Announcement

Collapse
No announcement yet.

Autokuumeilua ja autonvaihtopohdintaa

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tommix
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 5401
    • S:t Karins

    #46
    Originally posted by J-Boy View Post
    Aika paha pari. Molemmissa hyvät ja huonot puolet. Toinen on siisti mut aika niukilla varusteilla. Toisessa navia, mut jälkikäteen laitetut M-Sportin ulkopaketti. Uskoisin, et löytyy vieläkin parempi, kun vähän katsoo. Mun mielestä e9x:stä pitää löytyä jompi kumpi navi (proffa tietty parempi). Jolloin kojetauluun tulee ns. keskikyhmy. Ilman sitä sisusta näyttää ja vaikuttaa oleellisesti vanhemmalta..
    Totta, mutta näissä alkaa kilometrit vs. hinta olla kohdallaan. Varusteita olisi kiva olla. Originaali M-Sport ei tarvii olla, korisarja on tärkeämpi.
    Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
    Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
    ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
    Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

    Comment

    • estervainaa
      BTCF Member
      • Jan 2008
      • 665
      • Kuopio

      #47
      Originally posted by ruupanen View Post
      että E36 korissa ainut mikä miellyttää on farkku, eikä niitä saa ämmäläisenä
      Mites joku Alpina, niissähän on e36 farkkua tehokkaammallakin koneella?
      -89 "m5" rataprojekti
      -02 transporter syncro
      -01 e53 3.0i
      -93 318is rataprojekti nro II

      Comment

      • ruupanen
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2006
        • 5150
        • Joensuu

        #48
        Originally posted by estervainaa View Post
        Mites joku Alpina, niissähän on e36 farkkua tehokkaammallakin koneella?
        Ei kelpaa, Alpina on taas "oma valmistaja". Nehän on taas Alpinoita, eikä "Bemareita"
        E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

        Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

        Comment

        • Couja
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2012
          • 582
          • Valkeakoski

          #49
          Originally posted by ruupanen View Post
          Ei saa tehty laillisesti Suomen paska lainsäädännön vuoksi, joten se on pois suljettu vaihtoehto.


          Mikäs tämä sitten on? 316 johon vaihdettu m3 tekniikka?
          Tosin sekin voi olla että on ollut tuttu katsuri tai auto on katsurilla :think
          Mutta kuitenkin Bilteeeman sivulta kun hakee rekkarilla auton tiedot niin se sanoo näin:

          BMW 4D SEDAN 316I-CA11/270
          Ajoneuvo: 4D Sedan
          Valm.kuukausi: 199206
          Rekisteröintipvm: 19920713
          Alustan nro: WBACA11070AJ16737
          Moottorin koodi: -
          kW: 210
          Käyttövoima: Bensiini
          Vaihteisto: -
          Rengaskoko: -
          Kori: PB
          Vuosimalli: 1992
          Tuotu yksityisesti: -
          Tyhjäpaino (kg): 1220
          Kokonaispaino (kg): 1595
          Pituus (mm): 4430


          Ei taida 316 :ssa olla noita 210kW? :think
          Last edited by Couja; 29-06-2013, 03:24. Reason: Väärä quote :orava:
          Nykyinen:
          BMW e36 323i Touring :think

          Ex:
          BMW e36 328ia coupe
          BMW e36 320i sedan

          Originally posted by Miltzu
          Joku mikä on toiselle kasa muovia ja peltiä on toiselle erittäin rakas harrastus ja kolmannelle jotain siltä väliltä.

          Comment

          • Hassee
            Bimmer Rookie
            • Jan 2006
            • 40

            #50
            Tunteeko tai tietääkö kukaan laguna seca blue värisen e46 m3 coupen omistajaa? Pyöriikö foorumilla ketään? Jos jotain havaintoja tai edes rekkareita tulee mieleen niin olisi hienoa! Heittäkää vaikka privaan nikkiä tai numeroa. Kiitos jo etukäteen!
            E46 M3
            E39 M5
            Ex:e92 325, 3x e46

            Comment

            • sonikk
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2010
              • 1664
              • Kerava

              #51
              Mitäs mieltä kokeneemmat on, jos halajaa kohtuu vähän ajettua, hyvin varusteltua priimaa E39 540:stä niin kannattaako katse suunnata Saksaan, Ruotsiin vaiko vaan odotella että nettiautoon ilmestyy "se oikea"?

