Announcement

Collapse
No announcement yet.

Autokuumeilua ja autonvaihtopohdintaa

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • J-Boy
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2011
    • 405
    • Länsi-rannikko

    Originally posted by scheisse View Post
    Eli ajaakko tuo e46 loppuun ja korjailla sitä aina jos jotain tulee, vai hakea uusi niin ei tarvi huolehtia huolloista eikä juuri mistään muistakaan ongelmista pariin vuoteen?
    Jos talous antaa myöden niin uutta pesään! Varmasti E46 on halvempi kustannuksiltaan, mut jos uutta haluaa, niin siit sit vaan. Vähän samaa mä mietin viime keväänä vanha E91 vs. uusi F31. Eipä ole kaduttanut.
    F31 320xDA
    M-B Sprinter 319

    Ex: E82 135i, E91LCI 330xd, VW T5 2.5TDI 4Motion, X1 Xdrive20D, Citröen Ax 1.1i

    Comment

    • hattiwatti
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2008
      • 255
      • Vantaa

      Originally posted by J-Boy View Post
      Jos talous antaa myöden niin uutta pesään! Varmasti E46 on halvempi kustannuksiltaan, mut jos uutta haluaa, niin siit sit vaan. Vähän samaa mä mietin viime keväänä vanha E91 vs. uusi F31. Eipä ole kaduttanut.
      Samaa mieltä! Jos on kerran realistiset mahdollisuudet toteuttaa tuo haave niin anna mennä vaan. Ei täältä mitään mukaansakkaan saa

      Comment

      • jussi_r
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 1655
        • Nurmijärvi

        Originally posted by scheisse View Post
        Mikä avuksi kun autokuume on päällä?!

        Kävin koeajamassa uuden 320d GT:n ja nyt on aivan helvetin kova kuume hakea sellainen. :/ Kävin pari kuukautta sitten kokeilemassa uutta 32d sedania ja pakko myöntää siihen ei tullu tuollaista poltetta kuin tuohon GT malliin. Olin heti ihan myyty!

        Eli ajaakko tuo e46 loppuun ja korjailla sitä aina jos jotain tulee, vai hakea uusi niin ei tarvi huolehtia huolloista eikä juuri mistään muistakaan ongelmista pariin vuoteen?
        Kyllä se GT ainakin M3 Cabrion kanssa samaan talliin mahtuu.

        M3 Cabrio Individual
        530d GT xDrive
        GL420 CDI
        ZX-12R

        Comment

        • nappe74
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2005
          • 2845
          • South Carelia

          Originally posted by jussi_r View Post
          Kyllä se GT ainakin M3 Cabrion kanssa samaan talliin mahtuu.

          Melko asiallista kalustoa, sanoisin !!!

          Itselläkin mukavan kokoinen talli mutta ei sinne mahdu kuin yks Porsche ja yks vanha Kawa GTR1000, Impreza saa tyytyä ulkoruokintaan...

          Autokuumetta sairastan kroonisesti mutta mennään ny näillä, ihan tyytyväinen kalustoon olen vaikka yhtään Bimmeriä ei taloudesta löydy, ei edes rouvalla...
          G30 530e xDrive A M-Sport -20

          ex-Bimmerit:
          F10 525dA xDrive M-Sport -13
          E21 316 -80
          E91 330xdA M-Sport -06
          E53 X5 3.0iA Sport -04
          E91 335xiA M-Sport -08
          E60 530iA M-Sport -06
          E36 320i Cabriolet M-Sport -96
          E91 320d -06
          E39 530iAT M-Sport -01
          E36 328iA -96
          E39 528iA -96
          E36 325i -92

          Comment

          • Tenojono
            Bimmer Enthusiast
            • May 2012
            • 1753
            • Pohjanmaa

            Kyllähän tuo 3er GT olis varmahan hiano! ja samaan syssyyn x5 uudemmat soveltuis myös perhekäyttöön.
            Ei vaan pysty noin uutta laittaan pihaan kun hermot ei kestäis ajella.

            E91 ja E61 ei kyllä isommalle perheelle sovellu niin mitenkään autoksi.

