Announcement

Collapse
No announcement yet.

Autokuumeilua ja autonvaihtopohdintaa

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hiace
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2011
    • 1203
    • Helsinki/Joensuu

    Autokuumeilua ja autonvaihtopohdintaa

    Toisella foorumilla on pitkään pyörinyt tälläinen ketju, eli vapaamielistä lätinää autonvaihtopohdiskelusta ja yleisestä autokuumeesta! Sana on vapaa!

    Itsellä lähti E46 M3 uudelle omistajalle ja nyt ilman autoa
    Olosuhteiden pakosta ja harrastusten myötä E91 lienee seuraava korimalli. Moottori vaan aiheuttaa pohdintaa...aiemmin itsellä oli E91 330d ohjelmoituna takavedolla ja manuaalilla. Kone oli loistava, mutta jotenkin manuaalin hämmentäminen dieselissä ei enää iske. Nelivetokin houkuttaisi osittain.

    335d:kin olisi juuri ja juuri budjetissa, mutta 5 tonnin lisähinta tehosta (ohjelmoitunakin) tuntuu kovalta. 335i olisi kyllä unelmakone, mutta vähän budjetin ylälaidassa ja farkkuna tarjonta tosi vähäistä. Ja vielä kun 325/330d:tä alkaa saamaan LCI:nä suht hyvään hintaan niin onhan tässä pohdintaa...
    F20 M135i 2016 / Ex-autot: 335xi 135i 335i M3 330d 2 x Hiace
  • Zeta
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7490
    • Kotona

    #2
    Originally posted by Hiace View Post
    335i olisi kyllä unelmakone, mutta vähän budjetin ylälaidassa...
    Itsekin haaveilen seuraavaksi 335i (manuaalina) mutta voipi olla, että kustannussyistä joutuu tyytymään 330i... Sitkeästi nuo 335i hinnat pysyvät siellä +30te vaikka autot ovat jo 6-7v vanhoja.
    -
    Käyttöautona: F20
    Myydään: DELL pöytätietokone **130e**
    Myydään: HP EliteBook kannettava huippuvarusteilla **370e**
    -

    Comment

    • Antti O
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6929
      • N/A

      #3
      No jatkan tähän myös E9X sarjan kuumeilulla. Tekisi mieli vaihtaa tuo nykyinen sportti clio E90 330i Msport. Mieluiten tietysti LCI mutta niitä tuntuu olevan hieman vähänlaisesti mieluisia tarjolla ja tietysti hinta pomppaa melkoisesti jos vertaa 2006 ikäluokan autoihin. Suomessa vaan on tuskaisen vaikeaa myydä tuota Renua vaikka se minulla on miten hyvin toiminut, näitä selkään juurtuneita ennakkoluuloja on niin hankala muuttaa. Senpä takia se on oikeastaan jäänyt vielä haaveiluksi. Sinänsä ei tekisi mieli vaihtaa vanhempaan, mutta edelleen tuo E90 tuntuu omalta jutulta ja bemari ylipäätänsä. Sen tiedän jo etukäteen että ylläpito ei tule olemaan niin halpaa kun tuon renun pitäminen on ollut.
      Pitäisi nyt yrittää ryhdistäytyä ja laittaa reilusti renu myyntiin, sitten jos se lähtisi olisi jo tuo haave pykälän lähempänä toteuttamista.
      Last edited by Antti O; 20-06-2013, 11:52.

      Comment

      • Veeksi
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2003
        • 2175
        • Kuopio

        #4
        Originally posted by Zeta View Post
        Itsekin haaveilen seuraavaksi 335i (manuaalina) mutta voipi olla, että kustannussyistä joutuu tyytymään 330i... Sitkeästi nuo 335i hinnat pysyvät siellä +30te vaikka autot ovat jo 6-7v vanhoja.
        Ihmekös tuo on jos sellasesta o uutena joutunu lähemmäs 100 kiloo maksamaan ja Saksasta haettuna veroineen saa halvimmastaki pulittaa melkein 40 kiloeuroo. Silti ainakin ite oon ihan tyytyväinen ollu kun kyseessä on ihan totaalisen eri autokin kuin 330i saati 325i. Joita ei pahemmin niitäkään ole tarjolla.
        BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
        BMW E63 630iA '05

        Comment

        • Petri.Kekkonen
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2006
          • 7367
          • Oulu

          #5
          Originally posted by Veeksi View Post
          Ihmekös tuo on jos sellasesta o uutena joutunu lähemmäs 100 kiloo maksamaan ...
          Eikös se ollut karvalakkina vähän päälle 60k€ Suomessa: http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/bmw-335i-coupe
          E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
          E39 523i M Sport '00, Titansilber

          Comment

          • Veeksi
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2003
            • 2175
            • Kuopio

            #6
            Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
            Eikös se ollut karvalakkina vähän päälle 60k€ Suomessa: http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/bmw-335i-coupe
            Joo. Iteasiassa just sain Kullin paperit asiaan liittyen käteen ja ihmettelin, että miten se on noin halpa ollut. En tiedä miten paljon sit käytännössä on maksanut varusteilla.

