Se ajettavuus: E60:een saa aktiiviohjauksen, tuli sattumalta testattua sellaista (E61:ssä) tänään ja kyllä se vaan on ihan ehdoton varuste. Ohjaus on nopea, tarkka ja auto menee juuri sinne minne haluaakin, ihan toista luokkaa kuin E39:n epämääräinen hidas laivanohjaus. Taidan asentaa viikonloppuna reaktiotankoihin Powerflexit, jos tuo edes vähän paranisi...
Kyllähän pienillä yksityiskohdilla tuota ulkonäköä pystyy parantamaan, mutta minua ei tietenkään niinkään tuo ulkonäkö kuiteskaan häiritse, kun nykyinenkin e39 on aika vitun ruma. Auto saisi olla hiljainen ja se että ei tulisi selkä kipeeksi pitkällä matkalla, toki ei kyllä ole selkään ottanut kertaakaan e39 kyydit.
Ei tietenkään, useimmissa yksilöissähän on automaattinen hierontakone ainakin jossain nopeudessa ja bonuksena heiluu myös ratti
:think Voi hyvinkin johtua siitä, että minulla on myös tuo e39 varustettu juurikin aktiivisilla hieronta jakkaroilla. Hieronta rattia ei ole tällä hetkellä varuste listalla, mutta kuskia väsyttävä ja korvia hivelevä e39 vakio kolkutus levy soi taukoamatta
No ei. Toisaalta toi nyt on vaan tommonen ihan perus kärry, miltä ei mitään ihmeellistä edes odota. Hiljainen, kulkee suoraan ja muutenkin ihan kiva ajella. Tasaisen hyvä, muttei mitenkään ihmeellinen. No pitkällä matkalla on kyllä hyvä ja on toi selkeesti parempi ihan joka suhteessa vanhempaan (203) C-sarjaan verrattuna. Tällaisella perus autolla ajellessa on aika sama onko puolia ohjauspyörässä kolme vai nejä. Seuraavaksi varmaan voisi etsiä jotain samanlaista amg paketilla ja jos massit riittäis niin ostais faceliftin, jossa jo hienompi sisustakin. Täytyy katsella, ei tässä varmaan ennen kevättalvea kaupoille lähdetä. Sitä ennen ehtii mieli muuttua miljoona kertaa. Mursu tai Bemari sieltä silti tulee, ehkä...
Ei oikein säväyttäisi tuohon malliin vaihtaa, vai tottuisko silmä sen ulkonäköön jossain välissä?
Onkos noissa e60 enempi tai vähempi "sähkö" vikoja, kun e39:ssä? Mites ajettavuus? Olen täältä joskus lukenut, että meteli olisi suurempi sisällä kun e39:ssä? Pitääkö paikkaansa:think
Mä vaihdoin just e39 530d:n vastaavaan e60:een. Kyllähän toi e60 on ihan eri auto. Mä olen ainakin todella tyytyväinen, kyllä e39 tuntuu auttamatta vanhalta. Kalliiksihan se tuli mutta saa sillä rahalle vastinettakin.
E60:han on korina helevetin hieno.. Varsinki ku heittää kunnon vanteet alle ni avot.. Itekki saanu vaa kehuja tuntemattomilta ihmisiltä että eikai se ihan rumakaan voi olla :think
E60:han on korina helevetin hieno.. Varsinki ku heittää kunnon vanteet alle ni avot.. Itekki saanu vaa kehuja tuntemattomilta ihmisiltä että eikai se ihan rumakaan voi olla :think
Niin.. kauneus on katsojan silmissä. Kyllä joo, varmaan isot vanteet ja ehkä pientä madallusta kehiin, niin varmasti muuttuu erinäköiseksi ja muuta pientä yksityiskohtien muutosta. Mutta ihan noilla 17" vanteilla ja orginel lookilla ei säväytä. Tuossa TJJ:n Linkissä on jotain mikä säväyttää, mutta mikä?
Niin.. kauneus on katsojan silmissä. Kyllä joo, varmaan isot vanteet ja ehkä pientä madallusta kehiin, niin varmasti muuttuu erinäköiseksi ja muuta pientä yksityiskohtien muutosta. Mutta ihan noilla 17" vanteilla ja orginel lookilla ei säväytä. Tuossa TJJ:n Linkissä on jotain mikä säväyttää, mutta mikä?
Mulla aivan ehdoton kriteeri ulkonäöllisesti oli M-Sport, ilman sitä se on aika pliisun näköinen. Mä olen kyllä omaani varsin tyytyväinen, M-Sport, musta, nahkasisusta ja kattoluukku. Alla orkkis 18" style 135M, ehkä vaihtuu ens kevääänä isompiin, ehkä ei.
Mulla oli budjetti 20ke ja jäi jopa reilusti sen alle, kerrankin. X3 oli alkuperäinen tarkoitus mutta 3 litrasella dieselillä ei ihan budjetti olis riittänyt kunnon vehkeeseen.
Tuossa TJJ:n Linkissä on jotain mikä säväyttää, mutta mikä?
