Announcement

Collapse
No announcement yet.

Autokuumeilua ja autonvaihtopohdintaa

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Garash
    BTCF Member
    • Nov 2009
    • 523
    • Joensuu

    Minkähän arvoisia rupeaa jo hyvät E30 318is olemaan? Tuossa olis yks oikeasti hyväkuntoinen yksilö tulossa vaihdossa omaan E36 325 cabrioon. Maalipinta hyvä, ei ruostetta sekä kone remontoitu, lisäarvoa(?) tuomassa leveät bbs:ät sekä bc alusta.
    Halvin tuo ei varmasti ole, mutta nettiautossakin vaan 1 kpl joka myynnissä. Tuommmoseen paha verrata kun kunto on ihan toista luokkaa. Järki sanoo, että ei se ehkä kuitenkaan ihan olisi tuon cabrion arvonen, mutta mutta. Oishan se E30 :think
    E30 325iA
    F31 320xd

    Comment

    • Juppe
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2002
      • 4541
      • TURKU

      Ostin sitten tavallisen väsyneen perheen ja roinankuljettimen. Torstaina tarttis lentää Frankfurtiin ja hakea Mitsu Outlander -09 jolla ajettu 32tkm. On sentään joka ainoa lisävaruste, mitä tommoseen saa. Nahat, navi, xenonit, Rockford&fosgate stereot jne... Alkaa noin junnujen harrastukset vaatia vähän kuljetuskapasiteettia ja nyt ei kiinnosta yhtään harrastaa tyyppivikojen kanssa. Mitään muuta toivetta ei ole kuin vähäiset päivät korjaamolla.

      Comment

      • revote
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2013
        • 1886
        • Hollola

        Muutamia säikeitä olen lueskellut pahimpaan BMW-kuumeeseen (ajan Oopelilla tällä hetkellä), E61 on kiikarissa joko 530d tai 535d koneella. Mutta, lähes joka paikassa tulee vastaan se että niissä on paljon vikoja. Päteekö tämä itse korimalliin vai tiettyihin moottorivaihtoehtoihin?

        Joten pitäisikö siirtyä haaveilemaan E91:stä vastaavilla koneilla, vaiko E61 isolla bensakoneella?

        Ajomäärät sellaiset ettei oikein väliä laittasko bensakoneisen vai dieselin, kiikun kaakun.
        | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

        Comment

        • bemu2000
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 17799
          • Jämsä

          Originally posted by revote View Post
          Muutamia säikeitä olen lueskellut pahimpaan BMW-kuumeeseen (ajan Oopelilla tällä hetkellä), E61 on kiikarissa joko 530d tai 535d koneella. Mutta, lähes joka paikassa tulee vastaan se että niissä on paljon vikoja. Päteekö tämä itse korimalliin vai tiettyihin moottorivaihtoehtoihin?

          Joten pitäisikö siirtyä haaveilemaan E91:stä vastaavilla koneilla, vaiko E61 isolla bensakoneella?

          Ajomäärät sellaiset ettei oikein väliä laittasko bensakoneisen vai dieselin, kiikun kaakun.

          Vähintään saman verran vikoja bensakoneissa, ellei jopa enemmän ja pahempia ja samat viat 300 sarjalaisissa. Kutos diesel kohtuullisesti ajettuna on aika järkevä valinta. Mitä vikoja noissa uudemmissa kutos dieseleissä on mitkä pelottaa?
          TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
          Vanteet edullisesti
          Nostureita ja rengaskoneita

          Comment

          • veku
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6322
            • P-Pohjanmaa

            Originally posted by revote View Post
            Muutamia säikeitä olen lueskellut pahimpaan BMW-kuumeeseen (ajan Oopelilla tällä hetkellä), E61 on kiikarissa joko 530d tai 535d koneella. Mutta, lähes joka paikassa tulee vastaan se että niissä on paljon vikoja. Päteekö tämä itse korimalliin vai tiettyihin moottorivaihtoehtoihin?

