No meikäläisen autokuumeet ei kauaa kestä! Eli autonvaihdoks meni ja nyt vaihtuu taas merkkikin. Eli uuden Insignian ostin. Moponmoottorilla, valkoisena, manuaalina.
Mietin myös Insigniaa, mutta automaattina ja edes vähän varusteita nin hinta karkasi ihan älyttömäksi.
Mietin myös Insigniaa, mutta automaattina ja edes vähän varusteita nin hinta karkasi ihan älyttömäksi.
Kauanko toimitusaika?
Mulla kävi tsägä toimitus ajassa, kun juuri oli tehtaalta liikkeeseen tilattu tommonen 1.4 turbokoneella ja business edition paketilla oleva vehje. Toimitusaika 5 viikkoa. Muutoin olis ollu 3-4 kuukautta.
Varusteisiin kuuluu navi 8 tuuman kosketusnäytöllä, mukautuvat bi-xenonit ledipäivävaloilla ja kaukovalo automatiikalla ja paremmat penkkien säädöt. Tuon paketin hinta 940e eli ei paha. Sitten tuossahan on jo vakiona parkkitutkat molempiin päihin.
Omasta mielestä tuossa on jo aika kattava peketti varusteita. Eberin hinta olis ollut vain alle 400e asennettuna, mutta sitä en ottanut, koska mulla on kotona, että töissä sähkötolpat ja työmatka alle 5km. Esim Mazda 6:n hinta olis tommosilla varusteilla noussut tonne 35tonniin kun Insignia jäi hieman yli 29te
bmw m3 e36 vai bmw 330i e46
joo kesä lähestyy ja autokuume nousee eli kysytään
täältä bmw m3 houkuttelisi muuttaa pysyykö motorsport kasassa?:think
Itselle ei auto ole enää välttämätön joskus harvoin tarvitsee koska muuttiin helsingin keskustaan.
Mulla kävi tsägä toimitus ajassa, kun juuri oli tehtaalta liikkeeseen tilattu tommonen 1.4 turbokoneella ja business edition paketilla oleva vehje. Toimitusaika 5 viikkoa. Muutoin olis ollu 3-4 kuukautta.
Varusteisiin kuuluu navi 8 tuuman kosketusnäytöllä, mukautuvat bi-xenonit ledipäivävaloilla ja kaukovalo automatiikalla ja paremmat penkkien säädöt. Tuon paketin hinta 940e eli ei paha. Sitten tuossahan on jo vakiona parkkitutkat molempiin päihin.
Omasta mielestä tuossa on jo aika kattava peketti varusteita. Eberin hinta olis ollut vain alle 400e asennettuna, mutta sitä en ottanut, koska mulla on kotona, että töissä sähkötolpat ja työmatka alle 5km. Esim Mazda 6:n hinta olis tommosilla varusteilla noussut tonne 35tonniin kun Insignia jäi hieman yli 29te
Onnea! Inkku vois toimia itsellekin perheen käyttöautona. ...tyylikäs auto.
bmw m3 e36 vai bmw 330i e46
joo kesä lähestyy ja autokuume nousee eli kysytään
täältä bmw m3 houkuttelisi muuttaa pysyykö motorsport kasassa?:think Itselle ei auto ole enää välttämätön joskus harvoin tarvitsee koska muuttiin helsingin keskustaan.
M3 tietysti jos ei kerran auto ole jokapäiväinen välttämättömyys.
3.2l 6-gang saanen suositella
M3 fiilistelyyn 330i arkiajoon, näin minä asian näkisin..
Uudenkarhean RS Octavia Combin omistaneena voin suositella. Ei mitään vikaa minun aikana (40-75tkm), kulki todella kivasti 240hp ohjelmalla ja tilaa oli nelihenkisen perheen tarpeisiin loistavasti. Järkiauto järkirahaan.
Aiemminkin sanonut että vittuilua siitä saa kuunnella, mutta niin saa bemarillakin.
Täällä n 25tkm takana bensaräsällä ja yhden edelliseen kommenttiin täysin, hyvä ja pirteä käyttöauto (244hp/386nm)
Tuohon hintaan olis eberin voinut ottaa vaikka niitä tinaviikonloppuja tms. sukulaisvierailuja varten..
Näinpä...
eli +1.
Näillä mennään: - BMW E81 118i since 2017 - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Omasta mielestä tuossa on jo aika kattava peketti varusteita. Eberin hinta olis ollut vain alle 400e asennettuna, mutta sitä en ottanut, koska mulla on kotona, että töissä sähkötolpat ja työmatka alle 5km. Esim Mazda 6:n hinta olis tommosilla varusteilla noussut tonne 35tonniin kun Insignia jäi hieman yli 29te
Oiskai tuo eberi jälleenmyyntiäkin ajatellen ollut kelpo sijoitus
Ja edellämainittuja mökkireissuja ym. Varten.
Paljonkohan tossa räsässä on vakuutukset, palttiarallaa suuntaa-antavat? Ei sillä että väliä olis loppujen lopuksi, jos auto miellyttää.
