Originally posted by _nixu_
View Post
auto Ruotsista
Collapse
X
-
Pohjolasta ei saa kaskoa ennenkuin autossa on Suomen rekisterikilvet. Liikennevakuutuksen sai tosiaan pelkällä alustanumerolla. Näin ainakin minulla.
’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
'02 VW Golf 1.4i
Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring
-
Siispä marssin ifiin huomenna suoraan ja varmistan että voin ruotsista käsin soittaa ifiin ja he laittavat heti liikennevakuutuksen voimaan+kaskon.Originally posted by 174000 View PostPohjolasta ei saa kaskoa ennenkuin autossa on Suomen rekisterikilvet. Liikennevakuutuksen sai tosiaan pelkällä alustanumerolla. Näin ainakin minulla.
Comment
-
Samaa olen hämmästellyt mutta näin tosiaan on. Homman hoituvuus riippuu Tapiolassa täysin tavoitetun tyypin osaamisesta. Jos saa kiinni hommansa taitavan virkailijan, vakuutuksen saa voimaan puhelinsoitolla & runkonumerolla mutta jos puhelimeen vastaa perusolmi tai marssii normi-konttoriin, niin saa kyllä hakata päätä seinään. Kaikki osaavat kyllä tyrkyttää eläkesäästöjuttuja & niitä hienoja pankkipalveluja. Yrityspalvelun puolella ilmeisesti hiukan enemmän hereillä-olevampaa sakkiaOriginally posted by teropa View PostHyvä tietää
. Olen erään kerran itsekin tapiolan aspan kanssa ihmetellyt maailman menoa. Siellä tuntuu olevan jopa virkailijasta riippuen eri käytäntöjä.
F11 523iA Touring
E93 325i cabrio
E81 116i
K53 R 1200 R
Triumph Daytona 955i
Comment
-
Taitaa olla Pohjolassakin kiinni siitä asiakaspalvelijasta, minulle sattui langan päähän rouva ja myi muitta mutkitta vakuutuksen kaskoineen pelkällä rungonnumerolla.Originally posted by 174000 View PostPohjolasta ei saa kaskoa ennenkuin autossa on Suomen rekisterikilvet. Liikennevakuutuksen sai tosiaan pelkällä alustanumerolla. Näin ainakin minulla.
Taitaa olla parempi kun puhelimessa heti esittelyn jälkeen kysyy saako vakuutukset pelkällä rungonnumerolla ja vastauksesta riippuen, joko jatkaa puhelua tai soittaa uudelleen ja toivoo uutta asiakaspalvelijaa.
Comment
-
Ok, no niinpä tietysti. Minä tyhmänä heti kuvitteli, että jollain vakuutusyhtiöllä voisi olla yhteinen sovittu käytäntö, mutta tässä se taas sitten nähtiin kuinka organisoitua tuokin on eli randomilla pistetään menemään.Originally posted by Matula View PostTaitaa olla Pohjolassakin kiinni siitä asiakaspalvelijasta, minulle sattui langan päähän rouva ja myi muitta mutkitta vakuutuksen kaskoineen pelkällä rungonnumerolla.
Taitaa olla parempi kun puhelimessa heti esittelyn jälkeen kysyy saako vakuutukset pelkällä rungonnumerolla ja vastauksesta riippuen, joko jatkaa puhelua tai soittaa uudelleen ja toivoo uutta asiakaspalvelijaa.
’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
'02 VW Golf 1.4i
Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring
Comment
-
Kävin juuri pohjolan konttorissa ja asiakaspalvelija sanoi ettei ole mitään ongelmaa myöntää liikennevakuutusta &kaskoa Ruotsissa ollessa kunhan tietää auton merkin, mallin ja runkonumeron. Soitti vielä johonkin ja varmisti asian.
eli asia hoidossa.
Soitin tulliin ja he kertoivat että Ruotsin kilvillä saapi ajella Ruotsin puolella kunhan ottaa vakuutukset Suomesta.
