Announcement

Collapse
No announcement yet.

Autokuumeilua ja autonvaihtopohdintaa

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • J-Boy
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2011
    • 405
    • Länsi-rannikko

    #16
    Originally posted by Hiace View Post
    Tätäkin olen pohtinut. Koko ikäni olen ajellut takavetoisilla alkaen '87 Hiacesta, joten niillä kyllä pärjään. Neliveto houkuttaisi sen takia, koska ei ole sellaista ollut, paitsi vuoden verran neliveto '88 Hiace . 335d/i taas houkuttaa niiden tehopotentiaalin takia. Ehkä tsekkailen tilannetta ja kun sopiva yksilö tulee vastaan niin lähden kaupoille, oli se sitten mikä vaan noista.
    Neliveto on talvella ihan paras. Mulla on ollut -08 lähtien talvella nelikko, Sprinterin otin takavetoisena, kun ei vaan ole yhtään järkevä harkita omaan käyttöön 4wd-mallia, joka on sit jo varsinainen työkone. Kesällä ei tosiaan ole niin väliä, mut talveksi en takavetoista halua päivittäiseen ajoon. Tosin 135i:n kuski pärjäsi viime talven ihan kohtuullisesti. Pahimmilla keleillä muutaman kerran oli vaikeuksia päästä kotipihaan, joka ei edes kovin hankala ole.

    E91:stä varsinainen helmi tekniikkapuolella olisi 335ix.. Tosin sellasen löytäminen järkihintaan voi olla pelkästään tuuripeliä. F31:stä pitäis tulla loppuvuodesta 335xd -tekniikalla, joka on kanssa varsin haluttava yhdistelmä. Mulle toistaiseksi tuli 320xd ja nopeet kyydit hoidetaan sitten tuolla paremman puoliskon ykkösellä..

    Ja autokuumeilusta puheenollen nykyinen autonvaihto oli taas tyypillinen päivässä noussut akuutti autokuume, jonka helpotus tuli tosin jo viikossa ja tulos on tällä viikolla haettavissa pk-seudulta..
    Last edited by J-Boy; 24-06-2013, 14:10.
    F31 320xDA
    M-B Sprinter 319

    Ex: E82 135i, E91LCI 330xd, VW T5 2.5TDI 4Motion, X1 Xdrive20D, Citröen Ax 1.1i

    Comment

    • Veeksi
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2003
      • 2175
      • Kuopio

      #17
      Dieselin huoltoihin tottuneelle yks korkapainepumpun hinta tuntuu perushuollolle. Eikä se nyt kauhean yleinen ole. Eikä välttämättä vähät kilometrit auta siihen. Välillä menee useammin ja välillä harvemmin.

      Varmasti neliveto etenee talvella parhaiten mutta ei ne suuret tehot takavedosta tee sen arvaamattomampaa nykytekniikalla. Sen verran nopeasti puuttuu tekniikka luistoon. Liikkeelle lähdöissä ja kiihdytyksissä lukkoperä parantaa takavetoista aivan älyttömästi. Ehdoton varuste talviautoon. Itselle ottaisin lukkoperäisen takavedon mutta vaimolle nelikon.
      BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
      BMW E63 630iA '05

      Comment

      • rizzo
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2007
        • 5418
        • Oulu

        #18
        Itteä vaa harmittaa ku ei löytynyt järkevää E39 540 iA:ta. Saa tuota keppiä vatkata kotonakin ihan tarpeeksi niin automaatti kunnon koneella kelpaisi Saa laittaa privaan jos haluaa vaihdossa manuaali 528:n!

        Comment

        • sonikk
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2010
          • 1664
          • Kerava

          #19
          Itse olen viime ajat paininut seuraavan kysymyksen ääressä:

          Comment

          • TJJ
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2003
            • 7591
            • Jyväskylä

            #20
            Originally posted by sonikk View Post
            Itse olen viime ajat paininut seuraavan kysymyksen ääressä:
            Saman asian kanssa olen paininut jo useasti ja lopulta aina vaan ajelen tuolla nykyisellä... Homma alkaa kaatua siihen, kun alkaa miettiä miksi aloittaa kaikki taas alusta kun nykyisen on jo melkein saanut kokonaan ylihuollettua. Ja sitten osuu taas silmiin joku V8-moottorin ihmeongelmista kertova topic. Ja sitten katsoo miten paljon se vie bensaa kaupungissa. Ja sitten miettii, ettei siinä kuitenkaan ole vieläkään riittävästi potkua (eikä turboa, joten virityksetkin voi unohtaa) ja ohjaussimpukkakin pitäisi vaihtaa M5:stä otettuun. Ja toisaalta myös miettii, että mitä sillä teholla edes täällä tekee ja nelivetohan siinä seuraavassa autossa oikeastaan pitäisi olla kun puolet ajoajasta alkaa olla talvea...
            E39 528iA

            Comment

            • _nixu_
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2006
              • 8972
              • Kellokoski