            Mutta tullin näkemyksiä 335i cabrioletin pyyntihinnoista ja sitä myöten osviittaa tullin näkemyksestä arvoista:
            '07 76tkm 46500€
            '07 103tkm 43900€
            '08 71tkm 49700€
            '09 44tkm 61000€

            Siitä vaan sitten huumoria repimään 40,9 % autoveroilla. Kunhan aikanani omaani myyn, niin voin sanoo että ei auta BTCF:läisten itku hinnasta. Se on kallis, koska halvemmallakaan ei saa.

            No toivotaan, että veromuutos vuoden päästä edes pienentää veroprosenttia, niin se nyt vähän järkevöittää hintatasoa.

            Toisaalta kyllähän mä itsekin tämän p****n tiesin kun autoa aloin hankkimaan. Mutta eipä löydy samaan rahaan vastaavaa tai parempaa, vaikka olis miten liberaali merkin suhteen.
            BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
            BMW E63 630iA '05

            Comment

            • Guest's Avatar

              #7
              Hirveä kuume saada E30 325 cabrio.

              Comment

              • Hiace
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2011
                • 1203
                • Helsinki/Joensuu

                #8
                Mitä sanoo raati, onko 335d:ssä mitään lisäarvoa 330d:n verrattuna?
                Ohjelmoituna ilmeisesti 350hp vs 270hp, tuntuukohan merkittävästi ripeämmältä? 330d toki talvella voittaisi jos nelivetoinen. 335d on vielä ajamatta.
                F20 M135i 2016 / Ex-autot: 335xi 135i 335i M3 330d 2 x Hiace

                Comment

                • veku
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 6322
                  • P-Pohjanmaa

                  #9
                  Originally posted by Hiace View Post
                  Mitä sanoo raati, onko 335d:ssä mitään lisäarvoa 330d:n verrattuna?
                  Ohjelmoituna ilmeisesti 350hp vs 270hp, tuntuukohan merkittävästi ripeämmältä? 330d toki talvella voittaisi jos nelivetoinen. 335d on vielä ajamatta.
                  Laita vaan se 335d..on sitten potentiaalia,viritettynä nopeampi kuin E39 M5 tai E46 M3..
                  Aiemmin mulla oli E61 530da jossa oli 272 \580 ja nykyisessä on 370\770 niin on tää jotenkin nopeampi kuin entinen

                  Eikös tosi miehet ota näistä 35d yli 400hp..
                  F11 M550D
                  E39 M5
                  F26 3.0 Da M-Sport
                  E61 535D M-Sport

                  Comment

                  • Ju11i
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2007
                    • 1253
                    • Oulu

                    #10
                    Itelle 335i oli vähän pettymys E46 M3:sen jälkeen. Se M-auton fiilis ja tuntuma jäi uupumaan. Mutta tämä on taas näitä makuasioita.
                    Itellä vähän kuumottas E46 M3, mutta ei meinaa löytyä kriteereihin sopivaa, niin ettei hinta karkaa järjettömiin ja sitten joutuis luopuun E39 ämmästä.
                    Pitää kai oottaa että E9x motorsportit halpuu...
                    G21 330e xDrive M-sport -23
                    E46 M3 -02

                    Comment

                    • Hiace
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2011
                      • 1203
                      • Helsinki/Joensuu

                      #11
                      Itellä taas 335i-koneesta jäi tosi hyvä kuva, tosin koeajo tapahtui M135i-mallissa nelivedon ja 8v-automaatin kera (ehkä väsään tästä koeajoraportin jos jaksan). Äänissä toki jäätiin E46 M:lle mutta dieselmäinen vääntö ja raisu meno yläkierroksilla vakuutti. Kaverin kans arveltiin, että on varmasti enemmän löylyä tuossa kuin luvattu 320hp/450nm...

                      Tuon ajelun jälkeen kyllä 335i ois meikäläisen ykkösvalinta. Harmi kun coupet ois budjetissa, mutta farkut menee vähän yli ja valikoima suomessa olematon. Saksassa olisi enemmän ajettuna (>150tkm) 15ke-20ke haarukassa. Verot tsekkasin, enemmän ajetut on tainneet päästä 10ke pintaan. En tiedä saisko saksasta tiukalla budjetilla hakukuluineen E91 335i:tä 30ke pintaan vai onko edes järkeä katsella noita enemmän ajettuja saksasta.
                      F20 M135i 2016 / Ex-autot: 335xi 135i 335i M3 330d 2 x Hiace

                      Comment

                      • bemu2000
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 17799
                        • Jämsä

                        #12
                        Originally posted by Hiace View Post
                        Itellä taas 335i-koneesta jäi tosi hyvä kuva, tosin koeajo tapahtui M135i-mallissa nelivedon ja 8v-automaatin kera (ehkä väsään tästä koeajoraportin jos jaksan). Äänissä toki jäätiin E46 M:lle mutta dieselmäinen vääntö ja raisu meno yläkierroksilla vakuutti. Kaverin kans arveltiin, että on varmasti enemmän löylyä tuossa kuin luvattu 320hp/450nm...