Comment
-
Saitko jostain aiemmin käsityksen että ei saisi? Ruotsin kilvet on kuin Suomen kilvet, eli siinä on vakuutus voimassa kunhan ei ole omistaja niitä lopettanut. Jos ihan tarkkoja ollaan, niin saat ajaa Ruotsissa Ruotsin kilvillä just niin paljon kuin huvittaa, tai vaikka Saksassa jos siltä tuntuu. Suomeen tullessa (jos auton meinaa täällä pitää) niin on sitten nykykäytäntönä ottaa siirtolupa heti, koska harva ruottalainen antaa jatkaa oman vakuutuksensa käyttöä (joka on voimassa myös Suomessa, myös kaskon osalta), joka olisi mahdollista jos tekis vain ilmoituksen käyttöönotosta ja pitäis Ruotsin kilvet autossa. Saksan kilpien kanssa, jos vakuutuksessa on virtaa esim vielä 2 vkoa kun tulee Suomeen, niin ei ole myöskään pakko ottaa heti tarroja, jos ei halua.Originally posted by Antti O View PostSoitin tulliin ja he kertoivat että Ruotsin kilvillä saapi ajella Ruotsin puolella kunhan ottaa vakuutukset Suomesta.
TeroE60 520dA M-sport
---Ex
E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
E90 330iA, 325iA, 320dA
E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
PPL(A)
Comment
-
Toivotan onnea suostuttelussa. Lupaa sille vaikka, että raaputat tarrat heti satamassa ruotsin kilvistä, ja ilmoitat kontrollinumeron hälle, niin saa heti vakuutukset kiinni. Ja myös autoveroilmoituksen tehdä nopsaan niin saat kilvet lähetettyä takaisin. Anna sille vaikutelma, että tiedät miten tärkeää se on niille, ja että teet sen varmasti, niin pitäisi kyllä onnistua. Jos se hoksii, että et tiedä, mitä kaikkea sille koituu jos et kilpiä palauta, niin sitten se voi olla vaikeempaa.Originally posted by Antti O View PostTaisin siinä käsityksessä olla.
Mutta odotan nyt myyjältä selvittelyitä että jättääkö se kilvet autoon, jos ei suostu jättämään niin sit pitää harkita uusiksi.
TeroE60 520dA M-sport
---Ex
E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
E90 330iA, 325iA, 320dA
E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
PPL(A)
Comment
-
Jep. Itellä kanssa antoi pitää kilvet (ja niillä tulin Turusta Tampereelle). Kauppakirjana meillä oli muuten vv.se oma kauppakirja jonka myyjä oli tulostanut ja josta ainakin kouluruotsilla sain ihan hyvin selvää ja oli muuten kattava.. 4 sivua.
Official member of BTCF-Sauna Team
E46 316i -03
Ex: E39 530iAT -01, E39 530dAT -02, ALPINA B10 BiTurbo -92, E34 540iT -94, E36 328iT -95, E32 740iA -92, E34 535i -90, E30 325iT M-tech2 -91, E34 M5T -94, E30 325i Cabriolet -88, E30 "320i" -85
Comment
-
-
No miksei tuolla tekisi mitään? Tuossakin on jo paljon ylimääräistä, mitä tuskin tulee täytettyä koskaan. Hyvin toiminut omissakin kaupoissa tähän asti. Pääasia, että on tuollainen valmis paperi eikä mitään tietokoneella omin käsin tehtyä paperia, niin ei jää ainakaan mitään huomioimatta.Originally posted by Antti O View Post
Tuossa lisää jos ei tuo ei ole tarpeeksi "hyvä" toi Blocketin versio..
Comment
-
Tilanne tämä: Auto tuotu Ruotsista ajamalla, auton mukana kilvet, Del1 ja kopio Del2 + kauppakirja, autoa ei ole käytetty tullissa ollenkaan vielä, vaan ajettu suomeen ruotsin kilvillä (asun ihan rajalla).
Auto on projektikuntoinen, on katsastettu ruotsissa normaalisti.
Myyjälle lähetän kilvet, se on selvää, mutta mites tuo käyttöönottoilmoitus, autoa kun ei ole tarkoitus verottaa suomeen vasta kun ensi keväällä?
Saako myyjä millään ilveellä autoa pois rekisteristä ilman suomen tullin lappua?
Comment
Comment