Korkki ei ole tänään vielä ehtinyt aueta. Kyseessä on huutokauppakamari.
Sieltä ostelen. Halusit tietoa muillekin, siitä vaan ostamaan/huutamaan.
Kuten aiemmininkin olen sanonut, autan auton vaikka kotiovelle.
Autan myös harrastajaveljiä/siskoja itse huutamaan autonsa, en ole kauppakade ihminen.
Olen autojobbari, mutta vain sulle, ethän kerro kellekkään. www.kvd.se
Kävin tuolla katsomassa piruttain muutamaa 3-sarjalaista ja olivat kyllä niin huonossa kunnossa (naarmuja, lommoja, sisustassa repeämiä yms) muutaman vuoden vanhoiksi autoiksi, etten itselle noita edes huolisi. Selvähän se on mistä se edullinen hinta muodostuu ja eihän ne "pienet" jutut kaikkia haittaa... itseä vituttaa jo yksikin ovilommo kyljessä, jostain suurista naarmuista nyt puhumattakaan!
Plussaa sivustolle siitä, että viat on hyvinkin selkeästi kuvissa esitelty.
Fordonsskattepliktigt: Ja Årsskatt, kr: 2434 Återbetalning vid avställning, kr: 1825 Betalningsmånad/er: augusti Vägtrafikregisteravgift: 65 kr ska betalas samtidigt med årsskatten
Mitäs nämä verotiedot? meinaa ja miten jos myyjällä on maksamatta jotain veroja ym. niin jos haen auton suomeen, joudunko maksamaan ne maksut?
kvd:tä on kyllä tullut seurattua.
En sieltä ole yhtään ostanut ainakaan vielä.
Satunnaisesti hinnat olvat jääneet hivenen halvemmaksi kuin Saksasta
hakemalla, mutta kvd:n huono puoli on se että pitää käytännnössä
ostaa auto näkemättä. Ehtojen mukaan tosin saahan sen vielä tarkistaa
ennen maksua mutta eipä kiinnosta tehdä hukkareissuakaan.
Käytännössä siis ollaan yhden auton varassa, tai maksetaan ylihintaa...
Saksassa taas autoja on tarjolla niin pajon että erittäin todennäköisesti
se hyvä yksilö löytyy yhdellä reissulla.
Sama ilmiö on muuten Sakemaanienkin huutokaupoissa. Yleensä hinnat nousee
kovemmaksi mitä halvimmat mobilessa tai autoscoutissa (kunto huomioiden)....
M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Fordonsskattepliktigt: Ja Årsskatt, kr: 2434 Återbetalning vid avställning, kr: 1825 Betalningsmånad/er: augusti Vägtrafikregisteravgift: 65 kr ska betalas samtidigt med årsskatten
Mitäs nämä verotiedot? meinaa ja miten jos myyjällä on maksamatta jotain veroja ym. niin jos haen auton suomeen, joudunko maksamaan ne maksut?
Verot ovat ruotsalaisen omistajan kontolla, ei sinun.
...
den som är registrerad som ägare till fordonetvid ingången av betalningsmånaden skyldig att betala avgiften. Detta gäller även om fordonet därefter säljs.
Itse olin nykyistä e39 ostamassa Ruotsista, asia olikin jo aika pitkällä http://www.rfcimports.com/ kautta etenemässä. Stefanilla kuulosti puheluiden perusteella olevan bemareista hyvin kokemusta ja asiantuntemusta löytyi oikean yksilön valintaan.
Kaupat kariutuivat kuitenkin kun entinen auto lähti ennakoitua nopeammin alta ja Ruotsiin sattui pitkät pyhät yhtäaikaa. Ruotsalaiset ei suomalaisista poiketen vaikuttaneet olevan kovin kiinnostuneita tekeen kauppaa pyhäpäivinä. "Jouduin" töiden takia katselemaan Suomesta auton sitten tilalle. Ruotsista tuotu tosin tämäkin.
RFC:stä jäi kuitenkin todella hyvä kuva itselle, joten varmaan seuraavaa autoa sieltä kyselen, riippuen tietenkin valuuttakursseista yms.
Onkos kenelläkään kokemusta auton maksusta debit/visa electron -korteilla Ruotsissa? Olisi liikkeessä sopiva auto tyrkyllä, ja sanoivat että maksu onnistuu kortilla paremmin kuin tilisiirrolla , joka ei vieläkään mene reaaliajassa Nordeasta Nordeaan.
Mitä kurssia kortilla maksettaessa käytetään? Jos Nordean tilikurssia niin silloin kannattaa maksaa kortilla, mutta jos liikkeessä on ihan omat kurssit niin silloin olisi varmastikin järkevämpää ottaa rahat matkaan.
Onkos kenelläkään kokemusta auton maksusta debit/visa electron -korteilla Ruotsissa? Olisi liikkeessä sopiva auto tyrkyllä, ja sanoivat että maksu onnistuu kortilla paremmin kuin tilisiirrolla , joka ei vieläkään mene reaaliajassa Nordeasta Nordeaan.
