Katsellut E46 330i, E39, Accord 2.4, S60 T5 ym. mutta olisiko muita hyviä ehdotuksia? Harrasteautoja löytyy jo ennestään, niin onko edes turhaa katsoa E46 ja E39 käyttöautoksi?
Juu pre faceliftiä kuitenkin tarkoitin. N47 konetta ei vissiin noissa vanhemmissa vielä ole?
N47 taisi tulla hieman ennen varsinaista faceliftia, hyvin pian 1-sarjan faceliftin jälkeen. Eräällä tutulla oli 2008(?) mallinen pre-facelift 320d, jossa oli 177hv moottori.
Ai ai, huomenna tulee ostaja aamu junalla Tampereelle hakemaan turbo Saabbini.
Jonka jälkeen "uuden" kakkos auton hankinta on edessä ja paluu todennäköisesti Bemari leiriin
Muutamasta tulikin jo tänään soiteltua.
Täällä kans, ostajaehdokas suunnitteli ens viikolla tulevansa väijymään Subbea... josko veis mukanaan niin itsekkin voisi palata taas baijerilaiseen...
E60 ///M-Sport bensa olis tavoitteena...
Älyttömän leppoisia autoja ajaa. Kaikki se bemareista tuttu vetely ja nyökkiminen on kokonaan poissa ja mihinkään monttuun ei tartte hiljentää. Alusta nielee kaikki röykyt tosi mallikkaasti. Avantgarde tai sport alustalla suht ok. korkuinen. Madaltaa en koskaan viitsinyt, kun se olisi pilannut juuri nuo em. asiat. Ohjaustuntuma ei oo mikään mikroauton tarkka, mutta ei se ole huonokaan. Sisältä aika asiallisen oloinen. Ohjelmoitu automaatti C220cdi on kyllä loistava käyttöauto. Tyhjennetyllä pöntöllä pääsee maantiellä helposti alle vitosen kulutuksiin ja voimaa on ihan sopivasti.
Ruostejutut kannattaa tarkastaa. On ruosteettomia ja sitten on niitä, jotka alkavat kukkimaan sieltä ja täältä. Lokarin kaaret ja korin luukut on ne paikat mitkä pitää katsoa. Takaiskarit on paskana lähes kaikista 100tkm ajetuista. Koneen kuluvat osat on kaiketi suuttimet ja korkeapainepumppu. Oon siinä käsityksessä, että +150tkm jälkeen saattaa suuttimet alkaa temppuilemaan. Mulla ei ole osunut kohdalle. Sähköinen moottorin lämmitin saattaa myös antautua jossain kohtaa. Hajotessaan menee oikosulkuun ja tyhjentää akun. Jos turbo leviää, niin uuden saa 500 eurolla. Faijan autoon vaihdoin, kun siinä alkoi VNT-servo kenkkuilemaan. Uusi turbo saksasta oli halvempi kuin pelkkä VNT-servo suomesta.
Ei mulla ainakaan ole noista pahaa sanottavaa. Mukavia liikkumisvälineitä arjen keskelle.
Älyttömän leppoisia autoja ajaa. Kaikki se bemareista tuttu vetely ja nyökkiminen on kokonaan poissa ja mihinkään monttuun ei tartte hiljentää. Alusta nielee kaikki röykyt tosi mallikkaasti. Avantgarde tai sport alustalla suht ok. korkuinen. Madaltaa en koskaan viitsinyt, kun se olisi pilannut juuri nuo em. asiat. Ohjaustuntuma ei oo mikään mikroauton tarkka, mutta ei se ole huonokaan. Sisältä aika asiallisen oloinen. Ohjelmoitu automaatti C220cdi on kyllä loistava käyttöauto. Tyhjennetyllä pöntöllä pääsee maantiellä helposti alle vitosen kulutuksiin ja voimaa on ihan sopivasti.
Ruostejutut kannattaa tarkastaa. On ruosteettomia ja sitten on niitä, jotka alkavat kukkimaan sieltä ja täältä. Lokarin kaaret ja korin luukut on ne paikat mitkä pitää katsoa. Takaiskarit on paskana lähes kaikista 100tkm ajetuista. Koneen kuluvat osat on kaiketi suuttimet ja korkeapainepumppu. Oon siinä käsityksessä, että +150tkm jälkeen saattaa suuttimet alkaa temppuilemaan. Mulla ei ole osunut kohdalle. Sähköinen moottorin lämmitin saattaa myös antautua jossain kohtaa. Hajotessaan menee oikosulkuun ja tyhjentää akun. Jos turbo leviää, niin uuden saa 500 eurolla. Faijan autoon vaihdoin, kun siinä alkoi VNT-servo kenkkuilemaan. Uusi turbo saksasta oli halvempi kuin pelkkä VNT-servo suomesta.
Ei mulla ainakaan ole noista pahaa sanottavaa. Mukavia liikkumisvälineitä arjen keskelle.