              #21
              Originally posted by TJJ View Post
              Saman asian kanssa olen paininut jo useasti ja lopulta aina vaan ajelen tuolla nykyisellä... Homma alkaa kaatua siihen, kun alkaa miettiä miksi aloittaa kaikki taas alusta kun nykyisen on jo melkein saanut kokonaan ylihuollettua. Ja sitten osuu taas silmiin joku V8-moottorin ihmeongelmista kertova topic. Ja sitten katsoo miten paljon se vie bensaa kaupungissa. Ja sitten miettii, ettei siinä kuitenkaan ole vieläkään riittävästi potkua (eikä turboa, joten virityksetkin voi unohtaa) ja ohjaussimpukkakin pitäisi vaihtaa M5:stä otettuun. Ja toisaalta myös miettii, että mitä sillä teholla edes täällä tekee ja nelivetohan siinä seuraavassa autossa oikeastaan pitäisi olla kun puolet ajoajasta alkaa olla talvea...
              Että se osaa vastustaa, melkein jo lukijallekin tulee päänsärky


              Mullakin on varmaan autonvaihtoa tiedossa, ei tuolla avolla nyt montaa kuukautta jaksa leikkiä. Kivaa puuhaa ja varmasti taas joku tuleva kesä on avo pihassa mutta mutta..
              Olisko se taas parin E36 jälkeen E39:n vuoro, manuaalina ja miksipä ei vaikka V8 jos jostain löytyy sopiva :think
              E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

              Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

              Comment

              • Hiace
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2011
                • 1203
                • Helsinki/Joensuu

                #22
                Kerätään kolehti näille e39-miehille, jotta pääsevät elämässä eteenpäin

                Joskus se autonvaihto pitää tehdä fiiliksellä, vaikka kuinka olisi järkevää ajaa entisellä. Hitto kun fiilistä ei osaa aina vaan tulkita. 335d...330xda....335d....330xda. Kohta on varmaan pakko ostaa jompi kumpi jotta pääsee tästä arpomisfiiliksestä
                F20 M135i 2016 / Ex-autot: 335xi 135i 335i M3 330d 2 x Hiace

                Comment

                • bemu2000
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 17799
                  • Jämsä

                  #23
                  Originally posted by Hiace View Post
                  Kerätään kolehti näille e39-miehille, jotta pääsevät elämässä eteenpäin

                  Joskus se autonvaihto pitää tehdä fiiliksellä, vaikka kuinka olisi järkevää ajaa entisellä. Hitto kun fiilistä ei osaa aina vaan tulkita. 335d...330xda....335d....330xda. Kohta on varmaan pakko ostaa jompi kumpi jotta pääsee tästä arpomisfiiliksestä

                  Osta Hiace
                  TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                  Vanteet edullisesti
                  Nostureita ja rengaskoneita

                  Comment

                  • TJJ
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2003
                    • 7591
                    • Jyväskylä

                    #24
                    Originally posted by Hiace View Post
                    Joskus se autonvaihto pitää tehdä fiiliksellä, vaikka kuinka olisi järkevää ajaa entisellä.
                    Vaikea tehdä fiiliksellä (minulla se tapahtuisi heräteostoksena eli "uusi" auto pitäisi saada alle heti) kun sopivia ei Suomessa juuri ole. Ja sitten kun niitä Saksasta katselee, niin ehtii aina järki palautua ennen kuin auto on hankittu. Kokemusta alkaa tuosta jo olla...
                    E39 528iA

                    Comment

                    • bemu2000
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2003
                      • 17799
                      • Jämsä

                      #25
                      Originally posted by TJJ View Post
                      Vaikea tehdä fiiliksellä (minulla se tapahtuisi heräteostoksena eli "uusi" auto pitäisi saada alle heti) kun sopivia ei Suomessa juuri ole. Ja sitten kun niitä Saksasta katselee, niin ehtii aina järki palautua ennen kuin auto on hankittu. Kokemusta alkaa tuosta jo olla...

                      Ei ehdi palautua, kun lähdet saksaan sopivan rahatukon kanssa katselemaan sopivia Virtuaaliostelut sitten erikseen.
                      TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                      Vanteet edullisesti
                      Nostureita ja rengaskoneita

                      Comment

                      • Hiace
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2011
                        • 1203
                        • Helsinki/Joensuu

                        #26
                        Originally posted by bemu2000 View Post
                        Osta Hiace
                        Vähän kävi mielessä jo 7 vuotta takana takavetosella '87 ja vuoden verran oli '88 nelivetoinen...on siinä kevytperäisessä vaparidieselissä rattivaihteilla kyllä joku fiilis jota edes M ei tarjoa
                        F20 M135i 2016 / Ex-autot: 335xi 135i 335i M3 330d 2 x Hiace

                        Comment

                        • bemu2000
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2003
                          • 17799
                          • Jämsä

