Announcement
Collapse
No announcement yet.
Autokuumeilua ja autonvaihtopohdintaa
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by bemu2000 View PostJep, 163hv moottori on luotettava. Turbo voi paukkua 200-300tkm kieppeillä, mutta mistäpä ei...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostMyhös N47:sta on alikellotettua 120 kW versiota joten teho ei kerro välttämättä totuutta...
Juu pre faceliftiä kuitenkin tarkoitin. N47 konetta ei vissiin noissa vanhemmissa vielä ole?
Comment
-
-
Originally posted by bemu2000 View PostJuu pre faceliftiä kuitenkin tarkoitin. N47 konetta ei vissiin noissa vanhemmissa vielä ole?------------
f25 X3 30d M-sport -11 Carbonschwartz
e91 325d -07 Alpinweiß
ex:
e39 528i Touring -99 Cosmosschwartz
e81 120d M-sport -08 LeMans blau
e46 328Ci -99 Cosmosschwartz
e36 320i coupé -95 Daytonaviolett
Comment
-
-
Originally posted by Baggio77 View PostAi ai, huomenna tulee ostaja aamu junalla Tampereelle hakemaan turbo Saabbini.
Jonka jälkeen "uuden" kakkos auton hankinta on edessä ja paluu todennäköisesti Bemari leiriin
Muutamasta tulikin jo tänään soiteltua.
E60 ///M-Sport bensa olis tavoitteena...G30 530e xDrive A M-Sport -20
ex-Bimmerit:
F10 525dA xDrive M-Sport -13
E21 316 -80
E91 330xdA M-Sport -06
E53 X5 3.0iA Sport -04
E91 335xiA M-Sport -08
E60 530iA M-Sport -06
E36 320i Cabriolet M-Sport -96
E91 320d -06
E39 530iAT M-Sport -01
E36 328iA -96
E39 528iA -96
E36 325i -92
Comment
-
-
Kellään mitään sanottavaa W203 koppasista facelift-mersuista?
Hain kaverille tommosen prefacelift kompuran (C200K) ja se oli pirun hyvä ajaa pitkää matkaa.
Jos jotain itelle niin facelift pitäs olla ja varmaan diisseli, nuo mersut syö liikaa bensana…
TeroE60 520dA M-sport
---Ex
E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
E90 330iA, 325iA, 320dA
E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
PPL(A)
Comment
-
-
Älyttömän leppoisia autoja ajaa. Kaikki se bemareista tuttu vetely ja nyökkiminen on kokonaan poissa ja mihinkään monttuun ei tartte hiljentää. Alusta nielee kaikki röykyt tosi mallikkaasti. Avantgarde tai sport alustalla suht ok. korkuinen. Madaltaa en koskaan viitsinyt, kun se olisi pilannut juuri nuo em. asiat. Ohjaustuntuma ei oo mikään mikroauton tarkka, mutta ei se ole huonokaan. Sisältä aika asiallisen oloinen. Ohjelmoitu automaatti C220cdi on kyllä loistava käyttöauto. Tyhjennetyllä pöntöllä pääsee maantiellä helposti alle vitosen kulutuksiin ja voimaa on ihan sopivasti.
Ruostejutut kannattaa tarkastaa. On ruosteettomia ja sitten on niitä, jotka alkavat kukkimaan sieltä ja täältä. Lokarin kaaret ja korin luukut on ne paikat mitkä pitää katsoa. Takaiskarit on paskana lähes kaikista 100tkm ajetuista. Koneen kuluvat osat on kaiketi suuttimet ja korkeapainepumppu. Oon siinä käsityksessä, että +150tkm jälkeen saattaa suuttimet alkaa temppuilemaan. Mulla ei ole osunut kohdalle. Sähköinen moottorin lämmitin saattaa myös antautua jossain kohtaa. Hajotessaan menee oikosulkuun ja tyhjentää akun. Jos turbo leviää, niin uuden saa 500 eurolla. Faijan autoon vaihdoin, kun siinä alkoi VNT-servo kenkkuilemaan. Uusi turbo saksasta oli halvempi kuin pelkkä VNT-servo suomesta.
Ei mulla ainakaan ole noista pahaa sanottavaa. Mukavia liikkumisvälineitä arjen keskelle.
Comment
-
-
Originally posted by Juppe View PostÄlyttömän leppoisia autoja ajaa. Kaikki se bemareista tuttu vetely ja nyökkiminen on kokonaan poissa ja mihinkään monttuun ei tartte hiljentää. Alusta nielee kaikki röykyt tosi mallikkaasti. Avantgarde tai sport alustalla suht ok. korkuinen. Madaltaa en koskaan viitsinyt, kun se olisi pilannut juuri nuo em. asiat. Ohjaustuntuma ei oo mikään mikroauton tarkka, mutta ei se ole huonokaan. Sisältä aika asiallisen oloinen. Ohjelmoitu automaatti C220cdi on kyllä loistava käyttöauto. Tyhjennetyllä pöntöllä pääsee maantiellä helposti alle vitosen kulutuksiin ja voimaa on ihan sopivasti.