            Joten pitäisikö siirtyä haaveilemaan E91:stä vastaavilla koneilla, vaiko E61 isolla bensakoneella?

            Ajomäärät sellaiset ettei oikein väliä laittasko bensakoneisen vai dieselin, kiikun kaakun.
            Käyppäs vähän kokeileen eri vaihtoehtoja.
            Eipä tuossa omassa autossa ainakaan mitenkään hirveästi ole vikoja ollut 110 tkm aikana..etuiskarit,pari laakeria,jarrupalat,raidentangon pää ja normi öljyhuollot.

            ps. omani ois myynnissä
            F11 M550D
            E39 M5
            F26 3.0 Da M-Sport
            E61 535D M-Sport

            Comment

            • revote
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2013
              • 1886
              • Hollola

              Originally posted by bemu2000 View Post
              Kutos diesel kohtuullisesti ajettuna on aika järkevä valinta. Mitä vikoja noissa uudemmissa kutos dieseleissä on mitkä pelottaa?
              Minkä verran on kohtuullisesti ajettu diesel? Jos se olisi 535d niin raha riittäisi ehkä ~200tkm ajettuun, se ei vissiin ole vielä hirmuisesti kuitenkaan?

              Taisin vastata osittain kysymykseesi, ei ole varaa uudempiin eli LCI(?). En osaa nimetä mitään tiettyjä vikoja, mielikuva vaan jäänyt keskusteluiden pohjalta että vikoja riittää. Hyvä vain jos mielikuva on väärä.


              Originally posted by veku View Post
              Käyppäs vähän kokeileen eri vaihtoehtoja.
              Eipä tuossa omassa autossa ainakaan mitenkään hirveästi ole vikoja ollut 110 tkm aikana..etuiskarit,pari laakeria,jarrupalat,raidentangon pää ja normi öljyhuollot.
              Olen ajanut vm04 530d:llä ja vm09 520d:llä, ja molemmat aivan helkutin hyviä laitoksia. Siksi tahtoisin itsellenikin E61:n, ja mielellään isolla koneella

              Paljon mittarissa sulla nyt?
              | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

              Comment

              • veku
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6322
                • P-Pohjanmaa

                Originally posted by revote View Post

                Olen ajanut vm04 530d:llä ja vm09 520d:llä, ja molemmat aivan helkutin hyviä laitoksia. Siksi tahtoisin itsellenikin E61:n, ja mielellään isolla koneella

                Paljon mittarissa sulla nyt?
                265,ollut meillä reilu 110 tkm ajan,huollettu aina bemarilla..
                Kunnossa ja riittäävän tehokas
                Kohtuu lähelläkin olet joten tervetuloa tutustumaan.
                F11 M550D
                E39 M5
                F26 3.0 Da M-Sport
                E61 535D M-Sport

                Comment

                • bemu2000
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 17799
                  • Jämsä

                  Originally posted by revote View Post
                  Minkä verran on kohtuullisesti ajettu diesel? Jos se olisi 535d niin raha riittäisi ehkä ~200tkm ajettuun, se ei vissiin ole vielä hirmuisesti kuitenkaan?

                  Taisin vastata osittain kysymykseesi, ei ole varaa uudempiin eli LCI(?). En osaa nimetä mitään tiettyjä vikoja, mielikuva vaan jäänyt keskusteluiden pohjalta että vikoja riittää. Hyvä vain jos mielikuva on väärä.

                  150-180tkm ajetulla voi ajella vielä tuurilla pitkään ilman isompia huoltoja. Pitkälti yli 200tkm ajetuissa alkaa sitten tulla jo ihan mitä vaan isompaa. Turbo, vesipumppu, polttoaineen syöttö, laatikko jne. Esim. suuttimet on järkyttävän hintaisia. Aina 1000-2000€ vähintään sileänä, jos jotain isompaa menee vaihtoon. Ennemmin laittaa jokusen tonnin enemmän ja katsoo vähemmän ajetun.

