Announcement

Collapse
No announcement yet.

Autokuumeilua ja autonvaihtopohdintaa

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tenox
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2006
    • 1732

    Originally posted by Veeksi View Post
    TT lähinnä tyydyttää sellaisia haluja, että on pakko olla Audi tai jonkun 2000 luvun alun muotia muotoilultaan. Laatua tai ajonautintoa ei pahemmin irtoa.
    Ikinä en ole Audia omistanut tai sellaista tätä ennen halunnut. TT nyt jotenkin osuu omaan makuhermoon ja laadusta (tai laatuvaikutelmasta ainakin) sekä ajonautinnosta olen koeajojen perusteella eri mieltä. Kyllä mun kirjoissa 99-00 TT ajonautinnon suhteen samanikäisen Z3:n kanssa on vähintään tasoissa. Laadun / esim. kuljettajan työympäristön yms. suhteen menee heittämällä ohi.
    Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

    Comment

    • 205/65-15H
      BTCF Member
      • Mar 2008
      • 1422

      Originally posted by Tenox View Post
      Ikinä en ole Audia omistanut tai sellaista tätä ennen halunnut. TT nyt jotenkin osuu omaan makuhermoon ja laadusta (tai laatuvaikutelmasta ainakin) sekä ajonautinnosta olen koeajojen perusteella eri mieltä. Kyllä mun kirjoissa 99-00 TT ajonautinnon suhteen samanikäisen Z3:n kanssa on vähintään tasoissa. Laadun / esim. kuljettajan työympäristön yms. suhteen menee heittämällä ohi.
      Jos haet kesäautoa niin miksi pitää olla neliveto? Toisekseen tuo TT on etuvetoauto Haldeksilla. Ei taida normiajossa kesäaikaan paljon taakse voimaa välittyä.
      e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
      e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
      Ioniq5 AWD -22
      Leaf 40kwh -18

      Comment

      • mikae34
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 4985
        • Forssa

        On kyllä minustakin hiukan erikoista verrata TT Audia ja Corvettea keskenään. Mutta pääasia että löytyy mieleinen lopulta. Kannattaisiko se M3 kuitenkin myös käydä koittamassa ettei jäisi kaivelemaan myöhemmin...
        Auto on liikkumaväline.

        Comment

        • Tenox
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2006
          • 1732

          Originally posted by mikae34 View Post
          On kyllä minustakin hiukan erikoista verrata TT Audia ja Corvettea keskenään. Mutta pääasia että löytyy mieleinen lopulta. Kannattaisiko se M3 kuitenkin myös käydä koittamassa ettei jäisi kaivelemaan myöhemmin...
          Varmaan, mut vähissä on hyvät. Tai sitten on jo jemmassa eikä niistä luovuta. Mutta ei tässä missään jäniksen selässä olla. Ei ole pakko saada sitä autoa just nyt. Siksipä en ole ainakaan toistaiseksi mihinkään mikä olisi "sinnepäin" tyytynytkään. Toki jos hinta on oikein kohdallaan, niin saattaa jokin musta hevonenkin talliin tulla. Parikin sellaista on mielessä.

          Ja mitä tuohon vertailuun tulee, niin ei siinä välttämättä järkeä ole muuten, mutta sattuvat olemaan samassa hintaluokassa ja suht samalla suorituskyvyllä.
          Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

          Comment

          • Tenox
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2006
            • 1732

            Originally posted by 205/65-15H View Post
            Jos haet kesäautoa niin miksi pitää olla neliveto?
            No mikään ei ole ikävämpää kuin sutiva etuveto. Toista Audia (joka on valitettavasti myyty) koeajoin osin kaatosateessa ja olihan se hauska lähteä kun keli ei juuri vaikuttanut kiihtyvyyteen.

            Yksi mitä olen alkanut miettimään on se, että jos tuleekin tilanne että täytyisi saada se "kesäauto" ympärivuotiseen käyttöön, niin Audin kanssa se ei olisi ongelma. Corvetten kanssa olisi, M3:sta en osaa sanoa.
            Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

            Comment

            • veku
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6324
              • P-Pohjanmaa

              Originally posted by Tenox View Post
              No mikään ei ole ikävämpää kuin sutiva etuveto. Toista Audia (joka on valitettavasti myyty) koeajoin osin kaatosateessa ja olihan se hauska lähteä kun keli ei juuri vaikuttanut kiihtyvyyteen.

