Announcement

Collapse
No announcement yet.

Autokuumeilua ja autonvaihtopohdintaa

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Petteri75
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2005
    • 2540
    • Kirkkonummi

    Originally posted by Juhaska View Post
    Pistääkö porukka pahakseen, jos ajattelee ääneen myös muita merkkejä vaihtoehtoina, kuin bemaria? :think
    Tuo on itse asiassa ihan tervettä, maailmassa on paljon muitakin merkkejä ja se on hyvä kokeilla vaihtoa.
    BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

    Comment

    • Tenox
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2006
      • 1732

      Huomenna ajamaan yhtä Vetteä vielä. Sitten pähkäilyä TT:n ja sen väliltä. :think
      Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

      Comment

      • rami
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2002
        • 707
        • Raahe

        Originally posted by Tenox View Post
        Huomenna ajamaan yhtä Vetteä vielä. Sitten pähkäilyä TT:n ja sen väliltä. :think
        Minkäs mallin vetteä? Linkkiä heittää?
        bmw kuskit nyt vain ovat vähän parempia ihmisiä...

        Comment

        • kimmon
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2006
          • 1461
          • Tuusulantien päässä...

          Originally posted by Tenox View Post
          Huomenna ajamaan yhtä Vetteä vielä. Sitten pähkäilyä TT:n ja sen väliltä. :think
          Jos sitä 87-93 Vetteä menet kokeilemaan niin voin jo etukäteen sanoa, että petyt... Vielä jos se on automaatti (ja suurin osa on) niin petyt entistä enemmän.
          Vain vieraita merkkejä ja mopoja tällä hetkellä

          Comment

          • rami
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2002
            • 707
            • Raahe

            Originally posted by kimmon View Post
            Jos sitä 87-93 Vetteä menet kokeilemaan niin voin jo etukäteen sanoa, että petyt... Vielä jos se on automaatti (ja suurin osa on) niin petyt entistä enemmän.
            Jep..!!!
            bmw kuskit nyt vain ovat vähän parempia ihmisiä...

            Comment

            • Tenox
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2006
              • 1732

              Originally posted by kimmon View Post
              Jos sitä 87-93 Vetteä menet kokeilemaan niin voin jo etukäteen sanoa, että petyt... Vielä jos se on automaatti (ja suurin osa on) niin petyt entistä enemmän.
              Yhdellä (veljen entinen auto) 90 luvun alun 300hv automaatti Vettellä pari- kolme päivää ajoin ja siitähän tämä hienoinen kuume ko. automallia kohtaan on syntynyt, joten siinä mielessä en tiedä mahdanko pettyä.

              Velipojan auto oli umpikorinen, tämä yksilö on avo ja manuaalilla. Eli tämä:



              Ainoa mihin voin ehkä pettyä on kun tuota nyt vertaan tähän asti omimmalta tuntuneeseen TT roadsteriin. Mahdoton sanoa ajamatta, siksi uhraan tämän vapaapäivän n. 600km ajeluihin.

              Harmi sinällään, että vuosia jatkuneesta E36 M3 kuumeesta huolimatta, en ole yhdelläkään edes ajanut. E34 ja E39 M5:t on kyllä kokeiltu. :think
              Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

              Comment

              • Juhaska
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2007
                • 3983
                • Suomi

                Originally posted by Tenox View Post
                Yhdellä (veljen entinen auto) 90 luvun alun 300hv automaatti Vettellä pari- kolme päivää ajoin ja siitähän tämä hienoinen kuume ko. automallia kohtaan on syntynyt, joten siinä mielessä en tiedä mahdanko pettyä.

                Velipojan auto oli umpikorinen, tämä yksilö on avo ja manuaalilla. Eli tämä:



                Ainoa mihin voin ehkä pettyä on kun tuota nyt vertaan tähän asti omimmalta tuntuneeseen TT roadsteriin. Mahdoton sanoa ajamatta, siksi uhraan tämän vapaapäivän n. 600km ajeluihin.