            Joten joten..tässä oon kattellu montikkaa IV 2.5turbona ja titanium S varusteilla. Kyllä tuo 2.3 vaparikin menettelis kunhan on tuo "S" varusteet tikattuine alcantroineen.
            Työmatkat: E46 preface 323 4d
            Työn alla: ae86 4age https://www.instagram.com/tenojono/
            Entiset: E87 E39 E60 E61 F10

            Comment

            • henkka100
              Bimmer Rookie
              • Mar 2012
              • 56
              • Tuusula

              Tässä nyt tullu jo pidemmän aikaa arvottua mikä vekotin seuraavaksi, kun sain kesällä ton e46 330i myytyä. Senverran ollaan asiassa päästy eteenpäin, että tuleva auto tulee olemaan e90 diisseli, mutta mikä on vielä kysymysmerkkinä. Alunperin tuli funtsittua 320d ja tästä aatteet siirty noiden kuuspyttysten puolelle ja nyt taas funtsitaan 320d:tä. Samalla rahalla sais kuitenkin huomattavasti paljon uudemman ja vähemmän ajettumman, kuin noita kuuspyttysiä. Ja juoksevat kulutkin taitaa tolla 2-litrasella olla aavistuksen pienemmät.

              Kysymys kuuluukin uskaltaako noita vuoden 2006 jälkeen tehtyjä 2-litran diisselimyllyllä varustettuja vekottimia ostaa, vai tuleeko niistä jokaisesta leviämään jakopää ennemmin tai myöhemmin. Kauhutarinoita olen näiltä foorumeilta + muualta internetin syövereistä lueskellut ja jakopääremontti heti auton ostamisen jälkeen ei paljoa nappais.

              http://goo.gl/BtZheO Ton näiköistä yksilöä Saksan maalta katselin, olisi ehkä mahdollista jopa mahduttaa budjettiin, riippuen siitä kuinka persiilleen ynnäilin ton veroja (n. 4000 euroa sain tulokseksi 128g päästöillä.) Muuten ainakin kuvien perusteella vaikuttaisi ihan siistiltä yksilöltä ja metrejä on mittarissa kohtuullisesti. Varusteitakin kaikki tarpeellinen ja vähän ylimääräistäkin.
              Nykyinen:
              F30 330e M-sport -16

              Edelliset:
              E90 330D M-Sport -06
              E46 330i M-sport -01



              Comment

              • MMF
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2007
                • 461
                • Sipoo

                Originally posted by henkka100 View Post
                Tässä nyt tullu jo pidemmän aikaa arvottua mikä vekotin seuraavaksi, kun sain kesällä ton e46 330i myytyä. Senverran ollaan asiassa päästy eteenpäin, että tuleva auto tulee olemaan e90 diisseli, mutta mikä on vielä kysymysmerkkinä. Alunperin tuli funtsittua 320d ja tästä aatteet siirty noiden kuuspyttysten puolelle ja nyt taas funtsitaan 320d:tä. Samalla rahalla sais kuitenkin huomattavasti paljon uudemman ja vähemmän ajettumman, kuin noita kuuspyttysiä. Ja juoksevat kulutkin taitaa tolla 2-litrasella olla aavistuksen pienemmät.

                Kysymys kuuluukin uskaltaako noita vuoden 2006 jälkeen tehtyjä 2-litran diisselimyllyllä varustettuja vekottimia ostaa, vai tuleeko niistä jokaisesta leviämään jakopää ennemmin tai myöhemmin. Kauhutarinoita olen näiltä foorumeilta + muualta internetin syövereistä lueskellut ja jakopääremontti heti auton ostamisen jälkeen ei paljoa nappais.

                http://goo.gl/BtZheO Ton näiköistä yksilöä Saksan maalta katselin, olisi ehkä mahdollista jopa mahduttaa budjettiin, riippuen siitä kuinka persiilleen ynnäilin ton veroja (n. 4000 euroa sain tulokseksi 128g päästöillä.) Muuten ainakin kuvien perusteella vaikuttaisi ihan siistiltä yksilöltä ja metrejä on mittarissa kohtuullisesti. Varusteitakin kaikki tarpeellinen ja vähän ylimääräistäkin.
                Nyt on ainakin ostajan markkinat e9x:llä suomessa, kannattaako lähteä merta edemmäs kalaan. Nettiauto täynnä noita, mullakin siisti m-sport 320d myynnissä ja aika hiljaista on kysynnän saralla.