              Comment

              • Hiace
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2011
                • 1203
                • Helsinki/Joensuu

                #52
                Persdynon nollaamiseen olen käyttänyt jo pitkään äitini 1,6 bensa-Qashqaita. Jos sillä ei dyno nollaannu, niin ei millään. Yleensä jo pari tuntia on riittänyt. No tänään kävin koeajamassa nettiauton tummanharmaan 335d:n, ja tuli järkytys! Vakio 335d tuntui ihan MOPOLTA!! Mitä ihmettä...

                Mietin jo aiempaa omaa 280/700 330d:tä (manuaali) ja sekin tuntui ehkä vaihteiston ja väännön takia ripeämmältä. Toki 335d meni ihan ok, mutta mitään wow-elämystä ei tullut. Ennen koeajoa suunnittelin jo, että jätän tarjouksen jos auto on kondiksessa, mutta koeajon jälkeen ei jäänyt fiilistä että tämän auton voisin omistaa. Ehkä lastutettuna fiilis on toinen, mutta n.5-8t lisähinta 330d:n nähden taitaa itselleni olla liikaa. Jotenkin 28t auto pitäisi sytyttää enemmän...

                Lisäksi tuossa yksilössä oli sähköinen vetokoukku. Piti toimia, mutta kun kokeiltiin niin jumissahan se, toimi kuulemma 1,5v sitten. Pitäisi koukkua käyttää useamman kerran vuodessa ja öljytä ettei jumiudu. Tai ainakin kokeilla jos on autoa myymässä. Konehuone likaisin mitä olen ikänään nähnyt ja sisusta vähän nuhjuisessa kunnossa. Tuulilasi pitäisi vaihtaa. Pikkuasioita, mutta antavat huonon vaikutelman siitä, miten autoa on ehkä pidetty...

                Siispä taidan nyt unohtaa 335d:n fiilikseni perusteella. Jos vastaan kävelee huippu 330xda, se ehkä menisi nelivedon takia. Tai muuten taidan kerätä budjettia ja kyttäillä E91 335i-malleja suomesta tai saksasta, jos se sytyttäs enemmän M-kilometrien jälkeen ens keskiviikkona operoidaan polvi, joten ainakin parin kolmen kk:n sairasloma tiedossa. Eli eipä kiirettä autolle nyt. Tälläset autonvaihtofiilikset tänään!
                Last edited by Hiace; 30-06-2013, 23:25.
                F20 M135i 2016 / Ex-autot: 335xi 135i 335i M3 330d 2 x Hiace

                Comment

                • bemu2000
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 17799
                  • Jämsä

                  #53
                  Originally posted by sonikk View Post
                  Mitäs mieltä kokeneemmat on, jos halajaa kohtuu vähän ajettua, hyvin varusteltua priimaa E39 540:stä niin kannattaako katse suunnata Saksaan, Ruotsiin vaiko vaan odotella että nettiautoon ilmestyy "se oikea"?

                  Eiköhän se kannata kaikista noista selata, vähissä ne on joka puolelta ja hyvät alkaa jo maksaa...

                  Kannattaa katsella jos löytyis 2000 puolella käyttöön otettu facelift, niin saisi vielä pienellä verolla.

                  Tääkin vaikuttaa aika asialliselta, jos kilsat pitää paikkaansa http://suchen.mobile.de/auto-inserat...Mileage=200000
                  Last edited by bemu2000; 01-07-2013, 01:06.
                  TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                  Vanteet edullisesti
                  Nostureita ja rengaskoneita

                  Comment

                  • Tenojono
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2012
                    • 1753
                    • Pohjanmaa

                    #54
                    Originally posted by bemu2000 View Post
                    Eiköhän se kannata kaikista noista selata, vähissä ne on joka puolelta ja hyvät alkaa jo maksaa...