                Harmi sinällään, että vuosia jatkuneesta E36 M3 kuumeesta huolimatta, en ole yhdelläkään edes ajanut. E34 ja E39 M5:t on kyllä kokeiltu. :think
                Jätät ne parturikampaaja audit kauppaan ja C5 vetteä katselemaan.
                Ainakaan itsellä ei iske mistään suunnasta tuollainen vanhemman korimallin C4, vaikka nämä ovatkin makuasioita, kuin vain olla voi.
                ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+

                Comment

                • rami
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2002
                  • 707
                  • Raahe

                  C5 on ihan eri kampe kuin tuo vanha c4, en sitten millään ymmärrä miksi tuollaisen laittaisit. Ennemmin c3 malli.
                  bmw kuskit nyt vain ovat vähän parempia ihmisiä...

                  Comment

                  • Bmw Master
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 13155
                    • Kokomo

                    ........
                    Last edited by Bmw Master; 31-08-2014, 12:08.

                    Comment

                    • Heksula
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2004
                      • 2285
                      • Porvoo

                      Tässä on muuton myötä kilsat vähentyny niin paljon että mietityttää pitäiskö toi e61 530d myydä pois ja hommata joku alle 10Ke:n 540/740/muu isokoneinen bensarosvo tilalle. Paljonkohan tuollaisesta -07 171tkm ajetusta tiefseeblau värisestä 530dA M-Sportista kehtaa pyytää? On siinä logic7, sähköpenkit, sähkönen kontin kansi, ipod liitäntä jne.. perus kamat. :think
                      2020 G20 320i xdrive

                      Comment

                      • Veeksi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2003
                        • 2175
                        • Kuopio

                        Hivenen erikoiset on vaihtoehdot, jos siellä on TT ja vette ja kenties joku M3. TT:lle etsisin vaihtoehtoja ehkä GTi Golffista tai OPC Astrasta. Molemmista luultavasti saa enemmän ajoiloa ja toisesta enemmän laatua kuin TT:stä samalla rahalla. TT lähinnä tyydyttää sellaisia haluja, että on pakko olla Audi tai jonkun 2000 luvun alun muotia muotoilultaan. Laatua tai ajonautintoa ei pahemmin irtoa. Tai olishan toki joku rivakampi Minikin tätä ryhmää. Se olis lisäks sitä has-been muotia kuten TT.

                        Vette taas pyyhkii lattiaa noilla hot hatcheilla. C5 on todella kelpoauto. Se alkaa olla melkein lähempänä urheiluautoa kuin muskeliautoa.

                        Ämmäläiset olis vähän niinkuin vetteä lähempänä. Käytännöllisempiä, mutta vähemmän eksoottisia ja urheilullisia ulkonäöltään.

                        Tuo automaatti noissa vähänkää iäkkäämmissä veteissä on kyllä huono (hidas). Mutta moottori on niin kova, että se paikkailee vaihteiston puutteita kohtuullisesti.
                        BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                        BMW E63 630iA '05

                        Comment

                        • Juhaska
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2007
                          • 3983
                          • Suomi

                          Veeksin huomioihin lisäten, niin ainakin itsellä olisi aina hymy korvissa, kun c5 vetten kasikoneen löisi käyntiin.
                          ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+

                          Comment

                          • kimmon
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2006
                            • 1461
                            • Tuusulantien päässä...

                            Originally posted by Veeksi View Post
                            Vette taas pyyhkii lattiaa noilla hot hatcheilla. C5 on todella kelpoauto. Se alkaa olla melkein lähempänä urheiluautoa kuin muskeliautoa.
                            Mutta kun se C5 ei ole tässä nyt se Vette mitä oltiin menossa ajamaan... Tuo 87-93 väli on sellainen tuotos, että sillä ei ole mitään tekemistä urheiluauton kanssa. Laiska 350 yhdistettynä museoautomaattiin, kammottavaan sisustaan/mittaristoon eikä nyt ainakaan minusta mitenkään erityisen mairitteleviin ajo-ominaisuuksiin. Tuon aikakauden Veteistä kelpuuttaisin vain ZR-1:en LT-5 moottorilla ja senkin vain siksi ettei niitä kasva puissa.

