Olisko joku laskeskellut noista mahdollista verotaakkaa? Ei hirvittävästi Suomesta löydy verrokkihintaa, mutta jossain 80000 paikkeilla ehkä ollaan?
Tässä tulee teitysti vastaan se, että jos on yksi-kaksikin PYYNTIhintaa olemassa, vero on maagisen korkea (kiitos esim. eräät autoliikkeet joissa samat autot palstoilla smoilla pyynneillä piiiiitkiä aikoja)
3.5 Dieselkoneista pyydetään samaa hintaa. Itsällä tulee sen verran vähän ajoa, että ei suurempi kulutus juuri olisi haitaksi, ellei eduksikaan.
Olisko joku laskeskellut noista mahdollista verotaakkaa? Ei hirvittävästi Suomesta löydy verrokkihintaa, mutta jossain 80000 paikkeilla ehkä ollaan?
Tässä tulee teitysti vastaan se, että jos on yksi-kaksikin PYYNTIhintaa olemassa, vero on maagisen korkea (kiitos esim. eräät autoliikkeet joissa samat autot palstoilla smoilla pyynneillä piiiiitkiä aikoja)
3.5 Dieselkoneista pyydetään samaa hintaa. Itsällä tulee sen verran vähän ajoa, että ei suurempi kulutus juuri olisi haitaksi, ellei eduksikaan.
En ymmärrä miksi edes harkitset GT:n ja sedanin välillä jos/kun hinta on samaa luokkaa. Eikö sinusta GT ole aivan susiruma tekele? Väittäisin, että useimpien mielestä on, joten sedan/farkku o helpompi myydä eteenpäin.
Mutta veroasia on kyllä se hankalin tuon hankinnassa. Suoraan pystyt melkein verot laskemaan siitä mitä on nettiautossa pyynti ja päästötaulukosta vaan otat veroprosentit. Pelko on kova, että isot verot tulee juuri mainitsemiesi syiden takia...
Noille isoille bensakoneille voi olla vaikea löytää seuraava ostaja, kun ei ole M mallikyseessä.
Toisaalta tarjontakin on pientä (olematonta). Minä aion jatkossakin omistaa mahdollisimman isokoneisia bensavehkeitä. Jo nyt oli tarkoitus mennä V8:iin, mutta avoauton nälkä vei ne mahdollisuudet. Ihme on jos seuraava auto ei ole V8... eli ainakin yks potentiaalinen ostaja olis kyllä mustalle 550i sedanille muuutaman vuoden päästä. Tosin arvonalenema noissa voi olla aika kovaa luokkaa... niinkuin tietysti tapana kalliilla autoilla aina onkin.
Ihme on jos seuraava auto ei ole V8... eli ainakin yks potentiaalinen ostaja olis kyllä mustalle 550i sedanille muuutaman vuoden päästä. Tosin arvonalenema noissa voi olla aika kovaa luokkaa... niinkuin tietysti tapana kalliilla autoilla aina onkin.
Sä rupesit jo tossa viimeisessä lauseessa valmiiksi tinkaamaan
Mun mielestä GT on ihan hieno. Mikä kelpaa Cheekille niin kelpaa mullekin (sarkastinen hymiö). En joskus pitänyt E61-koristakaan mutta siihen vaan kasvoi vuosien mittaan niin, että sellaisen joskus omistinkin. Olen aina ollut farmarimiehiä, mutta kun ei ole enään koiraa niin sedankin kelpaa.
Se on aivan totta, että suurikoneiset autot (Suomessa harvinaisemmat) käyvät nihkeästi kaupaksi. Takkiin näissä aina tulee. Kun sen hyväksyy niin on helpompi jatkaa. Mulla on tälläkin palstalla AMG myynnissä eli tiedän mistä puhutaan.
40% verolla taitaa olla niin, että tarvii vielä hetki odotella. 75000 vertailuhintaan verot olisi reilut 30000.
En ymmärrä miksi edes harkitset GT:n ja sedanin välillä jos/kun hinta on samaa luokkaa. Eikö sinusta GT ole aivan susiruma tekele? Väittäisin, että useimpien mielestä on, joten sedan/farkku o helpompi myydä eteenpäin.
