sisälle.. Vauhtia mulla 70kmh, edellä menevillä jotain enemmän.. Uskomatonta toimintaa.

            Itsekin ajan kyllä aina reippaasti ja useimmiten lähes ainostaan vasenta kaistaa, mutta kyllä silti osaan pitää riittävästi etäisyyttä edellä ajavaan. Juuri tuossa Juhannuksen jälkeisen maanantain liikenteen seassa, kun Paimiosta ajoin stadiin päin Turunväylää, sai taas ihmetellä, että minkälaisen skitsofrenian vallassa jengi tuolla vetelee.. Siis paikoin oli kyllä niin käsittämätöntä sekoilua ja perässä hiillostamista, että ei kyllä riitä sanat edes selittämään.. Vauhtia on 130-150kmh ja roikutaan 5-10m päässä perseestä. Eli mitään syytä varsinaiselle ruuhkalle ei ole, vaan ruuhka vain muodostetaan tuollaisella spedeilyllä!

            Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
            Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
            --
            Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

            Comment

            • Paha Arkkitehti
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2012
              • 836
              • World

              Tänään yllätys yllätys Kehä 3:lla kahden penarin peräänajo 16:30 aikaan Tuusulanväylän kohdalla juuri valvontakameran jälkeen. E36 sovitti keulaansa E60:een perään ja hyvinhän nuo näytti yhteen sopivan. Toivon että selvisivät kolarista, mutta samalla myös kiitän entistä edullisimmista vakuutusmaksuista.

              Comment

              • Laku
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2007
                • 17509
                • Turku

                Originally posted by Paha Arkkitehti View Post
                Tänään yllätys yllätys Kehä 3:lla kahden penarin peräänajo 16:30 aikaan Tuusulanväylän kohdalla juuri valvontakameran jälkeen. E36 sovitti keulaansa E60:een perään ja hyvinhän nuo näytti yhteen sopivan. Toivon että selvisivät kolarista, mutta samalla myös kiitän entistä edullisimmista vakuutusmaksuista.
                Ok. Ajoin tuosta ohi samoihin aikoihin (?) ja silloin paikalla oli enää pahoin tuhoutunut E36 etupäästään siis kolhittu ja tyylikkäästi kenollaan rotvallin päällä .
                Näillä mennään:
                - BMW E81 118i since 2017
                - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                Comment

                • väiski525
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2010
                  • 2572
                  • Vantaa

                  Tämäkin menee hieman ot:ksi, mutta liittyy hieman yllä käytyyn keskusteluun. Tai Sit ei. No mut enivei:

                  Kaveri oli mulle kännikuskina aikoinaan mun mitsulla, hurja lanceri jossa 1.5 bensakone.

                  Ajeltiin vitosvaihteella 80-90 km ja kuski päättää ohittaa edellä ajavan. Piti kolmonen tunkea sisään mutta meni vahingossa ykköselle, ja kytkin äkkiä ylös (mitsulla ohittaminen perustui täysin edellä ajavan yllättämiseen ).

                  No autohan teki melkoisen moottorijarrutuksen, tuntui että perä olisi käynyt ilmassa (siis tuntui, tuskin kävi) ja rajoittaja paukkui niin pirusti. Onneksi älysi kuski laittaa kytkimen pohjaan niin eipä tuosta mitää ihme kyllä hajonnut.

                  Kaljat oli kyllä pitkin tuulilasia.. Eikä päästy edes ohi
                  - F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22

                  - MB s205 220cdi -15
                  - Volvo s80 2.5t -07
                  - mb s211 280cdi -08
                  - e46 320i -03
                  - e36 323i M-Sport tori-coupe -97
                  - e46 320d Individual "m-sport" -04
                  - e39 525i -01

                  Comment

                  • Esko
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2002
                    • 11680
                    • Kouvola