Ruostejutut kannattaa tarkastaa. On ruosteettomia ja sitten on niitä, jotka alkavat kukkimaan sieltä ja täältä. Lokarin kaaret ja korin luukut on ne paikat mitkä pitää katsoa. Takaiskarit on paskana lähes kaikista 100tkm ajetuista. Koneen kuluvat osat on kaiketi suuttimet ja korkeapainepumppu. Oon siinä käsityksessä, että +150tkm jälkeen saattaa suuttimet alkaa temppuilemaan. Mulla ei ole osunut kohdalle. Sähköinen moottorin lämmitin saattaa myös antautua jossain kohtaa. Hajotessaan menee oikosulkuun ja tyhjentää akun. Jos turbo leviää, niin uuden saa 500 eurolla. Faijan autoon vaihdoin, kun siinä alkoi VNT-servo kenkkuilemaan. Uusi turbo saksasta oli halvempi kuin pelkkä VNT-servo suomesta.
Ei mulla ainakaan ole noista pahaa sanottavaa. Mukavia liikkumisvälineitä arjen keskelle.
Vaihdan classic jouset, ehkä vielä korotuskumet joka nurkkaan ja Koni FSD iskarit, tuolla reseptillä autosta pitäisi tulla mukava ja mökille pääsisi ilman pelkoa rajummista pohjakosketuksista.
220cdi:hin saa ohjelmoimalla n.190hv/400nm. jolloin varmasti jo kerkeää, kun kerkeää vakionakin (150hv/340nm.) 200cdi on heikompi kytkimeltään, ei siedä juurikaan isompia vääntöjä vs. 220cdi.
Jos on varaa valita, osta facelift (alkupään ja loppupään w203 ovat täysin 2 eri autoa vaikka näyttää samalta) niin ehdottomasti osta kaksoisxenoneilla, ortopedipenkeillä ja farmarikorilla. Kulutus kaupunki/taajama ajelussa 7-7.5 ja maantiellä 5-5.5 C-mallissahan ei ole E-mallin SBC tai glygoliongelmia jotka rikkoutuessaan aiheuttaa pahimmillaan jopa n.3500€ laskun.
C-malli on takatiloiltaan pienehkö, mutta hyvin on pärjätty. Talvella tultiin Rukalta, 4 aikuista ja matkatavarat ---> tilaa ei jäänyt enään yhdellekkään repulle.
Mersun 6-lovinen laatikko on miellyttävä käyttää, ei tule pomppufiilistä kuten 124 mallissa vaihdettaessa vaihteita, eli ei tarvi "osata" vaihtaa vaihteita. Automaatista ei kokemusta.
W203 on pappamainen vs. e46.Mercedes Benz E -07
BMW 523i -96
Volvo v70t5 -99
Harley Davidson Electra Glide -00
Solifer SM -75
Comment
-
-
Originally posted by Tomppa80 View PostAlleviivan kaiken, lukuunottamatta alusta-asiaa. Itsella avantgarde ja alusta on minulla kova, tai sitte siellä ei ole enään orig. alusta. Myös mahdollista sekin kun edellinen auto oli sitikka, niin ehti tottumaan pehmeään kyytiin. Olenkin tekemässä kesän mittaan autoon 10v. remontin.
Vaihdan classic jouset, ehkä vielä korotuskumet joka nurkkaan ja Koni FSD iskarit, tuolla reseptillä autosta pitäisi tulla mukava ja mökille pääsisi ilman pelkoa rajummista pohjakosketuksista.
220cdi:hin saa ohjelmoimalla n.190hv/400nm. jolloin varmasti jo kerkeää, kun kerkeää vakionakin (150hv/340nm.) 200cdi on heikompi kytkimeltään, ei siedä juurikaan isompia vääntöjä vs. 220cdi.
Jos on varaa valita, osta facelift (alkupään ja loppupään w203 ovat täysin 2 eri autoa vaikka näyttää samalta) niin ehdottomasti osta kaksoisxenoneilla, ortopedipenkeillä ja farmarikorilla. Kulutus kaupunki/taajama ajelussa 7-7.5 ja maantiellä 5-5.5 C-mallissahan ei ole E-mallin SBC tai glygoliongelmia jotka rikkoutuessaan aiheuttaa pahimmillaan jopa n.3500€ laskun.
C-malli on takatiloiltaan pienehkö, mutta hyvin on pärjätty. Talvella tultiin Rukalta, 4 aikuista ja matkatavarat ---> tilaa ei jäänyt enään yhdellekkään repulle.
Mersun 6-lovinen laatikko on miellyttävä käyttää, ei tule pomppufiilistä kuten 124 mallissa vaihdettaessa vaihteita, eli ei tarvi "osata" vaihtaa vaihteita. Automaatista ei kokemusta.
W203 on pappamainen vs. e46.
Mites tuo ajomäärä, jos ajatellaan 150-200tkm ajettuna tollasta 220 CDI:tä, onko vielä paha Mersulle? Bemarit kokee melkoisen inflaation tuolla 200 pinnassa.