Mitä kurssia kortilla maksettaessa käytetään? Jos Nordean tilikurssia niin silloin kannattaa maksaa kortilla, mutta jos liikkeessä on ihan omat kurssit niin silloin olisi varmastikin järkevämpää ottaa rahat matkaan.
Voihan rahaa nostaa automaatistakin ulkomailla. Tietty siinä joku nostoraja on, mutta kumminkin. Itse olen aina maksanut auton Ruotsissa sikäläisilla taalereilla, vaikka niitä joutuukin roudaaman kauppakassillisen mukana euroihin verrattuna. Kortilla maksaessa kurssi on aina paras, varsinkin kun ei mene mitään vaihtopalkkiota. Suuremmissa summissa tuossa voi tökätä tilin/kortin päivittäisiin nostorajoihin.
Voihan rahaa nostaa automaatistakin ulkomailla. Tietty siinä joku nostoraja on, mutta kumminkin. Itse olen aina maksanut auton Ruotsissa sikäläisilla taalereilla, vaikka niitä joutuukin roudaaman kauppakassillisen mukana euroihin verrattuna. Kortilla maksaessa kurssi on aina paras, varsinkin kun ei mene mitään vaihtopalkkiota. Suuremmissa summissa tuossa voi tökätä tilin/kortin päivittäisiin nostorajoihin.
Ei tökkää nostorajoihin, mutta mietin vaan että minkä kurssin mukaan nuo korttimaksut menee, eli onko Ruotsissa liikkeillä mahdollisuus päättää itse vaihtokurssi vai pelataanko Visan yleisellä kurssilla. Kyllähän se korttimaksu autoliikkeelle jonkin verran maksaa etenkin kalliin auton tapauksessa. Olisi vaan paljon helpompi lähteä autoa katsomaan kun ei tarvitse ottaa käteistä ja täytellä rahan alkuperäilmoituksia.
Ei tökkää nostorajoihin, mutta mietin vaan että minkä kurssin mukaan nuo korttimaksut menee, eli onko Ruotsissa liikkeillä mahdollisuus päättää itse vaihtokurssi vai pelataanko Visan yleisellä kurssilla. Kyllähän se korttimaksu autoliikkeelle jonkin verran maksaa etenkin kalliin auton tapauksessa. Olisi vaan paljon helpompi lähteä autoa katsomaan kun ei tarvitse ottaa käteistä ja täytellä rahan alkuperäilmoituksia.
En ole kyllä kertaakaan täytellyt mitään rahan aluperäisilmoituksia. Kyllä noissa automaattinostoissa rahaa katoaa aina välistä. Jos auto on hyvä, että uskaltaa ennakkoon jo maksaa ja auto ei ole vielä ihan halvimmasta päästä, niin heittäisin suoraan tilisiirrolla rahat tilille.
Muistuu mieleen viime kesältäkin toi valuutan nosto kortilla automaatilta. Oltiin Norjaan menossa ja en kerennyt tilaamaan valuuttaa Suomen päässä eli oli nostettava automaatista. Rajalla oli sitten tälläinen vaihto/nostoautomaatti, niin siitä sitten nostamaan. Jälkikäteen tuli katottua kuitista, että automaatti oli vaihtanut valuutan ensin Ruotsin kruunuiksi ja siitä Norjan kruunuiksi ja yllättäen 200€ nostolla välistä oli hävinnyt lähes 40€ vrt. mitä kaveri sai Suomesta samalla euromäärällä Norjan kruunuja. Hyviä automaatteja tommoset, niiden pyörittäjälle!
Noista edellisistä kokemuksista tässä ketjussa näyttää olevan jo hiukan aikaa. Koitetaas kerrata vieläkö tällainen toimintatapa on validi:
1) Sopimus vakuutusyhtiön kanssa vakuutuksista etukäteen, kauppojen jälkeen soitto aktivoimisesta.
2) Itselle kauppakirja, del1 ja kopio del2:sta, myyjä raaputtaa itselleen numerot kilpien tarran alta ja kilvet jää autoon. Myyjä ilmoittaa VV:lle del2:lla auton poistuneen rekisteristä ja kilpien numeroilla saa verot poikki.
3) Suomen puolella tullissa käyttöönottoilmoitus ja 3kk ajolupa.
4) Katsastuskonttorilla rekisteröintikatsastus. Tiedot menee Trafilta VV:lle, eikä mitään tarvitse erikseen lähetellä. Jääkö Ruotsi-kilvet konttorille vai tarvitaanko niitä enää mihinkään?
5) Tulliin autoverotus vetämään.
Oliko se siinä? Tarviiko muita toimenpiteitä? Auto ei ole sataman läheisyydessä, joten tarvin kilpiä Ruotsin puolella siirtymiseen.
BMW E31 850 CSi -93, BMW E38 735i -96
Ex: Land Rover D4 SDV6 HSE -12, VW Touareg Hybrid -10, Land Rover D4 3.0 TDV6 HSE -10, BMW E53 X5 3.0dA -04, BMW E39 530dAT -00, Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited -98, BMW E34 525i -91
Comment