                    Pakko kirjoittaa, kun nyt löyty se viikon munakuski. Tuli käytyä tänään aamulla fillarilenkillä ja poistullessa jo Kouvolan laidalla lähestyin Tykkimäen autorataa. Siellähän on toi rallicrossin MM-osakilpailu tänä viikonloppuna. No tietty perinteisesti kevyen liikenteen väylän reunat oli jo täytetty autoista siinä heti 6-tien kupeesta. Jatkelin siinä eteenpäin ku edessä ajo valkoinen uuden karhea Golf farkku ettien myös paikkaa siitä pyörätien penkalta. Sitte sieltä tuli vastaan uudehko Opel Astra farkku vastakkaiseen suuntaan ja homma meni ahtaaksi. Opel veti vasemmalle penkalle ja Golf oikealle penkalle, mutta siinä oli niitä autoja jo penkoilla ni ei meinannu kumpikaan päästä silti ohi. Pysähdyin siihen Golffin taakse fillarilla odottamaan, että mokoma liikkuisi eteenpäin kun se yhtäkkiä veti pakin päälle ja alko peruuttaa ku alko vaikuttaa siltä ettei siinä mahdu ohi. Olin siinä reilun metrin päässä auton perseestä ja osuhan se Golffin takapuskuri mun pyörään ku en kerenny reagoimaan peruutukseen ja pysäytti ku karjaisin, että "älä päälle peruuta". Ei ilmeisesti kattonu taakseppäin ollenkaan ku kävi peruuttamaan. Mitä nyt hätäisesti katoin ni siihen tuli vähän kumin jälkeä puskuriin ku pyörän eturengas osui siihen puskuriin. Siinä oli toinenkin nainen odottamassa, että pääsisi eteenpäin pyörällä ja yks äijäporukka purkamassa autoa lähteäkseen kisoja. Noi äijät sitte viittelöi, että parempi ku kierrätte penkan kautta ohi. No otin siinä fillarin kainaloon ja kävelin auton etupuolelle ja lähin polkemaan eteenpäin.

                    En kerenny polkee ku 500m eteenpäin ni tää samainen Golffi kurvaa risteyksessä poikittain eteenpäin vaatien pysähtymään. Ajattelin että se tulee vaan meuhkaamaan mun käytöksestä tms. ja en jaksanu alkaa pysähtymään vaan kiersin auton ja jatkoin matkaa. Mut mitä vielä, tää Golffikuski kurvaa muijansa kanssa uudestaan perään ja käy huutamaan ikkunasta, että "sinä ajoit minun autoa päin", "sinä tunnet liikennesäännöt, tämä on sinun vika" jne. Siinä vaiheessa rupesi veri kiehumaan, että jo on miehellä pokkaa. Golffikuski veti sinnikkäästi siinä mun rinnalla huudellen ja kuvaten minua koko Kouvolan keskustan läpi kunnes oli pakko harhauttaa tota idioottia liikennevalojen ja muutaman pyörätiepätkän kautta, että pääsi jannusta eroon ja kotiin. En halunnu kohdata tilannetta, että jannu tulee perässä ja käy repimään fillaria yms. eikä päästä menemään ennen ku saa maksumiehen omalle törttöilylleen.

                    Kyllähän miestä varmaan korpesi toi uuden karhean Golffin jälki jos siihen tuli vaikka naarmuja tms. mutta toi meni todella överiksi tuolta. Jäljet oli sellaiset, että todennäköisesti lähtee ihan puhdistavalla/hiomavahalla pois. Eikä myöntäny, että peruutti itse päin ku seisoin auton takana. Toki tunnen myös liikennesäännöt, että se ajoneuvo joka törmää, on syyllinen ja toisekseen tuosta kevyen liikenteen väylältä ajamisesta se olisi saanut automaattisesti sakot. Niitä kun ei saa käyttää kuin siirtymiä varten autolla ajamiseen, mutta tuolloin asiasta on ilmoitettu liikennemerkein ja kyseisessä paikassa ei mitään siirtymiä ole. Ehkä olisi ollu fiksua jäädä samantien paikalle, mutta en arvannut tuon kuskin lähtevän ylipäätään perään, kun en tehnyt mitään väärää ja yhtälailla itelläkin oli kiire kotiin, että kerkeisi katsomaan noita rallicross kisoja. Että tämmöstä

                    Comment

                    • Paha Arkkitehti
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2012
                      • 836
                      • World

                      Originally posted by Laku View Post
                      Ok. Ajoin tuosta ohi samoihin aikoihin (?) ja silloin paikalla oli enää pahoin tuhoutunut E36 etupäästään siis kolhittu ja tyylikkäästi kenollaan rotvallin päällä .
                      Joo en muistanut tarkempaa aikaa, saattoi tuo mälli käydä itseasiassa jo ennen neljääkin. Todella nopeasti pelastuslaitos ja kumppanit tuon paikan putsasivat perjantain kehäruuhkasta huolimatta. Syytä kolariin en tietenkään tiedä mutta harmittaa aina varsinkin nuo peräänajot, niin turhaa..