Onko Avantgardessa ja Elegancessa siis eri alusta? Eri korkuinenkin?
TeroE60 520dA M-sport
---Ex
E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
E90 330iA, 325iA, 320dA
E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
PPL(A)
Comment
-
-
Originally posted by teropa View PostKiitoksia kommenteista…
Mites tuo ajomäärä, jos ajatellaan 150-200tkm ajettuna tollasta 220 CDI:tä, onko vielä paha Mersulle? Bemarit kokee melkoisen inflaation tuolla 200 pinnassa.
Onko Avantgardessa ja Elegancessa siis eri alusta? Eri korkuinenkin?
Tero
Omalla on ajettu nyt n:155tkm. Sisältä on lähes uuttavastaava. Maalipinta on hyvä, ja ruostetta ei ole vielä piskuakaan näkyvillä. Alustaan pitää tehdä jo remonttia tuolle km. määrälle. Itselle on edestä alatukivarret vaihdettu, mutta jotain hiuksenhienoa välystä siellä jossain ehkä vielä on. Takajouset tuppaa menemään poikki, itsellä toinen on poikki tällä hetkellä. C-malli tarvitsee varmaan viimestään 10-vuoden välein ison alustaremontin.
Luulen, että BMW:een ja M-B:een arvonalenema on jokseenkin sama, kilpailevathan samassa luokassa, M-B:t ehkä vanhempana paremmin huollettuja ja vähemmän räpellettyjä koska nuoremmat ostaa ennemmin BMW:een kuin C-mallin pappamersun.Mercedes Benz E -07
BMW 523i -96
Volvo v70t5 -99
Harley Davidson Electra Glide -00
Solifer SM -75
Comment
-
-
Kyllä alkuperäinen avantgarde-alusta on mukava. Ei oo kova missään tapauksessa. Sanoisin, että aika lähellä e46 330i vakioalustaa. Joustot ovat vaan huomattavasti pidemmät ja progressiivisemmat. Siitä tuo mersu on hankala, että väljiä niveliä ei välttämättä koeajolla huomaa mistään. Pyöränkulmatkin saa olla aika metsässä, ennen kuin alkaa vedellä.
220cdi:hin saa ohjelmoimalla n.190hv/400nm. jolloin varmasti jo kerkeää, kun kerkeää vakionakin (150hv/340nm.) 200cdi on heikompi kytkimeltään, ei siedä juurikaan isompia vääntöjä vs. 220cdi.Last edited by Juppe; 11-05-2014, 11:14.
Comment
-
-
Itsekkin lukenut joistain harvoista jakopää ongelmista V6 moottoreissa mutta tosiaan harvinaisia ovat vs BMW:n N-sarjan moottorit. Tietoisen snadin riskin otin kun hommasin w219 cls:än 350 bensan, tuntuu vaan että kaikissa mitkä oli mun vaihtoehtoja niin aina löytyy jotain hinnakkaita tyyppivikoja, tieto lisää tuskaa.Ajossa: iX xDrive50 Fully Charged
Exät: Tesla Model S LRR, G05 e45 M-Sport, F15 M50d, F15 30d, F11 535d, F30 Active Hybrid, E60 M5, E63 645CiA, W219 MB 350 CLS, E31 850iA, E90 320dA, E39 523iA, E39 540iA ACS, E36 328i Cab, Porsche 968, E36 M3, E39 540iA, E31 850iA, E36 M3, E34 525i, E30 325i M-Tech II, E30 325i kv, E30 318i, E30 316.
Comment
-
-
Näinhan se vähän on. kyllä 350 jakopää alkaa aika monessa yksilössä kaivata remontointia 100tkm jälkeen ja omasta kompuramersusta vaihtelin ketjun jo 50tkm kohdalla. Kylmänä ketju raksutteli minuutin pari ennen kuin hiljeni. Vaihdoin aluksi kiristäjän, mutta vaiva ei kadonnut. Sitten vaihtui ketju ja homa tuli kuntoon. Ton venymisen huomaa parhaiten siitä, että auto ei oikein vedä matalilla kierroksilla niillä vaihteilla, mitä mittariston infonäyttö tarjoaa käytettäväksi (manuaalissa). Jako oli venyneen ketjun takia 5 astetta pielessä kampiakselilla. Uudella ketjulla hiljeni rapinat ja palautui alavääntö. Venynyt ketju oli vähän näivertänyt rattaita, mutta ei niin pahasti, että olisin niitä alkanut vaihtelemaan. Muutoin kone oli ihan uuden näköinen sisältä ja vastasi kilsoja kunnoltaan. Veholla ei tietenkään tiedetty mitään tällaisesta. Oikeastaan suurin syy siihen miksi mersua ei kannata ostaa on Veho. Se on todella rasittava paikka asioida ainakin Raisiossa. Hinta, pavelu ja osaaminen totaalisessa ristiriidassa.
Comment
-
Comment