Alleviivan kaiken, lukuunottamatta alusta-asiaa. Itsella avantgarde ja alusta on minulla kova, tai sitte siellä ei ole enään orig. alusta. Myös mahdollista sekin kun edellinen auto oli sitikka, niin ehti tottumaan pehmeään kyytiin. Olenkin tekemässä kesän mittaan autoon 10v. remontin.
Vaihdan classic jouset, ehkä vielä korotuskumet joka nurkkaan ja Koni FSD iskarit, tuolla reseptillä autosta pitäisi tulla mukava ja mökille pääsisi ilman pelkoa rajummista pohjakosketuksista.
220cdi:hin saa ohjelmoimalla n.190hv/400nm. jolloin varmasti jo kerkeää, kun kerkeää vakionakin (150hv/340nm.) 200cdi on heikompi kytkimeltään, ei siedä juurikaan isompia vääntöjä vs. 220cdi.
Jos on varaa valita, osta facelift (alkupään ja loppupään w203 ovat täysin 2 eri autoa vaikka näyttää samalta) niin ehdottomasti osta kaksoisxenoneilla, ortopedipenkeillä ja farmarikorilla. Kulutus kaupunki/taajama ajelussa 7-7.5 ja maantiellä 5-5.5 C-mallissahan ei ole E-mallin SBC tai glygoliongelmia jotka rikkoutuessaan aiheuttaa pahimmillaan jopa n.3500€ laskun.
C-malli on takatiloiltaan pienehkö, mutta hyvin on pärjätty. Talvella tultiin Rukalta, 4 aikuista ja matkatavarat ---> tilaa ei jäänyt enään yhdellekkään repulle.
Mersun 6-lovinen laatikko on miellyttävä käyttää, ei tule pomppufiilistä kuten 124 mallissa vaihdettaessa vaihteita, eli ei tarvi "osata" vaihtaa vaihteita. Automaatista ei kokemusta.
W203 on pappamainen vs. e46.
Mercedes Benz E -07
BMW 523i -96
Volvo v70t5 -99
Harley Davidson Electra Glide -00
Solifer SM -75
Alleviivan kaiken, lukuunottamatta alusta-asiaa. Itsella avantgarde ja alusta on minulla kova, tai sitte siellä ei ole enään orig. alusta. Myös mahdollista sekin kun edellinen auto oli sitikka, niin ehti tottumaan pehmeään kyytiin. Olenkin tekemässä kesän mittaan autoon 10v. remontin.
Vaihdan classic jouset, ehkä vielä korotuskumet joka nurkkaan ja Koni FSD iskarit, tuolla reseptillä autosta pitäisi tulla mukava ja mökille pääsisi ilman pelkoa rajummista pohjakosketuksista.
220cdi:hin saa ohjelmoimalla n.190hv/400nm. jolloin varmasti jo kerkeää, kun kerkeää vakionakin (150hv/340nm.) 200cdi on heikompi kytkimeltään, ei siedä juurikaan isompia vääntöjä vs. 220cdi.
Jos on varaa valita, osta facelift (alkupään ja loppupään w203 ovat täysin 2 eri autoa vaikka näyttää samalta) niin ehdottomasti osta kaksoisxenoneilla, ortopedipenkeillä ja farmarikorilla. Kulutus kaupunki/taajama ajelussa 7-7.5 ja maantiellä 5-5.5 C-mallissahan ei ole E-mallin SBC tai glygoliongelmia jotka rikkoutuessaan aiheuttaa pahimmillaan jopa n.3500€ laskun.
C-malli on takatiloiltaan pienehkö, mutta hyvin on pärjätty. Talvella tultiin Rukalta, 4 aikuista ja matkatavarat ---> tilaa ei jäänyt enään yhdellekkään repulle.
Mersun 6-lovinen laatikko on miellyttävä käyttää, ei tule pomppufiilistä kuten 124 mallissa vaihdettaessa vaihteita, eli ei tarvi "osata" vaihtaa vaihteita. Automaatista ei kokemusta.
W203 on pappamainen vs. e46.
Kiitoksia kommenteista…
Mites tuo ajomäärä, jos ajatellaan 150-200tkm ajettuna tollasta 220 CDI:tä, onko vielä paha Mersulle? Bemarit kokee melkoisen inflaation tuolla 200 pinnassa.
Onko Avantgardessa ja Elegancessa siis eri alusta? Eri korkuinenkin?
Mites tuo ajomäärä, jos ajatellaan 150-200tkm ajettuna tollasta 220 CDI:tä, onko vielä paha Mersulle? Bemarit kokee melkoisen inflaation tuolla 200 pinnassa.
Onko Avantgardessa ja Elegancessa siis eri alusta? Eri korkuinenkin?
Tero
Avantgardessa on 20-25mm. matalampi alusta verrattuna eleganceeen. Sport alusta on vielä erikseen, se sisältää vielä lisäksi isommat ja reijitetyt levyt, satulatkin taitaa olla hienommat, muistaakseni niissä lukee Mercedes-Benz näyttävästi.