                      Comment

                      • opTA
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2011
                        • 924
                        • Suomi

                        Originally posted by Gemmi View Post
                        Heräs vaan muutama kysymys. Miksi koet etuoikeutetuksi ajaa 60alueella rajotintavasten?, Muutenkin paistaa aika selkeesti "isomman oikeudella" tuosta tekstistä mitä kirjoitit. Raskaankaluston kuljettajien kanssa tuli edellisen työn takia oltua päivittän juttusilla, mutta tommosta roadragee ei oo vielä vastaan tullu mitä kirjoituksesi antaa ymmärtää. Ookko koskaan ajatellu ettei omassa toiminassasi olisi vikaa mikä johtaa kuvaamiisi tilanteisiin?. Onko mielestäsi ok ruveta +50tn yhdistelmällä ruveta pelotteleen/ahdisteleen pakettiautoa mikä ei ole muutenkaan kolaritilanteissa se turvallisinkulkine. Jos vielä ahdistaa nii pese hiekat esarin välistä jos helpottais
                        ..eeh, emäntä tutki esaria muttei löytänyt hiekkaa, vain hien hajua ja ensinnäkin minä en aja rajoitinta vasten (88km/h) 60-alueella, vaan tämä oli pakukuskin oma lausunto kuten tekstissä lukee jonka lainasin iltalehden sivulta olleesta uutisesta.
                        Toisekseen mikäli ajaisin "isomman oikeudella" tai edes omalla (liikennesääntöjen mukaisella-) oikeudella joka paikassa tai edes jossain, niin tuolla liikenteessä saisi joka päivä olla solmussa jonkin auton kanssa, koska useammat tavan haittiskuskit omaavat vain yhden tavan toimia liikenteessä kohdatessaan raskaankaluston; ..ja minähän menen ton eteen koska ei se edes kiihdy nopeasti ja tukkii muutenkin näkyvyyden liikenteessä ja hidastaa menohaluja...

                        (tästä syntyy mm. liikenteessä tuttu haitari ajotyyli, kun jotkut tykkäävät ajella kaasu pohjassa oma keula toisen takapuskurissa kiinni niin että näkee ed.ajavan taustapeilistä montako nenäkarvaa sillä on, kunnes ed.ajava vilkauttaa jarruvaloja ja sitten vedetään tyyliin lukkojarrutus ja sen jälkeen v*ttuunnutaan kun jossain edellä ajaa raskasauto jonka syytä on kaikki hidastelu)

                        ..niin motarilla kuin taajamassa jne. kaikkea ei nyt jaksa alkaa edelleenkään luettelemaan,
                        mutta yritän nyt kysyä sinulta yhtään mitenkään kettuilematta tai provosoimalla että tajuatko itse edes kuinka paljon raskaan ratissa joutuu (paikoitellen yrittää) ennakoimaan tilanteita/muiden päähänpistoja esim. risteyksissä ihan vaan vaikkapa noin 30km/h vauhdeissa, vaikka olet ed. työpaikassasi jutellut kuskien kanssa, niin oletko koskaan itse ajanut tai ollut raskaan vehkeen kyydissä?
                        Mikäli tätä tilaisuutta ei sinulla vielä ole ollut niin täten toivotan sinut tervetulleeksi kyytiini jos saanen näin pyytää?

                        Minun puolestani tämä keskustelu loppuu tähän ja toistamiseen pahoittelen omaa aiempaa avautumistani.

                        EDIT: ..ei ihan mennyt suorana kirjoituksena, kun ajatus vähän seilasi koska tässä nyt tullut jo naulattua jokunen puolen kilon puntti alkuillasta lähtien.

                        Comment

                        • Laku
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2007
                          • 17509
                          • Turku

                          Originally posted by Paha Arkkitehti View Post
                          Joo en muistanut tarkempaa aikaa, saattoi tuo mälli käydä itseasiassa jo ennen neljääkin. Todella nopeasti pelastuslaitos ja kumppanit tuon paikan putsasivat perjantain kehäruuhkasta huolimatta. Syytä kolariin en tietenkään tiedä mutta harmittaa aina varsinkin nuo peräänajot, niin turhaa..
                          Jep ja mun virhe: Olit ajanut ohi perjantaina ja minä vasta lauantaina 24h myöhemmin .
                          Näillä mennään:
                          - BMW E81 118i since 2017
                          - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                          - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                          - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                          - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                          Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                          Comment

                          • Miltzu
                            BTCF Member
                            • May 2008
                            • 2476
                            • Finland

                            En tiedä onko munakuski oikea termi, mutta viikko alkoi kyllä mehevillä nauruilla kun aamun työmatkalla tuli Kolmenkulman liikenneympyrässä (Nokian ja Tampereen rajalla, 3 ja 11 -teiden risteyksessä) kanssa-autoilija vastaan pakki päällä. Tyyppi oli kääntynyt ilmeisesti Vaasan rampin jälkeen vasemmalle kohti Tamperetta, eli lähti kiertämään ympyrää väärää suuntaan. Se on hieno homma tehdä klo 07:50 maanantaiaamuna, kun pari muutakin autoa on liikkeellä. Mukavan sumpun se sai aikaan ja jäi sinne peruuttelemaan kun minä jatkoin matkaani.