                Tuut vaan hakemaan multa tämän: http://www.nettiauto.com/bmw/320/6169046
                E70 X5 3.0D -07
                W124 200d
                Hiace 4wd

                EX: E36 328 M Touring -95, E30 320i touring, 530da M-Sport -03, 523i Touring -98, E60 530d M-Sport -06, E83 X3 3.0d


                Comment

                • MajorDrake
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 7518
                  • Jyväshyvä

                  Älä mene ostamaan N47 koneella olevia, joita on tehty alkuvuodesta 2007 alkaen, tosin vanhemmallakin koneella olevia on tehty 9/2007 saakka.

                  Koneessa on jakoketjuongelmaa ja kustannukset 3-4 k€. Eikä tehdas korvaa mitään yli 150 tkm ajetussa.

                  Ongelma on korjattu vasta 5.3.2011 jälkeen valmistettuihin KONEISIIN. Koneen valmistusajankohta on ymmärrettävästi aiempi kuin itse auton...
                  M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                  Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                  Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                  Comment

                  • Pred
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2007
                    • 442
                    • E-Pohjanmaa

                    Originally posted by henkka100 View Post
                    Tässä nyt tullu jo pidemmän aikaa arvottua mikä vekotin seuraavaksi, kun sain kesällä ton e46 330i myytyä. Senverran ollaan asiassa päästy eteenpäin, että tuleva auto tulee olemaan e90 diisseli, mutta mikä on vielä kysymysmerkkinä. Alunperin tuli funtsittua 320d ja tästä aatteet siirty noiden kuuspyttysten puolelle ja nyt taas funtsitaan 320d:tä. Samalla rahalla sais kuitenkin huomattavasti paljon uudemman ja vähemmän ajettumman, kuin noita kuuspyttysiä. Ja juoksevat kulutkin taitaa tolla 2-litrasella olla aavistuksen pienemmät.

                    Kysymys kuuluukin uskaltaako noita vuoden 2006 jälkeen tehtyjä 2-litran diisselimyllyllä varustettuja vekottimia ostaa, vai tuleeko niistä jokaisesta leviämään jakopää ennemmin tai myöhemmin. Kauhutarinoita olen näiltä foorumeilta + muualta internetin syövereistä lueskellut ja jakopääremontti heti auton ostamisen jälkeen ei paljoa nappais.

                    http://goo.gl/BtZheO Ton näiköistä yksilöä Saksan maalta katselin, olisi ehkä mahdollista jopa mahduttaa budjettiin, riippuen siitä kuinka persiilleen ynnäilin ton veroja (n. 4000 euroa sain tulokseksi 128g päästöillä.) Muuten ainakin kuvien perusteella vaikuttaisi ihan siistiltä yksilöltä ja metrejä on mittarissa kohtuullisesti. Varusteitakin kaikki tarpeellinen ja vähän ylimääräistäkin.
                    Ei ne kuusipyttyisen kulut mitkään hirveät ole. Ainetta menee yllättävänkin vähän enemmän vs 320D ainakin mitä kulutustopicista olen vertaillut. Mulla 325d automaatin keskikulutus 6,3l/100km tankkauksista laskettuna. Huollot tietty kalliimmat kun öljyä menee enemmän, mutta muuten samoissa. Vakuutuksista en tiedä onko eroa ja vero päästöjen takia vähän korkeampi, mutta tuleehan sille rahalle vastinettakin voiman puolesta
                    Tesla Model 3 Performance
                    EX: BMW F36 420d Gran Coupé x-drive M-Sport
                    EX: VW Touran 2.0 TDI
                    EX: VW R6 Polo GTI
                    EX: Audi 4F A6 Avant 3.0Tdi Quattro
                    EX: BMW E91 325dA M-sport
                    EX: BMW E46 320d touring M-sport
                    EX: VW Golf IV Variant 1.9 Tdi PD
                    EX: Seat Leon 1.9 Tdi PD
                    EX: Peugeot 605 3.0 v6 sr
                    EX: Ford Sierra 4D 2.0i DOCH