Siinä on ollut taitava kuvaaja joka on valinnut E60:stä ne valotukset ja kuvakulmat joissa se näyttää hyvältä (paitsi tuo suoraa keulasta otettu kuva). Se totuus, siis sitten kun tuo möhkäle rumilus seisoo omassa pihassa, on hiukan toisenlainen... Mutta voihan sitä pitää silmät kiinni kun kävelee autolle
Minulla taas E60:n sisusta (LCI, kunnon varusteilla, sport-automaatilla ja tummilla puulistoilla) ei töki yhtään vaan näyttää oikein hienolta. Toki F10 on vielä selvästi paremman näköinen sekä ulkoa että sisältä.
Ja -challengerin- viestiä mukaillen: E39:hän on korina helevetin hieno.. Varsinki ku heittää kunnon vanteet alle ni avot.. Itekki saanu vaa kehuja tuntemattomilta ihmisiltä jotka ovat kovasti pettyneen näköisiä kun kertoo auton kuitenkin olevan jo 14 vuotta vanha.
No ei. Toisaalta toi nyt on vaan tommonen ihan perus kärry, miltä ei mitään ihmeellistä edes odota. Hiljainen, kulkee suoraan ja muutenkin ihan kiva ajella. Tasaisen hyvä, muttei mitenkään ihmeellinen. No pitkällä matkalla on kyllä hyvä ja on toi selkeesti parempi ihan joka suhteessa vanhempaan (203) C-sarjaan verrattuna. Tällaisella perus autolla ajellessa on aika sama onko puolia ohjauspyörässä kolme vai nejä. Seuraavaksi varmaan voisi etsiä jotain samanlaista amg paketilla ja jos massit riittäis niin ostais faceliftin, jossa jo hienompi sisustakin. Täytyy katsella, ei tässä varmaan ennen kevättalvea kaupoille lähdetä. Sitä ennen ehtii mieli muuttua miljoona kertaa. Mursu tai Bemari sieltä silti tulee, ehkä...
Mulla aivan ehdoton kriteeri ulkonäöllisesti oli M-Sport, ilman sitä se on aika pliisun näköinen.
e60 ilman M-sport ulkopakettia ihan käsittämättömän tylsännäköinen vaikka hieno korimalli onkin, eivät olisi voineet tehtaalla enää tylsempiä puskureita ja sivuhelmoja laittaakkaan
Täytyy sanoa, että tuon auton AMG-osist en osaa sanoa mitään. Ei oo kokemusta. Semmonen käsitys mulla on, että noi AMG-koneet olisivat asiallista tekoa. Käsin ne on ainakin kasattu. Vaihteistot kestää varmasti sen, mitä kone tuuppaa pihalle. Ohjainkortteja noihin laatikoihin on joskus jouduttu vaihtamaan, kun öljyt ovat päässeet piirikortille. Mä kyllä katselisin tuossa korimallissa C30 AMG:tä. On 5-syl. diesel, josta ohjelmoituna irtoaa helposti 300hv ja n.700nm potkua. Ei oo mitään katteja eikä muita tukoksia putkissa ja tehtaan jäljiltä putkisto on 3" kokoista. Käytännössä menee pikkuvireistyksillä sen minkä tuo bensakasi, mutta kulutus on huomattavasti siedettävämpi. Jos oikein sikamaisen sleeperin haluaa, niin sportcoupea on saanut C30 mallisena. Jarrut on hyvät kaikissa AMG-paketilla olevissa peleissä. Edessä vähintään 4-mäntäiset alumiinisatulat ja isot rei'itetyt levyt.
Tuosta korimallista on sen verran kokemusta, että kaikki luukut, sekä lokarin kaaret kannattaa katsoa tosi tarkkaan läpi ruosteen varalta. Jos niitä on korjattu vehossa, niin ovat liimanneet tiivisteet kiinni oviin sialla ja sen jälkeen sinne tiivisteen alle ei tarttekkaan sitten kurkkia. Liekö ollut joku ajatus tuossa hommassa, kun aina ei tullut ihan priimaan jälkeä. Sähkövikoja on. Mullla olleissa yksilöissä ei oo ollut mitään, mutta olen ymmärtänyt, että ei oo harvinaista, jos joku sähköhimmeli lopettaa toimintansa pimahtaneen ohjausboksin takia. Toisaalta osalla noista on ajettu ihan helvetisti, että varmasti jossain kohtaa jotain hajoaa. Ajoltaan ovat aika leppoisia pelejä. Kivoja autoja ajaa pitkää matkaa, mutta vielä tuossa 203 korissa ohjaus on aika tahmean oloinen hitaissa vauhdeissa. Siihen tottuu kyllä parissa päivässä. Vähän kuin perus 300srj, jossa olisi panostettu enemmän mukavuuteen. Amg-alusta taas varmaan aika paljon M-sportin kaltainen. Mulla ei oo ollut kuin C220cdi sportcoupe jossa "evo" alusta ja sitten avangarde alustalla oleva farkku 220cdi. Faceliftissä (tuli joskus -04) paremmat pellit ja fiksumpi sisusta.
Ja mikä tärkeintä, niin tuollaisessa AMG V8:ssa on ihan jäätävän hienot äänet. Siksi en missään nimessä harkitsisi koskaan dieseliä vaihtoehtona tuollaiselle.
Comment