                    Kannattaa katsella jos löytyis 2000 puolella käyttöön otettu facelift, niin saisi vielä pienellä verolla.
                    Noo pienet ja pienet kyllä noita veroeuroja joutui silti pulittaan yli 2t€ valtiolle vaikka moinen -00 facelift löytyi.
                    Työmatkat: E46 preface 323 4d
                    Työn alla: ae86 4age https://www.instagram.com/tenojono/
                    Entiset: E87 E39 E60 E61 F10

                    Comment

                    • bemmeri
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2006
                      • 4181

                      #55
                      Originally posted by Tenojono View Post
                      Noo pienet ja pienet kyllä noita veroeuroja joutui silti pulittaan yli 2t€ valtiolle vaikka moinen -00 facelift löytyi.
                      Kyllä menee yli 3t€ veroa "150-160"tkm ajetuista 99-00 malleista...
                      EVERYTHING | WORKS

                      Comment

                      • veku
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 6324
                        • P-Pohjanmaa

                        #56
                        Originally posted by Hiace View Post
                        Persdynon nollaamiseen olen käyttänyt jo pitkään äitini 1,6 bensa-Qashqaita. Jos sillä ei dyno nollaannu, niin ei millään. Yleensä jo pari tuntia on riittänyt. No tänään kävin koeajamassa nettiauton tummanharmaan 335d:n, ja tuli järkytys! Vakio 335d tuntui ihan MOPOLTA!! Mitä ihmettä...

                        Mietin jo aiempaa omaa 280/700 330d:tä (manuaali) ja sekin tuntui ehkä vaihteiston ja väännön takia ripeämmältä. Toki 335d meni ihan ok, mutta mitään wow-elämystä ei tullut. Ennen koeajoa suunnittelin jo, että jätän tarjouksen jos auto on kondiksessa, mutta koeajon jälkeen ei jäänyt fiilistä että tämän auton voisin omistaa. Ehkä lastutettuna fiilis on toinen, mutta n.5-8t lisähinta 330d:n nähden taitaa itselleni olla liikaa. Jotenkin 28t auto pitäisi sytyttää enemmän...

                        Lisäksi tuossa yksilössä oli sähköinen vetokoukku. Piti toimia, mutta kun kokeiltiin niin jumissahan se, toimi kuulemma 1,5v sitten. Pitäisi koukkua käyttää useamman kerran vuodessa ja öljytä ettei jumiudu. Tai ainakin kokeilla jos on autoa myymässä. Konehuone likaisin mitä olen ikänään nähnyt ja sisusta vähän nuhjuisessa kunnossa. Tuulilasi pitäisi vaihtaa. Pikkuasioita, mutta antavat huonon vaikutelman siitä, miten autoa on ehkä pidetty...

                        Siispä taidan nyt unohtaa 335d:n fiilikseni perusteella. Jos vastaan kävelee huippu 330xda, se ehkä menisi nelivedon takia. Tai muuten taidan kerätä budjettia ja kyttäillä E91 335i-malleja suomesta tai saksasta, jos se sytyttäs enemmän M-kilometrien jälkeen ens keskiviikkona operoidaan polvi, joten ainakin parin kolmen kk:n sairasloma tiedossa. Eli eipä kiirettä autolle nyt. Tälläset autonvaihtofiilikset tänään!
                        Tuosta 35d:stä..

                        Vakio sellainen vastaan ohjelmoitu 30d ,niin vaikka suoritusarvot noissa on samat niin tuo 30d tuntuu huomattavasti tehokkamaalta.
                        Itsellä oli aiemmin E61 530 da ohjelmoituna ja kun vaihdoin tämän nykyisen joka oli silloin vakio niin tuntui että tehottomamapaan olisi vaihtanut.
                        Tuo yhden turbon potku kun tuntuu selvästi,tuplaturbossa kun tuota "aasinpotkua" ei tunnu.
                        Mutta taas ohjelmoitu 35d tuntuu vielä kahden vuoden jälkeenkin hemmetin hyvältä,paljon mielummin tuolla ajelee ja ohittelee kuin tuolla M5:lla.
                        Muistelen sama kommentti ollut toisellakin jolla aiemmin M5 E39 ja nyt alla 535d kunnon ohjelmalla

                        Nyt seuraajan etsintä vähän vaikeaa kun F11 kunnon mosalla maksaa ja mopon moottorilla sitäkään ei viisti ottaa.
                        Joten ajan vielä tovin nykyisellä..
                        Last edited by veku; 01-07-2013, 08:59.
                        F11 M550D
                        E39 M5
                        F26 3.0 Da M-Sport
                        E61 535D M-Sport

                        Comment

                        • Hiace
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2011
                          • 1203
                          • Helsinki/Joensuu

                          #57
                          Originally posted by veku View Post
                          Tuosta 35d:stä..