                  Jos on "pakko saada BMW" E60 mahdollisimman vanha, halpa ja paljon ajettu, niin aika varmasti on kallista ajoa sen jälkeen

                  Jos tuntuu että on rahaa vaan halvimpaan, eikä sen jälkeen huoltoihin, niin kannattaa ehkä unohtaa...

                  Edit: kilometrit ei tietty ole pääsia. 180tkm ajettu voi olla rokattu jo paljon huonompaan kuntoon kuin 250tkm ajettu. Hyvä huoltohistoria, vähän omistajia ym. merkkaa aika paljon.
                  Last edited by bemu2000; 14-07-2014, 21:40.
                  TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                  Vanteet edullisesti
                  Nostureita ja rengaskoneita

                  Comment

                  • revote
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2013
                    • 1886
                    • Hollola

                    ^Kiitos infosta, tällaista kaipasinkin. En ole ihan sitä halvinta ostamassa, joten voi olla että nipistän vähän vaikka tehoista Varusteista taasen en yhtään.
                    | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

                    Comment

                    • Laku
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2007
                      • 17477
                      • Turku

                      Tai sitten ostaa kalleimman pään ja varustelluimman LCI:n, josta hajoaa samantein jakopää (ketju)...
                      Näillä mennään:
                      - BMW E81 118i since 2017
                      - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                      - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                      - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                      - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                      Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                      Comment

                      • Boiga
                        BTCF Member
                        • Jul 2007
                        • 1773
                        • Ylöjärvi

                        Harrastajalta on hyvä ostaa, sellaiselta mielellään joka on tietoinen ns tyyppivioista ja edes osa olisi korjattuna :-) en ole katunut e61 koriseen sekaantumista, ajo kilsat olleet n. 220tkm, 310tkm sekä 370tkm...
                        Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎

                        Comment

                        • nachi
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2006
                          • 378

                          Omien E60 (M57) kokemusten perusteella sanoisin, että on turvallinen ostos vaikkapa 400tkm ajettunakin, koska näihin yleensä laitetaan turbo, suuttimet, alusta etc perusjumpat tuossa 300tkm pinnassa.

                          Omalla kohdallani halvimmat kilometrit saksalaismerkkien dieseleissä ovat olleet 400-600tkm välillä, useasti ei ole muutamaa kymmentä euroa enempää tarvinut satsata, kunhan edellämainitut perusosat on vain tosiaan vaihdettu.

                          Täysin päinvastaiset kokemukset taas on näistä 150-200tkm ajetuista, joihin on voinut osua osa tai lähes kaikki kuluvat osat vaihdettavaksi.

                          Otanta omalla kohdallani on noin 40 autoa ja useampi satatuhatta kilometriä taivalta.

                          Comment

                          • markok
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2002
                            • 3018
                            • Kuopio

                            Originally posted by bemu2000 View Post
                            Vähintään saman verran vikoja bensakoneissa, ellei jopa enemmän ja pahempia ja samat viat 300 sarjalaisissa. Kutos diesel kohtuullisesti ajettuna on aika järkevä valinta. Mitä vikoja noissa uudemmissa kutos dieseleissä on mitkä pelottaa?
                            Tämä kaipaisi kyllä vähän perusteluita? Varsinkin nämä preLCI mallit mitä kysyjäkin etsii M54 bensa koneella on kyllä todella vähä vikaisia. Varsinkaan kalliita vikoja näissä ei ole. Hieman tehottomia nämä on kulutukseen nähden, mutta mielestäni muuten loistava moottori. Tuon oman N52 koneesta en oikein vielä osaa sanoa mitään kun niin vähän aikaa ollut, mutta toistaiseksi ei ole mitään vikaa ollut. Osat kylläkin paljon kalliimpia jos vikoja tulee. Tehon ja kulutuksen suhde on kuitenkin huomattavasti parempi kuin M54:ssä. LCI:n N53:ssa sitten on enemmän mahdollisia kalliita vikapaikkoja, mutta ei tuotakaan mielestäni dieseliä vikaisemmaksi voi sanoa. Eli oma valinta pienillä kilometrillä on ehdottomasti bensa jos vaan sopiva yksilö löytyy. Tarjontaa on paljon vähemmän kuin dieseleistä.
                            BMW 530iA Touring -05