                            Comment

                            • kani
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2003
                              • 699
                              • Espoo

                              Jooh. Mikään ei ole typerämpää kuin rampilla peruuttelu. Aivan käsittämätöntä puuhaa. Niin kiire tai köyhä ei voi olla etteikö voisi jatkaa eteenpäin ja yrittää liittymää uudestaan toisesta suunnasta takaisin.

                              Munakuskien määrä on kyllä vähentynyt dramaattisesti kun on siirtynyt kulkemaan junalla työmatkat. Isoimmat idiootit taitaa olla kiireissään menossa joko töihin tai sitten kiire töistä kotiin..
                              E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R

                              Comment

                              • Oqz
                                Bimmer Rookie
                                • May 2011
                                • 139
                                • Espoo

                                Tämä tapahtui kyllä jo viime viikolla, mutta palasi mieleeni tämän ketjun lukemisen myötä ja pistää vieläkin vihaksi.

                                Tarina alkaa farmari-Volvosta, joka liimautui takapuskuriini erään Helsinkiin johtavan moottoritien loppupäässä, vaikka olisi voinut mennä ohi lähes tyhjillään olevaa vasemmanpuoleista kaistaa pitkin. Jonkin ajan päästä liityimme pois kyseiseltä moottoritieltä ja matka jatkui taajama-alueella. Vilkaistessani taustapeiliin viimeisen kerran ennen kuin alkoi tapahtumaan, oli Volvo edelleen sen verran lähellä, ettei sen etupuskuri näkynyt kokonaisuudessaan. Onneksi ajoimme taajamassa, niin tuollainenkin väli antaa jo hetken verran aikaa reagoida edessä alkaviin tapahtumiin.

                                Ajaessamme loivaa alamäkeä alaspäin huomaan pyöräilijän paahtavan kohtuullisella vauhdilla kohti edessämme olevaa suojatietä. Pyöräilijällä ei ole etuajo-oikeutta tällä suojatiellä. Tästä huolimatta nostan kuitenkin jalan kaasulta, sillä tilanne alkaa näyttää siltä, että pyöräilijällä ei ole aikomustakaan pysähtyä suojatien kohdalla. Pian aloitankin jo jarruttamisen, joka ei ole mikään paniikkijarrutus, mutta jonkin verran normaalia voimakkaampi. Tässä vaiheessa myös konkelilla ajeleva "spede" ymmärtää, että tässähän on jonkinlainen tilanne päällä ja saa pyöränsä pysäytettyä niin, että sen eturengas on kuitenkin jo ajoradalla suojatien päällä. Oma autoni pysähtyy normaalisti suojatien eteen ilman mitään erityistä dramatiikkaa tai älytöntä jarrun polkemista.

                                Pyörällä liikenteessä oleva 50-60v ukko jatkaa hetimiten matkaansa katsoen samalla minua happamalla naamalla. Tässä vaiheessa itselläni meinaa keittää yli, mutta päätän kuitenkin olla huutamatta hänelle mitään liikennesääntöjen opettelemisesta ja siitä mahtavatko hänen munuaisensa toimia väärään suuntaan, vaan tyydyn lähtemään vauhdilla liikkeelle. Kun katson hetken päästä taustapeiliin, näyttää takanani ajanut Volvo seisovan edelleen kyseisen suojatien edessä. Mahtoikohan sen kuljettaja saada paskahalvauksen ja jäädä siihen keräilemään itseään? Toivottavasti, sillä osannee jatkossa pitää hieman pidemmän välin edellään ajavaan.

                                Joka tapauksessa pyöräilijä oli tässä tapauksessa se pahin munakuski. Tuokin urpo kertoo varmaan koko kesän ja vielä alkusyksynkin sukulaisilleen kuinka joku taas törttöili Bemarilla ja meinasi tulla päälle suojatiellä. Lapsilta moisen toiminnan ja tietämöttömyyden liikennesäännöistä kyllä ymmärtää ja heidät on hyvä päästää tien yli tällaisissa tapauksissa, mutta tuon ikäisen miehen luulisi jo osaavan tällaiset perusasiat.
                                BMW 540iA Touring e39 -98

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