Itsekin tuli maksettua tuosta E46:sta foorumin hintapoliisien mielestä varmasti ihan liikaa, mutta eipä ollut halvemmalla mieleisiä tarjolla.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Autokuumeilua ja autonvaihtopohdintaa
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Bmw Master View PostHyvät maksaa Saksassakin ~10k€.
Jep, suomipoika haluaa aina nettiauton halvimpaan hintaan vähän ajetun ja huippuvarusteilla
Jos reilu kymppi tuntuu kalliilta kohtuullisesti ajetusta hyvillä varusteilla olevasta E46:sta, niin sopii katsoa vastaavan E9x koppaisen hintaa
Comment
-
-
Originally posted by Epäuskollinen autoilija View PostKannattaa muistaa, että tuossa karvalakki F30:ssä on arvonalenema paljon suurempi, kuin 335:ssa, joka on pahimmat pudotuksensa jo tehnyt. :think Että en minä sitäkään kovin järkevänä vaihtoehtona pitäis. Toki noissa molemmissa tulee parin seuraavan vuoden aikana häviämään kovasti arvossa, mutta uskoisin 335:n arvon laskevan hitaammin.
Esim. Tuossa 335iA:ssa -07 on nyt 134tkm mittarissa, mikä on normaali ajomäärä, mutta vain vuoden jälkeen kohdallani se olisi melkein 170km. Kuinka moni on valmis ostamaan pre-LCI:tä esim. 25k:oon tuolloin?
Yksi vaihtoehto on tietenkin pitää autoa vielä min 2v., jolloin arvonalentuma ehkä sitten hiukan tasaantuisi, mutta toisaalta, jos nyt joku 12-14k€ tuntuu liian kovalta laittaa autoon taas kiinni, entä sitten min 20k€? Toisaalta, 3 vuoden kuluttua Mégane alkaa olemaan siinä 11-13k€ hintaluokassa ja tuolloin yksityisostajissakin alkaisi olemaan enemmän kysyntää. Silloin tosin olisi se 100tkm täynnä ja tehdastakuu päättynyt.
Tasapainoa, tasapainoa..BMW 530e iPerformance Luxury Line -20
Comment
-
-
Originally posted by Petteri75 View Post335:ssa on varmasti aina loppuun asti pieni "kuningas-lisä", on se kuitenkin tuplaturbotettu suora kutonen, mutta lähinnä se on ajomäärä. Ex 330iA -01 oli 120tkm ajettu, pieniä ärsyttäviä sähkövikoja tuntui olevan ja lopulta jurina, joka tuli jostain ja tämä Suomi-autossa jolla oli ajettu 121tkm kun sen ostin. Saa olla siis vanhempikin, jos vain on ajettu säästeliäästi. Ajomäärä alkaa olemaan yli 30tkm vuodessa, tänä vuonna toivott. vähemmän joten uuden auton kanssa häviää joka tapauksessa ajan puolesta, ajomäärä vielä teroittaa iskua.
Esim. Tuossa 335iA:ssa -07 on nyt 134tkm mittarissa, mikä on normaali ajomäärä, mutta vain vuoden jälkeen kohdallani se olisi melkein 170km. Kuinka moni on valmis ostamaan pre-LCI:tä esim. 25k:oon tuolloin?
Yksi vaihtoehto on tietenkin pitää autoa vielä min 2v., jolloin arvonalentuma ehkä sitten hiukan tasaantuisi, mutta toisaalta, jos nyt joku 12-14k€ tuntuu liian kovalta laittaa autoon taas kiinni, entä sitten min 20k€? Toisaalta, 3 vuoden kuluttua Mégane alkaa olemaan siinä 11-13k€ hintaluokassa ja tuolloin yksityisostajissakin alkaisi olemaan enemmän kysyntää. Silloin tosin olisi se 100tkm täynnä ja tehdastakuu päättynyt.
Tasapainoa, tasapainoa..
Toi 335 on liian kallis jo muutenkin. Eikös samaan hintaan saa jo LCI:n?
Edit: tää varmaan lähtee 20000e ja verot n.12000e, ei paha... http://suchen.mobile.de/auto-inserat...Mileage=150000Last edited by bemu2000; 09-02-2014, 22:03.
Comment
-
-
Itse ostin oman E46 vuonna 2009 hintaan 10500eur, möin sen 2011 11500eur. Tuntuu että noiden ns. hyvien hinnat ovat olleet 5v samassa tonnihaarukassa tuossa 10ke tietämillä.Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-
Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
PM tavoittaa, puhelimella ei.