                    Comment

                    • henkka100
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2012
                      • 56
                      • Tuusula

                      Juu ei mua suuremmin ne käyttökulut huoleta, se on kuitenki pieni raha verrattuna itse auton ostohintaan. Lähinnä pointtina oli, että samalla ostohinnalla saisi nelosdiisselinä tuoreemman ja vähemmän ajetun yksilön mitä kutosta. Muttamutta varmaan kaikinpuolin varmempi valinta ottaa vähän enemmän ajeltu vuoden tai kaks vanhempi 330/325d mitä tommonen tuoreempi (08-09) 320d. Lähinnä yleistäen tekniikkansa puolesta, kaikki yksilöthän on luonnollisesti tapauskohtasia. Ja joka tapauksessa kulutus laskee noista lukemista mitä toi edellinen e46 330i ryysti, mikä on pääasia.

                      Mutta pitää jatkaa suunnitteluja ja kyttäillä sekä suomen, että saksan tarjontaa, noin 25kilon budjettiin pitäisi auto saada mahdutettua, kuhan nyt kevääseen mennessä löytyis. Tässä ollaan jo heinäkuusta asti suunniteltu .
                      Nykyinen:
                      F30 330e M-sport -16

                      Edelliset:
                      E90 330D M-Sport -06
                      E46 330i M-sport -01



                      Comment

                      • rizzo
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2007
                        • 5418
                        • Oulu

                        ^ Käyttökuluilla ei ole väliä mutta pääasia että kulutus laskee?

                        Suoraan vaan se 325d jos rahat riittää 8)

                        Comment

                        • henkka100
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2012
                          • 56
                          • Tuusula

                          Originally posted by rizzo View Post
                          ^ Käyttökuluilla ei ole väliä mutta pääasia että kulutus laskee?
                          Käyttökulut 330/325d ja 320d välillä, olen saanut käsityksen että näiden välillä ei suurempaa eroa ole, joten se ei huoleta.*
                          Nykyinen:
                          F30 330e M-sport -16

                          Edelliset:
                          E90 330D M-Sport -06
                          E46 330i M-sport -01



                          Comment

                          • Pred
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2007
                            • 442
                            • E-Pohjanmaa

                            Originally posted by henkka100 View Post
                            J
                            Mutta pitää jatkaa suunnitteluja ja kyttäillä sekä suomen, että saksan tarjontaa, noin 25kilon budjettiin pitäisi auto saada mahdutettua, kuhan nyt kevääseen mennessä löytyis. Tässä ollaan jo heinäkuusta asti suunniteltu .
                            Mulla vois olla auto sulle
                            Tesla Model 3 Performance
                            EX: BMW F36 420d Gran Coupé x-drive M-Sport
                            EX: VW Touran 2.0 TDI
                            EX: VW R6 Polo GTI
                            EX: Audi 4F A6 Avant 3.0Tdi Quattro
                            EX: BMW E91 325dA M-sport
                            EX: BMW E46 320d touring M-sport
                            EX: VW Golf IV Variant 1.9 Tdi PD
                            EX: Seat Leon 1.9 Tdi PD
                            EX: Peugeot 605 3.0 v6 sr
                            EX: Ford Sierra 4D 2.0i DOCH

                            Comment

                            • kuoppala
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2007
                              • 332

                              semmonen f30 kuume että voi.....

                              Comment

                              • J-Boy
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2011
                                • 405
                                • Länsi-rannikko

                                Originally posted by kuoppala View Post
                                semmonen f30 kuume että voi.....
                                Nyt taitaa olla hyvä nordic winter -tarjous päällä..
                                F31 320xDA
                                M-B Sprinter 319

                                Ex: E82 135i, E91LCI 330xd, VW T5 2.5TDI 4Motion, X1 Xdrive20D, Citröen Ax 1.1i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