Pöh, ehkä vakiona jollain 18" vakiovanteilla ja lättäpenkeillä. Mutta laitappa GT:hen vähintään 20" vanteet alle, tummat lasit ja ikkunalistat, sisälle comfort-jakkarat audiojärjestelmineen ja perus ajokilkkeet alustaan jne. Niin kummasti alkaa näyttää ja tuntua ihan eri autolta. Vasta tuossa Cheek totesi, että harkitsi jo useamman vuoden keikka-autona palvellun GT:n päivittämistä uuteen, mutta ei löytänyt mieleistä korvaajaa, joten jatkaa mielummin nykyisellä. Muutenkin GT on sopivasti erinäköinen eikä tule jatkuvasti vastaan liikenteessä. F10/11 kohdalla kävi kuten saattoi odottaa, näytti heti liian hyvältä jo alkujaan ja nyt alkaa jo kyllästyttää.
Porukoilla on nyt reilun vuoden verran ollu F07 GT 35i koneella ja olleet todella tyytyväisiä autoon!
Tekisi mieli ja olisi tarvettakin taas nyt farkulle, kuskaustarvetta tuli taas yllättäen lisää.
Voisi olla bensavehjekin, tai sit dieseli mutta pitäisi olla rekattu pakuksi koska ei kuitenkaan niin paljon ajoa ole että viitsisi täyttä veroa maksella.
Automaattikin olisi jees, näin mukavuudenhaluisen rumpalin näkökulmasta katseltuna. Noissa dieseleissä mitä olen vilkuillut niin paljon ollut juttua että niiden automaattiaskit ei kovin kestäviä ole, verrattuna kai bensavermeisiin.
Millaisen pyydyksen sitä about saisi tuon oman hinnalla, 300-sarja ehkä enempi kiinnostaa kuin 500. Tosin kaikki tietty yksilöitä jne jne plääplää..... kunhan tässä funtsin ja selailen foorumia ja nettiautoa ahkerasti :think
"Jazz motherfucker, jazz!!! Do you play it?" Miksausta, laitevuokrausta, nauhoituksia...kysy [email protected]
nykyään : E46 328ia -99
EX: E30 318ia -86?, E34 -89/90 520ia
Tässä on parin mersun jälkeen tullut kurkittua taas 300srj bemareita, mutta aina lukiessani rengastopickia ja neloskoneiden jakopääjuttuja tulee mieleen, että miksi. Jos mulla olisi joku muu saksalainen auto kuin Mursu, niin se olisi BMW tai Porsche. No sopivaa possua ei oo nyt saatavilla mun rahoilla ja Mursun kyyti on maistunut, niin taidan olla niin tylsä, että haen tilalle Diesel autommaatti w204 mursun... Se ei vetele, sen jakopää ei leviä ja hiljainen sekin on. Pienimmästäkin dieseltistä saa ohjelmalla +200hv. Voimansiirto myös kestää sen. Lisäksi siinä ei tartte olla sporttipakettia, sporttipenkkijä tai isoa navia, että sen saa myytyä eteenpäin. Elegance tai avantgarde riittää. Manuaali-ilmastointia ei edes saa. Mursun halvimmatkin stereot soi sentään siedettävästi ainakin BMW:n business sterkkoihin verrattuna. Ei ne silti mitkään hifivehkeet kyllä oo. Ruosteongelmat taitaa myös olla takanapäin. Isoin miinus tulee vehon kanssa asioinnista (jos meinaa merkkihuoltoa käyttää...). No täytyy nyt vielä katsoa. Kyllä e90/91LCI M-sporttina aina kiva olisi. Konevaihoehtoina lähinnä 6-syl koneet. Jotain 40-70tkm ajettua varmaan haetaan.
Kyllä on köyhälle kallista. Uudempaa ja turvallisempaa bemaria tarttis saada, budjetti max. 20t€.
X3 3 litrasella dieselillä olis ykkösvaihtoehto mutta ei saa tolla budjetilla oikein kummosta. e91 330xi/325xi olis toinen vaihtoehto tai sitten viimeisimpänä e61 joku x.
Miten aina kun on autoa ostamassa niin alkaa se "jos olis pari tonnia lisää..."
Comment