                          #27
                          Originally posted by Hiace View Post
                          Vähän kävi mielessä jo 7 vuotta takana takavetosella '87 ja vuoden verran oli '88 nelivetoinen...on siinä kevytperäisessä vaparidieselissä rattivaihteilla kyllä joku fiilis jota edes M ei tarjoa

                          Heh, mulla oli joskus pari vuotta samanlainen takaveto. Vähän jännitti kun syttyi saksassa bahnalla jakohihnan valo eikä tiennyt mitä se tarkotti


                          Saksassa vuonna 2002, kyllä ehtii


                          TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                          Vanteet edullisesti
                          Nostureita ja rengaskoneita

                          Comment

                          • Matson^
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2008
                            • 2113
                            • Seinäjoki

                            #28
                            Originally posted by Hiace View Post
                            .....Hitto kun fiilistä ei osaa aina vaan tulkita. 335d...330xda....335d....330xda. Kohta on varmaan pakko ostaa jompi kumpi jotta pääsee tästä arpomisfiiliksestä
                            Aavistuksen samojen kysymysten äärellä, ja sopassa vielä 530xda & 535da farkkuina .. no toki vitossarjalaisessa vähän panee se hanttiin, ettei viitsisi enää "samanlaista" .. liian tuttu Faceliftinä siis kaikki.
                            Ainut mikä ysiykkösessä jarruttaa on ihan naurettavat takatilat, tosi äkkiä alkaa pää hangata kattoon, ja kolmea sinne on turha yli puoleksitunniksi tumpata :think

                            Se alkaa olla päätettynä ettei 30d moottoriin kannata "tyytyä" jos ei se ole pakon sanelemaa = neliveto .. on niillä kuitenkin niin suuri ero, vaikka miten suuttimia vaihtelisikin yms (350 vs +400), mutta nelivedon kanssa sen voisi juuri ja juuri kestää ( ) kun saa huonollakin kelillä vehkeet vauhtiin.
                            Toisaalta taas nelivedosta ei ole tälläisessä autossa oikeaa hyötyä kuin 1/4 vuodesta, ja lopun aikaa sitä pitää vain kärjistettynä raahata polttoaineen kustannuksella mukana.. no ok on siinä muutakin iloa, renkaat kestää paremmin yms .. mutta jotenkin silti, miksi? tai miks ei!? olishan se nyt hieno! J-Boy:n pirssiä tuli kuolattua, mutta ehti jo mennä (liikkeeseen?)

                            Ehkä jos heti pitäisi, tältä istumalta päättää niin pihaan tulisi 335d .. mutta mutta
                            | BMW G30 X-Drive M-Sport |
                            | Nissan Navara TREK-1 |
                            ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

                            Comment

                            • Hiace
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2011
                              • 1203
                              • Helsinki/Joensuu

                              #29
                              Originally posted by bemu2000 View Post
                              Heh, mulla oli joskus pari vuotta samanlainen takaveto. Vähän jännitti kun syttyi saksassa bahnalla jakohihnan valo eikä tiennyt mitä se tarkotti


                              Saksassa vuonna 2002, kyllä ehtii


                              Ah, ihanan nostalginen ohjaamo. Tuo level check-valo, joka ei ikinä tehny mitään ja bulb check, joka ei sekään tehnyt mitään. Ilmeisesti nesteiden taso ja polttimoiden kunto voitiin noilla teoriassa tarkistaa.

                              Ja se käsikaasuruuvi, jota pystyi käyttämään vakkarina (testattu on)
                              Jakohihnavalo kans legenda, T-belt syttyi aina 100tkm välein...

                              Mutta mitä ihmettä, miten tuo vehe kulkee 150?? Meikän auto otti suoralla mittariin 125 ja alamäkeen 130. Siihen jäi
                              Last edited by Hiace; 26-06-2013, 11:41.
                              F20 M135i 2016 / Ex-autot: 335xi 135i 335i M3 330d 2 x Hiace

                              Comment

                              • bemu2000
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2003
                                • 17799
                                • Jämsä

                                #30
                                Originally posted by Hiace View Post
                                Ah, ihanan nostalginen ohjaamo. Tuo level check-valo, joka ei ikinä tehny mitään ja bulb check, joka ei sekään tehnyt mitään. Ilmeisesti nesteiden taso ja polttimoiden kunto voitiin noilla teoriassa tarkistaa.

                                Ja se käsikaasuruuvi, jota pystyi käyttämään vakkarina (testattu on)
                                Jakohihnavalo kans legenda, T-belt syttyi aina 100tkm välein...

                                Mutta mitä ihmettä, miten tuo vehe kulkee 150?? Meikän auto otti suoralla mittariin 125 ja alamäkeen 130. Siihen jäi

                                Joo, kuvassa kaasu pohjassa käsikaasulla loivaan alamäkeen. Tukholmasta ajettiin Bochumiin asti melkeen yhtä soittoo, niin karstat varmaan palanut
                                TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                                Vanteet edullisesti
                                Nostureita ja rengaskoneita

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