              Yksi mitä olen alkanut miettimään on se, että jos tuleekin tilanne että täytyisi saada se "kesäauto" ympärivuotiseen käyttöön, niin Audin kanssa se ei olisi ongelma. Corvetten kanssa olisi, M3:sta en osaa sanoa.
              Mites Z4:nen ,itse kuolannut niitä jo pitkään:think
              Parilla Z3:slla olen ajanut,viimeksi nyt elokuussa 2.8 koneella mutta ei sellaista..
              F11 M550D
              E39 M5
              F26 3.0 Da M-Sport
              E61 535D M-Sport

              Comment

              • [[henkka
                Bimmer Rookie
                • Sep 2012
                • 89
                • ylivieska

                Entä r32 golf? Saako nuista sitä appari bägiä pois? Äkkiä katoin että oli 4 koppasia n.16t pyynnillä. Lähtisköhä käteisellä sillä 14t?
                Skoda octavia rs -15
                Ex: e60 535d mysticblau

                Comment

                • Tenox
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2006
                  • 1732

                  Originally posted by veku View Post
                  Mites Z4:nen ,itse kuolannut niitä jo pitkään:think
                  Parilla Z3:slla olen ajanut,viimeksi nyt elokuussa 2.8 koneella mutta ei sellaista..
                  En ole ajanut. Liki budjettia on kyllä yksilöitä. :think
                  Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

                  Comment

                  • Koo_
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2013
                    • 320
                    • Suomi

                    Pari kuukautta tuossa etsin autoa, ensiksi e90 320d ja sen jälkeen e46 330d. Lopulta päädyin sittenkin e90 320d kun sopivaa e46 330d M-Sporttia ei mistään löytynyt ja tämä e90 miellytti koeajon jälkeen.

                    Nyt jokusen päivän jälkeen vois hieman vertailla näitä kahta vehjettä, moni kun miettii varmaan e46 ja e90 välillä. e46 330d ei ole kokemusta kyllä kun yhden koeajon verran mutta muuten e46 on, sillä entinen autoni oli e46.

                    e90 on paljon edellä teknologiassa, ainakin jos ensimmäinen omistaja on viitsinyt ruksia varusteita. iDrive on se tähän eniten vaikuttava tekijä, yhtä mötikkää pyörittelemällä kun näkee kaiken yhdestä näytöstä: keskikulutuksen, navigaattorin, parkkitutkat, huollon tarpeet jne. Huollot näkyvät tässä myös osakohtaisina, erikseen mm. paljonko kilometrejä/aikaa jarrunesteiden, öljyjen, ilmansuodattimien yms vaihtoon, toisin kuin e46 vain oil service/inspection i tai ii. Muutenkin auto tuntuu sisältä paljon uudemmalta, joka onkin ihan ymmärrettävää kun korimalleilla on eroa 7 vuotta. Kaijuttimissa on valtava ero, tosin omassa e90 onkin hifipaketti ja vanhassa e46 ei joten vertailu on vähän epäreilu.

                    e90 menee 320d todella pienellä kulutuksella, oma on vanhemmalla 163 hp moottorilla, uudempi 177hv menee ilmeisesti vielä jonkinverran pienemmällä (tosin muuten konetta pidetäänkin paljon huonompana). Tuo oma auto on lastutettu ja pitäisi olla muka 211hp/420nm, mutta kyllä mun mielestä e46 330d 204hp/411nm selvästi ripeämmältä tuntuu ja onhan se kutoskone vaan ihan eri juttu kun nelonen...

                    Myös ulkoa e90 näyttää paljon nykyaikaisemmalta, eihän siitä tosin montaa vuotta olekkaan kun e90 poistui. Vaikka e90 ei viimeisenä vuotenaan näyttänytkään ihan samalta niin jos bemareista mitään tietämättömältä kysyisi vuosimallin veikkausta niin veikkaus olisi lähes varmasti ennemmin uudempi mitä oikeasti on kuin vanhempi.

                    Itse olen silti sitä mieltä että näistä vaihtoehdoistani e46 faceliftattuna m-sport coupena on paremman näköinen - tosin jos mietitään vastaavaa uudemmasta korimallista niin kyllä e92 m-sport coupe on vielä hienompi, hinta vain karkaa. Mielipideasioita kuitenkin nämä ulkonäköjutut

                    Oli e46 kuitenkin jotain selvästi parempiakin puolia. Ainakin omasta mielestä sisusta vaikutti laadukkaammalta ja kuten jotkut ovatkin e90 puhuneet, "corollamuovi" on sisällä lisääntynyt. Ei itsellä ainakaan mitään turhia natinoita kuulu mutta kyllä laatuvaikutelma oli e46 sisällä paljon korkeampi, kaikki tuntuu e90 vähän heiveröisemmältä. e46 tuntui enemmän ketterältä ajajan autolta, e90 on jo selvästi isompi ja painavamman tuntuinen (vaikka oikeasti painoeroa ei hirveästi muistaakseni ollutkaan) ja tuntuukin enemmän mukavuuspainotteiselta kuin sporttiselta.