Comment
-
-
Originally posted by Petteri75 View Post335:ssa on varmasti aina loppuun asti pieni "kuningas-lisä", on se kuitenkin tuplaturbotettu suora kutonen, mutta lähinnä se on ajomäärä. Ex 330iA -01 oli 120tkm ajettu, pieniä ärsyttäviä sähkövikoja tuntui olevan ja lopulta jurina, joka tuli jostain ja tämä Suomi-autossa jolla oli ajettu 121tkm kun sen ostin. Saa olla siis vanhempikin, jos vain on ajettu säästeliäästi. Ajomäärä alkaa olemaan yli 30tkm vuodessa, tänä vuonna toivott. vähemmän joten uuden auton kanssa häviää joka tapauksessa ajan puolesta, ajomäärä vielä teroittaa iskua.
Esim. Tuossa 335iA:ssa -07 on nyt 134tkm mittarissa, mikä on normaali ajomäärä, mutta vain vuoden jälkeen kohdallani se olisi melkein 170km. Kuinka moni on valmis ostamaan pre-LCI:tä esim. 25k:oon tuolloin?
Yksi vaihtoehto on tietenkin pitää autoa vielä min 2v., jolloin arvonalentuma ehkä sitten hiukan tasaantuisi, mutta toisaalta, jos nyt joku 12-14k€ tuntuu liian kovalta laittaa autoon taas kiinni, entä sitten min 20k€? Toisaalta, 3 vuoden kuluttua Mégane alkaa olemaan siinä 11-13k€ hintaluokassa ja tuolloin yksityisostajissakin alkaisi olemaan enemmän kysyntää. Silloin tosin olisi se 100tkm täynnä ja tehdastakuu päättynyt.
Tasapainoa, tasapainoa..
Toisaalta luultavasti siinä F30:ssä ne kilometrit tiputtavat sitä arvoa suhteessa enemmän. :think Itse joskus myin karvalakkivarusteltua bemaria ja se on todella kitsasta hommaa. Bemrin ostajat tuntuvat arvostavan varusteita kohtuullisen paljon, joten ostajakunta on harvassa noille karvalakkimalleille.
Mitä tulee noihin sähkövikoihin ja ylimääräisiin ääniin, niin ne eivät luultavasti oo kilometrisidonnaisia. Nuo riippuvat enemmänkin tuurista ja siitä miten autoa on pidetty. Kun oma 320d lähti vaihtoon, niin siinä ei ollu minkäänlaisia sähkövikoja tai jurinoita vaikka mittarissa oli jo pitkästi yli 200 tuhatta.Maserati 4200 Coupe GT
Ford focus 1.6i
ex:
BMW 320d E90 -05
Porsche boxster 986 2.5 -98
VW Golf 1.6 -90
BMW 850i -91
Nissan KingCab 2.5d 4x4 -90
BMW 316i E36 -91
Nissan Sunny 1.3 -87
Ford Scorpio 2.0i
Comment
-
-
Originally posted by Epäuskollinen autoilija View PostKannattaa muistaa, että tuossa karvalakki F30:ssä on arvonalenema paljon suurempi, kuin 335:ssa, joka on pahimmat pudotuksensa jo tehnyt. :think
Comment
-
-
Originally posted by Zeta View PostKyllä mun mielestä noissa 335i 2005-2007 jotka alkavat lähestyä tai jopa ylittynyt 200tkm +30te pyynneissä on vielä reippaasti hintaa. :thinkLast edited by Epäuskollinen autoilija; 09-02-2014, 21:06.Maserati 4200 Coupe GT
Ford focus 1.6i
ex:
BMW 320d E90 -05
Porsche boxster 986 2.5 -98
VW Golf 1.6 -90
BMW 850i -91
Nissan KingCab 2.5d 4x4 -90
BMW 316i E36 -91
Nissan Sunny 1.3 -87
Ford Scorpio 2.0i
Comment
-
-
Originally posted by Epäuskollinen autoilija View PostJuu toki on jos noin paljon ajetusta pyydetään +30ke. Itse en kyllä löytänyt nettiautosta ainoatakaan noin kallista noin isoilla kilsoilla. Lähimpänä oleva oli ajettu 149 tuhatta ja pyynti oli alle 26ke. :think Toisaalta se oli kyllä sedan, mutta en kyllä löytänyt tommosilla pyynneillä olevia coupejakaan.
Comment
-
-
Originally posted by Zeta View PostHmm....tällä hetkellä ei näitä tosiaan näkynyt, joskus marras-joulukuussa kun katselin niin näitäkin oli mielestäni useampia nettiautossa.