Omalla on ajettu nyt n:155tkm. Sisältä on lähes uuttavastaava. Maalipinta on hyvä, ja ruostetta ei ole vielä piskuakaan näkyvillä. Alustaan pitää tehdä jo remonttia tuolle km. määrälle. Itselle on edestä alatukivarret vaihdettu, mutta jotain hiuksenhienoa välystä siellä jossain ehkä vielä on. Takajouset tuppaa menemään poikki, itsellä toinen on poikki tällä hetkellä. C-malli tarvitsee varmaan viimestään 10-vuoden välein ison alustaremontin.
Luulen, että BMW:een ja M-B:een arvonalenema on jokseenkin sama, kilpailevathan samassa luokassa, M-B:t ehkä vanhempana paremmin huollettuja ja vähemmän räpellettyjä koska nuoremmat ostaa ennemmin BMW:een kuin C-mallin pappamersun.
Mercedes Benz E -07
BMW 523i -96
Volvo v70t5 -99
Harley Davidson Electra Glide -00
Solifer SM -75
Kyllä alkuperäinen avantgarde-alusta on mukava. Ei oo kova missään tapauksessa. Sanoisin, että aika lähellä e46 330i vakioalustaa. Joustot ovat vaan huomattavasti pidemmät ja progressiivisemmat. Siitä tuo mersu on hankala, että väljiä niveliä ei välttämättä koeajolla huomaa mistään. Pyöränkulmatkin saa olla aika metsässä, ennen kuin alkaa vedellä.
220cdi:hin saa ohjelmoimalla n.190hv/400nm. jolloin varmasti jo kerkeää, kun kerkeää vakionakin (150hv/340nm.) 200cdi on heikompi kytkimeltään, ei siedä juurikaan isompia vääntöjä vs. 220cdi.
Älä sitten vaan mene ostamaan manuaalia. Ensinäkään se ei sovi kyllä yhtään tuon auton olemukseen ja talvella saattaa ykkösen ja kakkosen sisäänmenon kanssa olla ongelmia kylmänä. Noissa on ollut myös ykkösen ja kakkosen synkkavikoja. Automaattilaatikot ovat samoja 200 ja 220cdi malleissa ja kestää kaiken sen väännön mitä koneesta on saatavilla. 200 ja 220 cdi isoimmat erot ovat koneen osalta ovat suuttimissa ja ohjelmassa. Saattoi olla myös niin, että 200 koneessa ei ole tasapainoakseleita. Enyt muista varmaksi. 7G automaatti taittaa löytyä viimeisistä 320cdi/bensa malleista. Manuaalin vääntöjä joutuu rajaamaan, ettei kytkin ota nokkiinsa. Diesel/manuaaliyhdistelmä ei varmaan aikaa esityksiä sen ikävyydestä, varsinkin, jos sillä ajaa paljon kaupungissa. Bensakoneet kannattaa jättää rauhaan. Ainakin V6 ja 1.8 kompurat. Paskoja jakopäitä. Kautta linjan noi Stuttgartin bensakoneet ei oo kyllä olleet mitään kovin häävejä tekeleitä. Nii juu, ja ei missään tapauksessa pre-faceliftiä.
Itsekkin lukenut joistain harvoista jakopää ongelmista V6 moottoreissa mutta tosiaan harvinaisia ovat vs BMW:n N-sarjan moottorit. Tietoisen snadin riskin otin kun hommasin w219 cls:än 350 bensan, tuntuu vaan että kaikissa mitkä oli mun vaihtoehtoja niin aina löytyy jotain hinnakkaita tyyppivikoja, tieto lisää tuskaa.
Näinhan se vähän on. kyllä 350 jakopää alkaa aika monessa yksilössä kaivata remontointia 100tkm jälkeen ja omasta kompuramersusta vaihtelin ketjun jo 50tkm kohdalla. Kylmänä ketju raksutteli minuutin pari ennen kuin hiljeni. Vaihdoin aluksi kiristäjän, mutta vaiva ei kadonnut. Sitten vaihtui ketju ja homa tuli kuntoon. Ton venymisen huomaa parhaiten siitä, että auto ei oikein vedä matalilla kierroksilla niillä vaihteilla, mitä mittariston infonäyttö tarjoaa käytettäväksi (manuaalissa). Jako oli venyneen ketjun takia 5 astetta pielessä kampiakselilla. Uudella ketjulla hiljeni rapinat ja palautui alavääntö. Venynyt ketju oli vähän näivertänyt rattaita, mutta ei niin pahasti, että olisin niitä alkanut vaihtelemaan. Muutoin kone oli ihan uuden näköinen sisältä ja vastasi kilsoja kunnoltaan. Veholla ei tietenkään tiedetty mitään tällaisesta. Oikeastaan suurin syy siihen miksi mersua ei kannata ostaa on Veho. Se on todella rasittava paikka asioida ainakin Raisiossa. Hinta, pavelu ja osaaminen totaalisessa ristiriidassa.
Comment