                    Molemmat hyviä autoja joissa on puolensa - pakko kuitenkin sanoa että kyllä se e46 vaan tuntuu tämän jälkeen jo selvästi vanhentuneelta sisätiloiltaan ja teknologialtaan. :think
                    Last edited by Koo_; 02-09-2014, 17:20.

                    Comment

                    • Veeksi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2003
                      • 2175
                      • Kuopio

                      Koo_:lta hyvä referaatti noista eroista.

                      20d:n ja 30d:n eron kyllä huomaa, vaikka tehot olis paperilla samaa. Isossa koneessa on niin huikean parempi alavääntö. Ei pärjää nämä ihan uusimmatkaan 20d:t edes e46:n 30d:lle siinä. Tosin sitten taas nämä uudet automaattivaihteistot korjaavat hyvin 20d:n vääntökäyrän puutteita. Mutta sitä käyntiääntä ei kyl korjaa automaattikaan. ...äänieristys toki helpottaa sitä (esim. 5-sarjassa).
                      BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                      BMW E63 630iA '05

                      Comment

                      • Antti O
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 6935
                        • N/A

                        Minä olen ajanut aika paljon E46 mallilla, ja testaillut erilaisia E90. Kollegalla on E90 LCI 330XDA msport, sillä on tullut ajeltua pitempiäkin lenkkejä.

                        Tykkään tietysti enempi e90. Kuitenkin kriteerinä on e90 kohdalla käytännössä LCI ja 6-sylinterinen moottori tai minimissään 184hv malli 320d, + msport paketti,xenonit, hifipaketti, cruise jne.. mitä noita ynnäilin hinta oisi melko minimissään ollut 25.000€.

                        Sen takia päädyin E46 koska se oli vaan niin paljon halvempi, ja ihan pätevä sekin. Pidän erityisesti sisustan laatuvaikutelmasta, harman kardoneitten äänenlaadusta ja keulan ilmeestä. Voihan se olla että tulevaisuudessa tulee sitten tehtyä se siirtymä E90 mallisarjaan jos hyvä yksilö osuu eteen.

                        E46 mallisarjassa itselle 330i mpaketilla oleva facelift coupe olisi se kaikista kiinnostavin, jopa ohi M-mallien koska haen ympärivuotista käyttöautoa missä on kohtuulliset ylläpitokulut. Tuli noitakin Saksasta selailtua kesällä melko tiuhaan, mutta hyvät yksilöt maksoivat helposti 12.00 -15.000€, + oheiskulut perään niin se aika nopeasti sitten piti rajata pois vaihtoehdoista.

                        Tässä on nyt tullut seurailtua avoautojen ja muitten kesäautojen hintoja, harrasteautolle ois edelleen paikka omassa tallissa.
                        Last edited by Antti O; 03-09-2014, 08:08.

                        Comment

                        • tonkka alpina b3 3.3
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2012
                          • 103
                          • espoo

                          mitä mieltä raati olisi jos kävisi ostamassa? oisko ihan fiesko ostos? kaikki toimii autossa ja ruostetta ei lainkaan.

                          Comment

                          • Kangas
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2011
                            • 166
                            • Hämeenlinna

                            Originally posted by tonkka alpina b3 3.3 View Post
                            mitä mieltä raati olisi jos kävisi ostamassa? oisko ihan fiesko ostos? kaikki toimii autossa ja ruostetta ei lainkaan.
                            http://www.nettiauto.com/bmw/523/6660297
                            No riippuu toki mihin hintaan saisit? Pyyntihän nyt on aika kova noin vanhasta ilmastoimattomasta..

                            Comment

                            • Saukko
                              Moderator
                              • Nov 2004
                              • 2097
                              • Kokkola

                              Tonni ylitetty, tehkää uusi!
                              Ajossa tai telakalla
                              -98 323i käyttökikkare
                              -94 ///M5 Showroom
                              -88 325i Cabrio Mtech1
                              -Official member of BTCF-Sauna team-
                              Myydään uutta ja käytettyä osaa-> Klikkaa tästä!

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