Kyllähän noita +30k€ E90:iä on vielä useampikin tarjolla, itseänikin kiinnostaisi tietää, eikö mitään vertailua ole tehty:
E90 318iA -11 29.900€
F30 316iA -12 32.900€
No, eiköhän molemmat myydä. Täytyy alkaa hankkiutumaan koeajoille, kevääseenkin on aikaa 2-4kk.BMW 530e iPerformance Luxury Line -20
Comment
-
-
Originally posted by Petteri75 View PostOn täysin älytöntä, että 335:ssa ja vielä 330:ssäkin tuntuu sedan olevan kaikkein harvinaisin malli. Avojakin on enemmän?? Jonkin verran on joutunut jo ottamaan takaisinpäin, ja jos kohtuullinen farmari tulee vastaan, pakko tälläinen olisi hyväksyä. Ei tosin E61:stä, sitten menee liian isoksi.
Kyllähän noita +30k€ E90:iä on vielä useampikin tarjolla, itseänikin kiinnostaisi tietää, eikö mitään vertailua ole tehty:
E90 318iA -11 29.900€
F30 316iA -12 32.900€
No, eiköhän molemmat myydä. Täytyy alkaa hankkiutumaan koeajoille, kevääseenkin on aikaa 2-4kk.
Mitä tulee sedaniin, niin se on käytännöllinen, mutta silti vielä siedettävän näköinen. Noita on myyty uutena niin vähän, että kysyntää lienee enemmän, ku tarjontaa. Itselle kelpais joku päivä mielellään esim M3 sedan, mutta noita on vielä harvemmassa, ku 335:a. No eipä toki ois tällähetkellä edes varaakaan. Ehkä joku päivä.
Veikkaan, etteivät 335:sten hinnat tuu koskaan varsinaisesti romahtamaan. Kovasti noille tuntuu olevan ottajia vaikka hinnat on noinkin kovat. Yksi hintoja ylhäällä pitävä voima on korjauskulut. Tehokkaampien autojen kunnossapitäminen on kalliimpaa, joten kunnossa olevat yksilöt ovat luonnollisesti sitten hieman arvokkaampia. Jos noita joskus alkaa saamaan pilkkahintaan, niin niiden edullisten korjaamiseen saakin sitten käyttää omat ja varastetut varat, jolloin se lopulta maksaa saman ku se kalliimpi. :thinkLast edited by Epäuskollinen autoilija; 10-02-2014, 22:45.Maserati 4200 Coupe GT
Ford focus 1.6i
ex:
BMW 320d E90 -05
Porsche boxster 986 2.5 -98
VW Golf 1.6 -90
BMW 850i -91
Nissan KingCab 2.5d 4x4 -90
BMW 316i E36 -91
Nissan Sunny 1.3 -87
Ford Scorpio 2.0i
Comment
-
-
Nettiautoa selailtu koko talvi ja eilen kävin vaan katsomassa yhtä 535da (e61). Niin hieno se olis ja välirahakin on kohtuullinen jos antaa 320d vaihdossa että pakko sitä on mennä tänään ajamaan. Järkeä yhtälöstä puuttuu mutta tarvitaanko sitä johonkin?Last edited by Weuli; 11-02-2014, 10:12.F10 530da xDrive -14
----------------
E92 330d -09
E93 325i -08
E92 330d -08
E61 535d -06
E91 320d -08
E46 330Ci -01
E61 525d -06
E90 320i -05
E46 325i -01
E46 318i -99
E36 316i -91
Comment
-
-
Ainakin vajaa vuosi sit oli kuitenkin se tilanne, että 335i:t maksoi Suomessa lähemmäks 40k€ kilometreistä huolimatta. Silti Saksasta hakeminen tuli helposti vielä kalliimmaks jos ei ihan halvinta ottanut (ilman hakukuluja). Eli sinänsä nämä saattaa olla Suomessa jopa alihinnoiteltuja. Älkää hyvät veljet myykö halvalla hyvää.BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
BMW E63 630iA '05
Comment
-
-
Originally posted by Weuli View PostNettiautoa selailtu koko talvi ja eilen kävin vaan katsomassa yhtä 535da (e61). Niin hieno se olis ja välirahakin on kohtuullinen jos antaa 320d vaihdossa että pakko sitä on mennä tänään ajamaan. Järkeä yhtälöstä puuttuu mutta tarvitaanko sitä johonkin?Maserati 4200 Coupe GT
Ford focus 1.6i
ex:
BMW 320d E90 -05
Porsche boxster 986 2.5 -98
VW Golf 1.6 -90
BMW 850i -91
Nissan KingCab 2.5d 4x4 -90
BMW 316i E36 -91
Nissan Sunny 1.3 -87
Ford Scorpio 2.0i
Comment
-
Comment