                        Tuon ajelun jälkeen kyllä 335i ois meikäläisen ykkösvalinta. Harmi kun coupet ois budjetissa, mutta farkut menee vähän yli ja valikoima suomessa olematon. Saksassa olisi enemmän ajettuna (>150tkm) 15ke-20ke haarukassa. Verot tsekkasin, enemmän ajetut on tainneet päästä 10ke pintaan. En tiedä saisko saksasta tiukalla budjetilla hakukuluineen E91 335i:tä 30ke pintaan vai onko edes järkeä katsella noita enemmän ajettuja saksasta.

                        Nyt kun noista pumppu/suutin ym. ongelmista on lukenut aika monelta, niin en ihan heti lähtisi ostamaan jotain reilummin ajettua ainakaan ilman takuuta, omaan käyttöön. Menee äkkiä tuhansia remontteihin, kun alkaa temppuilemaan. Faceliftissä on huomattavasti pienemmät päästöt, niin menee samalla verolla kuin 1-2v vanhemmat pre faceliftit.

                        Tää on halpa. http://suchen.mobile.de/auto-inserat...ries=EstateCar

                        Verot 12000e

                        Edit: väri aika erikoinen virheä, punaruskealla täysnahka sport sisustalla

                        Last edited by bemu2000; 24-06-2013, 00:29.
                        TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                        Vanteet edullisesti
                        Nostureita ja rengaskoneita

                        Comment

                        • J-Boy
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2011
                          • 405
                          • Länsi-rannikko

                          #13
                          Originally posted by Hiace View Post
                          Mitä sanoo raati, onko 335d:ssä mitään lisäarvoa 330d:n verrattuna?
                          Ohjelmoituna ilmeisesti 350hp vs 270hp, tuntuukohan merkittävästi ripeämmältä? 330d toki talvella voittaisi jos nelivetoinen. 335d on vielä ajamatta.
                          Kumpaakaan en ole ajanut ohjelmoituna, mutta vakiona olen. 335d:ssä on selkeästi pientä lisäpotkua koko alueella. Toisaalta tässä lähtisin pohtimaan enemmän neliveto vs. takaveto. Onhan 335d hemmetin kiva kesällä, mut talvella tehokas takavetoinen on aika pirullinen ajaa jos tarvii joskus päästä varmasti ja nopeasti ohi. 3 talven kokemus nyt 330xd:stä ja menee tosi kivasti. Jos takaveto riittää, niin 335d.
                          F31 320xDA
                          M-B Sprinter 319

                          Ex: E82 135i, E91LCI 330xd, VW T5 2.5TDI 4Motion, X1 Xdrive20D, Citröen Ax 1.1i

                          Comment

                          • Hiace
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2011
                            • 1203
                            • Helsinki/Joensuu

                            #14
                            Originally posted by bemu2000 View Post
                            Nyt kun noista pumppu/suutin ym. ongelmista on lukenut aika monelta, niin en ihan heti lähtisi ostamaan jotain reilummin ajettua ainakaan ilman takuuta, omaan käyttöön. Menee äkkiä tuhansia remontteihin, kun alkaa temppuilemaan. Faceliftissä on huomattavasti pienemmät päästöt, niin menee samalla verolla kuin 1-2v vanhemmat pre faceliftit.

                            Tää on halpa. http://suchen.mobile.de/auto-inserat...ries=EstateCar

                            Verot 12000e

                            Edit: väri aika erikoinen virheä, punaruskealla täysnahka sport sisustalla

                            http://f10.5post.com/forums/attachme...1&d=1270911190
                            Totta kyllä, onhan noista vioista tullut luettua. Päästötkin tippuu aikalailla LCI:ssä näköjään.
                            F20 M135i 2016 / Ex-autot: 335xi 135i 335i M3 330d 2 x Hiace

                            Comment

                            • Hiace
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2011
                              • 1203
                              • Helsinki/Joensuu

                              #15
                              Originally posted by J-Boy View Post
                              Kumpaakaan en ole ajanut ohjelmoituna, mutta vakiona olen. 335d:ssä on selkeästi pientä lisäpotkua koko alueella. Toisaalta tässä lähtisin pohtimaan enemmän neliveto vs. takaveto. Onhan 335d hemmetin kiva kesällä, mut talvella tehokas takavetoinen on aika pirullinen ajaa jos tarvii joskus päästä varmasti ja nopeasti ohi. 3 talven kokemus nyt 330xd:stä ja menee tosi kivasti. Jos takaveto riittää, niin 335d.
                              Tätäkin olen pohtinut. Koko ikäni olen ajellut takavetoisilla alkaen '87 Hiacesta, joten niillä kyllä pärjään. Neliveto houkuttaisi sen takia, koska ei ole sellaista ollut, paitsi vuoden verran neliveto '88 Hiace . 335d/i taas houkuttaa niiden tehopotentiaalin takia. Ehkä tsekkailen tilannetta ja kun sopiva yksilö tulee vastaan niin lähden kaupoille, oli se sitten mikä vaan noista.
                              F20 M135i 2016 / Ex-autot: 335xi 135i 335i M3 330d 2 x Hiace

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