                            Vain vieraita merkkejä ja mopoja tällä hetkellä

                            Comment

                            • Veeksi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2003
                              • 2175
                              • Kuopio

                              Originally posted by kimmon View Post
                              Mutta kun se C5 ei ole tässä nyt se Vette mitä oltiin menossa ajamaan... Tuo 87-93 väli on sellainen tuotos, että sillä ei ole mitään tekemistä urheiluauton kanssa. Laiska 350 yhdistettynä museoautomaattiin, kammottavaan sisustaan/mittaristoon eikä nyt ainakaan minusta mitenkään erityisen mairitteleviin ajo-ominaisuuksiin. Tuon aikakauden Veteistä kelpuuttaisin vain ZR-1:en LT-5 moottorilla ja senkin vain siksi ettei niitä kasva puissa.

                              http://www.caranddriver.com/features...-corvette-zr-1
                              Aaaaa. ZR-1 on kuulemma kova. Mulla olis 1 hyvä tiedossa, mutta se on Vegasissa .

                              C4 kanssa vois harkita muovi-Camaroa: http://www.nettiauto.com/chevrolet/camaro/6461712
                              Kovalla askilla luultavasti sporttisempi kuin automaatti C4.

                              Edit: Mutta toisaalta eipä tuossa enää kaukana oltais siitä C5:n hintaluokasta.
                              Last edited by Veeksi; 31-08-2014, 18:58.
                              BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                              BMW E63 630iA '05

                              Comment

                              • Tenox
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2006
                                • 1732

                                Mistäs sitä aloittais?

                                Vaikka siitä, että ko. koeajetun Vetten alusta oli kokonaan uusittu (jäykkyyssäädettävä, puslat uusia yms.) ja sitä kautta se oli aika jämäkkä ajaa kyllä. Toisekseen 87-93 ei voi niputtaa samaan kaartiin koneen puolesta. Olisko ollut 91 tai 92 kun tuossa nousi hevoset n. 240 -> +300. Kyllähän tuo ripeästi liikkuikin.

                                Itse pidän Vettessä enemmän automaatista. Ainakin velipojan yksilössä se oli ripeämpi, kuin minä manuaalin kanssa. Tuo sähköohjattu (?) 6spd on vielä siitä erikoinen, että "ohjaa" matalilla kierroksilla ykköseltä neloselle. Kunnolla kun kiihdyttää niin kakkonen kytkeytyy normaalisti.

                                C5:n voin ostaa heti, käteisellä, nyt, kunhan joku myy ehjän sellaisen Suomen kilvissa tohon noin max 14te hintaan mitä noista paremmista C4 malleista huudetaan.

                                Mutta se Corvetesta tällä kertaa. Ainakin ensivaikutelma on se mitä täällä uumoiltiin ja mihin en itse uskonut. Pieni pettymys. Ehkä kuitenkin mieluummin Audi jos näistä kahdesta pitäisi valita.

                                Mitä tulee näihin kandidaatteihin, niin en tiedä miksei mun hakukriteereillä ole hakuun eksynyt ainuttakaan GTI Golffia tai OPC Astraa. Ilmeisesti nelivedot on kalliimpia kuin 18te katto mikä haussani on tai jotain?

                                Jos miettii nyt 2½kk hakuprosessin jälkeen niin tärkeimmät kriteerit juuri nyt on:
                                - 0-100km/h alle 7s. mielellään alle 6s.
                                - Takaveto tai neliveto
                                - Ohjaus normaalisti vasemmalla
                                - Bensiini
                                Lisäksi melko tärkeänä ilmastointi ja itseä miellyttävä ulkonäkö.

                                Budjetti on koko ajan pienentynyt (kuluvaista sorttia tuo raha), mutta katto on edelleen jossain 16te paikkeilla, joskin mitä likeemmäs mennään 10te:a sen parempi. Noilla kriteereillä M3:t, TT:t ja Vettet on osuneet haarukkaan. Nyt tosin taidan jättää Corvettet väliin. Yön yli pitää kyllä vielä nukkua.

                                Edit: Golf valikoima - http://www.nettiauto.com/volkswagen/...d_four_wheel=3

                                Ja Astraa ei taida edes saada kuin vetovammaisena?
                                Last edited by Tenox; 31-08-2014, 23:27.
                                Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