Kattelin aiemmin jo neliveto scouttia skodalta, mutta toisaalta mietin että tarviiko sen nelikko olla. Tuossa myös kattelin volkkareitakin eilen. Audeista tuntuu että sama homma kuin bemareissa, samalla rahalla saa vanhempia autoja mutta uudempiin joutus lyömään lisää rahaa.
VW Golf Variant - Ihan ok tälle perheelle, 2aikuista 1 kultainen noutaja, mutta aivan nuhapumppukoneilla, joten ei jatkoon jos ei tehokkaampaa konetta löydy.
VW Passat Variant - Alkaa löytyyn jo mielenkiintosia komboja, tosin tää uusin koppa on vielä 30kiloeuroo, mikä on meikällä budjettina. Täältä löytyy jo sopivaa moottoria, varustetasoo jne. Mutta tosiaan, täytyy hiukan venata uuden kopan hinnan laskua.
Skoda Octavia - Täältä löytyy taas kaikennäköistä myös. Hiukan viä halvemmalla kuin pasuunaa, muistaakseni. Myös kaikennäkösillä comboilla ja nii edelleen.
Nää ny on mun omia näkemyksiä. Ei kerkeä paremmin kattoo ja jutella, kun tulee jo toisella silmällä kateltua olympialaisia niin jää ajatus aivan kesken. Olen kyllä kattellut kaikkee muutakin mutta nuo oli tuossa heti päälimmäisenä, golffi tosin tippu jo..
Oiskai tuo eberi jälleenmyyntiäkin ajatellen ollut kelpo sijoitus
Ja edellämainittuja mökkireissuja ym. Varten.
Joo näköjään selitin hieman väärin koko asian. Eli autohan oli siis jo tehtaalta lähtenyt ja tilattu liikkeeseenpäin, jolloin ei ollut enää edes mahdollisuutta ottaa sitä eberiä siihen. Mutta enpä olis sitä luultavasti muutenkaan ottanu.
90% ajostani on pätkäajoa, kotonani,vanhemmillani, anopillani, sekä työpaikallani on tolpat ja muuallapa ei tule juurikaan käytyä.
Tuo on totta, että hyvä myyntivaltti se olis ollu ja hinta siis tosiaan vain joku 390e muistaakseni. Lohkolämmitin sisähaaralla tuli kalliimmaksi!!
Itsellä oli rajana noin 30 k€ hinta. Finaalissa Octavia ja Inkku. Valinta oli itse asiassa helppo, Ocussa kaksinkertaiset sisätilat ja 1.8 tsi (+DSG) mosa. Inkun sisätilat ei vaan riitä lapsiperheelle. Hieno peli kyllä muuten.
Joo näköjään selitin hieman väärin koko asian. Eli autohan oli siis jo tehtaalta lähtenyt ja tilattu liikkeeseenpäin, jolloin ei ollut enää edes mahdollisuutta ottaa sitä eberiä siihen. Mutta enpä olis sitä luultavasti muutenkaan ottanu.
90% ajostani on pätkäajoa, kotonani,vanhemmillani, anopillani, sekä työpaikallani on tolpat ja muuallapa ei tule juurikaan käytyä.
Tuo on totta, että hyvä myyntivaltti se olis ollu ja hinta siis tosiaan vain joku 390e muistaakseni. Lohkolämmitin sisähaaralla tuli kalliimmaksi!!
Kävin ajamassa käytetyn f10 520da:n. Ihan hyvät tilat, penkin sai hyvin ja pääntilaa riitti. Ihan peruspenkki, ihan ok mutta ristiseläntuki olisi jees. Penkinlämmittimet todella nopeat ja tehokkaat. Käyntiääni kylmänä aika kaamea, mutta lämmittyä ei pahasti häirinnyt. Suorituskyky ei vaikuttanut niin hyvältä mitä numerot antaa ymmärtää, väittäisinpä ettei nykyiselle e39:lle pärjäisi. Alkuun tuntui, että on selvästi hiljaisempi kuin e39, mutta välillä tuli karkeampaa jyrinää. Aika samoissa veikkaisin kuin e39. Jousitus todellä hyvä, tuntui kuin kaikkialla olisi uudet tiet. Terävät montut, kadunkulmat yms ei tuntuneet missään. Toisaalta kaupunkipyörityksessä tuntui kuin kallistelisi hieman liikaa, kuin laivaa ohjastaisi. Moottoritiellä ei suuntavakavuus ollut ihan kunnossa, syy mahdollisesti renkaissa. Michelin nastat orggis 17" koossa. Koeajolenkin kulutus n.4-5l pienempi kuin olisi ollut e39:llä.
Mun mielestä luonnollinen jatkumo e39:lle, toisin kuin e60 joka tuntuu kuin olisi eri valmistajan tekele.
Kun lähti tuon jälkeen e39:llä liikenteeseen, tuli ikävä kangaspenkkejä ja kunnon penkinlämmittimiä. Tuntui myös kuin tiet olisi kynnetty nurin ja jokainen pienikin töyssy tuntui persauksessa.
Hintaahan tuollaisella on ~sama kuin Skodalla jossa olisi takuu ja kaikki uutta. Pitäisi käydä Skoda ajamassa...
Comment