                          Vakio sellainen vastaan ohjelmoitu 30d ,niin vaikka suoritusarvot noissa on samat niin tuo 30d tuntuu huomattavasti tehokkamaalta.
                          Itsellä oli aiemmin E61 530 da ohjelmoituna ja kun vaihdoin tämän nykyisen joka oli silloin vakio niin tuntui että tehottomamapaan olisi vaihtanut.
                          Tuo yhden turbon potku kun tuntuu selvästi,tuplaturbossa kun tuota "aasinpotkua" ei tunnu.
                          Mutta taas ohjelmoitu 35d tuntuu vielä kahden vuoden jälkeenkin hemmetin hyvältä,paljon mielummin tuolla ajelee ja ohittelee kuin tuolla M5:lla.
                          Muistelen sama kommentti ollut toisellakin jolla aiemmin M5 E39 ja nyt alla 535d kunnon ohjelmalla

                          Nyt seuraajan etsintä vähän vaikeaa kun F11 kunnon mosalla maksaa ja mopon moottorilla sitäkään ei viisti ottaa.
                          Joten ajan vielä tovin nykyisellä..
                          Asia on varmaan juuri noin! ehkä pitäis päästä ajamaan ohjelmoitu x35d niin vois mieli muuttua. Taidan nyt luottaa kuitenkin fiilikseen, ehkä juuri tuo yksilö ei ole minua varten kun tällänen fiilis tuli. Tää etsintä on onneks mukavaa, kun ei kiirettä ole...
                          F20 M135i 2016 / Ex-autot: 335xi 135i 335i M3 330d 2 x Hiace

                          Comment

                          • veku
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 6324
                            • P-Pohjanmaa

                            #58
                            Originally posted by Hiace View Post
                            Asia on varmaan juuri noin! ehkä pitäis päästä ajamaan ohjelmoitu x35d niin vois mieli muuttua. Taidan nyt luottaa kuitenkin fiilikseen, ehkä juuri tuo yksilö ei ole minua varten kun tällänen fiilis tuli. Tää etsintä on onneks mukavaa, kun ei kiirettä ole...
                            Juu sellainen se pitää ottaa joka tuntuu omalta.
                            Tosiaan vakiona tuollainen 35d on mielestäni vähän tylsä ..ohjelmoituna ihan ok.
                            F11 M550D
                            E39 M5
                            F26 3.0 Da M-Sport
                            E61 535D M-Sport

                            Comment

                            • lao
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2010
                              • 278
                              • Tampere

                              #59
                              Olikohan se muistaakseni käyttäjä MajorDrake, joka kertoi, että eräällä autonhakureissulla oli E60 535d jäänny kattelemaan uudemmalla 530d-tekniikalla olevan E60 perävaloja autobaanalla reippaamassa kiihdyksessä...

                              Eli E9X 335d tai 330d eivät eroa varmaankaan vakiona juurikaan suorituskyvyiltään. Itse E91 330xdA:n omistaneena voin sanoa, että tuo yhdellä turbolla oleva nelivetoinen jättää 6kk Suomen vuodesta suurimman osan autoista valoissa. Hauskuutta löytyy paljon enemmän kuin takavetoisesta 335d, kun se ei kuitenkaan tarjoa kuivalla kuitenkaan vielä sitä urheiluautofiilistä kulkupuoleltaan ja ääniltä mitä S-moottorilla oleva BMW tarjoaa.

                              Comment

                              • r.w.
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2007
                                • 2510
                                • Länsirannikko

                                #60
                                Originally posted by ruupanen View Post
                                Ei kelpaa, Alpina on taas "oma valmistaja". Nehän on taas Alpinoita, eikä "Bemareita"
                                Osta B8 Touring ja aja onnellisena auringonlaskuun autolla joka täyttää kaikki kriteerit ja tulee lähivuosina kärsimään vain arvon noususta.
                                1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