                            Comment

                            • veku
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2005
                              • 6322
                              • P-Pohjanmaa

                              Originally posted by bemu2000 View Post
                              150-180tkm ajetulla voi ajella vielä tuurilla pitkään ilman isompia huoltoja. Pitkälti yli 200tkm ajetuissa alkaa sitten tulla jo ihan mitä vaan isompaa. Turbo, vesipumppu, polttoaineen syöttö, laatikko jne. Esim. suuttimet on järkyttävän hintaisia. Aina 1000-2000€ vähintään sileänä, jos jotain isompaa menee vaihtoon. Ennemmin laittaa jokusen tonnin enemmän ja katsoo vähemmän ajetun.
                              Tämä varmaan osittain tottakin, tuo maaginen 200 tkm ei vielä tarkoita että kaikki olisi loppu.
                              Noita mainitsemia vikoja ei kyllä voi sanoa E6x vioksi ,laatikot,turbot ja suuttimet noissa kyllä kestää.
                              Vikoina E39:ssä nuo piti paikkaansa..

                              Sopiva auto vaan monesti tulee lompakon sekä oman tarpeen ja mielihalun lopputulemana
                              F11 M550D
                              E39 M5
                              F26 3.0 Da M-Sport
                              E61 535D M-Sport

                              Comment

                              • Rale
                                BTCF Member
                                • Jul 2005
                                • 1481
                                • Porvoo

                                Isommat bensakoneiset E60/E61

                                Jos puhutaan isommista bensakoneisista eli N62-sarjan V8 koneisista, niin niiden muutamia "tyyppivikoja" on nk.Coolant pipe, joka menee lohkon "läpi" jota alkaa korroosio ajan saatossa puremaan ja sen tiiviste alkaa aikanaan vuotamaan nk. "Weepholen" kautta.
                                Tähän ovat Amerikan pojjaat tehneet myytävänäkin olevan artikkelin. Eli uuden coolantpipen, joka voidaan vaihtaa moottoria pois autosta ottamatta, joka ei bmw omalla vaihtoputkella käy. Oma putki maksoi kuukausi takaperin ebay:n kautta noin 520€ alvien ja tullien jälkeen.

                                Toinen heikkous omasta mielestä on venttillivarsien kumien(ainakin alkuperäisten) kesto, jotka yleensä tulevat jo kohtuu pienillä kilometreillä vaihtokuntoon 150-220tkm. paikkeilla. Jopa pienemmilläkin suoritteilla kuullut menevän vaihtokuntoon.
                                Uudemmat varrenkumit ovat ilmeisesti, jotakin päivitystä saaneet, koska viimeviikolla, kun omaani ne vaihdatutin, oli ne hieman erilaiset vanhoin verrattuna.
                                Oma remontti minkä teetätin: coolant pipe, nokkaketjujen laahaimet, venttiilivarren kumit, hydraulinostajat, uudet ohjainrullat+hihnat, kampuran stefa ja iso kasa tiivisteitä. Osat kustansivat yhteensä n. 2500€

                                Jos tällaiseen päätyy, kanttaa öljynvaihtoväliä mielestäni lyhentää max 12-15tkm välein tehtäväksi.
                                Muutuoin mielestäni erittäin luotettavia koneita.
                                Last edited by Rale; 15-07-2014, 08:10.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